۱۵۱۱۷۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

در واقع سورن را باید نمونه متمدن شده سمند خطاب کرد که برای اولین بار در سال ۸۶ به بازار آمد. طراحی‌ این خودرو حاصل همکاری یک شرکت انگلیسی با ایران خودرو است.


سـمند سـورن EF۷

در واقع سورن را باید نمونه متمدن شده سمند خطاب کرد که برای اولین بار در سال ۸۶ به بازار آمد. طراحی‌ این خودرو حاصل همکاری یک شرکت انگلیسی با ایران خودرو است. نمونه ELX‌ این خودرو تفاوت‌هایی نسبت به مدل معمولی دارد.‌ این تفاوت در ظاهر خودرو از روی خطوط بیشتر جلو پنجره قابل تشخیص است. اما مهم‌ترین وجه تمایز نمونه ELX، طراحی متحول شده کنسول جلو است که دیگر فرم کلیشه‌ای و خسته کننده سمند را ندارد. قاب نقره‌ای رنگ کنسول وسط و طراحی متفاوت فرمان و کنسول جلو و پنل درب‌ها، هماهنگی بیشتری نسبت به مدل عادی دارند.

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

هم‌چنین سیستم تهویه هوای‌ این مدل نیز اتوماتیک است، اما از کیفیت مونتاژ پایین آن نسبت به خودروهایی همچون ۲۰۶ و تندر۹۰ نمی‌توان گذشت. به لطف ابعاد بزرگ بدنه، فضای کابین جادار و راحت است، اما صندلی‌ها در طولانی مدت خسته کننده می‌شوند و موقعیت قرارگیری در کابین باعث شده دید به اطراف محدودتر از سایر خودروها باشد.

اگر تصمیم به خرید سمند گرفته‌اید، حتما سراغ نمونه EF۷‌ این خودرو بروید. موتور EF۷ یا همان موتور ملی، با همکاری مرکز تحقیقات ایران خودرو و مرکز تحقیقات موتور آلمان ساخته شده است.‌ این پیشرانه به صورت پایه گاز سوز طراحی شده که در کنار آن از سوخت بنزین نیز تغذیه می‌کند و دوگانه سوز است. نمونه‌های مجهز به کپسول ۱۰۰کیلویی گاز در صندوق عقب، از شتاب کمتری نسبت به مدل‌های عادی رنج می‌برند، اما همین مخزن سنگین وزن در صندوق عقب، باعث بهبود پایداری خودرو شده است.

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

پیشرانه EF۷ به سیستم زمان بندی متغییر سوپاپ‌ها مجهز شده است که باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود. هم‌چنین قدرت و کشش به مراتب بیشتر از موتورهای پژو دارد. از دیگر مزایای‌ این پیشرانه می‌توان به لرزش کمتر اشاره کرد. البته پس از تحریم‌ها، کیفیت موتورهای EF۷ نیز افت کرد و واشر سرسیلندرها و اویل ماژول‌ها جای خود را به نمونه‌های چینی و هندی دادند. از دیگر معایب‌ این پیشرانه می‌توان به تعمیرات سخت‌تر نسبت به پیشرانه‌های قبلی و قطعات گران‌تر اشاره کرد.

رقبای داخلی و خارجی

Pars ELX

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

MVM ۵۳۰

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

۲۰۶ SD

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

پیشنهاد نهایی

سمند سورن ظاهری بلاتکلیف دارد و در این رنج قیمت، در مقابل رقبایی همچون ۲۰۶ صندوق دار و رنو تندر ۹۰، به چشم نمی آید. اما توانایی های پیشرانه EF۷ باعث دلگرمی است، البته تا موقعی که مشکل فنی برای خودرویتان پیش نیامده!

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

MVM ۳۱۵ صندوقدار

ام‌وی‌ام ۳۱۵ صندوق‌دار که در کشور چین با نام چری بنوس شناخته می‌شود، یکی از تازه واردهای بازار است که روی پلت‌فرم Seat Toledo شکل گرفته است. این خودرو نمونه صندوق‌دار جک توجوی به شمار می‌آید که در برهه‌ای از زمان، به واسطه ظاهر مدرن و زیبایش محبوبیت مناسبی میان خریداران ایرانی به‌دست آورد. ۳۱۵ صندوق‌دار نیز از ظاهری مدرن و جمع و جور بهره می‌برد. از آنجایی که این خودرو در کلاس لیفت‌بک جای می‌گیرد، فضای صندوق بارش تفاوت زیادی با نمونه‌ هاچ‌بک ندارد و به مراتب از ۲۰۶ صندوق‌دار محدودتر است. البته نکته‌ای که دسترسی به صندوق بار را آسان کرده، بلند شدن تاقچه عقب هنگام باز شدن در است و برای استفاده از فضای بیشتر، صندلی‌های عقب قابلیت تا شدن دارند.

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

۳۱۵ در سه تیپ تجهیزاتی پایه، کامفورت و Luxury عرضه می‌شود، که نمونه Luxury به عنوان کامل‌ترین مدل، از امکاناتی در سطح ۲۰۶ صندوق‌دار فول بهره می‌برد. فضای کابین نسبتا محدود است و در ردیف عقب، دو نفر احساس راحتی نسبی می‌کنند. صندلی‌های جلو سرنشینان را در پیچ‌ها در بر نمی‌گیرند و بازی کردن بدن روی صندلی‌ها هنگام پیچیدن اجتناب ناپذیر است. کیفیت متریال کابین هم‌چون سایر چینی‌ها پایین است و پس از مدت کوتاهی باید منتظر سر و صداهای اظافی از کابین باشید.

در ساخت ۳۱۵ صندوق‌دار تنها به ویژگی‌های ظاهری توجه شده است و قابلیت‌های فنی و سواری آن چنگی به دل نمی‌زند. پیشرانه این خودرو که با کد SQR۴۷۷F شناخته می‌شود، با همکاری شرکت اتریشی AVL ساخته شده است. پیشرانه ۱.۵ لیتری این خودرو ۱۰۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، که از روی کاغذ با ۲۰۶ موتور ۱۶۰۰ تقریبا در یک سطح قرار می‌گیرد. اما در واقعیت توانایی یک خودروی ۹۰ اسبی را هم ندارد! موتور ام‌وی‌ام ۳۱۵ از بازدهی مناسبی برخوردار نیست و شتاب بسیار ضعیف آن کاملا احساس می‌شود.

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

همچنین از نظر کشش موتور خصوصا در سربالایی‌ها نیز صحبتی به میان نیاوریم بهتر است! گیرباکس ۵سرعته دستی از ضرایب سبکی برخوردار است که در دورهای بالا، امکان شتاب گیری‌های ناگهانی را سلب می‌کند. یکی از مهم‌ترین مشکلات فنی این خودرو، صفحه کلاچ بسیار ضعیف است که در ترافیک‌ها و سربالایی‌ها پس از مدت کوتاهی داغ شده بوی بد آن بلند می‌شود. داغ شدن صفحه کلاچ باعث می‌شود برای شروع حرکت نیاز به بالا بردن دور خودرو داشته باشید. صفحه کلاچ این خودرو عمر کوتاهی دارد و نکته جالب اینکه شامل گارانتی نشده و هزینه زیادی را برای مالک به همراه دارد.

صدای زوزه گیرباکس نیز در طول حرکت محسوس است و سر و صدای ناشی از کمک فنرها نیزآزار دهنده است. هندلینگ ضعیف این خودرو نیز باعث شده تا هنگام پیچیدن با ۳۱۵ بسیار محتاط عمل کنید. یکی دیگر از نکات منفی خودرو افت قیمت زیاد و بازار فروش نامناسب برای نمونه‌های دست دوم است.

رقبای داخلی و خارجی

Jac Tojoy Sedan

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

Hyundai Verna

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

۲۰۶ SD

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

پیشنهاد نهایی

ام‌وی‌ام ۳۱۵ صندوق‌دار انتخاب افرادی است که از ظاهر تکراری خودروهای وطنی خسته شده‌اند. اما اگر کیفیت باطن را به زیبایی ظاهر ترجیح می‌دهد، این خودرو برایتان مناسب نیست. چون از نظر فنی و قابلیت‌های حرکتی کلافه کننده است و در سربالایی‌ها نا امیدتان خواهد کرد.

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان

راهنمای خرید خودرو سدان ارزان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج