۱۲۷۹۵۲۰
۸۵۰
۸۵۰
پ

حقایقی ترسناک درباره متاورس که قرار است دنیای تکنولوژی را تحت تاثیر قرار دهد

از زمانی که «مارک زاکربرگ» (Mark Zuckerberg) در اواخر اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی از نقشه‌ی بزرگ خود برای ساخت متاورس پرده برداشت، همه‌ی ما در مورد نسل بعدی اینترنت و پتانسیل‌های بالای آن رویاپردازی کرده‌ایم. متاورسی که قرار است با استفاده از تکنولوژی‌های خلاقانه‌ای مثل عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دنیای جدیدی را برای ما ایجاد کند تا بتوانیم راحت‌تر به آرزوهای خود برسیم.

 

حقایقی ترسناک درباره متاورس که قرار است دنیای تکنولوژی را تحت تاثیر قرار دهد

با این حال متاورس و ایده‌ی دنیاهای مجازی با تمام جذابیت‌هایی که دارد باعث ایجاد نگرانی‌هایی نیز شده است. در حقیقت بعضی از افراد آینده‌نگر در مورد حقایق ترسناکی صحبت می‌کنند که قرار است در آینده، دنیای تکنولوژی و وضعیت زندگی همه‌ی ما را تحت تاثیر قرار دهد.

اما قبل از اینکه بخواهیم در مورد این حقایق ترسناک صحبت کنیم بهتر است ابتدا ببینیم واقعاً منظور از متاورس چیست؟


 

متاورس چیست؟

«متاورس» (Metaverse) به دنیایی مجازی گفته می‌شود که هر کسی می‌تواند مانند یک بازی کامپیوتری وارد آن شده و به انجام فعالیت‌های مختلف بپردازد. کاربران برای ورود به این دنیای مجازی از عینک‌های مخصوص واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) استفاده خواهند کرد و می‌توانند در داخل این شهر دیجیتال زندگی جدیدی را تجربه کنند.

در حقیقت در آینده‌ای نه چندان دور به جای اینکه به صورت فیزیکی به کنسرت بروید، در متاورس و به همراه دوستان خود از موسیقی خواننده‌ی مورد علاقه‌یتان لذت خواهید برد. حتی قرارهای کاری، کلاس‌های آموزشی، خرید و گردش در بازار همگی به صورت مجازی انجام خواهند شد و شاید دیگر نیازی به خروج از خانه نباشد!

متاورس به همه‌ی انسان‌ها یک فرصت دوباره می‌دهد تا زندگی جدیدی را در یک دنیای جدید آغاز کنند و از سختی‌ها و مشکلات دنیای واقعی به دور باشند.

متاورس تبدیل به دنیایی شده که آینده در حال حرکت به سمت آن است پس پیشنهاد میکنیم قبل از ورود به این دنیا آموزش متاورس را از یک جای معتبر ببینید.


 

حقایق ترسناک متاورس

اما همه چیز به این سادگی و خوش‌آیندی هم نیست. متاورس حقایق ترسناکی در پشت خود دارد که شاید در نگاه اول نتوان متوجه آن شد. بیایید در ادامه نگاه دقیق‌تری به این موضوع داشته باشیم.


 

حریم خصوصی

یکی از پایه‌های اصلی متاورس مفهوم واقعیت افزوده یا Augmented Reality است که معمولاً با استفاده‌ از عینک‌های مخصوص محقق می‌شود. واقعیت افزوده به سیستمی گفته می‌شود که مولفه‌های مجازی و دیجیتالی را با دنیای واقعی ترکیب کرده و یک دنیای یکپارچه‌ شبیه فیلم‌های علمی‌-تخیلی در اختیار ما قرار می‌دهد.

برای مثال؛ شما در خیابان در حال حرکت هستید و یک خودروی جدید را مشاهده می‌کنید. اگر یک عینک واقعیت افزوده به چشم خود زده باشید می‌توانید در همان محیط واقعی و در اطراف خودرو اطلاعات مختلف آن را مشاهده کنید.

اما در مورد انسان‌ها چه؟ در متاورس ممکن است اطلاعات همه‌ی افراد جهان نیز به همین آسانی در اختیار همه یا شرکت‌های خصوصی قرار داشته باشد. در متاورس ممکن است در در پارک نشسته باشید و اطلاعات شخصی و خصوصی افراد مانند ابرهای متحرک روی سرشان نمایش داده شود.

شاید شرکت‌های تبلیغاتی از این اطلاعات استفاده کرده و تبلیغاتی متناسب با خصوصیات اخلاقی و شخصیتی شما برایتان نمایش دهند. بنابراین یکی از ترسناک‌ترین حقایق درباره متاورس بحث حریم خصوصی است که می‌تواند مشکلات عمده‌ای را برای کاربران به همراه داشته باشد.


 

اعتیاد به دنیای مجازی

متاورس به شما اجازه می‌دهد تا یک نسخه‌ی جدید از خود بسازید و آن را شخصی‌سازی کنید. می‌توانید شخصیت مجازی خود را قدبلند کنید یا رنگ چشمانش را آبی بگذارید. مهم‌تر از همه می‌توانید با این شخصیت جدید خود از صفر شروع کرده و یک زندگی رویایی برای خود بسازید. متاورس همان دنیایی خواهد بود که برخی از افراد در زندگی واقعی خود آرزوی آن را داشتند و اکنون متاورس این آرزو را برای آن‌ها برآورده کرده است.

بنابراین به همان‌ترتیبی که امروزه فضای مجازی بسیاری را معتاد خود کرده، متاورس نیز می‌تواند قشر زیادی از مردم را به شکل غیر قابل کنترلی به خود جذب کند. کسی که در دنیای متاورس صاحب یک کسب‌وکار پردرآمد است و می‌تواند در بهترین تفریحات شرکت کند چه لزومی دارد که دوباره وارد دنیای واقعی شده و زندگی سخت و نه‌چندان‌ خوش‌آیند خود را ادامه دهد؟

این حقیقت ترسناک و در عین حال ناراحت‌کننده درباره متاورس از همین الان نیز قابل‌پیش‌بینی است.


 

پوشیدنی‌های متاورسی

این روزها عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به وفور در بازار یافت می‌شوند ولی در متاورس ایده‌آلی که در آینده با آن مواجه خواهیم بود، ارتباط انسان‌ها با یکدیگر یک پله فراتر نیز خواهد رفت.

برخی از شرکت‌ها از هم‌اکنون در حال تحقیق و توسعه‌ی ابزارهایی هستند که به کاربران اجازه خواهند داد تا در متاورس نیز بتوانند همه‌چیز را لمس و حس کنند. با استفاده از این ابزارها که معمولاً به شکل پوشیدنی‌ خواهند بود، می‌توانید اشیای مجازی متاورس را لمس کرده و جنس آن را حس کنید.

مهم‌تر از همه چنین پوشیدنی‌هایی می‌توانند سیگنال‌های بدن شما را خوانده و بلافاصله داده‌هایی مثل وضعیت احساسی، سطح استرس و شاخص‌های سلامتی را به درون متاورس و شخصیت مجازی شما انتقال دهند.

بنابراین کسی چه می‌داند شاید در متاورس آینده مانند فیلم‌های علمی-تخیلی، زمانی که صدمه‌ای به شخصیت مجازی شما وارد شود این صدمه به لطف این پوشیدنی‌ها به جسم فیزیکی شما نیز منتقل شود!

فراموش نکنید که سایت کی خوبه در حال معرفی بهترین سایت های فعال در زمینه آموزش سرمایه گذاری و بازارهای مالی است پیشنهاد میکنم از طریق سایت کی خوبه با بهترین های این بازار آشنا شوید.


 

سخن پایانی

متاورس مفهوم رویاپردازانه‌ای دارد که شاید رسیدن به فرم ایده‌آل آن چندین سال طول بکشد. با این حال چیزی که مشخص است این است که از هم‌اکنون رویای متاورس آغاز شده و همه‌ی ما باید خود را برای چنین آینده‌ی بعضاً ترسناکی آماده کنیم.

متاورس به خیلی‌ها فرصت دوباره‌ای برای شروع یک زندگی جدید خواهد داد و آرزوی بسیاری را نیز برآورده خواهد کرد. اما نگرانی‌های قابل‌توجهی نیز پیرامون متاورس و این دنیاهای مجازی وجود دارد که امیدواریم شرکت‌های سازنده و متخصصان این حوزه به فکر آن‌ها نیز باشند.

مطمئناً همه‌ی ما دوست داریم از مزایای یک دنیای مجازی نامحدود بهره‌مند شویم ولی هیچ‌کس دوست ندارد حریم خصوصی خود را نقض شده ببیند یا به قدری به این دنیای جدید عادت کند که دیگر تمایلی به خروج از آن و ادامه‌ی زندگی واقعی خود نداشته باشد. مهم‌تر از همه هیچ کس دوست ندارد به دلیل اتفاقاتی که در متاورس می‌افتد در دنیای واقعی نیز آسیب ببیند!

منبع : https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/metaverse-training/

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج