۱۶۴۹۹۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اینستاگرام پس از عبور از توییتر به کجا می‌رود؟

در آخرین ماه از سال ۲۰۱۴، تعداد کاربران اینستاگرام به صورت رسمی، از تعداد کاربران توییتر عبور کرد.

متمم: در آخرین ماه از سال ۲۰۱۴، تعداد کاربران اینستاگرام به صورت رسمی، از تعداد کاربران توییتر عبور کرد. آخرین آمار کاربران رسمی توییتر ۲۸۴ میلیون نفر بود و اینستاگرام اعلام کرد که کاربران فعالش از مرز ۳۰۰ میلیون نفر عبور کرده‌اند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک و مالک شرکت اینستاگرام به همراه کوین سیستروم بنیان گذار اینستاگرام و مدیرعامل آن، این رویداد مهم را جشن گرفتند.

اینستاگرام پس از عبور از توییتر به کجا می‌رود؟

هنوز مدت زیادی از سال ۲۰۱۲ نگذشته است. زمانی که مارک زاکربرگ، شرکت اینستاگرام را به قیمت یک میلیارد دلار خرید. آن زمان یک سال و نیم از راه اندازی اینستاگرام می‌گذشت و این شرکت ۱۸ نفر کارمند داشت. کوین سیستروم، بنیان گذار اینستاگرام، در ازاء فروش شرکت خود، سیصدمیلیون دلار پول نقد و هفتصد میلیون دلار سهام فیس بوک را دریافت کرد.

به درستی نمی‌دانیم که کوین سیستروم آن زمان آینده اینستاگرام را چگونه میدیده است و در این معامله با زاکربرگ، خودش را برنده‌تر می‌دیده یا فیس بوک را. اما مشخصاً یک چیز را می‌دانیم. بلافاصله پس از فروش اینستاگرام به فیس بوک کوین سیستروم همه‌ی همکارانش را به مسافرتی لوکس در ناپا (کالیفرنیا) دعوت کرد.

اینستاگرام پس از عبور از توییتر به کجا می‌رود؟

بعد از آن هم هیجان زده به لندن رفت تا دوباره به خودش به خاطر اتفاق خوبی که افتاده جایزه دهد. عکس‌های همه این اتفاق‌ها هم با هیجان در اکانتش منتشر می‌شد!

اینستاگرام پس از عبور از توییتر به کجا می‌رود؟

برنامه بعدی هم سفر به توکیو بود که تا حالا فرصتش دست نداده بود و بعد از آن باقی گردش‌ها و تفریح‌ها تا اینکه نهایتاً حدود چهار ماه بعد، تیم اینستاگرام به دفتر مرکزی فیس بوک در پالو آلتو تغییر مکان داد:

اینستاگرام پس از عبور از توییتر به کجا می‌رود؟

به هر حال، مستقل از اینکه - با توجه به روایت خاصی که ما داشتیم! - تصمیم بگیرید که چه کسی خود را برنده‌تر می‌دانست، در پایان سال ۲۰۱۴، ظاهراً زاکربرگ و سیستروم به یک اندازه خوشحال هستند. آنها تصویری از خودشان را منتشر کردند و گفتند که عبور از مرز سیصد میلیون کاربر فعال را با هم جشن گرفته‌اند.

اینستاگرام پس از عبور از توییتر به کجا می‌رود؟

اینستاگرام از توییتر رد شد و زاکربرگ و سیستروم جشن گرفتنداما الان سوال مهمی مطرح است. آینده‌ی اینستاگرام به کجا می‌رود. شاید بهتر باشد که تحلیل‌ها و دیدگاه‌های سیستروم را در این زمینه بشنویم:

کوین سیستروم در مصاحبه‌ای که از او در Adweek منتشر شد توضیحات جالبی را مطرح کرده است:

نگاه شما به تبلیغات و کارکرد آن در اینستاگرام چیست؟

ما دوست داریم هر تبلیغی در اینستاگرام، یک داستان داشته باشد و برای مردم الهام بخش باشد. خیلی لذت می‌بریم وقتی می‌بینیم که بعضی از برندها، با استفاده از ویژگی‌ها و توانایی‌ها و فضایی که اینستاگرام در اختیارشان قرار می‌دهد، به شیوه‌ای خلاقانه صدای خود را به گوش مخاطبان خود می‌رسانند.

ما با خیلی از کسانی که در اینستاگرام تبلیغ می‌کنند، رابطه‌ی نزدیک داریم. البته نه به معنای اینکه بخواهیم بر روی جهت‌گیری‌های آنها تاثیر بگذاریم. بلکه برای اینکه کمک کنیم تک تک عکس‌ها و ویدئو‌هایی که منتشر می‌شوند، دقیقاً رنگ و بوی فضای اینستاگرام را داشته باشند و بر این فضا خوب بنشینند.

مارک زاکربرگ پیش‌بینی می‌کند که در پنج سال آینده در فیس بوک فقط ویدئو باقی بماند. شما فضای اینستاگرام را در این‌باره چگونه می‌بینید؟

مهم نیست که تبلیغ باشد یا یک محتوای غیرتبلیغی. اما به هر حال، در اینستاگرام هم، ویدئو می‌تواند فضایی خلاقانه برای داستان‌گویی ایجاد کند. زیبایی و قدرت لحظات را با صدا و تصویر و حرکتی که در ویدئو وجود دارد به خوبی می‌توان منتقل کرد.

برند‌ها، موسیقی‌دان‌ها و اشخاص معروف، اولین کسانی بودند که به سراغ ویدئو آمدند و برای خود ما هم جالب بود که برندها با استفاده از ویدئو چه حجم بزرگی از مخاطبان را جذب کردند. البته ما در آغاز راه هستیم.

از بین کاربران اینستاگرام، چه کسانی را می‌شناسید که موفقیتشان مدیون این فضا باشد؟ این افراد چقدر برای جامعه اینستاگرام مهم هستند؟

برای من همیشه جالب است که کاربران اینستاگرام، چقدر خوب از یکدیگر حمایت می‌کنند و برای این کار شور و شوق دارند. خلاقیت و شور و شوق توسط همین افراد به جامعه اینستاگرام وارد می‌شود و ما بدون آنها، در این وضعیت نبودیم.

کسی را نگفتید. اسم ببرید!

هونگ یی @redhongyi از هنرمندانی بود که جذب هوادارانش را مشخصاً از اینستاگرام شروع کرد. بعد از آن رسانه‌ها به سراغش رفتند. کتی راین @Kathyryan۱ که مدیر عکاسی تایم است، به نظرم صفحه‌اش یک نامه‌ی عاشقانه و دوست داشتنی خطاب به ساختمان نیویورک تایمز در منهتن است. الان کتابی از مجموعه عکس‌های او منتشر شده.

جان لونشتین @jonlowenstein سالها پیش به شیکاگو آمده و از فضای زندگی در اطراف خانه‌اش عکس‌برداری می‌کرد. اما رسانه‌ای نداشت که آنها را منتشر کند. الان همه کارهای او را حتی در زمینه‌های دیگر هم پیگیری می‌کنند.

من اکانت‌های اشتراکی ژورنالیست‌ها را هم دوست دارم که همه از یک ناحیه خاص عکس منتشر می‌کنند. این کار با @everydayafrica شروع شد و الان با @everydayiran و @everydayusa ادامه پیدا کرد.

اینستاگرام یک اپلیکیشن مستقل به نام Hyperlapse هم منتشر کرده است. چه کارهای مشابهی خواهید کرد؟

ما باید انواع ابزارهایی را که ارتباط تصویری را ایجاد و تسهیل می‌کنند تولید کنیم. ما قبلاً هم مجموعه‌ای از برنامه‌های ادیت عکس تولید کردیم و بعد هم همانطور که شما گفتید،‌Hyperlapse را عرضه کردیم. ما تلاش می‌کنیم در سال آینده، محصولات بیشتری از این دست را عرضه کنیم تا فضای بیشتری برای کار خلاقانه شکل بگیرد.

در سال گذشته، در کدام لحظه حس خیلی عجیبی داشتید؟ برند خاصی. کاربر خاصی. عکس خاصی…

جام جهانی ما را شگفت زده کرد. همه‌ی ما بیشتر از قبل باور کردیم که اینستاگرام واقعاً جهانی شده است. همه‌ی عکس‌هایی که مرتبط با این حوزه بودند. در پایان جام جهانی، از هر ده کاربر اینستاگرام، یک نفر بود که یکی از بازیگران جام جهانی را فالو می‌کرد. ما همیشه در مورد پیگیری لحظه‌ای رویدادهای جهان حرف میزدیم و جام جهانی این فضا را واقعاً ایجاد کرد.

به عنوان یک رییس، چیزی از سبک‌تان هست که بخواهید بگویید؟

من خیلی به جزییات و به کیفیت چیزی که تولید می‌شود توجه دارم. همینطور به تجربه‌ای که ایجاد می‌کند. چند موضوع ساده‌ هست که ما همیشه در مورد آن حرف می‌زنیم. سادگی، خلاقیت و شکل گیری یک جامعه یا Community

ما همیشه به سراغ چیزهای ساده می‌رویم. نمی‌خواهیم صورت مسئله یا پاسخ آن را پیچیده کنیم. سعی می‌کنیم با سلیقه کار کنیم. به جزییات توجه کنیم و حتی اگر شده،‌ چیزهای کوچکی را بهبود دهیم. امیدواریم این کار، جایی در محصولات و کار ما هم منعکس شود.

کدام برندها را روی اینستاگرام بیشتر دوست دارید؟

استارباکس، Levi's و Ben & Jerry's و Michael Kors زودتر از بقیه به سراغ اینستاگرام آمدند و هنوز هم در خلاقیت پیشتاز هستند. خیلی برندهای دیگر هم هستند که خوب کار می‌کنند و به سختی بتوان از میانشان انتخاب کرد. من Burberry و شیوه‌ی مرزگشایی‌ او را در ایده‌ها خیلی دوست دارم.

زیاد می‌شنویم که نسل نوجوانان با اینستاگرام راحت‌تر از فیس بوک هستند. آیا این درست است؟ رشد اینستاگرام را در میان نوجوانان چگونه می‌بینید؟

نحوه‌ی ارتباط بین انسانها در حال تغییر است و این را هیچ کسی بهتر از نوجوانان نمی‌فهمد. ما بیشتر از هر زمان دیگری از تصاویر برای حرف زدن و ارتباط برقرار کردن با هم استفاده می‌کنیم. ما تلاش می‌کنیم از کودکان یاد بگیریم و از نحوه ارتباط آنها برای توسعه اینستاگرام بهره بگیریم. ما نوجوانان زیادی را دیده‌ایم که کسب و کارهای کوچک دارند. عکاس هستند. مسافرت می‌کنند. آرایشگر هستند. ستاره ورزشی یا بیمار سرطانی هستند و همه‌ی آنها از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن هویت خود استفاده می‌کنند.

آینده‌ی اینستاگرام چیست؟

پنج سال پیش، در دنیا یک تغییر مهم آغاز شد و آن حرکت به سمت موبایل بود. الان تغییر مهم دیگری آغاز شده و آن حرکت از سمت «متن» به «تصویر» است. ما می‌خواهیم تلاش کنیم سهم و نقش خودمان را در این سبک جدید ارتباط بصری که در سالهای بعد توسعه پیدا خواهد کرد، حفظ و تقویت کنیم.

می‌خواهیم این ارتباط از طریق موبایل‌ها شکل بگیرد. به توسعه ارتباط مستقیم مثل Instagram Direct و Hyperlapse فکر می کنیم. خلاصه ماجرا این است که می‌خواهیم همان کاری را که فکر می‌کنیم بهتر می‌توانیم انجام دهیم، توسعه دهیم:

به انسانها، راه‌های ساده و جذاب برای ثبت و به اشتراک گذاشتن لحظات زندگیشان ارائه دهیم. از لحظات کاملاً معمولی تا لحظات بسیار خاص.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج