۱۷۱۲۶۲
۷۶ نظر
۵۰۳۳
۷۶ نظر
۵۰۳۳
پ

تیبا یا پراید؟

قدرت بیشتر موتور تیبا می تواند برگ برنده باشد بخصوص اینکه پراید بعد از افزایش وزن، هنوز با موتور ۱۳۰۰ سی سی به بازار می آید و باعث می شود شتاب کمتری در دسترس داشته باشید.

روزنامه هفت صبح: قدرت بیشتر موتور تیبا می تواند برگ برنده باشد بخصوص اینکه پراید بعد از افزایش وزن، هنوز با موتور ۱۳۰۰ سی سی به بازار می آید و باعث می شود شتاب کمتری در دسترس داشته باشید.

اولین گزینه هایی هستند که ممکن است به فکر هر خریداری برسد. با اینحال برای خریدشان باید از mvm110 چینی صرفنظر کنید. پراید و تیبا این شهرت را مدیون قیمت پایین خود هستند، به طوری که آنها را جزو ارزان ترین خودروهای نو می شناسیم.

اگر دایره انتخاب را به آنها محدود کنیم تنها سه تا پنج میلیون تومان اختلاف قیمت دارند. از نظر فنی چطور؟ پراید مدت ها در بازار حضور داشته و ظاهرا زیادی تکراری است. به همین خاطر بعضی ها راهشان را کج می کنند و به سراغ اولین خودرو ایرانی سایپا می روند.

با اینکه می گویند در ساخت تیبا از شاسی پراید و خانواده X100 استفاده شده است، با اینحال ظاهر امروزی تری به خود گرفته است. آنهایی که پشت فرمان این خودرو نشسته اند، می گویند نگهداری از تیبا، دقیقا به اندازه سواری گرفتن از پراید ارزان تمام می شود. هر دو خودرو مصرف سوخت پایینی دارند و برای سرویس و نگهداری زیاد صاحب شان را به زحمت نمی اندازند. حتی بعضی قطعات و لوازم شان مشترک است اما پای انتخاب و خرید که وسط می آید باید سختگیری بیشتری انجام داد. با احتساب اینکه نمی توان روی رانندگی در خارج شهر خیلی رویشان حساب باز کرد، شما پراید 20 میلیونی را انتخاب می کنید یا تیبای 25 میلیونی؟

تیبا یا پراید؟

موتور

تیبا

تیبا از موتوری با حجم 1500 سی سی بهره می برد که باعث شده این خودرو قدرت و شتاب خوبی داشته باشد. از این لحاظ تیبا برتری زیادی نسبت به پراید مخصوصا پراید 131 دارد چون در پراید 131 بدون تغییر در موتور، وزن ماشین افزایش داشته که باعث کندی شتاب شده است. موتور خودرو توان تولید نیرویی معادل 87 اسب بخار برای 5300 دور در دقیقه و گشتاور 128 نیوتن متری برای چهار هزار دور در هر دقیقه را دارد.

البته این نکته را بایداضافه کنیم که تیبا به کیفیت روغن موتور حساس بوده و شما حتما باید در انتخاب آن دقت زیادی به خرج دهید. اگر برای این خودرو از یک روغن موتور معمولی استفاده کنید تقریبا بعد از دو هزار کیلومتر رانندگی، وقتی خودرو را روشن کنید، صدای غیرعادی از موتور به گوش خواهد رسید که به مرور فراگیر شده و پس از گرم شدن ماشین هم دیگر قطع نخواهد شد. حداکثر سرعت نیز در این خودرو 200 کیلومتر بر ساعت است.

پراید 131

موتور پراید همچون تیبا دارای چهار سیلندر بوده که به صورت خطی قرار گرفته اند. موتور این خودرو با حجم 1300 لیتر می تواند قدرتی معادل 71 اسب بخار برای 5250 در هر دقیقه به همراه گشتاوری 108 نیوتنی برای چهار هزار دور تولید کند؛ بنابراین تیبا در حجم موتور، قدرت، اسب بخار و دورهای موتور از پراید برتر است.

این خودرو همانند تیبا به یک گیربکس پنج دنده دستی مجهز شده است. حداکثر سرعت در پراید 170 کیلومتر بر ساعت بوده و با این خودرو شما به 14 تا 15 ثانیه زمان نیاز خواهید داشت تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسید، بنابراین از نظر سرعت و شتاب نیز تیبا با داشتن سرعت 200 کیلومتری و زمان 12 تا 13 ثانیه ای از پراید برتر است.

مصرف سوخت

پراید 131

باک بنزین در پراید 131 گنجایش 40 لیتر بنزین دارد که به ازای هر صد کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی هفت لیتر بنزین از آن کاسته می شود. در واقع پراید در شهر صدی 9.5 لیتر بنزین می سوزاند که این عدد در اتوبان ها 5.3 لیتر است.

تیبا یا پراید؟

تیبا

باک سوخت تیبا گنجایش ۴۰ لیتر بنزین دارد. مصرف سوخت شهری آن ۵.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز به ۶.۹۵ لیتر می رسد.

سیستم فرمان

تیبا

فرمان این خودرو دارای سیستم هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع است. نوع سیستم ترمز این خودرو، روغنی با بوستر خلایی بوده و نوع و دیسک و کالیبر ترمز آن در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است.

پراید ۱۳۱

فرمان این خودرو دارای سیستم هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع است. نوع سیستم ترمز این خودرو روغنی با بوستر خلایی بوده و نوع دیسک و کالیبر ترمز آن در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است.

آپشن ها

پراید ۱۳۱

در پراید نیز همچون تیبا از سیستم تهویه مطبوع استفاده شده است. سیستم پخش پراید علاوه بر سی دی از USB استفاده می کند و قابلیت اجرای فایل های MP۳ را دارد. در جلو و عقب پراید مه شکن تعبیه شده است.

تیبا

یکی از آپشن هایی که در تیبا به کار رفته سیستم تهویه مطبوع است. سیستم پخش این خودرو توان اجرای فایل های MP۳ از روی USB را دارد. این ماشین مجهز به چراغ جلوی پرنوری است که رانندگی در شب را راحت می کند و این مسئله تاثیر زیادی بر کاهش حوادث ناشی از کاهش دید در شب راننده دارد. همچنین برای مواقع ضروری دارای مه شکن جلو و عقب است. اضافه بر آن تیبا چراغ هشداردهنده عیب یاب موتور دارد. شیشه های برقی در این خودرو نیز تنها به درهای جلو متعلق است. صندلی راننده تیبا قابلیت تنظیم ارتفاع دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بخدا وقتي توو خيابون تيبا مي بينم خندم مي كيره
      دلم واسه رانندشم ميسوزه
      اما جالبه اكثر كسايي كه تيبا دارن فكر مي كنن بشت بنز نشسستن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      صد رحمت به برايد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لحن صحبتت خیلی بده رفیق. دلت برای کسی نسوزه. بذار فکر کنه پشت بنزه

      • مهدی

        دلت به حال خودت بسوزه که همونم نداری

      • مهدی

        سلام،تیبا علاوه بر ویژگی‌های پراید مثل کم مصرف و سگ جون بودن موتور و نرمی سیستم تعلیق، ایمنی بهتر، امکانات بهتر، شتاب بسیااار بیشتر ،قدرت بسییار بیشتر، هندلینگ بهتر، ترمز بهتر( چون دیسک ترمز و لنت ترمز تماما ریو هستن)، و حتی سیستم تعلیق نرم تر از پراید دارد( چون قطعات زیر بند جلو مثل بوش، طبق، میل موج گیر و... با ریو مشتر اند و کمک های عقب و مفر های عقب ال نود هستن)، اصلا به هیچ وجه تیبا با پراید که مال 30 سال پیش است قابل مقایسه نیست!!!!

      • مهدی

        خخخ، به خودت بخند که اینقدر بی شعور هستی، اینم بگم که که تو چه بخوای چه نخوای تیبا جایگزین و جانشین پراید هست طبق وضعیت بازار و کم مصرف بودن تیبا.

      • مهدی

        ایول داری داداش، تیبا زشت و بد قیافه با اون کاپوت زشت که به جلو پنجره وصل شده که جلو پنجره خیلی کوچک حالم ادم رو بهم می زنه وجدانی این کاپوت تیبا رو هیچ ماشینی تو دنیا پیدا نمیشه!

      • محمد مهدی

        با این اوضاع قیمت ها فقط یه احمق می تونه در مورد قشنگی نظر بده، ماشین باید رکاب داشته باشه و پرشتاب و کم مصرف و نرم، ماشین با این اوصاف تیبا و ال نود، که ال نود دیگه تولید نمیشه و قیمتش خیلی بالاست، تیبا بهترین گزینه ماشین های ایرانی است قیمت خیلی خیلی خیلی ارزان تر از سمند و پژو های عهد دایناسور ها داره.

      • س

        دقیقا

    • بدون نام

      فعلا که 2 تا تیبا رفقا گرفتن هر 2تاشم فعلا میلنگاش به مشکل خورده

      پاسخ ها

      • مجید

        من تجربه داشتن ماشین سمند و پژو و 206 و پراید رو داشتم، باورتون نمیشه ولی تیبا نرم ترین سیستم تعلیق رو داشت پایداریش تو جاده خوب بود در کل با این وضعیت قیمت ها تیبا ارزش خرید خیلی خیلی بیشتر از ماشین های قدیمی ایران خودرو دارد، بعداز تیبا سمند خیلی نرم و راحت بود، 206 کوچکترین فضای سرنشین عقب بین همه ی ماشین های ایرانی دارد حتی کوچک تر از پراید.

    • بدون نام

      حتما خودت پرايد داري كه اينجوري ميگي

    • داود

      سلام به همگی; من خودم تیبا ای ایکس دارم واقعا ماشین خوبیه الان یه ساله دارمش اصلنم اذیت نمیکنه توجاده هم خیلی عالیه حتی باکولر روشن....دست بچه های سایپادرد نکنه خیلی از پراید بهتره.....

      پاسخ ها

      • احسان

        کسی که داره در مورد تیبا بد میگه اگه یبار سوار تیبا بشه و قیمت و پول توی جیب مردم رو ملاک قرار بده می فهمه که تیبا ارزش خرید بالایی داره، دیگه همه تیبا رو ماشین نرم و پرشتاب می دونن یه سری آدم متعصب و نادان میگن بده

    • سینا

      من پژو 206دارم از روزاول از پراید بخاطر تصادف های مرگبارش میترسیدم اصلن سوارشم نمیشم تیبا رو هنوز نمیدونم اما به نظر میاد خیلی بهتراز پراید عهد دقیانوس باشه امیدوارم توتصادف های اتوبان سرنشینای هردو خودرو به لطف خدا سلامت بمونن

    • امین

      آقا من خودم تیبا دارم خواهشا حرفای بی ربط نزنید ماشین خوبیه توو حدود قیمتش.اصلا هم اشکالاتی که گفتین رو نداره واقعا ماشین خوبیه.من خودم پراید-ال90-206-پارس -سمند داشتم و بدی از تیبا ندیدم.خیلی پر شتاب و پرسرعته.هر ماشین ایرانی مشکلات خودش رو داره مثلا قبلا که پارس صفر تحویل گرفتم بعد 3 ماه هم داشبوردش شدید صدا میداد هم درها صدای بدی میداد و هم صدای وحشتناک موتور میومد داخل اتاق سنسورش از کار افتاد حتی بردم نمایندگی جعبه فرمانش هم عوض کردم اون هم من که خیلی نرم رانندگی میکنم و فشاری به ماشین نمیارم ولی اینطوری شده بود الان که تیبا هم دارم مشکلی نداشته خداروشکر

      پاسخ ها

      • علایی

        امین جان یا شما بد شانسی یا من خوش شانسم منم پارس داشتم اتاقش نرم نرم بود و اصلا هیچ صدایی داخل کابین نمیومد و تا حالا دارمش هیچ مشکلی هم براش پیش نیومده حالا شانس شما با تیبا افتاده دیگه

      • محمد جواد

        امین حرفت رو قبول دارم پژو 405 و پارس سیستم تعلیق
        خشکی دارن خیلی سفته ولی تیبا سیستم تعلیق نرمی داره و ،
        نسبت به کم مصرف بودن پرشتاب هم هست

    • بدون نام

      بابا دیگه خالی بندی ام حدی داره ها مگه نه ؟؟؟؟؟ همش عادت کردیم از همه چی چه داشتیم و چه نداشتیم ،بد بگیم.

      پاسخ ها

      • علایی

        متاسفانه البته

      • بدون نام

        ملت از چیزای دیگه دلشون پره جاهای دیگه خالی میکنن

    • بدون نام

      اقا من میخام تیبا 2بگیرم از کسانی که این ماشین دارن خواهش مندم در موردش نظر بدن.مچکر از لطفتون

      پاسخ ها

      • مجید

        ما گرفتیم از روز اول درا به علت رگلاژ نبودن از داخل باز نمیشن باید شیشه رو بدی پایین از بیرون باز کنی ...در حرکت گاز که میدی و دور موتور رو از 3000 رد میکنی یه صدا خیلی بدی داخل اتاق میاد که فکر کنم از گیربکس باشه اتاق میلرزه و زوزه میکشه تازه همون اول واسکازینشو عوض کردم و واسکازین اتومات ریختم که یکم صفت تره و صدای گیربکس رو میگیره ( 2تا تیبا نشستم همینجوری بود) روغنی که کارخونه ریخته بود رو عوض کردم همون اول مثله اب بود اگر گرفتین حتما . /عوض کنید جنس داخل اتاق واقعا افتضاح بود . پرایدم از این خیلی بهتر بود داخلش . اما کولرشو بخاریش عالی بود . به نظر من ارزش خرید نداره تیبا . مخصوصا 2 . اونایی هم که میگن دارم تعصبی حرف میزنم . تیبا سوار نشدن من سوار شدم و واقعا ماشین خوبی نیست پراید کیفیت ساختش بهتره اما تیبا کم مصرف تر و پر شتاب تره بازم خودتون میدونین

      • مهدی

        تیبا یه ماشین نرم و کم مصرف و پرشتاب که از لحاظ موتور 1500 مثل ریو و سیلو و دارای اتاق تخم مرغی و ستون های پهن و محک که ایمنی رو افزایش میده ،،، وجدانی و عندالهی از هر لحاظ از پراید بهتره، ایمنی بهتر، ترمز بهتر، اندازه بهتر، سیستم تعلیق نرم تر، امکانات بهتر، شتاب خیلی بهتر، قدرت خیلی بهتر، جاداری بیشتر، تیبا نسبت به پولی که میدی واقعا .ارزش خرید داره.

    • بدون نام

      شبیه رنو قدیم فقط اسمش تیبا نخرین بهتره ماشین باید خوب سواری بده

    • حسین

      تیبا واقعا عالیه . ولی حیف و واقعا حیف که سایپا از قطعاتش در داخل کشور پشتیبانی نمیکنه !!!!!

    • عباسی

      بسیار بسیار عالی من قبلا ۴۰۵ وپارس داشتم بخدا ماشین خوب و عالی هست مخصوصا شتابش بسیار عالی ،اما دوست عزیز در موردتیبا ۲ سوختش بالاست درکل باپراید قابل قیاس نیست

    • مریم

      نسبت به پراید که مسلما بهتره و قیاس تیبا با پارس یا 206 صحیح نیست باید با یک خودرویی که از نظر قیمت بهش نزدیکه ارزیابی بشه.

    • جناب

      فقط صبا87

    • مجتبی

      ماشیتهای سایپا به درد نمیخوووووووووووووووووووووووووووووره چه پراید چه تیبا و...حالا اصلا خوب بگیم این حرفهای گارانتی و کارت طلایی همش چرت و پرته من ماشینم6000تا کارکرد لاستیک جلوهاش ساییده شد کاملا رفتم گفتم گفتن عقب جلو کن
      اینا ملت را دیوانه فرض کردن
      انشاالله برشکست بشن

    • حسام

      من یک تیبا مدل نود و سه دارم کابین خیلی نرمی داره و خیلی راضیم

    • mehrdad

      من هم پراید سوارشدم هم تیبا هم پراید ولی ماشین خاصی نیست ک ادم بخواد راجب خریدش پرس و جو کنه و بخرید هم پشیمون نمیشید ولی اگ میتونید چهارتومن بیشتربذارید سمند seبگیرید موفق باشین

    • نادر

      سلام هرکس نظر خودشو میگه ولی باید دقت کنیم که اینجا ایران و ما داریم 20تومن پول ماشین میدیم پس نباید انتظار داشته باشیم که مثل ماشین های خارجی باشه.من خودم تیبا دارم واقعا ماشین خوبیه واقعا.....اما اگر به تصادف برس شما چه در دنا40میلیونی چه در پراید15 میلیونی باشی (ان الله وان الیه راجعون)پس در کل تیبا ماشین خوبی چون گشتاور موتور وحجمش زیاده وقویه.پراید دیگه دمده شده.الان دوره دوره تیباست.خودم به حرفای خودم خندم گرفت.از سر ایرانی جماعت اینم زیاده

    • احسان

      نمیشه چیزی خیلی بد یا خیلی عالی جلوه داد.از پراید بگیم که برا خودکشی مناسب تره تا رانندگی مزیت هاش بکنار ولی بدنه ضعیفه درشو میتونی با دستات خم کنی. از405بگم که سالی یه بارسرسیلندر میسوزونه و اگه رفت تو خرج باید ردش کنی بره. من با پراید تصادف وحشتناکی داشتم وشانس آوردم زنده رو پام میگردم.405 گرفتم فقط مصیبت بود.تیبا الان گرفتم صندوق عقب جادار. نمای متفاوت. چراغ های خیلی قوی. شتاب خوب مخصوصا در سربالایی ها. میله محافظی که داخل کاپوت تعبیه شده داخل هیچ ماشینی نیست و ستونهای تقویت شده با فلزات ناودونی شکل. واقعا راضی ام بعد ده سال چهار ماشین عوض کردم. منکر بعضی عیب هاش نمیشم مثل صدای گیربکس یا داخل ماشین ولی اینها راه حل دارن. درکل نسبت به قیمت ش عالیه و اصلا با پراید قابل مقایسه نیست.مخصوصا از نظر استحکام و قدروت

      پاسخ ها

      • مهدی

        ممنون از نظری که دادید، اضافه می کنم که تیبا سیستم تعلیق مشترک با ریو و ال نود داره و ترم و راحت است گلچین قطعات زیر بند ریو را دارد مثل دیسک ترمز و بوش طبق وتیبا اتاق تخم مرغی داره مثل 206 که ایمنی رو افزایش میده حتی بهتر و محکم تر از اتاق پراید و پژو که مال 30 پیش هستن

    • samanv7

      سلام دوستان. استفاده ما از ماشین زیاد هست و برای سفر از ماشین اصلیمون (تویوتا کمری ۲۰۱۳) استفاده میکنیم ولی برای شهر از ماشین دوم. راستش ما سال ۸۳ یه پراید انژکتور که اون زمان تازه اومده بود خریدیم. تو مدت ۵ سالی که داشتیمش فقط لوازم مصرفیش رو عوض کردیم و دینام و پمپ بنزین ولی در کل اذیتمون نکرد. سال ۸۸ یه تیبا خریدیم. نسبت به پراید خیلی بهتر بود ولی صدای موتور بیشتری داشت و خیلی روی اعصاب بودش و گردش فرمونش خیلی کم بود که برای شهرای شلوغ اذیتتون میکنه. از نظر شتاب و مصرف و کولر و بخاری و راحتی و جادار بودن از پراید بهتر بود. بزرگترین مشکل تیبا لوازمش هست که کمیاب و گرون هستش و مدل های مختلف قطعاتش متفاوته. ۹ ماه پیش با تیبا تصادف بدی داشتیم و همونجور فروختیم و یه پراید ۱۳۱se صفر خریدیم. راستش رو بخوام بگم خیلی پیشرفت کرده و شتابش بهتر شده. ترمزهاش فوق العاده شدن و از نظر بی صدا بودن هم عالی شده. باور کنین فرمون پذیریش تو ۱۰۰ تا از تیبا خیلی بهتره. البته وقتی گرفتیم اکسل عقب مشکل داشت و ماشین گیج بود که نمایندگی رایگان تو سرویس ۵۰۰۰ عوض کرد. فقط کولرش یه مقدار از تیبا ضعیف تره و مصرفش بیشتره (حدود ۷ونیم تو شهر). من پیشنهاد میکنم اگر فقط برای شهر میخواین استفاده کنین پراید رو انتخاب کنین ولی اگر برای سفر و مسیر طولانی می خواین تیبا انتخاب بهتری هستش. ببخشید طولانی شد دوستان. سوالی بود در خدمتم

    • علی

      سلام.ماشین های ایرانی شانسی اند.
      هر کدومشون یه مدل منتاژ میشه.
      از قطعات یک جور هم استفاده نمیکنند.
      ممکنه قطعاتش یه سری با کیفت بهتر و یک سری با کیفیت کمتر سوار بشه.
      من خودم یه پراید صفر سال 95 گرفتم واقعا عالی بود فقط یکم مصرفش نصبت به مدل های قدیمیش بالا رفته

    • رضا

      سلام در کل تا حدودی میشه روی تیبابیشتر حساب باز کرد تا پراید

    • مسعود

      من خودم در حال حاضر پراید مدل ۸۸ دارم که نسبت به قیمتی که در زمان خرید براش دادم راضی ام. بعد از پرس و جوی زیاد مخصوصا از رانندگان آژانس به نتایج جالبی رسیدم!! از نظر این بندگان خدا هر ماشینی بخری خوبه چون قرار نیست مثل ماشین آنها روزی ۲۰۰ کیلومتر!!! بدوه. تیبا به نسبت اوایل تولیدش که ظاهرا هر قطعه اش با ماشین های دیگه مشترک بوده فرق کرده و دیگه اینجوری نیست مثلا طرف قبلا میرفته لنت عوض کنه بهش میگفتن لنت پرایدی میخوای یا ریویی یا تیبایی؟! ( نمیدونم اینهایی که میگن درسته یا جوکه)

    • جلیل آریایی

      سلام من پژو داشتم ۴۰۵ هرکاری بکنی آخر واشر سرسیلندر میسوزونه، خدانکنه تسمه تایم پاره کنه، سوپاپ هارو هم داغون میکنه طوری که موتور باید تعمیر کامل شه، نمیگم پژو بده تازه پژو تو جاده عالیه اما اصطحلاک بالایی داره برا کسی خوبه که حقوقش بالای ۱.۵ باشه، حالا من تیبا دارم راستش ازش خیلی راضیم، عیب هاش یکی گیربکسشه که دنده هنگام دنده عقب صدا میده، بردم نمایندگی گفت همه اینجورن، بعد صدای موتور هست که تو کابین میاد،درکل پراید و تیبا ماشین کم خرجی هستن

    • مهران

      دوستان من ی پراید ۹۰ داشتم ک هم هیدرولیک بود و هم ای بی اس خیلی راضی بودم اما اونایی که پراید دارن میدونن توسربالایی یا سبقت زورش خیلی کمه او فروختم ی ۴۰۵ خریدم مدل ۹۲ بعد ۱ ماه متوجه شدم روغن کم میکنه ۱ملیون هزینه کردم دروستش کردم دوباره یک ماه نشده واشر سوزوند مجبور شدم بفروشم الان شش ماهه ک ی تیبا مدل ۹۳ خریدم با این که کار کرده بود اما واقعا راضیم با دلیل بهتون میگم که موتور ماشینهای سایپا بهتر از ایرانخودروست تا حالا شنیدین پراید واشر بسوزونه یا تیبا واشر بسوزونه تا حالا شنیدین ی وانت نیسان گیربکس باز کنه اما پژو و سمند و هر ماشینی که ایرانخودرو با موتور ۱۸۰۰ میزنه واشر میسوزونه و ایرادای دیگه هم داره ... موفق باشید

    • بدون نام

      پراید نه ریخت داره نه قیافه تیبا هم سریعه هم جادار

      پاسخ ها

      • میلاد

        هر چقد بی ریخت باشه از تیبا با ریخت تره صد در صد

    • بدون نام

      من یه پژو 405مدل90دارم روزی500کیلومتر راه میرم فقط 2بار واشرسوزونده به گیربکسشم تا حالا دست نزدم اینایی که میگن همش الکیه

    • بدون نام

      دوستان من پراید131مدل95دارم چون ابشنش زیاد شده وزنش رفته بالا موتور کم میاره مصرفش رفته بالا صدی 9 تا میسوزونه رفتم گازیش کردم با پنج هزار تومن گاز 180 کیلومتر میره واقعا بصرفه است من که خیلی ازش راضیم

    • بدون نام

      تیبا دارم راضیم ازش

    • عباسی

      من نمیدونم بین پرایدوتیباکدوم رو بخرم لطفا راهنمایی کنیدکدوم بهتره؟؟؟؟؟
      خواهشافقط بین پرایدوتیبابگیدنه ماشینای دیگه...

      پاسخ ها

      • مهدی

        سلام من تجربه داشتن اکثر ماشین های ایرانی رو داشتم، پراید، مزایا پراید، نرم و سبک و کم مصرف،موتور مناسب آب و هوای ایران و بسیار جون سخت،،،،،،،،،،،،،،،،، معایب پراید،کم قدرت، شتاب ضعیف،هندلینگ بسیار ضعیف،ایمنی بسیار ضعیف، ،،،،،،،پژو 405، مزایا اتاق جادار ،هندلینگ خوب،قدرت خوب،معایب ،مصرف سوخت بسیار زیاد، موتور بسیار ضعیف به اب و روغن که هر ماه واشر می سوزد،کمک فنر ها و سیستم تعلیق خشک ،استهلاک بسیار زیاد قطعات موتور و خرابی سریع آن ها،ایمنی قدمت 34 ساله و بسیار قدیمی، گرمای بیش از حد موتور پژو 405 از زیرفرمان زانو و پاهای راننده رو داغ می کنه
        و تا توی اتاق احساس می شه،،،،،، تیبا،مزایا سیستم تعلیق مشترک با ریو و ال نود، ترمز های قوی وسریع دیسک ها و لنت ،ها تماما ریویی هستند ،موتور 1500 مثل ریو و سیلو نرم و کم مصرف و پرشتاب و پر قدرت،اتاق و ستون های پهن و محکم در جلو که اتاق تخم مرغی داره و ایمنی رو افزایش میده،موتور سازگار با آب و هوای ایران که اصلا واشر نمی زنه،هندلینگ مناسب تر از پراید چون لاستیک بزرگتر و اتاق بزرگتر و عرض بیشتر داره، اتاق جادار و صندلی ها نرم و راحت،،،معایب، هندلینگ ضعیف تر از پژو 405 که با تعویض لاستیک بهتر می شود، تیبا نسبت به پولی که پرداخت می کنید واقعا ارزش خرید دارد.

    • ک

      پراید داشتم تیبا هم داشتم از همه لحاظ تیبا بهتره پرایده از نظر شتاب و قدرتش و نرمی بهتر پراید هست میتونند اول تجربه کنید رانندگی با هر دوشون
      والا من دوتاشون داشتم هیچکدامشون اذیتم نکردن کلا تو ایران ماشین شانسی مثل لپ لپ

    • امین

      سلام خدمت دوستان من یه پراید داشتم فروختمش که مدل بالاتر بگیرم(مدل 92 به بالا)حالا دو دلم که باز پراید بگیرم یا تیبا؟این صدای گیریبکس تیبا که دوستان میگن قابل حل نیست؟یا مشکل ساز میشه بعدا برام تو رو خدا راهنماییم کنید

    • امین

      سلام خدمت دوستان من یه پراید داشتم فروختمش که مدل بالاتر بگیرم(مدل 92 به بالا)حالا دو دلم که باز پراید بگیرم یا تیبا؟این صدای گیریبکس تیبا که دوستان میگن قابل حل نیست؟یا مشکل ساز میشه بعدا برام تو رو خدا راهنماییم کنید

    • بدون نام

      سلام من تا حالا موتر داشتم برا اولین بار میخام ماشین بگیرم اون هم تیبا ۱۵ میلیون هم پول دارم
      آیا مصرف بنزین تیبا باهم فرق داره یانه؟ مدل پایین کدوم بهتروکم مصرف تره که بخرم. لطفا راهنمایی کنید باتشکر

      پاسخ ها

      • رضا

        سلام. با این پول فقط میتونی پراید ۹۲بخری...تیبا دوررنگ ۹۲هم میشه

    • رضا

      سلام.‌بنظر من بجای تیبا بتونی یک ۴۰۵tu5مدل ۹۳تمیز بخرید از همه بهتر...پرشتاب ...نرم و کم مصرف و کم صدا مشکلات ۴۰۵ای دیگه رو هم نداره...من داشتم واقعا ماشین

    • بدون نام

      سلام،نظرتون رو درباره تیبا بگید.ممنون

    • س.حسینی

      سلام میخواستم بپرسم روغن تیبا باید چی باشه واقعا ماشینی نیست که بخواهیم پنج سال داشته باشیم؟واقعا صدای گیر بکس وموتورش غیر قابل تحمله؟لطفا راهنماییم کنید

    • بدون نام

      دلت برای خودت بسوزه که همونم نداری

    • مهدی

      به نظر من موتور ماشین تیبا وپراید عالیه من ده سال پراید و چهار سال تیبا داشتم تا الان نشده موتور خراب بشه

    • مسعود

      سلام.میخوام ماشین بخرم موندم کدومشو بخرم.پراید یا تیبا

    • محمد

      دوستان تیبا هم شتابش بهتره هم ترمزاش هم سواریش فقط ۱ کوچولو خرجش از پراید بیشتره فضای داخل اتاقو صندقشم بیشتره ملت میگن تیبا یا پراید هی میگید پژو سمند کوفت زهره مار با درست راهنمایی کنید

    • حنی

      سلام تیبا خوبه از پراید خیلی بهتره امتحان کردم

    • حسين

      تيبا هم خوبه اما به نظر من پرايد بيشتر کارايی بده

    • محمد

      سلام دوستان بلاخره پرایدبخریم یاتیبا یه کلام

      پاسخ ها

      • بنده خدا

        سلام،تیبا علاوه بر ویژگی‌های پراید مثل کم مصرف و سگ جون بودن موتور و نرمی سیستم تعلیق، ایمنی بهتر، امکانات بهتر، شتاب بسیااار بیشتر ،قدرت بسییار بیشتر، هندلینگ بهتر، ترمز بهتر( چون دیسک ترمز و لنت ترمز تماما ریو هستن)، و حتی سیستم تعلیق نرم تر از پراید دارد( چون قطعات زیر بند جلو مثل بوش، طبق، میل موج گیر و... با ریو مشتر اند و کمک های عقب و مفر های عقب ال نود هستن)، اصلا به هیچ وجه تیبا با پراید که مال 30 سال پیش است قابل مقایسه نیست!!!!

    • علی

      من هم پراید داشتم هم تیبا ، الله وکیلی تیبا از همه نظر بهتر از پرایده ، و خرج و مصرفش هم از سمند و پژو 405 و 206 و... کمتره ولی از حق نگذریم نرمی پژو و سمند از تیبا بهتره ، تیبا شتاب و بخاری خیلی خوبی داره ، در کل نسبت به قیمتش و هزینه کمترش و شتاب خوبش به نظر من خریدش میصرفه

    • رسول بید

      اصلا تیبا خوب نیس صدای زیاد.

      پاسخ ها

      • انسان

        داداش اگه بخوای ماشین ایرانی رو از لحاظ صدای موتور بگی که همه ماشین های ایرانی صدا دارن غیر ممکنه ماشین ایرانی صدا موتور نداشته باشه، حتی 206 و دنا و پرشیا هم صدای موتور زیادی دارن، تیبا یه ماشین اقتصادی و با قیمت نزدیک به پراید و دارای موتور 1500 مثل ریو و سیلو هست که هم کم مصرف و هم پرشتاب، اصلا تو تیبا بشین ستون های جلو پهن و محکم که ایمنی رو افزایشافزایش میده صندلی 4 حالته ریو و تنظیم زاویه نور چراغ داره و.....

    • ایرانی ام

      داداش من نه انبار تیبا دارم نه انبار پژو یه ادم معمولی هستم، الان هم تیبا دارم و هم پژو 405tu5 تیبا رو برای استفاده زیاد برداشتیم و 405 رو برا مسافرت، وجدانی بخوام بگم و بدون تعصب، شتاب تیبا بهتر از 405 tu5 (موتور 206) هست هردو رو تو شرایط استاندارد و برابر شتاب زدم تیبا 10.5 ثانیه صفر تا صد می زنه ولی 405 موتور 206 صفر تاصد رو 13 ثانیه می زنه، از لحاظ مصرف سوخت تیبا به طور میانگین 2 لیتر کمتر از 405موتور206 می سوزونه ،تعلیق تیبا قطعات ریو داره.

    • رضا

      پراید مدل 94 دارم خوبه

    • ایرانیم

      سلام من میخوام تیبا بخرم بخدا با هزار بدبختی پولشو جورکردم کسی هست راهنمای کنه که خوب یا نه موندم پراید بهتره یا تیبا

      پاسخ ها

      • حسن

        اگه فقط برا داخل شهر میخوای پراید بخر.اگه اهل سفری و جاده هم زیاد میری تیبا بخر.کلا هردوشون خوبن ضرر نمیکنی.مثلا خانواده پژو بگیری پشیسمون میشی.چون خرج نگهداریشون زیاده،ولی تیبا و پراید هردوشون ماشینی هستن که اصلا اذیتت نمیکنن.من خودم که با توجه به شرایطم پراید فولمو فروختمو الان یه ساله تیبا دارم و خداروشکر راضیم.

      • محمد

        وزن و شاسی و اتاق و ستون ها و جاداری و قدرت موتور و شتاب و کولر و بخاری و امکانات و صندلی‌های تیبا خیلی بهتر از پراید است، اگه بشینی پشت تیبا فکر می کنی 206 سوار شدی چون ستون های جلو بیضی شکل مثل 206 که ایمنی خوبی داره، در ضمن صندلی های تیبا ریو هستن که 4 حالته تنظیم میشه، موتورش هم 5 و 6 می سوزونه در حالی که شتاب صفر تا صد تیبا 95 به بالا 87 اسبی با شمع سوزنی و بنزین سوپر 11 ثانیه میزنه که نسبت به قیمتش اینجور ماشینی با این شتاب نداریم وجدانی و عندالهی صندلی های عقب تیبا از پراید و 206 جادار تره یه بار سوار شین متوجه می شین

    • مهدي

      ژاپن يا کره ماشين کم مصرف ايمن جادار ميسازن انقدر داستان ندارن که واسه تيبا هست

    • مهدي

      ژاپن يا کره ماشين کم مصرف ايمن جادار ميسازن انقدر داستان ندارن که واسه تيبا هست

    • اصغر

      ماشین خوشکل و باکلاس و از همه جامب بهتر از پرایده

    • حقیقت تیبا

      پراید رو فروختم و تیبا خریدم منصفانه بگم تیبا خیلی تیزه سیستم تعلیق نرمی داره مصرفش هم در حد پراید هست شاید نیم لیتر، تیبا خیلی خوشگل و خانومی هست مثل پژو های 30 سال پیش قدیمی و دمده نیست... در ضمن قیمت تیبا خیلی مناسب و اقتصادی هست

    • س

      این دو تا قیمتاشون زمین تا اسمون باهم فرق داره پراید ۷۰ میلیون تیبا ۱۲۰ میلیون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج