۱۷۶۶۵۱
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

شتاب خوب ب ام و ۳۲۸i

سری ۳ به عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سدان ب‌ام‌و در سراسر دنیا شناخته می‌شود.‌این سدان اسپرت نخستین بار در سال ۱۹۷۵ معروفی شد و تا کنون در ۶ نسل روانه بازار شده است.

شتاب خوب ب ام و 328i
مجله تخت گاز: سری ۳ به عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سدان ب‌ام‌و در سراسر دنیا شناخته می‌شود.‌این سدان اسپرت نخستین بار در سال ۱۹۷۵ معروفی شد و تا کنون در ۶ نسل روانه بازار شده است. آخرین نسل سری ۳ با کد اتاق F30 شناخته می‌شود.‌این مدل در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و مدتی است از حضور آن در کشور می‌گذرد.‌این روزها سری ۳ در کنار برادر بزرگ‌ترش سری ۵، از پرفروش‌ترین محصولات ب‌ام‌و در‌ایران به شمار می‌آید. طراحی سری ۳ به خوبی خبر از خشونت نهفته شده در باطن‌این خودرو می‌دهد. طراحی چراغ‌های جلو از سبک جدید ب‌ام‌و پیروی می‌کند و به صورت هنرمندانه‌ای به جلو پنجره‌های کلیوی شکل متصل شده‌اند.

شتاب خوب ب ام و 328i

طراحی قسمت عقب اما شباهت زیادی با سری ۵ دارد. از میان مدل‌های مختلف سری ۳، تنها نمونه سدان در دو مدل ۳۲۸i و ۳۲۰i وارد کشور شده است. سری ۳ جدید در ۳ تیپ مدرن، اسپرت و لاکچری عرضه می‌شود. هم‌چنین مدل‌های M اسپرت لاین مجهز به پکیج M نیز در کشور یافت می‌شوند. در میان تیپ‌های مختلف سری ۳، مدل اسپرت لاین از ابتدایی‌ترین آپشن‌ها برخوردار است و از رنگ‌بندی تیره در کابین‌این مدل استفاده شده است. تعداد خطوط عمودی جلو پنجره سایز رینگ‌های مدل اسپرت لاین نیز با سایر تیپ‌ها فرق دارد. تیپ‌های مدرن و لاکچری اما از تجهیزات کامل‌تر و متریال مرغوب‌تر در کابین برخوردار هستند.

مدل مدرن به عنوان کامل‌ترین تیپ سری ۳ جدید، از روی رنگ‌بندی روشن کابین و رینگ‌های ۱۸‌اینچی کلاسیک قابل تشخیص است. طراحی کابین سری ۳ نسبت به قبل به کلی دگرگون شده و تشابه زیادی با کابین سری ۵ دارد. از نظر ارگونومی و راحتی کار کردن با ادوات مختلف، مشکلی با سری ۳ احساس نمی‌شود و شیب ۷ درجه کنسول میانی باعث شده تا همه چیز به خوبی در دسترس راننده باشد. از نقش سیستم iDRIVE نیز در‌این میان نمی‌توان گذشت. کار کردن با‌این سیستم توسط ماوس تعبیه شده روی کنسول میانی میسر می‌شود و توسط آن می‌توان اکثر سامانه‌های خودرو را تنظیم کرد.

ب‌ام‌و در‌این نسل از سری ۳ سنت‌شکنی کرده و در مدل ۳۲۸i پیشرانه ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر را جایگزین پیشرانه‌های اتمسفریک قدیمی‌کرده است. توربوشارژرهای سری ۳ به سامانه تویین اسکرول مجهز شده‌اند.‌این سامانه موجب سریع‌تر شدن عکس العمل توربوها شده و باعث می‌شود تا سری ۳ در دورهای پایین چالاکی مناسبی از خود نشان دهد. حالت‌های رانندگی با سری ۳ در ۴ برنامه ECO PRO, COMFORT, SPORT و + SPORTتنظیم می‌شود. تعویض دنده‌ها در حالت کامفورت در دورهای پایین‌تر انجام می‌شود. هم‌چنین در حالت اکو یا اقتصادی، تمام تنظیمات در جهت کاهش مصرف سوخت تغییر می‌کند و بوست توربوها در‌این حالت با سایر حالت‌ها تفاوت دارد. در حالت اسپرت و اسپرت پلاس اما سری ۳ ذات وحشی خود را به نمایش می‌گذارد.

شتاب خوب ب ام و 328i

در‌این حال دنده‌ها در دورهای بالاتر تعویض شده و ESP نیمه فعال می‌شود. گیرباکس ۸ سرعته ZF لذت سواری با سری ۳ را دو چندان می‌کند. در حالت دستی می‌توان دور موتور را تا آخر بالا برد و کامپیوتر خودرو دخالتی در تعویض دنده‌ها انجام نمی‌دهد. هندلینگ و فرمان پذیری سری ۳ فوق العاده است و با وجود میل تعادل‌های مجزا در هر قسمت، کیفیت سواری و پایداری خودرو دو چندان شده است. یکی از نکات منفی سری ۳ جدید صدای ‌اندک پیشرانه و اگزوز است که برای یک سدان اسپرت کمی‌کسل‌کننده به نظر می‌رسد.

رقبای داخلی و خارجی

Benz C۲۰۰

شتاب خوب ب ام و 328i

Lexus is۲۵۰

شتاب خوب ب ام و 328i

Audi A۴

شتاب خوب ب ام و 328i

پیشنهاد نهایی

سری ۳ جدید شاید از نظر کیفیت متریال کابین و فهرست تجهیزات (در مدل‌های پایه) موقعیت پایین تری نسبت به رقیب سنتی‌اش، بنز C کلاس داشته باشد، اما از نظر قابلیت‌های حرکتی و فنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

شتاب خوب ب ام و 328i

شتاب خوب ب ام و 328i

شتاب خوب ب ام و 328i
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج