۱۴۳۶۴۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

۱۰ تحول اساسی که فیفا ۱۵ را به بازی بهتری تبدیل می کند

فیفا ۱۵ احساساتی شده است

به گفته EA، بزرگترین تحول فیفا ۱۵ «احساسی بودن» آن است؛ تحولی که بیشتر در واکنش ها و حالات بازیکنان نمود پیدا خواهد کرد.

فیفا 15 احساساتی شده است





همشهری دانستنیها - ارسلان شهلا: فیفا 15 اولین فیفایی است که رایان گیگز و خاویر زانتی در آن حضور ندارند. از این گذشته لیگ فوتبال برزیل در نسخه امسال فیفا حذف شده تا الکترونیک آرتز نشان دهد تیم هایی که در جام جهانی بد بازی می کنند و هفت تا هفت تا گل می خورند، در بازی فیفا اینطوری تنبیه می شوند اما تغییرات فیفای جدید به اینجا ختم نمی شود.

فیفا 14 چند ماه بعد از عرضه روی پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360، برای PS44 و XB1 هم منتشر شد اما فیفا 15 را باید اولین فیفای واقعی برای نسل جدید کنسول ها بدانیم چرا که سازندگان بازی یک سال تمام برای شناخت کنسول های جدید و استفاده از توان و ظرفیت بالای آنها فرصت داشته اند. به گفته EA، بزرگترین تحول فیفا 15 «احساسی بودن» آن است؛ تحولی که بیشتر در واکنش ها و حالات بازیکنان نمود پیدا خواهد کرد.

نسخه جدید بازی فیفا هفته اول مهر و برای سومین سال پیاپی با عکس لیونل مسی روی جلد منتشر خواهد شد. جدا از بازاریابی ها و بازارگرمی های همیشگی سازندگان بازی، امسال انتظار فیفای به مراتب کامل تر و هیجان انگیزتری را داریم. در این گزارش 10 تغییر عمده فیفا 15 نسبت به نسخه سال قبل را با هم مرور می کنیم.

فیفا 15 احساساتی شده است

بازی احساسی

سازندگان فیفا بیش از هر چیز روی «احساسی» بودن فیفا ۱۵ مانور داده اند. فیفای جدید قرار است بیش از پیش حس و حال تماشای یک مسابقه فوتبال از تلویزیون را به گیمرها القا کند. در فیفا ۱۵ بازیکنان نه تنها سر مالکیت توپ، بلکه با یکدیگر نیز درگیر می شوند، همدیگر را هل می دهند، شاخ به شاخ می شوند و انگشت اتهام را به سمت بازیکن حریف دراز می کنند. واکنش بازیکنان درون زمین به اتفاقات بازی نیز طبیعی تر شده است؛ اگر اشتباهی از سوی دروازه بان سر بزند، مدافعان تیم او را دلداری می دهند اما اگر همان دروازه بان دوباره اشتباه کند، هم تیمی هایش شاکی می شوند و به او پرخاش می کنند.

علاوه بر این، بازیکنان در آخر مسابقه حسابی نفس نفس می زنند و خستگی در چهره و خطوط پیشانی آنها به وضوح نمایان خواهد بود. در فیفا ۱۵ بیش از ۶۰۰ انیمیشن و واکنش احساسی جدید به بازیکنان اضافه شده که خوشبختانه همه آنها در جریان بازی خواهد بود و نه در صحنه های سینمایی لابلای بازی.

هوش مصنوعی

شرایط و جو حاکم بر مسابقه بر روند بازی بازیکنان تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال در دقایق پایانی یک بازی نفسگیر، تیم برنده خود به خود عقب می کشد و همه بازیکنان با چنگ و دندان از گل زده خود دفاع می کنند، حتی اگر مربی شان دستور حمله داده باشد. از این گذشته اگر در دور رفت یک مسابقه حذفی با اختلاف گل بالا از رقیب تان شکست خورده باشید، شک نکنید که تیم حریف در دور برگشت از ثانیه اول اتوبوسی بازی خواهد کرد و فقط به فکر ضد حمله خواهد بود.

فیفا 15 احساساتی شده است

تکل ها

از تکل زدن در نسخه های قدیمی فیفا خاطره خوبی نداریم و بیشتر مصدومیت و کارت زرد و قرمزش به یادمان مانده تا تکل های بی نقص و استثنایی اما تکل زدن در فیفا ۱۵ بیش از پیش جواب خواهد داد. براساس آمار EA، در فیفا ۱۴ فقط حدود ۵۰ درصد از تکل ها به ثمر می نشست اما درصد موفقیت تکل ها در فیفا جدید بین ۷۰ تا ۸۰ درصد برآورد شده است.

هوش فردی و جمعی

تکل های حساب شده و دفاع منطقی ممکن است گل زدن را مشکل کند اما در فیفا ۱۵ تاکید زیادی روی ویژگی های فردی صورت گرفته و فهم فوتبالی و قدرت حمل توپ و جاگیری نوابغی مثل مسی و فالکائو به وضوح بالاتر از بقیه خواهد بود. علاوه بر این هوش جمعی بازیکنان نیز بهبود پیدا کرده و فیفای جدید به شما اجازه می دهد تا با یک تیکی تاکای روان و کم اشتباه حریف را حسابی عصبی کنید.

فیزیک بازیکنان

در فیفا ۱۴ بازیکنان تنومندی مثل زلاتان یا دنیل فن بویتن بیشتر به کشتی کج کارهای چغر و بد بدن شباهت داشتن و بازیکنان ریزنقشی نظیر مسی یا فیلیپ لام کنار آنها مثل کوتوله های ارباب حلقه ها به نظر می رسند اما در فیفای جدید تن و بدن بازیکنان تراش خورده و به خود واقعی شان شبیه تر است. این تغییرات به خصوص در عضلات سینه و شانه و در اندام بازیکنان خوش ترکیبی مثل رونالدو و راموس بیشتر به چشم خواهد آمد.

فیفا 15 احساساتی شده است

تماشاگران

EA برای ارتقای کیفیت ظاهری تماشاگران در بازی فیفا تماشاگران پلاستیکی PS۳ و Xbox ۳۶۰ را با تماشاگران به مراتب شبیه تر به آدمیزاد در نسخه PS۴ و Xbox One عوض کرد اما در فیفا ۱۵ کیفیت تماشاگران از این هم بهتر شده و با نگاه به سکوها هوادارانی را می بینید که هر کدام واکنش خاص خود را نشان می دهند و البته قیافه منحصر به فردی هم دارند.

از این گذشته تماشاگران در هیچ دو کشوری شبیه هم نیستند و از سر و صورت و طبل و شیپور گرفته تا نوع تشویق کردن و شعار دادن شان، هواداران هر تیم و ملیتی ویژگی های منحصر به فرد خود را خواهند داشت. برای مثال تماشاگران بوکاجونیورز موقع گل زدن تیم شان از فرط خوشحالی بالا و پایین می پرند و می خواهند داخل زمین بریزند و تماشاگران منچسترسیتی همچنان سنگ شکست های شیاطین سرخ را بر سینه می زنند.

گیم پلی

بسیاری از انیمیشن های طراحی شده در فیفا مانند تکان موی سر بازیکنان یا اعتراض به داور و هم تیمی ها صرفا جنبه ظاهری دارد و تغییری در روند بازی ایجاد نمی کند اما در فیفا ۱۵ نحوه دویدن و حرکت بازیکنان دگرگون شده و در جریان بازی تاثیرگذار خواهد بود.

برای مثال بهتر است با بازیکنانی مثل گرت بیل یا روبن، روی پای چپ شان دریبل بزنید؛ به بیان دقیق تر اگر روبنِ چپ پا را مانند جایگاهش در بایرن در گوش راست بازی دهید بهتر است بیشتر حرکات تان مثل حرکات روبن در دنیای واقعی به چپ و به سمت محوطه جریمه متمایل باشد وگرنه با تکیه بر پای راست او ممکن است توپ را از دست بدهید.

به این ترتیب باید شناخت کاملی از بازیکنان تیم خود پیدا کنید و هر کدام را در جایگاه درستش به بازی بگیرید.

زمین چمن

در فیفا ۱۵ اثر تکل ها و حرکات بازیکنان روی زمین چمن بر جا خواهد ماند و در پایان بازی نقاطی مثل محوطه جریمه یا دایره میانی زمین کچل تر از نقاط دیگر به نظر خواهد رسید. البته این تغییرات صرفا ظاهری خواهد بود و هنگام بازی نگران چاله چوله ها و پله شدن توپ نباشید.

فیفا 15 احساساتی شده است

قدرت بدنی

در نسخه های قبلی فیفا نود درصد نبردهای شانه به شانه به نفع بازیکنی تمام می شد که هیکل و دور بازوی درشت تری داشتند اما فیزیک پیشرفته فیفا ۱۵ به شما امکان می دهد تا در دوئل های تن به تن با تکیه بر چابکی و سرعت عمل بازیکنان، حریف را از پیش رو بردارید. برای مثال بازیکن پرتحرکی مثل لوییز سوارز که انعطاف بدنی کم نظیری دارد از شانس بیشتری برای تصاحب توپ در جنگ های یک به یک برخوردار خواهد بود و در مقابل بازیکنان تنبل تری مثل اولویه ژیرو یا دمبابا باید بیشتر روی قدرت بدنی شان حساب باز کنند.

توپ

در فیفا ۱۵ حرکت توپ کاملا به نحوه ضربه بازیکنان بستگی دارد. اینکه بازیکنان با کدام قسمت پا و با چه قدرتی به کدام گوشه توپ ضربه می زنند در مسیر حرکت توپ تاثیرگذار خواهد بود. مثلا اگر در حالت بی تعادلی توپ را شوت کنید طبیعتا نباید انتظار ضربه دقیق و محکمی را داشت. جالب تر آنکه در ضربات ایستگاهی ممکن است توپ با سر بازیکنان سایش مختصری پیدا کند و با یک تغییر مسیر کوچک، توپ درون دروازه قرار بگیرد.
فیفا 15 احساساتی شده است
فیفا 15 احساساتی شده است
برچسب ها:
اشتراک گذاری
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      براي بازي فيفا، مخصوصا فيفا ١٥، بايد واقعا فوتبال رو بلد باشه آدم و بفهمه از همه بازيكناي تيمي كه ميخواد اون تيمو برداره هم بايد كامل شناخت داشته باشه كه كي چپ پا هست كي راست پا و... در كل بازيش فوق العاده طبيعي و ميشه گفت سخت هست مخصوصا براي كسايي كه فوتبال بازي كردن واقعيشون خوب نيست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج