۱۷۰۲۴
۲ نظر
۵۰۲۶
۲ نظر
۵۰۲۶
پ

بهترین بازی‌ شبیه‌ سازی رانندگی را بشناسید

نسخه پنجم گرن​توريسمو از بازی‌های پر سر و صدای این چند سال اخیر است. ماجرای این پر سر و صدا بودن هم بیشتر به تاخیرهای گاه و ناگاه بازی بر می‌گردد.

بهترین بازی‌ شبیه‌ سازی رانندگی را بشناسید

بهترین بازی‌ شبیه‌ سازی رانندگی را بشناسید

نسخه پنجم گرن​توريسمو از بازی‌های پر سر و صدای این چند سال اخیر است. ماجرای این پر سر و صدا بودن هم بیشتر به تاخیرهای گاه و ناگاه بازی بر می‌گردد. کشمکشی ۵-۶ ساله که بازی‌ساز مشهور ژاپنی و ناشر بازی که خود سونی باشد به دلایلی به راه انداختند اما بالاخره طلسمش همین چند وقت پیش شکسته شد و بازی در سراسر دنیا انتشار یافت. استقبال دوباره بازیکنان از بازی نشان می‌دهد هنوز بعداز این همه بالا و پایین شدن‌ها و گذشت زمان هیچ کسی بازی را به فراموشی نسپرده. راستش نام گرن توریسمو حتی بدون این بازی هم فراموش ناشدنی بود، حتی اگر نسخه دیگری از این بازی در آینده منتشر نشود.

دلایل زیادی پشت این همه استقبال خوابیده که نمی‌شود به همین راحتی از آن صرف‌نظر کرد. اول اینکه گرن توریسمو مثل سری Need for Speed ، Test Driver و ... جهت تفریح محض ساخته نشده است. در کاور بازی و زیر اسم گرن توریسمو همیشه عبارت شبیه‌سازی واقعی رانندگی به چشم می‌خورد. این جمله تکلیف بازی را با بازیکنان مشخص کرده است و به آن‌ها فهمانده که قرار نیست اتفاقات درون بازی به دور از واقعیت باشند تا برای کسی که پشت تلویزیون نشسته جذاب به نظر برسند. اینجا و در این بازی لذت از خود رانندگی حرف اول و آخر را می‌زند. سوار ماشین‌های واقعی شدن، جاده‌ها و پیست‌ها واقعی را لمس کردن، مسابقات مختلف را برگذار کردن و خلاصه مثل یک راننده حرفه‌ای عمل کردن تمام آن چیزی است که در این بازی به آن خواهید رسید. شما به واقعیتی دعوت شدید که از دنیای مجازی می‌گذرد.


بهترین بازی‌ شبیه‌ سازی رانندگی را بشناسید

هر مسابقه‌ای قانون خودش را دارد

نسخه جدید بازی به شدت گسترده‌تر شده است. بیش‌تر این گستردگی به لطف بخش آنلاین بازی است که با توجه به امکانات باز‌يکنان آنور آبی طراحی و ساخته شده است. شما می‌توانید با داشتن یک اینترنت خوش سرعت تا ساعت‌ها و روزها در آنجا گشت و گذار و کنید و مسابقات آنلاین مختلف برگزار کنید. در صفحه اصلی بازی چند بخش عمده وجود دارد. بخش اول GT Mode که اتفاقات اصلی بازی در آن می‌افتد. از گرفتن انواع لیسانس‌های بازی که همیشه پای ثابت بازی گرن توریسمو بود تا مسابقه دادن در انواع و اقسام جاده‌ها و پیست‌ها در این بخش وجود دارد که مطمئنا فن‌های قدیمی گرن توریسمو با این بخش آشنایی بیش‌تری دارند. اما برای آن‌هایی که برای اولین بار با این سری روبرو می‌شوند باید گفت که گرفتن لیسانس در بخش GT Mode خودش ماجرایی مفصل و حیاتی است. برای اینکه بتوانید در بخش GT Mode در مسابقات مختلفی شرکت کنید باید ماشین‌هایی در کلاس‌های مختلفی تهیه کنید. اما به غیر از این ماشین‌ها باید لیسانس‌های (یا بهتر بگوییم گواهینامه‌های) در درجه‌ها و گرید‌های متفاوت دریافت کنید تا به شما اجازه داده شود وارد آن مسابقات شوید. گرفتن این گواهینامه‌ها معمولا یکی از سخت‌ترین بخش‌هایی است که در سری بازی‌های GT وجود دارد. البته اگر در واقعیت ماشین‌باز باشید گذراندن این مراحل هم چندان سخت نیست.

در خود GT Mode چند بخش اصلی دیگر وجود دارد. A-Spec و B-Spec بخش‌هایی است که در آن می‌توانید با برنده شدن در مسابقاتش پول و جوایز مختلفی دریافت کنید و با آن‌ها ماشین‌های بهتر و سریع‌تری بخرید. مسلما هر چه ماشین‌های خریداری شده در کلاس‌های مختلف و بالاتری باشند شما قدرت انتخاب بیشتری در مسابقات پیش رو خواهید داشت. در A-Spec -شما طبق روال این بخش- وارد مسابقاتی می‌شوید که از پیش برایتان تدارک دیده شده. در ابتدا ماشین‌های نچندان قوی با حجم موتور پایین در اختیارتان قرار می‌گیرد و مجبورید هم هستید تا مدتی با آن سر کنید و یا در صورت لزوم آن‌ها را تیونیگ کرده و تقویتشان کنید. اما بعداز چندین قهرمانی پیاپی و رسیدن پول کافی بدست‌تان می‌توانید وارد بخش Car Dealer شوید و ماشین‌های مناسب‌تری را تهیه کنید. هر چه در بازی ماشین‌های بهتری زیر پایتان باشد مسابقات قوی‌تری به شما پیشنهاد می‌شود و مطمئنا هیجان بیشتری هم تجربه خواهید کرد. خلاصه A-Spec آن‌قدر وسیع است که بتواند به تنهایی شما را تا ساعت‌ها سرگرم کند. تعداد مسابقات و گوناگونی کلاس‌های آن باعث می‌شود همیشه شوق و ذوق این قسمت سر جای خودش باقی بماند البته اگر دیوانه مسابقات ماشین سواری باشید.


بهترین بازی‌ شبیه‌ سازی رانندگی را بشناسید

تازه وارد‌ها

اما بخش B-Spec یک تازه وارد در سری گرن‌توریسمو محسوب می‌شود. در این بخش هم مسابقات مختلفی وجود دارد اما نکته اینجاست که دیگر شما پشت رول نمی‌شینید و به جایش در نقش یک استاد رانندگی ماجرا را دنبال می‌کنید. در بخش B-Spec شما در نقش یک مربی می‌توانید به شاگردتان رانندگی کردن را آموزش بدهید. البته برای اینکه در این بخش موفق باشید شما اول خودتان باید در بخش A-Spec به استادی برسید و تمام فوت و فن کار را یاد بگیرد و بعداز آن استاد بازی از خودتان در بیاورید.

ابتدا باید شخصیت مورد علاقه‌تان را طراحی کنید و بعد برایش اسم، مدل لباس و رنگ انتخاب کنید و در آخر با تنظیم توانایی راننده کار را به پایان برسانید. ورود به بخش مسابقات از همان ماشین‌هایی که در گاراژ دارید می‌توانید استفاده کنید که در این مورد هم همان قوانین A-Spec رعایت می‌شود. مسابقات بر اساس کلاس‌ها طبقه‌بندی شده و شما باید برای هر کلاس حداقل یک ماشین داشته باشید. بازی که شروع شد کمی احساس غریبی به شما دست می‌دهد . اینکه نمی‌توانید ماشین را کنترل کنید و به دلخواه خودتان آن را برانید می‌تواند کمی در ابتدا سنگین باشد. اما کار شما در اینگونه مسابقات این است که راننده‌ای که کنار دستان نشسته است را به خوبی راهنمایی کنید. اینکه کجا پایش رو روی گاز بگذارد و یا در کدام قسمت جاده بی‌خیال سرعت و کل‌کل با دیگر راننده‌ها شود از وظایف اصلی شما خواهد شد. البته همه این‌ها به این هم بستگی دارد که چقدر خودتان راننده باشید و راه و چاه را بشناسید. جالب‌ترین قسمت B-Spec اینجاست که می‌توانید بعداز مدتی که راننده‌تان را خوب ورزیده کردید، او را به مسابقات هیجان‌انگیزی بفرستید. یک دوست اینکاره داشته باشید که خودش هم یک راننده تربیت کرده. آن‌وقت می‌توانید راننده‌های خود را روی شبکه PSN به اشتراک بگذارید تا ببینید کدام‌تان بهتر عمل کرده است.


بهترین بازی‌ شبیه‌ سازی رانندگی را بشناسید

برای آن‌هایی که بیشتر می‌خواهند

همانطور که از اسمش مشخص است این بخش ویژه است زیرا اتفاقات ویژه‌ای در آن می‌افتد که در هیچ کجای بازی یافت نمی‌شود. نسکار یکی از بخش‌های جذاب این قسمت است که می‌توانید در پیست‌های مشهور این‌گونه مسابقات ماشین‌تان را برانید. اطلاعات مفیدی هم از تاریخچه این مسابقات از طریق جف گوردونی به شما داده می‌شود که چهاربار قهرمان این مسابقات شده. در این قسمت یاد می‌گیرید چطور دریفت کنید، چگونه رتبه‌های خوب آغاز مسابقه را بدست بیاورید و چگونه رانندگی کنید تا بتوانید در این مسابقات پرهیجان برنده شوید. در بخش دیگر Special Events مسابقات رالی جذاب‌تر از همه به نظر می‌رسد. رانندگی در جاده‌های برفی، خاکی، بیابانی، گلی و در کل جاده‌های غیرانسانی می تواند یکی از بخش‌هایی باشد که همیشه به آن سرک بکشید و گرد و خاک درست و حسابی به پا کنید. به غیر از رالی و نسکار، در این بخش مسابقات کارتینگ هم در دسترس است و می‌توانید هرزگاهی به برنامه زیبای تاپ‌گیر کلارکسون سر بزنید ماشین‌ها را به شیوه او و دوستانش تست کنید.


بهترین بازی‌ شبیه‌ سازی رانندگی را بشناسید

مبادله کالا به کالا

پول مسابقات را که به جیب زدید بهترین کار این است که سراغ خرید ماشین‌های مختلف در کلاس‌های مختلف بروید. اینجا هیجان‌انگیزترین بخش بازی اتفاق می‌افتد. خرید یک ماشین میان این همه زیبای خفته می‌تواند شما را به کل دگرگون کند. ((۱۰۳۱)) این قدرت موتور ماشین فورد جی‌تی به اسب بخار نیست. این عدد تعداد ماشین‌های داخل بازی را به شما نشان می‌دهد. در این بازی ۱۰۳۱ ماشین وجود دارد که همگی از روی مدل واقعی‌شان باز طراحی شده. حتی جزیی‌ترین بخش‌های آن‌ها کپی برداری شده تا واقعیت جلوی چشم شما نقش ببندد. نکته خوب ماجرا این است که در بازی مکانی به نام Used Car Dealer تهیه شده تا در آن بتوانید ماشین‌های دسته دوم را به قیمت ارزان‌تری بخرید. مطمئنا با این کار هم هزینه شما بسیار پایین‌تر خواهد آمد و هم تعداد ماشین‌ها و تنوع آن‌ها در گاراژتان بیشتر خواهد شد.یکی از برتری‌های سری بازی‌های گرن توریسمو که باعث شده از بازی‌های هم سبک خودشان یک سر و گردن بالاتر باشد همین تعداد ماشین زیاد قابل بازی‌کردن است. تعداد ماشین‌ها در شماره قبلی بازی (Gran Turismo ۴) به بیش از ۷۰۰ ماشین می‌رسید! این تعداد ماشین باعث شد که یک رکورد دست‌نیافتنی در بازی‌‌های سبک رانندگی به ثبت رساند و اسم این بازی را در این زمینه جاودانه کرد. خبر خوشحال‌ کننده برای PSPدارها این بود که حتی این تعداد در نسخه‌ای که برای کنسول همراه سونی می‌آید علاوه بر اینکه کم نخواهد شد بلکه ۱۰۰تا ماشین دیگر هم به آن اضافه خواهد شد تا تعداد ماشین‌های داخل بازی به عدد ۸۰۰ برسد. نسخه گرن توریسموی PSP خودش یک بازی جاودانه برای این کنسول و حتی تمام کنسول‌های همراه تاریخ بازی‌ها بود.برگ برنده دیگر بازی که همیشه در نسخه‌های قبلی هم وجود داشته بازسازی ماشین‌های واقعی در این عنوان‌ها بوده. از شتاب صفر تا صد ماشین‌ها بگیرید تا وزن آن‌ها، هندلینگ‌شان، صدای موتور و صدای خروجی اگزوز، از همه مهم‌تر ظاهر آن‌ها که با ماشین‌های واقعی مو نمی‌زند در این بازی رعایت شده. این وجه کار است که ارزش آن ۱۰۰۰ ماشین را بسیار پر اهمیت‌تر و پررنگ‌تر می‌کند، ۱۰۰۰ ماشین از معتربرترین شرکت‌های خودروسازی جهان و در کلاس‌های مختلف که هر انسانی آرزو دارد یک‌بار هم شده همه آن‌ها را با هم داشته باشد. این را هم بگوییم که بر خلاف نسخه‌های قبلی، در این بازی با چند ماشین سوپر اسپرت طرف خواهیم شد که همیشه جایشان در گرن توریسمو خالی بوده؛ فراری، لامبورگینی و بوگاتی.


بهترین بازی‌ شبیه‌ سازی رانندگی را بشناسید

آقای طراح، آقای راننده

طراحی این تعداد ماشین با این همه جزییات را مدیون کسی هستیم که نامش "کازونوری یامائوچی" است. طراحی خلاق با پشت‌کار زیاد که خودش عشق ماشین است و حتی در مسابقات حرفه‌ای هم دستی بر آتش دارد. یامائوچی متولد ۵ آگوست ۱۹۶۷ در ژاپن است. او از همان ابتدا هم عشق ماشین را در سر داشت و هم عشق بازی‌سازی. او اولین بازی‌اش را ۱۶ دسامبر ۱۹۹۴ ساخت. Motor Toon Grand Prix یک بازی در سبک رانندگی به شیوه ماریوکارت بود که می‌خواست رقیبی برای آن بازی باشد. بعداز ساخت بازی او رییس کمپانی Polyphony Digital شد و از همان زمان پروژه ساخت سری بازی‌های گرن توریسمو را شروع کرد. علاوه بر این او راننده حرفه‌ای مسابقات اتومیبل‌رانی است و در تیم Gazoo Racing که تیمی آلمانی است ماشین می‌راند. Nürburgring جاده‌ای است که او و هم تیمی‌هایش در آن تمرین می‌کنند. در سری بازی‌های گرن این جاده همیشه یکی از پاهای ثابت بازی است.


بهترین بازی‌ شبیه‌ سازی رانندگی را بشناسید

یاور همیشگی

در بخش Arcade Mode همه‌چیز طبق نسخه‌های گذشته سر جای خودش قرار دارد. بازی‌های تک نفره، تایم‌ تریل، دریفت و مسابقات آف لاین دونفره چهر گزینه‌ای هستند که در این بخش وجود دارند. در هر کدام از این سه بخش بازی می توانید دست به انتخاب ماشین‌ها و مسیرهای مختلف بزنید، مسیرهایی که تعدادشان به ۳۵تا هم می‌رسد. در کل این بخش یه شما اجازه می‌دهد سریع وارد یک مسابقه شوید بدون اینکه دردسرهای بخش GT Mode سراغتان بیاید. در بخش مسابقه یک نفره بعد از مشخص کردن لول سختی می‌توانید ماشین و جاده، تعداد دور مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و یک راست وارد بازی شوید تا با چند ماشین دیگر یک مسابقه جمع و جور را تجربه کنید. در بخش Time Trial هم که تکلیف‌تان مشخص است. باید در این قسمت با زمان بجنگید. هر چه بیشتر زمان را در منگنه قرار بدهید بیش‌تر هم می‌توانید رکورد شکنی کنید. بخش Drift Trial که از نسخه PSP به سری اضافه شده در این بازی وجود دارد. کسانی که می‌خواهند رانندگی غیرمعمولی داشته باشند و کمی هیجان بیش‌تری را احساس کنند این بخش را حتما امتحانی بکنند. خوشبختانه بر خلاف بیش‌تر بازی‌های هم سبک در گرن ۵ هنوز بخش دونفره آف‌لاین وجود دارد. یک دوست، برادر و یا هرکسی که می‌تواند رقیب خوبی برای این بخش باشد جوابگوی نیاز شما خواهد بود. یک چیز را هم فراموش نکنید که در کل بخش‌هایی که در Arcade Mode وجود دارند می‌توانید ماشین‌های گاراژتان لود کرده و با آن‌ها بازی کنید.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

بهترین بازی‌ شبیه‌ سازی رانندگی را بشناسید


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      بهترین بازی شبیه سازی رانندگی بدون شک forza هستش

    • علی

      سلام من علب 12 ساله از تبریز هستم اصلا برنامه هاتان فوق العاده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج