۱۷۵۴۹۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

iOS ۹ چطور باید باشد؟

هم اکنون اپل در حال تست و کار بر روی iOS ۹ است و مطمئنا در تابستان پیش رو در کنفرانس توسعه‌دهندگان، کیت‌های آن را در اختیار برنامه نویسان قرار خواهد داد و وقتی کاملا آماده ارائه شد، توسط OTA) Over The air) در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد.

یک پزشک: هر ساله در WWDC در بازه زمانی June تا July کمپانی اپل جدیدترین نرم افزارهای خودش را برای عموم به نمایش می گذارد. امسال هم در صورتی که اپل سنت‌شکنی نداشته باشد این اتفاق خواهد افتاد.

هم اکنون اپل در حال تست و کار بر روی iOS ۹ است و مطمئنا در تابستان پیش رو در کنفرانس توسعه‌دهندگان، کیت‌های آن را در اختیار برنامه نویسان قرار خواهد داد و وقتی کاملا آماده ارائه شد، توسط OTA) Over The air) در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد.

اپل همیشه با شیوه استراتژیک خودش خیلی از امکانات جدید برای iOS را همراه با آیفون جدید رونمایی می کند. و البته باید منصفانه بگوییم که این استراتژی جوابگوی تبلیغات خاص اپل برای محصولات جدیدش بوده و هست.

اگر اوضاع به همین منوال ادامه پیدا کند و آبی از آب تکان نخورد، اپل امکانات جدیدی که تعدادی از آنها قابل پیش بینی هستند را به این سیستم عامل اضافه خواهد کرد. در کنار به بررسی برخی از این پیش بینی ها خواهیم پرداخت.

iOS 9 چطور باید باشد؟

عمر باتری یکی از معضلات گریبان گیر و از مهمترین دغدغه های حال حاضر کاربران گوشی های هوشمند است. باتری های Li-ion در حال حاضر در اکثر تلفن های همراه ، تبلت ها و لپ تاب ها به کار گرفته می شوند. در تمامی این دستگاه ها طراحان ترجیح می دهند روی کم کردن و کنترل مصرف باطری کار کنند تا بزرگ کردن حجم نگهداری باتری.

در iOS کاربران تنظیم های زیادی در اختیار دارند و می توانند به صورت دستی برای کاهش مصرف باتری از آنها بهره ببرند. استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی انلاین که این روزها رواج بسیار پیدا کرده باعث افزایش مصرف باتری می شود. از این رو احساس نیاز بسیاری برای اضافه شدن بخشی به این سیستم که به صورت کامل وطیفه به حداقل رساندن مصرف باتری را بر عهده بگیرد به چشم می خورد.

iOS 9 چطور باید باشد؟

Split screen multitasking - اجرای همزمان چند اپ در صفحه

اگر تعصب را کنار گذاشته و به صراحت به نقد مالتی تسکینگ در iOS بپردازیم، باید اعتراف کرد اپل در این زمینه در دستگاه های با صفحه بزرگ خود مثل iPad و حتی iPhone ۶ Plus می توانست بیشتر از این وقت صرف کند تا کاربران بتوانند از بزرگ بودن صفحه نمایش حداکثر استفاده را ببرند. اپل تاکنون اجازه اجرای چند نرم افزار بر روی صفحه به طوری که در لحظه امکان نمایش همگی در روی صفحه نمایش باشد را به کاربران نداده است. این سیستم اولین بار توسط سامسونگ در اختیار کاربران اندروید قرار گرفت و خب کارایی فراوانی هم همراه خود به این سیستم آورد. مایکروسافت هم در Surface از این سیستم استفاده کرده است. کاربران اپل هم در بروزرسانی بعدی احتمالا منتظر این امکان خواهند بود.

نرم افزارهای پیش فرض

هم اکنون در iOS امکان انتخاب Chrome به عنوان مرورگر پیش فرض وجود ندارد و مرورگر پیش فرض برای دستگاه شما Safari می باشد. این محدودیت به مرورگر خلاصه نمی شود، اکانت توییتر شما تنها با اپ توییتر و اکانت ایمیل شما تنها با اپ پیشفرض قابل دسترس هستند.

مسلما بسیار عالی است اگر کاربر توانایی انتخاب نرم افزار third-party را به صورت پیش فرض داشته باشد، دقیقا شبیه اندروید. این امکان می تواند دید بهتری به کاربر بدهد و تداعی گر اجباری نبودن استفاده از نرم افزارهای پیش فرض باشد.

%۲?=W/ANzkx۵style="font-weight: bold;"> یک سافاری کامل و همه فن حریف

وقتی حرف از گشت و گذار در وب می شود، جای خالی یک مرورگر همه فن حریف در دستگاهای اپل احساس می شود. قابلیت تنظیم Home Page ، داشتن یک Download Manager همراه با iCloud و … همه و همه امکانات ساده ای هستند که اکنون در سافاری وجود ندارند و اپل به سادگی می تواند ان ها را در اختیار کاربران قرار دهد.

اپ مدیریت iCloud

قابل درک نیست که چرا اپل این امکان را تاکنون برای کاربران از قلم انداخته است. داشتن یک اپ اختصاصی برای مدیریت iCoud جزء حداقل کارهایی است که خیلی وقت پیش منتظر رونمایی از ان بوده ایم. DropBox رقیب خوبی برای اپل در این زمینه است. این اپ ساده امکان مدیریت فضای کلود را در iOS و دیگر دیوایس ها به کاربران می دهد. اما واقعا چرا اپل تاکنون به فکر این راهکار نیفتاده است ؟

Password lock for apps

شاید تابحال شما حتی به این مورد فکر هم نکرده باشید، اما کاربر های بسیار زیادی این درخواست را از اپل داشته اند که امکان گذاشتن پسورد روی اپ ها را داشته باشند.مسلما هم توقع زیادی نیست که کاربر امکان این را داشته باشد که بتواند دسترسی به نرم افزاری را از طریق پسورد امکان پذیر نماید، یا اینکه یک اپ به طور کامل از صفحه اصلی مخفی شود و تنها کاربر اصلی توانایی رویت و اجرای آن را داشته باشد، آن هم فقط با رمز ۴ حرفی یا اثر انگشت !

iOS 9 چطور باید باشد؟

مدیریت یکپارچه پسوردها

اینکه شما امکان ورود به iOS و MAC را از طریق یک پسورد مشترک داشته باشید، می تواند تحت عنوان یکپارچگی مدیریت پسوردها مطرح شود. هرچند با کمک نرم افزار های third-party این قابلیت به صورت دست و پا شکسته قابل پیاده سازی است، اما همه منتظر یک راه حل جامع و یکدست برای تمامی پلتفرم های تحت اپل برای این مسئله با ارائه iOS ۹ هستند.

Siri قابل اعتمادتر
دستیار صوتی اپل علی رغم همه محاسنی که دارد نیاز به بهبود های زیادی هم دارد. مهمترین آن، امکان اجرای فرمان های صوتی به زبان های دیگر می باشد، که هنوز اثری از پشتیبانی کامل آن توسط اپل به چشم نمی خورد. با توجه به فرصت های شغلی درخواست شده توسط اپل طی این مدت همه منتظر یک بروز رسانی گسترده در این زمینه هستند.

دکمه Shift کامل‌تر

با وجود امکان پشتیبانی اپل از کیبورد انتخابی توسط کاربر هنوز باگ هایی در حین جابجایی بین کیبورد ها با کیبورد اصلی به چشم می خورد. بسیاری از کاربران با روشن ویا خاموش بودن دکمه Shift دچار مشکل بوده اند. همگی امیدواریم بعد از یک سال از ارائه این تغییر بزرگ شاهد رفع این ایراد در iOS 9 باشیم.

ارائه شبیه ساز و دمو در Apple.com

نمونه ی Demo قابل مشاهده ساعت اپل که برای مشاهده عموم روی Apple.com قرار گرفته بود را به خاطر دارید ؟ اپل باید برای امکانات و نسخه های جدید نرم افزارها و تجهیزات خود این کار را تکرار کند.

دلیلش ساده است. بسیاری از کاربران دلیل موجه برای ارتقاء محصولات خود نیاز دارند. این Demo می تواند پیش نمایش قابلیت های جدید و امکانات و اپ های بهبود یافته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج