۱۳۱۰۶۷۸
۲ نظر
۵۲۳۲
۲ نظر
۵۲۳۲
پ

غیرممکن‌ترین مکانی که برای مراسم عروسی اجاره داده می‌شود

اجاره تالار عروسی در فضا جذاب نخواهد بود؟ حالا که رقابت شرکت‌های مختلف برای سفر گردشگری به فضا اوج گرفته است، یک استارتاپ آمریکایی می‌خواهد ایده ازدواج در فضا را عملی کند.

گجت‌نیوز: اجاره تالار عروسی در فضا جذاب نخواهد بود؟ حالا که رقابت شرکت‌های مختلف برای سفر گردشگری به فضا اوج گرفته است، یک استارتاپ آمریکایی می‌خواهد ایده ازدواج در فضا را عملی کند.

در حالی که ناسا با همکاری برخی شرکت‌ها همچون اسپیس ایکس در فکر ساخت پایگاه دائمی در ماه و قدم نهادن در بخش‌های بیشتری از فضا است، شرکت‌های خصوصی نیز می‌خواهند گام‌های اولیه خود را در فضا بردارند. البته پیشتر شاهد ارائه برنامه‌هایی همچون اقامت چند روزه در محلی کمی بالاتر از مرز زمین و فضا بودیم. برخی شرکت‌ها نیز همین وعده را در محیطی مجلل می‌دادند.

اجاره تالار عروسی در فضا؛ وقتی بشر فضا را در دستان خود می‌گیرد

غیرممکن‌ترین مکانی که برای مراسم عروسی اجاره داده می‌شود

اما حالا شرکت Space Perspective پا را از این هم فراتر گذاشته است و می‌خواهد ازدواج در فضا را عملی کند. شرکت Space Perspective توسط دو نفر از افراد حاضر در پروژه زیست‌کره 2 بنیان‌گذاری شده است. در این پروژه افراد مدت زیادی را در یک محیط بسته و شبیه‌سازی شده سپری کردند و هیچ ارتباطی با دنیای بیرون نداشتند. هدف از اینکار انجام آزمایش‌ها و پژوهش‌های متعدد علمی بود.

قطعا تعداد زیادی از ثروتمندان تمام تلاش خود را خواهند کرد تا عنوان اولین داماد یا عروس فضایی را به‌‌دست آورند. از طرفی چنانچه در این کار موفق شوند، نام آنها برای همیشه در تاریخ جاودان خواهد شد. فضاپیمای نپتون نیز نقش تالار عروسی اجاره ای در فضا را ایفا خواهد کرد.

غیرممکن‌ترین مکانی که برای مراسم عروسی اجاره داده می‌شود

فضاپیمای نپتون از سه‌بخش بالن فضایی، سیستم فرود ذخیره و کپسول نپتون تشکیل شده است و به‌ادعای سازنده می‌توان آن را امن‌ترین و در دسترس‌ترین فضاپیما در زمین و فراتر از آن دانست. به‌طور کلی در فضاپیماها بخش خدمه در میانه‌‌های پرواز از سیستم اولیه پرواز جدا می‌شود و سپس به‌سیستم پروازی دیگری متصل می‌شود. این در حالی است که در فضاپیمای نپتون کپسول در تمامی مدت‌‌ از جدا شدن از زمین تا فرود در آب کاملا به بالن فضایی متصل می‌ماند. همین نیز باعث می‌شود که متقاضیان اجاره تالار عروسی در فضا پروازی امن و آرام را تجربه کنند.

اما در این شرایط چطور نپتون می‌تواند به‌پیش رود؟ شرکت اسپیس پرسپکتیو برای این موضوع نیز راه‌حل جالبی دارد. فضاپیمای نپتون با کمک بالن به‌فضا خواهد رود و آن نیز نیروی پیشرانه خود را از هیدروژن تجدیدپذیر دریافت می‌کند. در واقع هیچ‌خبری از راکت و انفجارهای بزرگ نخواهد بود. این در حالی است که علاقه‌مندان به‌ محیط‌زیست به‌شدت نسبت به پرتاب‌های موشک‌های اسپیس‌ایکس اعلام نگرانی کرده‌‌اند و آنها را تهدیدی برای زیست‌بوم منطقه می‌دانند.

غیرممکن‌ترین مکانی که برای مراسم عروسی اجاره داده می‌شود

جدا از مرحله پرتاب اولیه، فضاپیمای نپتون با سرعت ۱۹.۳۱ کیلومتر بر ساعت به‌‌سمت بالا حرکت خواهد کرد. در این سرعت، اگر فردی برای پرواز با هواپیماهای تجاری مشکلی نداشته باشد، برای حضور در اولین تالار عروسی اجاره ای در فضا نیز هیچ مشکلی نخواهد داشت. البته این اولین آزمایش بالن فضایی نیست و شرکت سازنده ادعا می‌کند که بالن‌های این شرکت در طول چندین دهه بارها توسط ناسا و دیگر آژانس‌های دولتی برای بردن تلسکوپ‌های پژوهشی و دیگر ابزارهای سنگین و حساس مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

حالا فرض کنید دو نفر در فضا با هم ازدواج کردند. بازگشت آنها به زمین چگونه خواهد بود؟ علاوه بر سیستم پرواز اولیه، نپتون به سیستم فرود جانبی نیز مجهز شده است که در آن ۴ چتر نجات بین کپسول و بالن فضایی قرار می‌گیرند. در صورت بروز مشکل، چترهای نجات می‌توانند فورا مسئولیت فرود را برعهده گیرند و پرواز را با امنیت و آرامش کامل به‌پایان برسانند.

غیرممکن‌ترین مکانی که برای مراسم عروسی اجاره داده می‌شود

این چترهای نجات در طول چندین دهه اخیر در بیش از ۱۰۰۰ پرواز مربوط به سازمان‌های فضایی استفاده شده و توانسته‌اند نرخ موفقیت ۱۰۰ درصد را به‌دست آورند.

حضور در فضا جذابیت بسیار زیادی دارد که تاکنون تا‌ حد‌ زیادی فقط محدود به فضانوردان بوده است. هرچند با فعالیت شرکت‌های خصوصی این امکان می‌تواند در مرحله اول برای ثروتمندان و سال‌ها بعد برای بخش بیشتری از مردم کره زمین فراهم آید. حتی اگر اولین نفر نیز نباشید، قطعا ایده اجاره تالار عروسی در فضا جذابیت فوق‌العاده زیادی دارد و می‌تواند برای همیشه به‌‌عنوان یک خاطره متفاوت در یادها بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      احتمالا اولویت با پسر عمو ودخترعموها باشه خخخخخخخ

    • ناشناس

      دنيا به كجا داره ميره پيشرفت كشورها سرعت گرفته
      ما هنوز اندر خم يك كوچه ايم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج