۱۳۶۴۵۵۳
۵ نظر
۱۷۸۴۴
۵ نظر
۱۷۸۴۴
پ

تصاویر خودروهای این افراد مشهور هوش از سرتان می‌پراند

​در کشورهای سلبریتی خیز دنیا، دیدن خودروهای فوق‌العاده کمیاب و گران‌قیمت برای مردم به امری عادی تبدیل شده است!

گجت‌نیوز: در کشورهای سلبریتی خیز دنیا، دیدن خودروهای فوق‌العاده کمیاب و گران‌قیمت برای مردم به امری عادی تبدیل شده است! گرایش وحشتناک سلبریتی‌ها به خودروهای لوکس، سوپر اسپرت، سفارشی و یا کلکسیونی باعث شده که کمپانی‌هایی نظیر لامبورگینی قادر باشند رکورد فروش خود را جابجا کرده و محصولات بسیار گرانقیمتی چون اوروس یا هوراکان را در تیراژهای بالاتر تولید کنند.

با این وجود، برخی از سلبریتی‌ها علاوه بر محصولات سوپر اسپرت به خودروهای بسیار نادر هم علاقمند هستند و کلکسیون خودروهای آن‌ها دربرگیرنده اتومبیل‌هایی‌ست که شاید در کمتر از ده دستگاه تولید شده‌اند!

بسیاری سلبریتی‌های مطرح دنیا مجموعه‌هایی از این دسته خودروهای نادر را به کلکسیون اتومبیل‌های خود اضافه کرده و معمولا در محلی امن نگهداری می‌کنند. این دسته اتومبیل‌ها که از خودروهای عضلانی کلاسیک گردن کلفت گرفته تا مدل‌های بسیار نادر فرانسوی پیش از جنگ جهانی را شامل می‌شوند به زمان و بودجه بسیار زیادی برای نگهداری نیاز دارند. به همین جهت تنها افرادی به سراغ آن‌ها می‌روند که واقعا به این دسته اتومبیل‌های علاقمند باشند!

در ادامه با هم نگاهی خواهیم داشت به جذاب‌ترین خودروهای کلکسیون برخی سلبریتی های شناخته شده که صرفا تماشا کردن آن‌ها می‌تواند اتفاقی باشد که تنها یک‌بار در زندگی هر فرد رخ می‌دهد!

خودروهای نادر کلکسیون سلبریتی های شناخته‌شده

در میان سلبریتی‌های مطرحی که به اتومبیل‌های فوق‌العاده لوکس یا نادر علاقمندند، ورزشکاران، شخصیت‌های سینمایی و فعالان حوزه فناوری حضوری پررنگ دارند. افرادی چون کریستیانو رونالدو، گوردون رمزی، مانی خوشبین، جاستین بیبر یا رالف لورن از جمله این دسته سلبریتی‌های مشهور هستند.

مک لارن اف ۱ – جی لنو

تصاویر خودروهای این افراد مشهور هوش از سرتان می‌پراند

جی لنو، کمدین و مجری تلویزیونی آمریکایی، کلکسیونی شگفت‌انگیز از خودروهای اسپرت و کمیاب در اختیار دارد و به مجموعه خودروهایش به‌شدت افتخار می‌کند! اتومبیل‌های شگفت انگیزی در کلکسیون این سلبریتی مشهور قرار دارند که انتخاب یکی از آن‌ها به‌عنوان بهترین را بسیار دشوار می‌کند. با این وجود خودروی MacLaren F1 او را باید یکی از بهترین خودروهای این کلکسیون دانست؛ چرا که جی لنو یکی از معدود سلبریتی‌هایی‌ست که تاکنون مک لارن اف 1 خود را در تصادف نابود نکرده است! پیش‌تر، ایلان ماسک خودروی F1 خود را در حین گشت و گذار با یکی از دوستانش نابود کرد و روان آتکینسون (مستر بین) نیز نه یک بار، بلکه دو بار با خودروی خود تصادف کرده و سرانجام تصمیم به فروش آن گرفت. لنو البته علیرغم علاقه فراوانی که به رانندگی با این خودرو دارد، تا کنون موفق شده آن را سالم نگه دارد. بعید به نظر می‌رسد که این سلبریتی ثروتمند قصد فروش F1 خود را داشته باشد؛ اما اگر روزی تصمیم به این کار بگیرد، می‌تواند سود فراوانی را از این معامله به دست آورد! بد نیست بدانید که در سال 2021، قیمت یک مدل سالم و تمیز از F1 در مزایده‌ای حدود 20 میلیون دلار تعیین شد. بنابراین اگر لنو قصد داشته باشد خودروی خود را به فروش برساند، قطعا قیمتی بالاتر از این برای آن تعیین خواهد شد.

مرسدس بنز ۶۰۰ گروسر – جرمی کلارکسون

تصاویر خودروهای این افراد مشهور هوش از سرتان می‌پراند

با وجود این که جرمی کلارکسون تا کنون تعداد بسیار زیادی خودرو را در برنامه‌های تلویزیونی سوار شده و تست کرده، اما کلکسیون خودروهای شخصی این سلبریتی بسیار محدود است. مدتی پیش، او در مجله Sunday Times ادغان کرد که کلکسیون خودروهای او تنها دربرگیرنده چهار خودرو است! از بین این چهار خودرو، جذاب‌ترین مدل، Mercedes Benz 600 Grosser است که یک لیموزین فوق لوکس به شمار می‌رود و اتومبیل مورد علاقه سلبریتی‌ها و چهره‌های سرشناس آن زمان بود. تولید مدل ۶۰۰ مرسدس بنز از سال ۱۹۶۳ آغاز شد و تا اوایل دهه ۸۰ ادامه یافت. این خودرو همچنین در آن زمان چندین خلاقیت جالب مهندسی را به صنعت خودرو معرفی کرد که از میان آن‌ها می‌توان به استفاده گسترده از ساختارهای هیدرولیک برای بالا بردن صندلی و پنجره اشاره کرد. تمامی اجزای سازنده این خودرو به‌صورت دستی در کنار هم قرار می‌گرفتند و مرسدس ادعا می‌کرد که ساخت هریک از این خودروها حدودا ۵۰ روز زمان می‌برد. در آن زمان، سیستم‌های منحصربفرد به کار رفته در مرسدس بنز ۶۰۰ آن را به خودرویی فوق‌العاده لوکس و البته گران‌قیمت تبدیل می‌کرد. جالب است که برخی مکانیزم‌های به کار رفته در این خودرو، حتی امروز هم جذاب و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند!

بوگاتی چنتودیچی – کریستیانو رونالدو

تصاویر خودروهای این افراد مشهور هوش از سرتان می‌پراند

کلکسیون خودروهای کریستیانو رونالدو، بازیکن افسانه‌ای تیم ملی پرتغال همانند مهارت‌هایش در مستطیل سبز شگفت‌انگیز و خیره‌کننده است. با این وجود، جواهر اصلی این کلکسیون، بوگاتی چنتودیچی است! این خودرو یکی از ده نمونه تولید شده از این هایپرخودرو است که بر پایه بوگاتی شیرون ساخته شده و با پیشرفت‌های متعددی در مقایسه با آن روبرو شده است. علاوه بر پیشرفت‌های ظاهری واضح چنتودیچی در مقایسه با شیرون، این خودرو همچنین به‌لطف استفاده بهینه‌تر از فیبر کربن توانسته حدودا 20 کیلوگرم سبک‌تر شده است. همچنین افزودن بال عقبی با طراحی منحصربفرد باعث افزایش نیروی رو به پایین (Downforce) این اتومبیل شده؛ ضمن این که موتور W16 چهار توربو این خودرو اکنون توانایی تولید قدرت 1600 اسب بخار را دارد. ستاره تیم النصر عربستان خودروی چنتودیچی خود را در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد و پس از آن چندین بار سوار بر آن در خیابان‌ها دیده شد. آخرین بار، ماه مارس ۲۰۲۳ بود که او در پایتخت اسپانیا، مادرید، سوار بر خودروی استثنایی خود مشاهده شده و به عکس گرفتن با هواداران پرداخت.

پورشه ۳۵۶/۲ Gmünd – جری ساینفلد

تصاویر خودروهای این افراد مشهور هوش از سرتان می‌پراند

جری ساینفلد، بازیگر کمدی بسار محبوب دهه 1980 و 1990 آمریکا کلکسیونی خیره‌کننده از خودروهای بسیار کمیاب در اختیار دارد. با این وجود، اتومبیلی که بیش از همه، طبع و سلیقه او در انتخاب خودروهای کلکسیونی را به رخ می‌کشد، Porsche 356/2 Gmünd است که محصولی شگفت‌انگیز و باورنکردنی از گذشته‌های دور صنعت خودروسازی آلمان به شمار می‌رود. این خودرو در سال ۱۹۴۹ ساخته شده و شماره شاسی آن ۴۰ است. بنابراین چهلمین نمونه از ۵۲ دستگاه پورشه ۳۵۶/۲ دنیا که به‌طور دست ساز توسط تیم فردیناند پورشه در کارخانه این کمپانی در گموند اتریش ساخته شده است، در اختیار جری ساینفلد قرار دارد! این اتومبیل عتیقه، نخستین خودرویی بود که تحت نام پورشه روانه بازار شد؛ بنابراین پیدا کردن یک نمونه اوریجینال و سالم از آن در دنیا تقریبا غیرممکن است. با این وجود سلبریتی مشهور آمریکایی موفق شد با تلاش فراوان، این خودرو را به کلکسیون اتومبیل‌های پورشه خود اضافه کند. بد نیست بدانید که جری ساینفلد صاحب یکی از بزرگترین کلکسیون خودروهای پورشه در تمامی دنیاست.

فراری لافراری آپرتا – گوردون رمزی

تصاویر خودروهای این افراد مشهور هوش از سرتان می‌پراند

گوردون رمزی بخش بزرگی از زمان خود را در رستوران‌های زنجیره‌ای جذاب یا مسخره کردن و فحش دادن به هنرجویان آشپزی در برنامه Hell’ Kitchen سپری می‌کند! با این وجود، زمانی که مشغول به این کار نیست، دنبال جمع کردن کلکسیون خودروهای فراری چند میلون دلاری است و توانسته مدل‌های بسیار ارزشمند و کمیابی را هم در کلکسیونش جمع آوری کند. یکی از جذاب‌ترین مدل‌های حاضر در کلکسیون خودروهای این سلبریتی، مدل LaFerrari Aperta است که برای نخستین بار در برنامه Top Gear نمایش داده شد. مدل اسپایدر این فراری حتی در تیراژی پایین‌تر از مدل کوپه روانه بازار شد و تنها مشتریان بسیار خاص فراری قادر به خرید این خودرو بودند. از زمان خرید این خودرو، رمزی بارها سوار بر آن در خیابان‌های لندن مشاهده شده است. البته به نظر می‌رسد او بیشتر قصد دارد فراری جدیدش را به‌عنوان یک آیتم نمایشگاهی نگه دارد؛ چرا که بر اساس بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۲۳، این خودرو تا آن زمان، پیمایشی کمتر از ۲۰۰ کیلومتر داشته است. در کنار این مدل جذاب فراری، گوردون رمزی همچنین صاحب یک دستگاه Monza SP2 و یک دستگاه F12TDF هم هست.

بوگاتی تیپ ۵۷ اس سی آتلانتیک – رالف لورن

تصاویر خودروهای این افراد مشهور هوش از سرتان می‌پراند

گران‌ترین آیتم در کلکسیون اتومبیل‌های رالف لورن، یک خودرو Bugatti Type 57 SC Atlantic است که فقط و فقط چهار نمونه از آن تولید شده است! از میان این چهار دستگاه تولید شده، تنها دو دستگاه سالم باقی مانده‌اند. دیگر مدل آن در یک تصادف آسیب دید و از بین رفت و نمونه بعدی که با نام La Voiture Noire شناخته می‌شود، به‌طور مرموزی در خلال جنگ جهانی دوم ناپدید شد و هنوز پیدا نشده است! مدل آتلانتیکی که کلکسیونر و طراح مشهور پوشاک، رالف لورن خریداری کرده، در ابتدا در اختیار تاجر انگلیسی سر آنتونی بامفورد قرار داشت. با این وجود، لورن در سال ۱۹۸۸ آن را با قیمتی نامشخص خریداری کرده و از آن زمان در تصاحب خود دارد. به دلیل کمیاب بودن وحشتناک این خودرو، قیمت‌گذاری روی آن تقریبا غیرممکن است. با این وجود می‌توان حدس زد که قیمت آن حدودا ۱۰۰ میلیون دلار باشد. البته این جواهر صد میلیون دلاری تنها اتومبیل شگفت‌انگیز کلکسیون خودروهای این سلبریتی باپرستیژ نیست؛ چرا که او صاحب محصولات بسیار نادر دیگری چون فراری 50 جی تی او، جگوار XKSS و فراری 275 جی تی بی اسپایدر هم هست که همگی فوق‌العاده گرانقیمت و ارزشمند به شمار می‌روند.

شلبی کبرا ۴۲۷ – لوییس همیلتون

تصاویر خودروهای این افراد مشهور هوش از سرتان می‌پراند

لوییس همیلتون یکی از پرافتخارترین رانندگان فرمول ۱ در تاریخ به شمار می‌رود و تنها فردی است که توانسته در طول دوره فعالیت خود به ۱۰۰ پیروزی دست پیدا کند. این موفقیت‌های پیاپی همیلتون را به یکی از ثروتمندترین ورزشکاران دنیا تبدیل کرده و همان‌طور که انتظار می‌رود، او بخش بزرگی از ثروتش را صرف خرید اتومبیل‌های کمیاب و کلکسیونی استثنایی کرده است. از میان خودروهای کلکسیون همیلتون می‌توان به یک مرسدس AMG پروجکت وان، فراری 599 اس ای آپرتا و دو فراری لافراری اشاره کرد که همگی خودروهایی بی‌رقیب به شمار می‌روند. با این وجود، در میان این همه جواهر، شلبی کبرا 427 مدل 1966 او همانند یک الماس می‌ماند که به کلکسیون خودروهای این سلبریتی سرشناس دنیای ورزش جذابیتی عجیب بخشیده است. همیلتون پیش‌تر در مصاحبه‌ای با ساندی تایمز اعلام کرده بود که خودروی Shelby Cobra خود را شخصا نزد کارول شلبی، موسس برند شلبی برده و خود این طراح، اصالت خودرو و سلامت آن را تایید کرده است. البته شلبی بزرگ، یک ماه پس از این ملاقات با همیلتون از دنیا رفت تا خودروی لوییس همیلتون احتمالا آخرین اتومبیلی باشد که به‌طور رسمی توسط موسس برند شلبی تایید شد! همیلتون همچنین اشاره کرد که با توجه به اصالت فوق‌العاده مدل ۱۹۶۶، او ناچار شد یک مدل ۱۹۶۷ این خودرو را هم برای سوار شدن خریداری کند؛ چرا که قصد دارد مدل ۱۹۶۶ خود را تا جای ممکن دست‌نخورده نگه دارد!

رولز رویس Wraith – جاستین بیبر

تصاویر خودروهای این افراد مشهور هوش از سرتان می‌پراند

خودروی بعدی حاضر در این لیست نیز محصولی شگفت‌انگیز و خیره‌کننده به شمار می‌رود. با این وجود، دلیل این امر مانند دیگر اعضای لیست، قیمت بسیار بالا، کمیاب بودن یا ارزش تاریخی آن نیست! جاستین بیبر مدت‌هاست که به‌عنوان یکی از کلکسیونرهای متفاوت خودرو شناخته می‌شود و به طراحی خودروهای مختلف با استفاده از نظرات و سلایق شخصی‌اش شهرت دارد. او قبلا به‌خاطر تبدیل خودروی Smart Fortwo خود در معرض حواشی فراوانی قرار گرفته بود. با این وجود، روند شخصی‌سازی خودروهای او همچنان ادامه دارد و جدیدترین اتومبیلش Rolls-Royce Wraith هم از این قضیه مستثنی نیست. این خودروی به‌شدت خاص که با همکاری تیم صاحب‌نام West Coast Customs ساخته شده است، شاید زیباترین یا قدیمی‌تری خودروی کلکسیونی دنیا نباشد، اما طراحی فوق‌العاده منحصربفردی دارد که نظیر آن تا کنون هرگز مشاهده نشده است. ساخت این خودرو حدودا سه سال زمان برده و West Coast Customs تمامی قطعات داخلی و بیرونی آن را شخصی‌سازی نموده است. بدون شک بیبر در مراجعه خود به West Coast Customs دنبال یک محصول کاملا منحصربفرد و جذاب می گشت که چشم‌ها را به خود خیره کند. رولز رویس فیث سفارشی او دقیقا چنین خودرویی است که احتمالا تا سال‌ها محصولی خاص‌تر از آن ساخته نخواهد شد.

بوگاتی شیرون هرمس – مانی خوشبین

تصاویر خودروهای این افراد مشهور هوش از سرتان می‌پراند

خودروی بوگاتی شیرون، به خودی خود محصولی فوق‌العاده خاص و استثنایی است. با این وجود، کارآفرین بزرگ ایرانی-آمریکایی، مانی خوشبین احساس کرد این خودرو برای اضافه شدن به کلکسیون خودروهایش آن‌طور که باید منحصربفرد نیست! به همین جهت او از برند مشهور  فرانسوی، هرمس، خواست که خودروی بوگاتی شیرون او را دکور کند! نتیجه کار، یکی از خاص‌ترین بوگاتی‌هایی‌ست که در دنیا وجود دارد. در داخل کابین آن از آیتم‌های تزیینی و رنگ بندی منحصربفرد هرمس استفاده شده و نمای بیرونی آن نیز خیره‌کننده است. البته این بوگاتی شیرون، تنها خودروی مانی خوشبین نیست که با همکاری هرمس طراحی و ساخته می‌شود؛ چنان که او همچنین صاحب یک دستگاه پاگانی هوایرا تزیین شده توسط هرمس هم هست! بر اساس گزارش‌های موجود، بازطراحی این خودروی بوگاتی حدودا سه سال زمان برده و هرمس تمامی بخش‌های داخلی و خارجی این خودرو را از نو طراحی کرده و عملا محصولی جدید را خلق نموده است. به‌عنوان مثال، جلوپنجره‌ای این خودرو از الگوهای تکرارشونده حرف H تشکیل شده و تصویر اسب لوگوی هرمس هم در بسیاری آیتم‌های داخلی این خودرو قابل مشاهده است. بوگاتی شیرون مانی خوشبین هر از گاهی در ویدیوهای کانال یوتیوب او به معرض نمایش گذاشته می‌شود. او در این ویدیوها، ضمن معرفی کلکسیون حسادت‌برانگیز خودروهایش، زمان و هزینه مورد نیاز برای نگهداری هریک از آن‌ها را نیز توضیح می‌دهد. شنیدن زمان و هزینه‌ای که برای نگهداری خودروهای کلکسیون این سلبریتی خرج می‌شود، بیشتر از خود این خودروها نفس‌گیر و تعجب برانگیز است!

پورشه ۹۵۹ – بیل گیتس

تصاویر خودروهای این افراد مشهور هوش از سرتان می‌پراند

افراد بسیار محدودی در دنیا پیدا می‌شوند که می‌توانند ادعا کنند خودرویی را آن‌قدر می‌خواستند که از دولتمردان درخواست تغییر قانون و صدور اجازه ورود خودرو را گرفته‌اند! بیل گیتس قطعا یکی از این افراد است. در دهه 1990 میلادی بیل گیتس برای وارد کردن خودرو Porsche 959 با دولت ایالات متحده لابی کرد و سرانجام موفق به انجام این کار شد. مدیر عامل آن زمان مایکروسافت این خودرو را در اواخر دهه 80 خریداری کرده بود. اما این خودرو در آن زمان با قوانین وارداتی ایالات متحده ناسازگار اعلام شده بود. پس از چند سال سردرگمی، بیل گیتس و چندین فرد دیگر نامه‌ای به رئیس جمهور وقت آمریکا، بیل کلینتون نوشتند و در آن درخواست بازنگری قوانین وارداتی برای خودروهای خاص را ارائه کردند. این تلاش‌ها نتیجه داد و سرانجام بیل گیتس پورشه ۹۵۹ خود را با موفقیت خریداری کرد. علی‌رغم این که کمپین بیل گیتس برای ورود این خودرو جواب داد، اما همچنان تعداد بسیار کمی از این خودروها در کشور ایالات متحده وجود دارند. بنابراین مشاهده یک پورشه 959 می‌تواند منظره‌ای نادر در این کشور باشد. البته گیتس مدت‌هاست که علاقه شدیدش به به خودروهای بنزینی را به‌خاطر مسائل زیست محیطی کنار گذاشته؛ اما عشق او به خودروهای پورشه هنوز پابرجاست؛ چنان که او در سال 2020 هم اعلام کرد که یک خودروی الکتریکی Taycan را برای رانندگی روزمره‌اش خریداری کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ادم باید عقل تو کلش باشه،کودن باشه ولی پولدار باشه فايده نداره

    • یاسمن

      زندگی هوش از سرمان برده اینها فقط غم دلمان را زیاد میکنند

    • هلی

      واقعا لذت بردم از تماشای این جیگرا

    • کیوان

      دم همه اونایی که اقدام میکنن تو زندگیشون گرم هرچی دارن نوش جونشون اقدام به عمل کلیدواژه و نکته میلیون دلاری انسانهاست

    • ناشناس

      سلام به فکر بیچار ها باشید مردم غزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج