adexo3
۱۴۰۱۴۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هوشمند ببینید!

شايد خيلي‌ها ندانند تلویزیون‌های هوشمند چه هستند و چه فرقي با تلويزيون‌هاي معمولي دارند، به همين‌خاطر، به دنياي اين تلويزيون‌هاي به‌اصطلاح نسل جديد قدم گذاشته‌ايم تا بتوانيم بيشتر از رازهاي نهان‌شان سر در بياوريم.

همشهری آنلاین: یکی‌دو سالی است که تلویزیون‌های هوشمند یا همان اسمارت تی‌وی‌ها پای‌شان به بازار ایران هم باز شده است.

شايد خيلي‌ها ندانند اصلاً اين تلويزيون‌ها چه هستند و چه فرقي با تلويزيون‌هاي معمولي دارند، به همين‌خاطر، به دنياي اين تلويزيون‌هاي به‌اصطلاح نسل جديد قدم گذاشته‌ايم تا بتوانيم بيشتر از رازهاي نهان‌شان سر در بياوريم. سعي كرده‌ايم همه جوانب استفاده از اين تلويزيون‌ها را مرور كنيم تا اگر خريد تلويزيون يا ارتقاي تلويزيون فعلي را در دستور كار داريد، با چشماني بازتر به بازار برويد و خريد مطمئن‌تري انجام دهيد.

هوشمند ببینید!

تلويزيون HD معمولي را هوشمند كنيد

در بازار، ست‌آپ باكس‌هاي مخصوصي وجود دارد كه كارشان شبيه گيرنده‌هاي ديجيتال است با اين تفاوت كه گيرنده‌هاي ديجيتال فقط امكان ارائه شبكه‌هاي ديجيتال را در تلويزيون‌ها فراهم مي‌كنند ولي اين ست‌آپ باكس‌هاي مخصوص، امكانات هوشمندسازي تلويزيون مثل پشتيباني از اينترنت و نرم‌افزارها را در تلويزيون‌هاي HDبه‌وجود مي‌آورند.

امكانات

چرا مي‌گويند هوشمند؟

هم مي‌شود گفت رايانه‌هايي بدون كيس هستند كه غيراز امكان تايپ، همه امكاناتي كه يك رايانه شخصي دارد را مي‌تواند داشته باشد ، هم مي‌شود گفت يك تبلت بزرگ هستند كه امكان برقراري تماس تلفني را ندارند اما با استفاده از اينترنت، هر كاري بخواهيد انجام مي‌دهند.

برنامه‌هاي كاربردي: دسترسي به فروشگاه نرم‌افزاري شركتي كه از آن تلويزيون مي‌خريد، اين امكان را به شما مي‌دهد تا به صدها برنامه بومي شده‌اي كه براي كاربران ايراني اين تلويزيون‌ها طراحي شده، دسترسي پيدا كنيد. نرم‌افزارهاي قرآن كريم، خبرخوان، اطلاعات پرواز فرودگاه، نقشه آنلاين ترافيك، صفحه اول روزنامه‌ها، آموزش زبان، ديوان حافظ، نتايج فوتبال و همچنين مطالعه نشريات مؤسسه همشهري از جمله نرم‌افزارهايي است كه مي‌توانيد روي تلويزيون نصب كنيد.

ابزارك‌هاي كاربردي: ويجت‌ها يا ابزارك‌ها امكاني هستند براي نمايش اطلاعاتي كوتاه اما كاربردي مثل آب و هوا يا تغييرات بورس. با استفاده از ابزارك‌هايي كه در اين تلويزيون‌ها وجود دارد، مي‌توانيد بسته به برنامه‌هايي كه روي تلويزيون‌تان نصب كرده‌ايد، از برخي اطلاعات مثل نتيجه زنده فوتبال هنگام تماشاي سريال و يا پيش‌بيني لحظه‌اي آب و هوادر گوشه تصوير لذت ببريد!

وبگردي: جداي از دسترسي‌هاي غيرمستقيم به اينترنت، تلويزيون‌هاي هوشمند امكان مرور وب با استفاده از مرورگر را هم دارند. شما مي‌توانيد ايميل چك كنيد، در شبكه‌هاي اجتماعي بگرديد، در سايت‌هايي مثل آپارات، آنلاين ويدئو ببينيد و وبلاگ بخوانيد اما اين را بدانيد كه خيلي نمي‌توانيد راحت چيزي بنويسيد.

تشخيص چهره و صدا: خيلي‌ها فقط همين يك قابليت را از تلويزيون‌هاي هوشمند مي‌شناسند. اسمارت تي‌وي‌ها مي‌توانند با استفاده از ۲ ميكروفوني كه در دو طرف تلويزيون كار شده، دستورات شما (البته فعلا به زبان انگليسي) را اجرا كنند. در كنارش، با استفاده از دوربين موجود در تلويزيون كه حكم وبكم را دارد، مي‌توانيد با حركت دست، صدا را كم و زياد يا كانال را بالا و پايين كنيد.

بازي آنلاين: بعضي شركت‌ها، با كمپاني‌هاي توليد‌كننده بازي قرارداد بسته‌اند تا بازي‌هايي مخصوص تلويزيون‌هاي هوشمند طراحي كنند تا علاقه‌مندان به دنياي بازي‌ها، مخصوصاً بازي‌هاي آنلاين، اينجا هم بتوانند خودشان را سرگرم كنند. مثل فروشگاه نرم‌افزار و بازي‌هاي تلفن هوشمند. بازار بازي‌هاي تلويزيون اسمارت هم پررونق است. البته در حال حاضر اكثرشان رايگان هستند اما با فراگير شدنشان، امكان پولي شدن هم وجود دارد.

پشتيباني از DLNA: استاندارد DLNA كه البته هنوز فارسي‌سازي‌ نشده، با يكسري تغييرات، همان نسل جديد و ارتقا يافته بلوتوث است. با استفاده از اين امكان، با پشتيباني اينترنت بي‌سيم منزل‌تان، هر ويدئو و فايلي كه در گوشي يا تبلت يا لپ‌تاپ خودتان داريد را مي‌توانيد بدون دردسر از تلويزيون با بالاترين كيفيت ممكن، تماشا كنيد.

شبكه‌هاي اينترنتي: IPTV يا همان تلويزيون اينترنتي، همان سرويسي است كه بيشتر از ۲ سال است آماده بهره‌برداري عمومي است اما هنوز افتتاح نشده. هر زمان كه راه افتاد، بدون خريد هيچ‌گونه تجهيزات اضافي، امكان استفاده از آن را خواهيد داشت.

ماشين زمان: با استفاده از حافظه داخلي اين تلويزيون‌ها، ديگر نگران از دست دادن تصاوير زنده نخواهيد بود و مي‌توانيد با خيال راحت برنامه‌هاي تلويزيون را ضبط كنيد. امكاني كه در تلويزيون‌هاي معمولي باعث افزايش قيمت چندصدهزار توماني مي‌شد، در اين تلويزيون‌ها يكي از امكانات اوليه به‌حساب مي‌آيد.

ارتباط تصويري: ازجمله امكاناتي كه در عين فرصت، تهديد بزرگي هم براي خريداران اين تلويزيون‌ها محسوب مي‌شود، امكان ارتباط تصويري با استفاده از نرم‌افزارهاي اينترنتي مكالمه رايگان مثل اسكايپ است. اين امكان بهترين فرصت براي سوءاستفاده هكرها و مهاجمان سايبري است تا جزئيات رفتار شما در خانه‌تان را با استفاده از دوربين موجود در تلويزيون ثبت كنند و مورد سوءاستفاده قرار دهند؛ تهديدي كه همواره توليدكنندگان اين تلويزيون‌ها را براي حفظ امنيت، به دردسر مي‌اندازد.

كنترل: كنترل اين تلويزيون‌ها برخلاف تصور عموم مردم، نه شبيه كنترل‌هاي دكمه‌اي معمولي است و نه كيبورد! براي كنترل از راه دور اين تلويزيون‌ها، شما با يك صفحه شبيه موس به همراه چند دكمه ضروري مثل خاموش/روشن و كم و زياد صدا و بالا و پايين كردن شبكه‌ها طرف هستيد. همه‌‌چيز از طريق اين صفحه لمسي و دكمه‌هايي كه كاركرد كليك راست و چپ دارند، به تلويزيون منتقل مي‌شود و غيراز تايپ كردن كه سخت‌ترين كار در اين تلويزيون‌هاست، بقيه كارها به‌راحتي انجام مي‌گيرد.

مشكلات

جاسوس در خانه

تهديد اصلي، مربوط به حريم خصوصي است كه بزرگ‌ترين تهديد عليه اين تلويزيون‌هاست و احتمالا به‌زودي بايد منتظر برنامه‌هاي آنتي‌ويروس و امنيتي ويژه تلويزيون‌هاي هوشمند هم باشيم تا تا خطرات آن را تا حدي كاهش دهد.

سرعت اينترنت: اكثر قابليت‌هاي تلويزيون‌هاي هوشمند كه وابستگي شديدي به اينترنت پرسرعت دارند، با كندي يا قطع و وصل شدن اينترنت، كاملاً از دور خارج مي‌شوند! يعني اگر اينترنت نداشته باشيد، عملاً تلويزيون هوشمند شما با تلويزيون‌هاي معمولي، فرقي نخواهد داشت.

ضمن آنكه بعضي از امكانات اين دستگاه‌ها، كاملاً متكي بر اينترنت پرسرعت هستند. حالا شايد شما با سرعت پايين هم بتوانيد نتايج فوتبال يا پيش‌بيني آب و هوا را در تلويزيون ببينيد اما مشاهده ويدئوهاي آنلاين و استفاده از سايت‌هاي پخش آنلاين فيلم (كه تازگي‌ها هم تبش داغ شده) مستلزم وجود اينترنت پرسرعت با محدوديت حجمي نزديك به بي‌نهايت است.

حريم خصوصي: همان‌قدر كه محققان امنيت سايبري هر روز حفره‌هاي جديدي در سيستم اين تلويزيون‌ها كشف مي‌كنند، همان‌قدر هم هكرها دسترسي به اين حفره‌ها را پيدا مي‌كنند و هر روز به حملات جديدي عليه تلويزيون‌هاي اسمارت دست مي‌زنند. اكثر اين نفوذها هم از طريق دوربين و ميكروفون تلويزيون‌هاي هوشمند است كه امكان ضبط و ارسال تصاوير خصوصي از منزل كاربران را فراهم مي‌كنند. شايد مجبور باشيد براي حل اين مسئله، قيد امكانات مرتبط با دوربين تلويزيون‌تان را بزنيد و از كار، بيندازيدش يا پرده‌اي روي آن قسمت بكشيد!

ترفند

با گوشي كنترلش كنيد!

علاوه بر DLNA كه امكان پخش فايل‌هاي گوشي روي تلويزيون را مي‌دهد، اپ‌هايي هم طراحي شده تا با آنها، خيلي راحت‌تر بتوانيد با تلويزيون كار كنيد. با همگام‌سازي گوشي و تلويزيون، در هر جايي كه آنتن اينترنت خانه كار كند، كانال‌هاي تلويزيون را تعويض يا صدا را تنظيم كنيد. مشكل تايپ كردن هم با استفاده از گوشي، تا حدودي از بين مي‌رود.

اجراي برنامه‌ها: داخل اين تلويزيون‌ها، مثل تلفن‌ه%:.۷-D۹
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج