۱۳۶۳۱۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گزارشی از نمایشگاه ایفا ۲۰۱۴ (۱)

در این گزارش برخی از محصولاتی که تاکنون معرفی شده اند را برایتان معرفی کرده ایم.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)


برترین ها: به رسم هر ساله نمایشگاه ایفای امسال در برلین آلمان برگزار شده و میزبان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الکترونیکی از سراسر دنیاست. اما ظاهرا امسال این نمایشگاه رنگ و بویی دیگر دارد و حضور شرکت‌های موبایلی پررنگ‌تر از سال‌های گذشته شده است.

در این گزارش برخی از محصولاتی که تاکنون معرفی شده اند را برایتان معرفی کرده ایم.

اکسپریا Z3

وقت آن رسیده که به اسمارت فون اکسپریا زد 3 سونی سلام کنیم. آخرین پرچمدار سونی که روز چهارشنبه گذشته در نمایشگاه IFA برلین معرفی شد٬ از یک صفحه 5.2 اینچ فول اچ دی٬ پردازنده 4 هسته ای٬ دوربین 20.7 مگاپیکسل و بدنه کاملا ضد آب بهره می برد.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)

تا اینجا که ویژگی ها کاملا مشابه Z۲ بوده؛ پرچمدار قبلی سونی که تنها ۶ ماه پیش عرضه شد. قصد نداریم به این مساله بپردازیم که آیا ۶ ماه زمان مناسبی برای معرفی یک پرچمدار جدید است یا خیر (که قطعا مناسب نیست)، اما Z۳ هم ویژگی هایی دارد که بتواند روح تازه ای در کالبد پرچمداران سونی بدمد.

اولا که Z۳ نسبت به سلفش باریک تر شده و قاب ظریف تری نیز دارد. اگرچه رزولوشن صفحه نمایش افزایش نیافته، اما سونی می گوید صفحه این گوشی نسبت به Z۲ بسیار بهتر است و حتی از گوشی های با صفحه نمایش ۲K نیز بهتر عمل می کند. همچنین سونی ادعا کرده که با یک بار شارژ می توان دو روز کامل از آن استفاده کرد. ادعایی که اگر واقعی باشد، سونی کار بزرگی را انجام داده است.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)

فروش جهانی این گوشی از ماه اکتبر (مهر-آبان) شروع می شود و سونی هنوز در مورد قیمت آن صحبتی نکرده است.

طراحی Z۳ تا حدود زیادی به Z۲ شبیه است و در جلو و پشت آن هم از شیشه های نشکن برای محافظت استفاده شده. همچنین قطر آن کمی نسبت به Z۲ کاهش یافته است.

پشت این گوشی هم دوربین۲۰.۷ مگاپیکسل قرار دارد. رزولوشن آن تغییری نکرده ولی لنز آن زاویه بازتری پیدا کرده است. همچنین به کمک حسگر ISO سونی عملکرد بسیار خوبی در محیط های کم نور دارد.

زد ۳ ضد آب است و می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری قرار داشته باشد و آسیبی نبیند. صفحه نمایش در هنگام تماس با آب خاموش می شود، ولی دوربین و دکمه شاتر آن کار می کند. برای کارکرد صحیح ضد آب بودن این گوشی، تمامی پورت ها به وسیله درپوش پوشانده شده اند.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)

Z۳ در رنگ های متنوعی عرضه می شود. از رنگ های بنفش تند و بنفش روشن که در Z۲ موجود بودند خبری نیست. این بار ظاهرا سونی تصمیم گرفته از رنگ های واقعی تری استفاده کند. رنگ های مسی و سبز نعنایی Z۳ بسیار زیبا هستند. علاوه بر پنل، درپوش آهنی پورت ها هم رنگ های جدیدی دارد.

یک ویژگی جالب دیگر هم زمانی است که شما PS۴ داشته باشید و می توانید از صفحه این گوشی به عنوان نمایشگر برای PS۴ استفاده کرد. همه پردازش را کنسول PS۴ انجام خواهد داد٬ ولی تا زمانی که این دو دستگاه به یک شبکه متصل باشند، می توانید محتوای قابل نمایش را از طریق وای فای و کنترلر DualShock روی Z۳ استریم کنید. ظاهرا باید اینجا سونی را تشویق کنیم.

آخرین نسخه آندروید، (۴.۴.۴ کیت کت) بر روی این گوشی قرار دارد.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)

نوکیا لومیا ۸۳۰

لومیا ۸۳۰ روز پنج شنبه گذشته در رویداد خبری IFA معرفی شد. این اسمارت فون ۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل دوربین ۱۰ مگاپیکسل PureView، بدنه ای با قاب فلزی و آخرین نسخه ویندوزفون یعنی ۸.۱ را در خود دارد.

در نگاه اول، این گوشی بسیار شبیه به لومیا ۹۳۰ گران قیمت است. هردوی این گوشی ها ۵ اینچی هستند، با این تفاوت که قاب های رنگی پشت لومیا ۸۳۰ می توانند با رنگ تعویض شوند. هر دوی آنها قاب فلزی دارند که باعث استحکام در هنگام حمل کردن می شود. همچنین این قاب ظاهر این گوشی را شبیه به گوشی های گران قیمت تر نشان می دهد.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)

در لومیا ۸۳۰ از چیپ اسنپدراگون ۴۰۰ با قدرت پردازش ۱.۲ گیگاهرتز استفاده شده و باتری آن از نوع لیتیوم یون بوده و ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

همچنین به واسطه آپدیت اخیر ویندوزفون، این گوشی کارایی مناسبی دارد و در کورتانا و یا قسمت نوتیفیکیشن ها تحول خوبی را شاهد هستیم.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)

در قسمت دوربین هم با یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با استفاده از فناوری PureView روبرو هستیم. در این فناوری با تثبیت نوری عکس ها و قابلیت گرفتن عکس های با کیفیت در محیط های کم نور مواجه هستیم. نوکیا می گوید لومیا ۸۳۰ ارزان ترین تلفنی است که از PureView استفاده می کند. همچنین قابلیت HDR به دوربین اضافه شده و شما می توانید میزان HDR بودن عکستان را بعد از گرفتن٬ تعیین کنید.

این گوشی در رنگ های سفید، مشکی، سبز و نارنجی تا پایان امسال با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه می شود.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)

اکسپریا زد ۳ کامپکت

می خواهیم در مورد اکسپریا زد ۳ کامپکت صحبت کنیم که مشابه Z۱ Compact ٬ نسخه کوچکتر Z۳ است. طراحی این گوشی کامپکت بسیار شبیه به Z۳ بوده و برخلاف تلفن های مینی از سایر کمپانی ها (مثلا S۴ mini سامسونگ) زد ۳ کامپکت تمامی قابلیت های Z۳ را داراست؛ با این تفاوت که در بدنه کوچک تر و کاربرپسندتری قرار گرفته. البته جنس قاب هم اینجا از فلز به پلاستیک تغییر کرده که قطعا در ظاهر آن موثر است.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)

این اسمارت فون ۴.۶ اینچ قطر دارد که نسبت به Z۱ Compact که ۴.۳ اینچی بود٬ کمی بزرگتر شده. ۱۲۹ گرم وزن دارد و استاندارد IP۶۸ در زمینه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را داراست. صفحه نمایش آن از تکنولوژی IPS استفاده می کند و رزولوشن آن ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل است.

Z۳ Compact از یک دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی مشابه Z۳ استفاده می کند و می تواند به صورت فول اچ دی فیلمبرداری کند. همچنین این دستگاه یک دوربین جلوی ۲.۲ مگاپیکسلی هم دارد.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)

از چیپ اسنپدراگون ۸۰۱ مجهز به پردازنده ۲.۵ مگاهرتز چهار هسته ای و Krait ۴۰۰ استفاده شده. پردازنده گرافیکی آن Adreno ۳۳۰ است و از ۲ گیگابایت رم بهره مند است. باتری این گوشی هم ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

Z۳ کامپکت در ماه اکتبر (مهر-آبان) در رنگ های متنوعی به بازار عرضه می شود و سونی هنوز در مورد قیمت آن اظهار نظری نکرده است.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)

گلکسی نوت ۴

هنگامی‌که سامسونگ اولین گلکسی نوت خود را با یک نمایشگر ۵.۳ اینچی به همراه یک قلم در IFA ۲۰۱۱ رونمایی کرد، خیلی بزرگ و احمقانه به نظر می‌رسید. اما این سایز بزرگ خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و دسته جدیدی به نام فبلت را در بین گوشی‌ها و تبلت ها ایجاد کرد و اکثر سازندگان گوشی روی به ساخت گوشی‌هایی در این رده آوردند و میلیون‌ها نفر هم در سرتاسر جهان از این رده استقبال کردند. اکنون بعد از گذشت ۳ سال، سامسونگ چهارمین نسخه گوشی خود در این سری را معرفی کرد، که Galaxy Note ۴ نام دارد. همان طور که انتظار داشتیم، این گوشی جدید با سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای جدیدی معرفی شده است و سایز آن به ۵.۷ اینچ افزایش پیدا کرده است و بدنه آن از جنس آلومینیوم شده است. در اولین برداشت من از نوت ۴ می توانم بگویم که بهترین فبلت در دسته فبلت ها است. حالا وقت آن است تا کمی با جزئیات این گوشی بزرگ سامسونگ آشنا بشویم.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)

گلکسی نوت ۴ دارای یک نمایشگر ۵.۷ اینچی می‌باشد و این اولین باری است که سامسونگ از یک نمایشگر QHD (کیفیت تصویر در نمایشگرهای QHD چهار برابر نمایشگرهای HD می‌باشد) در محصولات خود استفاده می‌کند. این نمایشگر دارای تفکیک پیکسل ۲۵۶۰×۱۴۴۰می‌باشد و تراکم پیکسل آن ۵۱۵ نقطه در اینچ مربع می‌باشد. با این حرکت سامسونگ در استفاده از یک نمایشگر ۱۱۴۰p گوشی خود امیدواریم که در آینده این نمایشگر به بقیه گوشی‌های سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان گوشی و تبلت در جهان راه یابد.

این اولین باری است که دیگر نمی توانیم بگوییم که گوشی پلاستیکی سامسونگ، چون که سامسونگ در این محصول از بدنه آلومینیومی استفاده کرده که زیبایی و حس خوبی را به وجود آورده و جلوی خیلی از انتقاداتی رو که بهش می‌شد گرفته است. با اینکه گلکسی نوت ۴ دارای ابعاد ۱۵۳ میلی‌متر طول، ۷۸ میلی‌متر عرض و ۸.۵ میلی‌متر ارتفاع می‌باشد و در بدنه آن از آلومینیوم استفاده شده است، تنها ۱۷۶ گرم وزن دارد که بسیار عالی است .

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)

سال گذشته همزمان باعرضه نوت ۳، سامسونگ قلم جدیدی را برای آن معرفی کرد که بسیار خوب بود، اما امسال باز هم سامسونگ نسخه جدیدتری از این قلم را عرضه کرده است که دقت و حساسیت آن افرایش پیدا کرده است. البته ما فرصت کافی برای یک آزمایش و تست درست و حسابی نداشتیم ولی در همان فرصت کم هم ارزیابی ما از این قلم جدید بسیار خوب و عالی بود، اما به هر حال هنوز هم به خوبی کاغذ و قلم معمولی نیست. ویژگی‌های جدیدی به این قلم جدید افزوده شده است که به نظر می‌رسد از موس کامپیوتر الهام گرفته شده است، با این قلم جدید می‌توان پنجره‌ها را جابجا کرد و یا مینیمایز و ماکسیمایز کرد - البته امکان تغییر سایز پنجره‌ها وجود ندارد - و یا یک واژه را بر روی صفحه انتخاب کرد.

گلکسی نوت ۴ دارای آندروید کیت کت ۴.۴.۴ می‌باشد و رابط کاربری آن TouchWiz می‌باشد، البته رابط کاربری TouchWiz همان نسخه ای است که در سامسونگ گلکسی S۵ استفاده شده است و تغییری نداشته است. البته نوت ۴ دارای نرم‌افزارهای اضافه ای است که برای استفاده بهتر از قلم در گلکسی نوت ۴ تعبیه‌شده‌اند.

گلکسی نوت ۴ همچون گلکسی S۵ دارای یک دوربین ۱۶ مگا پیکسلی می‌باشد، علاوه بر این نوت ۴ دارای تثبیت‌کننده تصویر اپتیک می‌باشد که کمک به سزایی در عکاسی با یک دست می‌کند. حالت نمایش HDR هم در صحنه‌های کم نور بهبودیافته و بهتر عمل می‌کند. دوربین دوم نوت ۴ یک دوربین ۳.۷ مگا پیکسلی با زاویه دید باز می‌باشد که بهبود خوبی به عکس‌برداری سلفی داده است و بنا بر ادعای سامسونگ عملکرد آن در نور کم حدود ۶۰ درصد بهبود یافته است.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)

گلکسی نوت ۴ دارای یک باتری ۳۲۲۰ میلی‌آمپری می‌باشد که ۵۰ درصد ظرفیت آن طی نیم ساعت شارژ می‌شود و بازهم بنا بر اظهار سامسونگ با بهره‌گیری از حال صرفه‌جویی انرژی می‌توان از ۱۰% ظرفیت انتهایی باطری برای ۲۴ ساعت استفاده کرد.

نوت ۴ در دو مدل SM-N۹۱۰S و SM-N۹۱۰S تولید شده است، مدل اول دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۰۵ می‌باشد که چهار هسته ای است و سرعت کلاک آن ۲.۷ مگاهرتز است و پردازنده گرافیکی آن Aderno ۴۲۰ می‌باشد. مدل دوم دارای پردازنده Exynos ۵۴۳۳ می‌باشد که متشکل از یک پردازنده ۴ هسته‌ای ۱.۹ گیگاهرتزی و یک پردازنده ۱.۳۴ هسته‌ای ۱.۳ گیگاهرتزی می باشد و پردازنده گرافیکی آن Mali-T۷۶۰ می‌باشد. اکثر ویژگی‌های سخت‌افزاری دیگر در این دو مدل یکسان می‌باشد.

نوت ۴ دارای ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی می‌باشد. همچنین نوت ۴ دارای حسگرهای نسبتاً جدید gesture, UV, heart rate, SpO۲ می‌باشد که در مدل های جدید گوشی‌های سامسونگ نیز بکار رفته است.

گزارشی از نمایشگاه ایفا 2014 (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج