۱۶۹۳۵
۳ نظر
۵۱۰۴
۳ نظر
۵۱۰۴
پ

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

سدان های لوکس جایگاه ویژه ای در تولیدات خودرو سازی دارند. در این خودرو ها همه چیز در حد اعلا دیده شده است و اوج راحتی و امکانات در آن ها وجود دارد، اما در میان خریداران این خودرو ها هستند افرادی که با خرید یک سدان لوکس راضی نمی شوند.

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

برترین ها : سدان های لوکس همواره جایگاه ویژه ای در تولیدات شرکت های خودرو سازی دارند. هر چند فروش این خودرو ها به دلیل قیمت های چند ده هزار دلاریشان هیچ گاه آنقدر بالا نیست که در آمار تولید خودروسازان قابل توجه باشد اما اعتباری که از کنار این خودرو ها نصیب سازندگانشان می شود بسیار با اهمیت تر است و برای کسب همین اعتبار و البته سود خوبی که در این بازار وجود دارد، خودروسازان بزرگ تلاش می کنند در طیف محصولاتشان همواره یک خودرو در کلاس سدان لوکس را نیز تولید کنند. در این خودرو ها همه چیز در حد اعلا دیده شده است و اوج راحتی و امکانات در آن ها وجود دارد، اما در میان خریداران این خودرو ها هستند افرادی که با خرید یک سدان لوکس راضی نمی شوند اما در عین حال قادر به پرداخت قیمت خودرو های سوپر لوکسی چون رولزرویس و میباخ را نیز نیستند. برای این دسته از خریداران، خودروسازان نمونه های ارتقا یافته سدان های لوکس را تولید می کنند و برای افرایش رفاه مالکین، چند سانتی متری به طول شاسی آن ها می افزایند تا فضای بیشتری داخل اتاق به دست آید. این خودرو ها معمولا با پسوند L شناخته می شوند که نشانه Long در زبان انگلیسی یا Lang در زبان آلمانی هر دو به معنی بلند است و اشاره به طول بلند تر شاسی آن ها دارد.در این بخش چهار دستگاه از این خودرو ها را برای در یک رقابت گروهی گرد هم آوردیم. از آلمان آئودی A۸L و ب ام و ۷۵۰Li در پیست حاضر شدند. از انگلستان نیز جگوار با مدل خاطره انگیز XJL به رقابت وارد شد. در کنار این ها، هیوندای نیز با مدل Equus ( که در خاورمیانه با نام سنتنیال عرضه می شود) پا به میدان گذاشت. این هیوندای در حقیقت نمونه کشیده تر خودروی جنسیس است و به همین دلیل برای حضور در این آزمون انتخاب شد. آیا هیوندای می تواند با اتکا به قیمت مناسب بر رقبا پیروز شود و یا اروپایی ها با اتکا به سال ها تجربه، هیوندای را شکست خواهند داد؟این آزمون در شرایط مختلف شامل جاده های شهری و پیست مسابقه انجام شد تا برنده نهایی مشخص شود.


چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

رتبه چهارم: هیوندای سنتنیال

هر چند هیوندای سنتنیال در این آزمون گروهی رتبه چهارم را کسب کرد اما این رتبه به هیچ عنوان بیانگر ضعف این خودرو در مقابل رقبای اروپایی اش نیست. به گزارش برترین ها این خودرو در مجموع امتیازات توانست از ۶۰۰ امتیاز ممکن ۵۳۴ امتیاز را کسب کند و این در حالی است که آئودی حدود ۵۷۴ امتیاز را به دست آورد. تا اینجای کار برتری با آئودی و دو رقیب اروپایی دیگر است اما اگر برچسب قیمت هر چهار خودرو را در کنار یکدیگر بررسی کنیم همه چیز به نفع هیوندای تغییر می کند. این خودرو در نمونه مورد آزمایش ۵۸هزار و ۹۰۰ دلار قیمت داشت که حدود ۳۰هزار دلار از دومین خودروی ارزان گروه (آئودی) ارزان تر بود و این اختلاف با گران ترین خودروی گروه ( ب ام و ) به بیش از ۴۰ هزار دلار می رسید. با این حساب نظر بسیاری از خریداران به سمت هیوندای بر خواهد گشت.

با فاصله محوری ۳۰۴ سانتی متر، تنها حدود چهار سانتی متر کشیده تر از جنسیس است و کمترین فاصله محوری را در گروه دارد ضمن آنکه طول پنج متر و ۱۶ سانتی متری اش نیز از سایرین به میزان اندکی کوتاه تر است.موتور نصب شده بر روی این خودرو نمونه ۴.۶ لیتری هشت سیلندری است که پیش از این در جنسیس سدان نیز دیده شده است. این موتور ۳۸۵ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۶۵۰۰ به چرخ های عقب می رساند. این موتور از نظر قدرت تولیدی سومین موتور گروه است و در صورتی که سنتنیال را با موتور پنج لیتری سفارش دهید حدود ۴۳۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و به راحتی بالاتر از ب ام و و آئودی جای می گیرد. هیوندای از نظر موتور در جایگاه چهارم گروه قرار گرفت هر چند این مطلب بیش از آنکه ضعف این خودرو را نشان دهد نشان از قدرت رقبا است. ب ام و بدون شک جزو بزرگان تولید قوای محرکه است و آئودی نیز با استفاده از دانش گروه فولکس واگن همواره یکی از بهترین موتور ها را در کلاس خود داشته است. جگوار نیز با اتکا به موتور پنج لیتری ۴۷۰ اسب بخاری​اش توانست در بخش موتور امتیاز کامل را از آن خود کند.

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

تجهیزات استاندارد هیوندای شامل سیستم تشخیص و اخطار حرکت در بین خطوط، کروز کنترل هوشمند، صندلی های جلوی گرم شونده و خنک شونده، صندلی های عقب گرم شونده و البته یک لیست بلند بالا از امکاناتی است که امروزه در خودرو هایی در این کلاس چندان قابل توجه نیستند. خودروی مورد آزمایش از رده تجهیزاتی موسوم به Signature است و هیوندای که به خوبی به لیست نه چندان کامل تجهیزات این خودرو آگاه است، برای علاقه مندانی که بیش از این می خواهند و حاضرند برای خودرویی با امکانات و برند هیوندای پول بیشتری خرج کنند رده تجهیزاتی Ultimate را معرفی کرده است که در حال حاضر کاملترین و مجهز ترین هیوندایی است که می توان از بازار خریداری کرد و شامل آپشن هایی چون دوربین دید جلو در گوشه های خودرو، صندلی های مجزای عقب با ماساژور و محفظه برای خنک نگهداشتن نوشیدنی در کنسول عقب است و تازه با تمام این امکانات قیمتش در حدود ۶۶ هزار دلار خواهد شد و با این قیمت یک هواپیمای فرست کلاس را در قالب یک خودروی چهار چرخ کره ای دریافت خواهید کرد.

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

سنتنیال خودری راحتی است و برای مسافرینش دردسری ایجاد نمی کند. درها به اندازه کافی بزرگ هستند تا سوار و پیاده شدن به راحتی انجام بگیرد. البته در هنگام سواری نه صد درصد لوکس است و نه کاملا اسپورت و دقیقا در بین این دو حالت قرار دارد. خیلی نمی توان بر روی مانور های این خودرو حساب کرد هر چند در حد خودش خودروی قابل قبولی است ولی وقتی در آزمون گروهی و در برابر رقبای قدرش قرار می‌گیرد ضعف هایش اندکی به چشم می آید. تیم آزمایش کننده به هندلینگ این خودرو نمره ۱۴ از ۲۰ را داد ضمن آنکه فرمان نیز نمره ۱۳ از ۲۰ گرفت تا مشخص شود

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

کره ای ها هنوز راه درازی تا رسیدن به یک خودروی لوکس اسپورت در پیش دارند. هیوندای در تعریف خود از خودرو های لوکس سیستم فنربندی نرم را در صدر آورده است و این مطلب را در هیوندای جنسیس سدان، هیوندای IX۵۵ و حتی سانتافه نیز می بینیم.سیستم تعلیق سنتنیال، ساده ترین سیستم در میان رقبا است هر چند فنرهای و کمک فنرهایش به صورت الکترونیکی تنظیم می شوند.

طراحی بیرونی خودرو حضور یک سدان آسیایی را به وضوح نشان می دهد، طرحی که هر چند در خیابان به خوبی جلوه می کند اما اصالت لازم برای یک سدان لوکس را ندارد. طراحی داخل اتاق نیز مانند طراحی بدنه زیبا است ولی کره ای ها باید تلاش بیشستری در این زمینه بکنند. این کابین هر چند کمترین امتیاز را از نظر زیبایی به خود اختصاص داد ولی از نظر ارگونومی از ب ام و و جگوار بهتر بود.

در نهاتی باید اعتراف کرد هر چند سنتنیال کامل نیست اما با توجه به قیمتش یک خرید ایده آل است. هیوندای با سنتنیال همان راهی را پیموده است که پیش از این لکسس رفته و آن تحت فشار قراردادن بزرگان بازار با تولید محصولی قابل قبول (و نه الزاما بهترین) با قیمتی مناسب است تا پس از جلب مشتریان، به مرور مدل های گران قیمت خود را رو کند. پیشرفت هیوندای در ۱۵ سال اخیر واقعا خیره کننده بوده است و این شرکت با سنتنیال می تواند بازار خودرو های لوکس را تهدید کند هر چند برای این منظور باید کمی لیست آپشن های این خودرو را گسترده تر کند تا خریداران لااقل با پرداخت پول بتوانند هیوندای بهتری داشته باشند.

این خودرو در نهایت با ۵۳۴.۱ امتیاز از مجموع ۶۰۰ امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفت.


چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

رتبه سوم: ب ام و ۷۵۰Li

وقتی جمع بندی امتیازات انجام شد حتی تیم آزمایش کننده هم از قرار گرفتن ب ام و در رتبه سوم تعجب کردند.با یک شجره نامه طولانی که از سال 1977 آغاز می شود، سری هفت نماد سدان های اسپورت لوکس است ولی اکنون در مقابل دو رقیب آلمانی و انگلیسی اش سر تعظیم فرود آورده. اما علت این شکست چیست؟ مشکل اصلی ب ام و مورد آزمایش این بود که در همه زمینه ها تقریبا کامل بود. به کلمه تقریبا با دقت توجه کنید چرا که همین موضوع بود که زمینه ساز شکست ب ام و در این آزمون شد. در بررسی نتایج، ب ام و تنها در زمینه راحتی صندلی ها توانسته برتری را از سه رقیب دیگر برباید و در بقیه بخش ها هر چند امتیاز بالایی کسب کرده اما بهترین نبوده.

موتور 4.4 لیتری اش که با دو توربوشارژر همراهی می شود می تواند 400 اسب بخار قدرت تولید کند. شاید در زمانی عرضه نسل قبلی این خودرو در سال 2002 قدرت 400 اسب بخار قدرت قابل قبولی بوده اما در زمانی که جگوار 470 اسب بخار قدرت دارد و هیوندای هم موتور پنج لیتری 430 اسب بخاری دارد، دیگر 400 اسب بخار نمی تواند پاسخ گوی نیاز خریداران باشد. البته هر چند از نظر قدرت تولیدی این موتور نتوانست عنوان نخست را از آن خود کند ولی گشتاور 610 نیوتون متری اش از بقیه برتر است و مهمتر آنکه این گشتاور عظیم را در دور موتور 1800 آزاد می کند و این به معنی شتاب گیری های میانی عالی است.بر خلاف انتظار در تست اسلالوم ب ام و نتوانست از پس آئودی بر آید و دوم شد.در هندلینگ هم رتبه سوم را به دست آورد و این اصلا برای ب ام و که سال ها به ساخت خودرو های اسپورت معروف بوده مناسب نیست. قفل تا قفل فرمان ب ام و 3.1 دور و بیشترین میزان در میان گروه است و این اصلا با شخصیت اسپورت ب ام و جور در نمی آیدبه خصوص که این رقم در هیوندای به عنوان ضعیف ترین عضو این جمعچهارتایی 2.8 است و در آئودی 2.1دور. به نظر می رسد ب ام و در راه تولید سدان های لوکس اسپورت استاندارد ها را تدیون کرده است و اکنون خود را از این بازار کنار کشیده تا بقیه به عنوان شاگرد به استادشان درس پس دهند.

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

سیستم تعلیق ب ام و مانند دو خودروی آئودی و جگوار به طور کامل به صورت الکترونیکی قابل تنظیم است و این تنظیم شامل نرمی و سفتی فرهای عقب، میزان بازی کمک فنر ها و حتی تنظیم الکترونیکی آنتی رول بار های جلو و عقب می شود اما با تمام این تنظیم ها، ب ام و نتوانست توان گذشته خود را در زمان آزمون های عملکردی در پیست نشان دهد. گیربکس شش سرعته ب ام و هم هر چند خوب بود اما در مقابل گیربکس شش سرعته جگوار و یا نمونه هشت سرعته نصب شده بر روی آئودی میدان را خالی کرد.در زمینه راحتی، با طول ۵۲۱ میلی متر، از نظر طول در رتبه سوم قرار دارد ولی از این فضا به خوبی استفاده کرده است​و بیشترین فضا را در صندلی عقب دارد و برای چنین خودرویی این مسئله مهمی است. البته در مقابل در صندلی جلو تمامی اعضا تیم تست از برخورد زانو هایشان به زیر داشبورد گلایه داشتند. هر چند در این خودرو ها مالک معمولا در صندلی عقب می نشیند اما راحتی فضای جلو هم برای شرایطی که خودش قصد رانندگی داشته باشد مهم است.طراحی فضای داخلی در چند سال اخیر پاشنه آشیل محصولات ب ام و بوده است و این مسئله در جدیدترین نسل سری هفت همچنان ادامه دارد. نظرات در مورد کابین ب ام و مختلف است. گروه کوچکی سادگی بیش از حد آن را تحسین می کنند اما بسیاری نیز طرح داخلی را بیش از حد قدیمی می دانند و معتقدند ب ام و علاوه بر طراحی ظاهری باید فکری هم به حال این بخش بکند. به گزارش برترین ها استفاده از سیستم iDrive با عث شده بسیاری از کلید های کابین حذف شوند و کابین ب ام و خلوت تر و یکدست تر از رقبا باشد. کارکرد این سیستم نسبت به نسل گذشته بهبود چشمگیری داشته اما همچنان کمی پیچیده است و بدتر اینکه واکنش کامپیوتر ب ام و ( و البته جگوار) بنا به دلیل نامشخصی کند بود. در مجموع ارگونومی کابین ب ام و در حد متوسط و پایین تر از آئودی و هیوندای قرار گرفت تا مشخص شود در داخل کابین یک خانه تکانی کامل نیاز است تا این خودروی ۸۶هزار دلاری (قیمت پایه) به جایگاه برتر خود دست پیدا کند. در نهایت ب ام و با کسب ۵۴۲.۴ امیتاز از مجموع ۶۰۰ امتیاز در رتبه سوم ایستاد.


چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

رتبه دوم: جگوار XJL

جگوار هر چند در زمینه طراحی ظاهری، میراث اجدادش را که از ۱۹۶۸ بر روی خط تولید جگوار قرار دارند به ارث نبرده است اما همچنان یک جگوار است که چاشنی مدرنیته به آن اضافه شده است. این لوکس ترین خودرو در خانواده جگوار است و در تولید آن تلاش شده بالاترین استاندارد های تولیدی در نظر گرفته شود. با طول ۵۲۵ سانتی متر دومین خودروی کشیده گروه است ضمن آنکه با وزن ۱۹۹۵ کیلوگرم، سبک وزن ترین عضو گروه نیز هست که علت آن را باید در استفاده از آلومینیوم در ساخت بدنه و شاسی دانست. البته با وجود این ابعاد، جگوار در بخش های مختلف، جایگاه متوسط به پایین را در زمینه فضا سازی داخل اتاق به دست می آورد. بخشی از این مسئله به این واقعیت باز می گردد که جگوار از بقیه اعضا گروه ارتفاع کمتری دارد و به علاوه طراحی اتاقش نیز اسپورت تر است و حالت کشیده دارد اما هر چه هست می توان آن را به طرح ظاهری اش بخشید.بر خلاف طرح ظاهری، در طراحی داخلی، نظرها از جگوار بر می گردد.‏ طراحی داخلی جگوار زیبا است اما بیشتر به خودرو های اسپورت نزدیک است تا خودرو های لوکس و البته از دید اعضا تیم کمی ناهماهنگی در این بخش دیده می شود. در این میان البته جگوار با فرمان تمام چوب توانست نظرات مثبتی را به سوی خود جلب کند.

یکی از بخش های جذاب این خودرو دسته دنده آن است که با روشن شدن خودرو به صورت خودکار از کنسول خارج می شود ضمن آنکه راننده در تمام مدت رانندگی می تواند از بهترین صندلی راننده در میان گروه لذت ببرد. به گزارش برترین ها سیستم کامپیوتر جگوار کمی پیچیده است و اندکی نیز دیر واکنش نشان می دهد و این مسئله می تواند باعث آزردگی مالکین این خودروی ۹۱هزار دلاری شود. به علاوه صدای نفوذی به داخل کابین در همه حال بیش از سایرین است. در زمینه موتور، جگوار به همان موتور پنج لیتری تکیه دارد که پیش از این در سری XK هم دیده ایم و برای تقویت آن مانند گذشته از سوپرشارژر استفاده کرده است تا از این موتور قدرتی برابر با ۴۷۰ اسب بخار به دست آورد. این موتور با اختلاف زیاد پر قدرت ترین موتور گروه است و همین مسئله باعث شده جگوار در تست های شتاب گیری امتیاز کامل را به دست آورد.‏ موتور پر قدرت البته معایب خود را نیز دارد که مهمترین آن ها مصرف سوخت بالا است تا آنجا که جگوار در این زمینه در رتبه سوم قرار گرفت و ب ام و چهارم شد. نکته قابل توجه آنکه قعر نشینان این جدول هر دو از سیستم های پرخوران برای موتورهایشان استفاده می کنند.جگوار به ساخت خودرو های سریع و لوکس معروف بوده اما هیچ گاه در زمینه هندلینگ جزو باشگاه برترین ها قرار نداشته و این مسئله در XJ جدید نیز دیده می شود. با وجود انکه سیستم تعلیق آن برای حالت های مختلف قابل تنظیم است اما جگوار نتوانست در زمینه هندلینگ و اسلالوم به پای آئودی برسد هر چند در زمینه لذت سواری برترین خودروی گروه شد.وقتی صحبت از سیستم صوتی می شود، جگوار به عنوان گران ترین خودروی گروه، فرصتی به رقبا نمی دهد و با ۲۰ اسپیکر، کابین را تبدیل به صحنه اپرا می کند ضمن آنکه از نظر امکانات عرضه شده کامل ترین عضو گروه است و نشان داده بی دلیل از خریدارانش پول طلب نمی کند.

ب ام و با وجود آنکه قیمت پایه پایین تری از این خودرو دارد، اما به دلیل تجهیزات استاندارد کمتر نسبت به جگوار، در نمونه مورد آزمایش قیمتی بیش از ۹۹ هزار دلار پیدا کرد.جگوار به لطف موتور پر قدرتش در پیست توانست برتری کاملی بر رقبا داشته باشدو از لحظه شروع شتاب گیری، این خودرو از سایرین پیش بود و این برتری را تا انتها ادامه داد. این خودرو در مدت ۴.۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید در حالی که آئودی برای رسیدن به این سرعت به پنج ثانیه زمان نیاز داشت و ب ام و نیز در ۵.۱ ثانیه به این سرعت رسید و در نهایت هیوندای بود که در ۶.۲ ثانیه از ۹۶ کیلومتر بر ساعت عبور کرد. جگوار در گذشته به کیفیت نامناسب ساخت و خرابی های پی در پی معروف بود هر چند در چند سال اخیر در این زمینه پیشرفت های قابل قبولی به دست آورده است می رود تا جایگاه یک لوکس انگلیسی را در میان لوکس های بازار تحکیم کند.

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس


چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

رتبه اول: آئودی A 8L 4.2

آئودی هر چند در مجموع امتیازات سایه جگوار را در پشت سر خود می دید اما با به دست آوردن امتیاز کامل در ۱۱ بخش از ۱۹ بخش مورد ارزیابی، توانست رکورد خوبی از خود بر جای بگذارد و نشان داد که خودروی کاملی است. به گزارش برترین ها آنچه بیش از همه توجه گروه را به این خودرو معطوف کرد پایداری بر روی جاده بود. بخشی از این توانایی به سیستم تعلیق این خودرو و طراحی مناسب شاسی آن باز می گردد اما مهم تر از آن سیستم چهار چرخ متحرک این خودرو است که در زمان حرکت در مسیر های مارپیچ، آئودی را از رقبا جلو می اندازد. در میان اعضا حاضر در پیست، این خودرو تنها خودرویی است که به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می شود و به همین دلیل برای برگزرای این تست نیز نمونه کواترو آن در محل حاضر شد. به لطف این سیستم، نیرو به صورت پیوسته میان چرخ های جلو و عقب تقسیم می شود هر چند در حالت عادی سهم چرخ های عقب بیشتر است اما به محض آنکه سیستم تشخیص دهد چرخ های عقب چسبندگی خود را به زمین از دست داده اند، بخش عمده نیرو را به چرخ های جلو ارسال می کند و این کار به سرعت و بدون آنکه راننده متوجه شود انجام می گیرد. با این توانایی، آئودی A۸L بهترین نتیجه را در تست اسلالوم به دست آورد ضمن آنکه توانست بیشترین نیروی جانبی را که معادل ۰.۹۳ G است را تحمل کند در حالی که رقبا حتی به عدد ۰.۹ نزدیک هم نشدند. به علاوه در زمینه هندلینگ نیز این خودرو پیشتاز بود.

آئودی حاضر در پیست از کم حجم ترین موتور در بین رقبا بهره می برد. موتور ۴.۲ لیتری هشت سیلندر این خودرو ۳۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۴۴ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. این موتور عنوان کم مصرف ترین خودروی حاضر در این رقابت را به دست آورد هر چند شاید برای خریداران این سدان لوکس ۸۴هزار دلاری، مصرف سوخت چندان با اهمیت نباشد. در اروپا می‌توانید A۸ را با موتور سه لیتری شش سیلندر نیز سفارش دهید اما این موتور به بازار آمریکا راه پیدا نکرده است. البته اگر آئودی پر قدرت تری می خواهید می توانید این خودرو را با موتور W۱۲ با حجم ۶.۳ لیتر و قدرت ۵۰۰ اسب بخار نیز سفارش دهید که در آن صورت قیمتش به رقم بیش از ۱۳۳ هزار دلار خواهد رسید. البته با همین موتور نیز آئودی دومین خودروی سریع در دست یابی به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت است که بخشی از آن به کارآیی مناسب دنده های گیربکس هشت سرعته اش باز می گردد که تعویض های سریع و البته نرمی دارند.با دیسک های ۱۵ اینچی در جلو و ۱۴ اینچی در عقب به همراه دو پیستون در جلو یک پیستون در عقب، این خودرو به لطف وزن کم خود توانست بهترین عملکرد را در ترمز گیری داشته باشد. بدنه و شاسی این خودرو نیز مانند جگوار به طور کامل از آلومینیوم ساخته شده است. با طول ۵۲۷ سانتی متری، بلند ترین خودروی گروه است و بهترین فضای داخلی را در جلو و کمترین فاصله صندلی ها را در عقب دارد. البته این مطلب به آن معنی نیست که سرنشینان احساس ناراحتی می کنند چرا که راحتی صندلی ها در جلو و عقب قابل قبول است.

طراحی خارجی آئودی زیبا و پر قدرت است اما بهتر از آن طراحی داخلی است که ترکیب بی نظیری از المان های اسپورت را در کنار فضایی لوکس گرد هم آورده است. ترکیب چوب و چرم کابین به راستی مثال زدنی است ضمن آنکه سیستم کامپیوتری آن نیز بهترین در میان گروه است و سیستم فرامین صوتی آن نیز به خوبی کار می کند.

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس

لیست تجهیزات استاندارد آئودی اندکی بیشتر از ب ام و است و هر چند به پای جگوار نمی رسد ولی آنقدر هست که ارزش خرید را داشته باشد ضمن آنکه بیش از امکانات، خریدار پول کیفیت ساخت، کیفیت رانندگی و فضای داخلی را می پردازد و از این نظر به طور مطلق از ب ام و برتر است.اگر در خانواده خود یک بازیکن بسکتبال دارید، بهترین خودرو برای شما همین آئودی است چون هیچ وقت بحث بر سر اینکه این فرد بر روی کدام صندلی بنشیند در نخواهد گرفت چون در آئودی امکانات زیادی برای لذت بردن از یک سواری راحت وجود دارد.

بدون شک این بهترین A۸ ای است که ارباب حلقه ها از سال ۱۹۹۴ تا به حال ساخته و البته یکی از بهترین خودرو های لوکس موجود در بازار.

در نهایت این خودرو با کسب ۵۷۴.۴ امتیاز از مجموع ۶۰۰ امتیاز، رتبه نخست را از آن خود کرد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

چهار نجیب زاده واقعی/ مقایسه سدان های سوپر لوکس


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاران

      خودروهای بسیار زیبا از غول صنعت خودروسازی در جهان .
      سوار شدن این خودروها رویایی است دست نیافتنی و مختص آدمای خاص .

    • mehrdad

      منم میخوام.یعنی منم میتونم ی روز سوار این جور ماشینا بشم........؟؟؟؟؟!!!!!!!

    • vahid

      خداییش عالی هستند.من خودم آئودی و بی ام دبلیو رو خیلی دوست دارم.750Li مهشره.خدا قسمت کنه یکی از بالاییها ماله من شه.ای خدااااااااااااااااااااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج