۱۲۸۷۷۱۲
۲۵ نظر
۱۹۱۹۰
۲۵ نظر
۱۹۱۹۰
پ

خداحافظی این خودروی دوست‌داشتنی با خیابان‌های ایران

پژو ۲۰۶، هاچ بک پرطرفدار با اصالت فرانسوی با بازار ایران وداع کرد. حالا با توقف تولید پژو ۲۰۶، چه خودروهایی می‌توانند جایگزین آن باشند؟

گجت‌نیوز: پژو ۲۰۶، هاچ بک پرطرفدار با اصالت فرانسوی با بازار ایران وداع کرد. حالا با توقف تولید پژو ۲۰۶، چه خودروهایی می‌توانند جایگزین آن باشند؟ ایران خودرو در سال جاری بالاخره از پایان تولید سمند و پژو ۴۰۵، دو سدان پرفروش بازار ایران خبر داد. با وجود این، پایان کار همینجا نبود و این شرکت به‌تازگی اعلام کرد که تولید پژو ۲۰۶ را هم متوقف می‌کند. ایران خودرو جهت اجرای طرح تحول کیفیت محصولات خود و همچنین فرامین ۸ ماده‌ای رئیس جمهور تصمیم به توقف این هاچ بک گرفته است که یکی از پرتقاضاترین‌های بازار ایران در مقطع کنونی در نظر گرفته می‌شود.

خداحافظی این خودروی دوست‌داشتنی با خیابان‌های ایران

206 که از دهه 80 به ایران راه پیدا کرد، تا به امروز یکی از پرطرفدارترین خودروهای بازار کشور باقی مانده است. به‌همین خاطر، با توقف تولید این هاچ بک بی‌شک جای خالی آن برای خودروسواران ایرانی کاملاً محسوس خواهد بود. ایران خودرو دو گزینه پژو 207 با موتور TU3 و همچنین هاچ بک جدید TF21 را به‌عنوان جایگزین‌های 206 معرفی کرده است. در ادامه به این دو گزینه و همچنین بقیه خودروهایی می‌پردازیم که شاید بتوانند به‌نوبه خود جایگزینی برای پژو ۲۰۶ باشند.

۱۰. ایران خودرو TF۲۱؛ جایگزین رسمی پژو ۲۰۶

خداحافظی این خودروی دوست‌داشتنی با خیابان‌های ایران

ایران خودرو مهر ماه امسال هاچ بک جدید TF21 را به‌عنوان جایگزین پژو 206 معرفی کرد. طراحی و تولید این خودرو 18 ماه زمان برده است و در شهریور 1402 تولید انبوه آن کلید خواهد خورد. از نمای بیرونی این هاچ بک با المان‌هایی مثل جلوپنجره کهکشانی و سقف مشکی‌رنگ که بگذریم، در خصوص مشخصات فنی باید گفت پیشرانه TU5 پلاس برای آن در نظر گرفته شده است. این پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی توانایی تولید قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتون متر را دارد. انتقال قدرت هم به‌وسیله گیربکس اتوماتیک 6 سرعته/گیربکس دستی 5 سرعته به محور جلو صورت می‌گیرد.


۹. پژو ۲۰۷ با موتور TU۳

خداحافظی این خودروی دوست‌داشتنی با خیابان‌های ایران

همان‌طور که ایران خودرو اظهار داشت، پژو ۲۰۷ با موتور TU3 جزو جایگزین های 206 خواهد بود. قرار است در پژو 207 پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر TU3 به‌کار گرفته شده بود که پیش‌تر قوای محرکه پژو 206 تیپ 2 را تامین کرده بود. این پیشرانه در تیپ 2 پژو 206 می‌تواند 75 اسب بخار قدرت و 117 نیوتون متر گشتاور تولید کند. ضمن اینکه با بهره‌گیری از گیربکس دستی 5 سرعته این قدرت را به محور جلو انتقال می‌دهد. در برهه کنونی جزئیات زیادی درباره این نسخه در دسترس قرار نگرفته است.


۸. سایپا آریا

خداحافظی این خودروی دوست‌داشتنی با خیابان‌های ایران

آریا هاچ بک کراس جدیدی از سایپا با هدف عرضه در سال ۱۴۰۲ است که در نمایشگاه تحول صنعت هم شاهد آن بودیم. آریا بر پایه پلتفرم جدید SP100 سایپا توسعه پیدا کرده است و نسخه هاچ بکِ سدان شاهین به‌شمار می‌رود. در ابتدا اعلام شده بود که آریا قدرت خود را از همان پیشرانه 1.5 لیتری M15TC توربوشارژِ شاهین می‌گیرد. خروجی این پیشرانه 110 اسب بخار با گشتاور 178 نیوتون متر است. با این حال، مدتی پیش شنیدیم که این خودرو از نسخه ارتقایافته پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی میتسوبیشی 4G94 بهره خواهد برد. این پیشرانه 150 اسب بخار قدرت و 204 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.


۷. برلیانس اچ ۳۲۰

خداحافظی این خودروی دوست‌داشتنی با خیابان‌های ایران

برلیانس اچ 320 یکی از هاچ بک‌های چینی است که می‌توان آن را جایگزین پژو 206 دانست. این هاچ بک در سال 1394 با ویژگی‌هایی نظیر طراحی نسبتاً رضایت‌بخش، استقبال قابل قبولی را به‌خود دید. نسخه اولیه H320 از پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر BM15L با قدرت 103 اسب بخار در کنار گیربکس اتوماتیک 4 سرعته/دستی 5 سرعته بهره می‌گرفت که چندان به مذاق مشتریان خوش نیامد. خوشبختانه بعد از این نسخه شاهد عرضه این هاچ بک چینی با یک پیشرانه 1.65 لیتری با گیربکس بهبودیافته بودیم. این پیشرانه قابلیت تولید قدرت 114 اسب بخار قدرت و گشتاور 154 نیوتون متر را داشت.


۶. ام وی ام ۳۱۵

خداحافظی این خودروی دوست‌داشتنی با خیابان‌های ایران

ام وی ام ۳۱۵ به‌نوعی رقیبی برای پژو ۲۰۶ بود و حالا می‌تواند جایگزین مناسبی برای هاچ بک فرانسوی محبوب بازار ایران باشد. ام وی ام ۳۱۵ از سال ۱۳۹۱ به بازار ایران راه پیدا کرد و در سال ۱۳۹۴ نسخه فیس لیفت آن با طراحی جدید از راه رسید. نسخه فیس لیفت مذکور با رفع نواقص فنی گذشته و طراحی به‌روزتر، توانست در برابر ۲۰۶ خودی نشان دهد. این نسخه این هاچ بک چینی مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتون متر است. پس از آن هم نسخه فیس لیفت دیگری با پسوند پلاس بدون تغییر موتور، ولی با گیربکس جدید اتوماتیک ۴ سرعته عرضه شد.


۵. برلیانس اچ ۲۲۰

خداحافظی این خودروی دوست‌داشتنی با خیابان‌های ایران

اچ 220 هاچ بک چینی جمع و جور دیگری از برلیانس است که در زمان عرضه ام وی ام 315 و پژو 206 را به‌عنوان رقیب پیش رو خود داشت. H220 پلتفرمی به‌روزتر و پنج ستاره ایمنی CNCAP را به‌عنوان پشتوانه دارد، اگرچه در زمینه فراوانی قطعات و خدمات در حد و اندازه هاچ بک فرانسوی دوست‌داشتنی ایرانی‌ها نیست. این هاچ بک برلیانس از همان پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر BM15L برخوردار است و برای انتقال قدرت گیربکس دستی 5 سرعته/نیمه‌اتومات 6 سرعته را به‌کار می‌گیرد.


۴. سایپا کوییک؛ نماینده سایپا برای جایگزینی با پژو ۲۰۶

خداحافظی این خودروی دوست‌داشتنی با خیابان‌های ایران

برگ برنده کوییک طراحی جوان‌پسندتر از هم‌خانواده‌اش تیبا 2 و قیمت مقرون به صرفه‌تر از 206 بود. این هاچ بک سایپا اکنون می‌تواند جایگزین پژو 206 باشد، هرچند دوست‌داران این هاچ بک فرانسوی می‌دانند که کوییک نمی‌تواند جای خالی آن را پر کند. نسخه R کوییک که به دو رنگ هم شناخته می‌شود، شاید گزینه مناسب‌تری برای قشر جوان‌تر باشد که به دنبال خودرویی با کمترین قیمت ممکن هستند. کوییک اکنون میزبان پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر M15 است که 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتون متر خروجی می‌دهد و به‌همراه گیربکس دستی 5 سرعته موجود است.


۳. سایپا تیبا ۲

خداحافظی این خودروی دوست‌داشتنی با خیابان‌های ایران

تیبا ۲، هاچ بک پرفروش سایپا، نام ناآشنایی نیست. تیبا 2 یکی از اقتصادی‌ترین هاچ بک‌های بازار ایران به‌حساب می‌آید که جایگزین پژو 206 در نبود آن خواهد بود. البته نمی‌توان کتمان کرد که عده زیادی همچنان طراحی جوان‌پسندتر کابین و نمای بیرونی و سواری مطلوب‌تر 206 را به هاچ بک سایپا ترجیح می‌دهند. تیبا هاچ بک به‌وسیله پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر M15 حداکثر 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتون متر گشتاور را تحویل راننده می‌دهد. همچنین برای انتقال قدرت آن گیربکس دستی 5 سرعته در نظر گرفته شده است.


۲. دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس؛ جایگزین چینی پژو ۲۰۶ از سبد محصولات ایران خودرو

خداحافظی این خودروی دوست‌داشتنی با خیابان‌های ایران

دانگ فنگ H30 Cross را ایران خودرو در سال 1395 به ایران آورد که در واقع یک هاچ بک جمع‌وجور است، ولی به‌نوعی سعی دارد بین کراس اوورها جا بگیرد. این هاچ بک چینی در قوای محرکه با پژو 206 تیپ 5 اشتراک دارد. زیر کاپوت آن یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر TU5 جا گرفته است که توان تولید قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتون متر را دارد. انتقال قدرت این پیشرانه هم در اچ ۳۰ کراس بر عهده یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته است. هرچند این محصول دانگ فنگ خودرو جدیدتری است، ولی به‌عقیده بسیاری طراحی نمای بیرونی آن به پای پژو ۲۰۶ با عمر ۲۰ ساله‌اش نمی‌رسد.


۱. ام وی ام ۱۱۰ اس

خداحافظی این خودروی دوست‌داشتنی با خیابان‌های ایران

نباید از ام وی ام 110 اس گذشت که زمانی با قیمت رقابتی خود سعی داشت در برابر پژو 206 قد علم کند، ولی دوام چندانی در ایران نداشت. ام وی ام 10S گزینه کارکرده مناسبی برای کسانی است که به‌دنبال یک هاچ بک جمع و جور جایگزین پژو 206 هستند. زیر کاپوت این محصول ام وی ام پیشرانه‌ای حداقلی قرار دارد که 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس به‌کار رفته در آن هم گیربکس دستی 5 سرعته است. البته با نگاهی به مشخصات این هاچ بک چینی می‌توان به این نتیجه رسید که نباید انتظار شتاب و سواری پژو 206 را از آن داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پیکان هنو خداحافظی نکرده بعدازبیست سال تعطیلی حالااین خداحافظی میکنه

    • حاج اکبر

      بیش از ده سال پایدار تولید نکردین هنوز ماشین صفر کیلومتر از کارخانه بیرون می دهند می گویند تولیدی های قبل است

    • ممل

      به اینا میگید ماشین

    • ناشناس

      وانتش تولید میشه

    • ثنا

      اگه ام وی ام ۳۱۵ تولید بشه خدا حافظی نکنه من حاضرم پژو ۲۰۶ تولید نشه

    • ناشناس

      به امید روزی که کل لگنستان سایپا وایرانخودروجم شه

    • پارسا

      خخخخخ

    • ناشناس

      افتضاح

    • ازادی

      تازه جوری گرون میشه خودشم باورش نمیشه

    • رحیمی

      دورغ وهم برعکس می شودنمونه اش پراید۳۰۰ میلیونی

    • ناشناس

      به امید روزی که درشو تخته کنند.انشاا...

    • ناشناس

      اصلآ هم بدرد نمی حورد ؟!؟!!

    • ایرانی

      ام وی ام 110وتیبا واقعا جایگزین خوبی هستند😁😁😁

    • ناشناس

      یکی از یکی اشغال تر

    • محمدتنها

      هرکسی ۲۰۶نداشته ضرر نکرده مزخرف‌ترین پژو ساخت ایران همینه ،نه داخلش راحتی نه فنی اش به درد بخوره.

      پاسخ ها

      • وطن پرست

        اولا پژو ساخت ایران نیست و ساخت فرانسست همین کلمه اندیکاتور شماست که چکاره آید
        ثانیا
        دره هر دو کارخانه باید تخته شود انشالله به زودی

    • ناشناس

      شما قیمت پراید رو که تولیدش رو متوقف کردید ثابت نگه دارید شاهکاره لازم نیست ۲۰۶ تولیدش متوقف بشه

    • یه بنده خدا

      هیچ چیزی جای 206 رو نمیگیره میخواهید 207 با داشبورد 206 تولید کنید موتورش هم موتور تیپ 2 ،206 بزارید بعد با قیمت 1میلیارد و 20 میلیون بفروشید به مردم البته که حقمونه تا جونمون در بیاد الان 207 اتوماتیک شده 1میلیارد هنوز هم کلی با این قیمت می‌خرند

    • کامران

      هیچ خودرویی در ایران ازبین نمی رود و با خیابان ها خداحافظی نمی کند بلکه یا به وانت تبدیل می شود یا با دو آپشن اضافه مثل تغییر آینه بغل و تبدیل زاپاس و پخش به آپشن و خلاصه تغییرات جزیی در ظاهر اما تغییرات اساسی در قیمت سالهای سال در خیابانها و دره ها ویراژ می دهد و چندین نفر را راهی دیار باقی می کند

    • کامران

      خداحافظی محاله . با کمی تغییر در ظاهر و حذف و اضافه آپشن ها و صد البته با قیمت نجومی بر میگرده خیلی زود . پس غصه نخورید

    • ناشناس

      دله فروشی تا کی ؟

    • فواداکبری

      خدا حافظی با 206. نیست گنجشک را رنگ کردن به جای قناری فروختن است چون خودرو 207 جدید در اصل همان 206 است و راهی برای گرانتر شدن می دانید 207 در بورس عرضه می شود با قیمت بالا ؤ بورس باعث همه گرانی خودرو هایت

    • قدرت طهماسبی

      غیر ایمن و گران ،لطفا خودروی ملی واقعی و نسل جدید و پیشرفته طراحی و بسازند یا وارد کنید ،با کیفیت ایمن و استاندارد با قیمت متعادل

    • ناشناس

      ایلنا

    • تورج

      حالا میلیونها دلار به شرکتهای خارجی میدن تا خودروی جدیدی براشون طراحی کنند .اونها هم یه مدل از دور خارج شده رو به ما غالب میکنند . البته جای شکرش باقیه که بخش زیادی از اون پول بصورت پورسانت به مدیران به کشور برمیگرده !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج