۲۰۹۷۵۱
۲ نظر
۵۰۷۷
۲ نظر
۵۰۷۷
پ

کدام بسته های تشویقی اپراتورها بهتر است؟

سال های قبل از خصوصی سازی تلفن همراه در کشور، به دلیل انحصار دولت در ارائه خدمات و شبکه موبایل، مشتری مداری و تحویل گرفتن مشتری در کار نبود و شرکت ارتباطات سیار ایران حتی برخی خدمات ابتدایی نسل دوم تلفن همراه مانند پیامک را نیز ارائه نمی کرد اما با حاکم شدن فضای رقابتی، اوضاع کم کم تغییر کرد.

کدام بسته های تشویقی اپراتورها بهتر است؟





روزنامه هفت صبح - حامد قاسمی نراقی: سال های قبل از خصوصی سازی تلفن همراه در کشور، به دلیل انحصار دولت در ارائه خدمات و شبکه موبایل، مشتری مداری و تحویل گرفتن مشتری در کار نبود و شرکت ارتباطات سیار ایران حتی برخی خدمات ابتدایی نسل دوم تلفن همراه مانند پیامک را نیز ارائه نمی کرد اما با حاکم شدن فضای رقابتی، اوضاع کم کم تغییر کرد.

در بین مزایایی که بازار رقابتی موبایل در کشور برای مشترکان به همراه آورده است، طرح های تخفیفی مکالمه و پیم کوتاه به چشم می خورد. با تشکیل موج استفاده از برنامه های پیام رسان و شبکه های اجتماعی در کشور، اپراتورهای تلفن همراه این طرح ها را روز به روز تقویت می کنند و به نظر می رسد برای جلوگیری از ضررهای مالی و اقتصادی در آینده ای نه چندان دور، بسته های باورنکردنی و شگفت انگیزی را به کاربران خود ارائه دهند تا خدمات پایه ای شان یعنی تماس و پیامک بیشتر از طرف کاربران و مشترکان مورد استفاده قرار بگیرد.

بسته های تخفیفی و طرح های تشویقی ضمن اینکه برای مشترکان مزیت اقتصادی بودن استفاده از موبایل را به همراه دارند، می توانند با ترغیب بیشتر کاربران به استفاده از خدمات تلفن همراه، درآمدهای اپراتورهای موبایل را افزایش دهند. انتخاب دقیق و با آگاهی، با خبر بودن از مزایا و معایب و نیازسنجی درست، اصولی است که باید برای خرید یک بسته تشویقی از آنها استفاده کنیم.

کدام بسته های تشویقی اپراتورها بهتر است؟

چرا باید طرح تشویقی بگیریم؟

۱- اقتصادی بودن

اگر براساس میزان مکالمه، پیامک یا اینترنت همراهی که استفاده می کنیم به انتخاب یک طرح بپردازیم، با کم کردن هزینه های استفاده از تلفن همراه به اقتصاد خود یا خانواده کمک می کنیم.

۲- ارتباط بیشتر با دوستان و آشنایان

وقتی یک بسته یا طرح مناسب تخفیفی انتخاب کنیم، با پرداخت پول کمتر می توانیم ارتباط بیشتری با دوستان یا آشنایان خود داشته باشیم. البته شاید بگویید با استفاده از شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان می شود ارتباط رایگان و نامحدودی با مخاطبان خود داشت اما باید در نظر بگیرید که برای ارتباط در این شبکه ها باید به اینترنت وصل بوده و هزینه اش را بپردازید، تمام مخاطبانتان در این شبکه ها عضو بوده و آنلاین باشند و در نهایت اینکه موبایل تان باتری بیشتری را در ارتباط گرفتن با این شبکه ها مصرف می کند.

۳- کنرتل بهتر میزان تماس و پیامک

با استفاده از طرح های تشویقی، بیشتر دقت می کنید که میزان تماس یا پیامک تان از حد مشخص شده نگذرد و بدین ترتیب کنترل بیشرتی روی آنها خواهید داشت.

چرا همه طرح ها برای تمام مشترکان مناسب نیست؟

اپراتورها در عرضه هر طرح، جامعه های هدف مشخصی را مد نظر می گیرند و براساس آن طرح های مورد نظر را ارائه می دهند تا میزان وفاداری به اپراتور را در آن دسته های مشخص شده، بالا ببرند. هر چند شاید برای یک مشترک خاص، بیش از یک طرح مناسب باشد ولی این بدین معنی نیست که آن کاربر با در نظر نگرفتن میزان مصرف خود، یک طرح را استفاده کند. پس قبل از انتخاب بسته دلخواه از میان پیشنهادهای اپراتور باید نیازسنجی دقیقی داشت.

کدام بسته های تشویقی اپراتورها بهتر است؟

چرا نباید همیشه از یک طرح استفاده کرد؟

رفتار مصرفی و نیاز ما به موبایل در زمان های مختلف فرق می کند. به عنوان مثال یک بازرگان یا صاحب کسب و کار در بازار که در طی روزهای عادی و اداری تماس های بسیاری را برقرار می کند، در روزهای عید نوروز میزان تماس و پیامکش کاهش می یابد. بدین ترتیب نوع طرح مصرفی اش در روزهای عادی با طرحی که در روزهای عید نوروز استفاده می کند باید متفاوت باشد. بدین ترتیب باید براساس روزهای پیش رو و الگوی مصرف خود طرح مناسب را انتخاب کنیم.

چرا برخی طرح ها برای مشترکان دائمی و اعتباری متفاوت است؟

اپراتورهای تلفن همراه براساس سیاست های مشخص و تناسب تعداد کاربران دائمی و اعتباری شان، طرح های خاصی را برای آنها در نظر می گیرند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند. اپراتور اول به خاطر تعداد بالای کاربران دائمی (Pre-Paid) برای این دسته برنامه های ویژه تری دارند.

البته همیشه طرح های تخفیفی برای مشترکان اعتباری و دائمی متفاوت نیست، ضمن اینکه باید توجه داشت برخی از اطرح های تشویقی برای کاربران دائمی یا اعتباری قابل اجرا نبوده و توجیه فنی یا اقتصادی ندارد.

بررسی طرح های تشویقی اپراتورها

در ادامه مطلب طرح های تشویقی سه اپراتور تلفن همراه را به ترتیب راه اندازی شبکه بررسی می کنیم. در این بررسی سعی داریم ضمن معرفی طرح های تشویقی، مزایا و معایب آنها را بررسی کنیم و بگوییم هر طرح برای چه قشری سودمندتر بوده و برای مشترکان چه میزان سود دربر دارد.

همراه اول

همراهان اول (ویژه مشترکان دائمی)

در این طرح هر مشترک دائمی همراه می تواند پنج نفر از کاربران همراه اول یا تلفن ثابت (درون شبکه) را در لیست همراهان اول خود قرار دهد تا به مدت سه ماه از تخفیف در مکالمات خود با این افراد بهره مند شود.

با توجه به اینکه نرخ مکالمات همراه اول، دقیقه ای ۵۷ تومان است و با در نظر گرفتن ۶۰ دقیقه مکالمه در ماه با هر یک از این مخاطبان، ماهانه یک هزار و ۷۱۰ تومان (۵ تخفیف ۳۴۲ تومان) و در سه ماه ۵ هزار و ۱۳۰ تومان تخفیف دریافت کند.

کاربرد: این بسته برای ارتباط همه مشترکان با دوستان یا خانواده شان پیشنهاد می شود.

بسته های مکالمه خانواده (ویژه مشترکان دائمی)

مشترکان دائمی همراه اول می توانند با خرید این بسته در یک ماه ۵۰۰ دقیقه تماس ارسالی یا دریافتی رایگان با یک مشترک (قیمت بسته ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان) و یا یک هزار دقیقه مکالمه ارسالی یا دریافتی رایگان با دو مشترک (قیمت بسته ۵۷ هزار تومان) داشته باشد. در این طرح شما هیچ تخفیفی دریافت نمی کنید و فقط یک مخاطب هزینه تماس ارسالی و دریافتی خود با یک یا دو مشترک را می دهد.

کاربرد: این بسته برای زوج های جوان و یا فعالسازی توسط پدر خانواده های سه نفره پیشنهاد می شود.

روزهای گرم حرفی (ویژه مشترکان دائمی و اعتباری)

کدام بسته های تشویقی اپراتورها بهتر است؟

هر مشترک این اپراتور با فعالسازی این طرح در یک روز با پرداخت یک هزار تومان از ۶۰ دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه برخوردار می شود. بدین ترتیب هر کاربر دائمی دو هزار و ۴۲۰ تومان و هر مشترک اعتباری سه هزار و ۲۰ تومان تخفیف برای یک روز دریافت می کند.

کاربرد: برای روزهای پرتماس و پرکار، مسافرت، روز عروسی خود یا اعضای خانواده و خانم های خانه دار.

بسته های قیمتی (ویژه مشترکان دائمی)

در این بسته ها مشترکان همراه اول با پرداخت ۵، ۲۵ یا ۳۰ هزار تومان تماس و پیامک داخل شبکه به اضافه اینترنت همراه دریافت می کنند. با پرداخت ۵ هزار تومان، ۷۵ دقیقه تماس (۴ هزار و ۲۷۵ تومان)، ۷۵ پیامک (۷۴۲ تومان) و ۱۵۰ نمگابایت اینترنت (۷ هزار و ۶۸۰ تومان) دریافت می کنید که تخفیف ۷ هزار و ۴۲۷ تومانی را شامل خواهد شد.

بسته ۲۵ هزار تومانی شامل ۴۰۰ دقیقه مکالمه (۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان)، ۴۰۰ پیامک (۳ هزار و ۹۶۰ تومان) و یک گیگابایت اینترنت همراه (۵۲ هزار و ۴۲۹ تومان) می شود که ۵۴ هزار و ۱۸۹ تومان تخفیف دربر دارد. بسته ۵۰ هزار تومانی که یک هزار دقیقه تماس (۵۷ هزار تومان)، یک هزار پیامک (۹ هزار و ۹۰۰ تومان) و دو گیگابایت اینترنت همراه (۱۰.۴ هزار و ۸۵۸ تومان) را به کاربران ارائه می دهد، تخفیف ۱۲۱ هزار و ۷۵۸ تومانی را به همراه دارد. مدت زمان این طرح یک ماه است.

کاربرد: ۵۰ هزار تومانی: مدیران، تجار، زوج های جوان؛ ۲۵ هزار تومانی: خانم های خانه دار، دانشجویان؛ ۵ هزار تومانی: دانش آموزان.

بسته های تخلیف مکالمه (ویژه مشترکان دائمی)

مشترکان همراه اول در این بسته با پرداخت ۵ یا ۲۰ هزار تومان برای یک ماه به ترتیب نرخ مکالمه شان از ۵۷ تومان به ۳۹.۹ و ۲۹.۹ تومان کاهش می یابد. بدین ترتیب با در نظر گرفتن ۱۰۰ دقیقه مکالمه در ماه برای هر مخاطب به ترتیب یک هزار و ۷۱۰ تومان و دو هزار و ۷۱۰ تومان تخفیف دریافت می کنند که واقعا برایشان نمی صرفد. البته اگر مشترکان پرمصرف با بیش از هزار دقیقه تماس در ماه از این بسته استفاده کنند به ترتیب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان تخفیف دریافت می کنند.

کرابرد: کاربران پرمصرف

ایرانسل

طرح های تشویقی رنگی (ویژه مشترکان دائمی و اعتباری)

این طرح قبلا شامل سه رنگ می شد که خانواده رنگ طلایی از طرف اپراتور دوم حذف شده است. طرح آبی و قرمز برای دو نوع مشترک اعتباری و دائمی به صورت جداگانه و با نرخ های متفاوت ارائه می شود.

در طرح آبی دائمی، مشترک ماهانه شش هزار تومان پرداخت کرده و از ۸.۹ تا ۳۸.۷ تومان تخفیف در هر دقیقه مکالمه درون شبکه ای و ۱.۴ تومان در هر پیامک درون شبکه ای دریافت می کند. در طرح قرمز دائمی نیز کاربر هر ماه سه هزار تومان پرداخت می کند و از ۴.۹ تا ۳۳.۹ تومان تخفیف در هر دقیقه مکالمه درونه شبکه ای و ۱.۴ تومان تخفیف در هر پیامک درون شبکه ای دریافت می کند.

در طرح آبی اعتباری، هر مشترک با پرداخت هفتگی دو هزار و ۸۰۰ تومان یا ماهانه شش هزار تومان از ۱۷ تا ۳۷ تومان تخفیف در هر دقیقه تماس درون شبکه ای، ۱۱ تومان تخفیف تماس با سایر خطوط و ۲.۶ تومان در هر پیامک درون شبکه ای استفاده خواهد کرد.

در طرح قرمز اعتباری نیز کاربر با پرداخت هر هفته یک هزار و ۴۰۰ تومان یا هر سه ماه سه هزار تومان از هفت تا ۲۷ تومان تخفیف در هر دقیقه تماس درون شبکه و یک تومان تخفیف مکالمه با سایر خطوط به همراه ۲.۶ تومان پیاکم درون شبکه استفاده می کند.

کاربرد: طرح آبی: برای کاربران پرمصرف؛ طرح قرمز: برای مشترکان با مصرف متوسط

کدام بسته های تشویقی اپراتورها بهتر است؟

بسته های ترکیبی (ویژه مشترکان اعتباری)

در این بسته ها مشترک به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه از ۵۰۰ تا ۲۰ هزار تومان پرداخت می کند تا از تخفیف در تماس و پیامک ایرانسلی به همراه اینترنت موبایل بهره مند شود. در این بسته ها تعدد زیاد بوده و به همین خاطر ما تنها یک بسته از هر مدت زمان (یک روزانه، یک هفتگی، یک ماهانه) را بررسی می کنیم.

در طرح روزانه با پرداخت ۵۰۰ تومان، مشترک اعتباری از پنج دقیقه تماس ایرانسلی (۳۳۵.۵ تومان)، پنج پیامخک درون شبکه (۵۲.۵ توان) و پنج مگابیت (۳۸۴ تومان) اینترنت همخراه بهره مند می شود که در مجموع تخفیف ۲۷۲ تومانی را به همراه دارد.

در طرح هفتگی با پرداخت سه هزار تومان، کاربر اعتباری از ۱۰۰ دقیقه مکالمه درون شبکه (شش هزار و ۶۹۰ تومان)، ۱۰۰ پیامک ایرانسلی (یک هزار و ۵۰ تومان) و ۱۰۰ مگابایت اینترنت همراه (هفت هزار و ۶۸۰ تومان) استفاده می کند که با ۱۲ هزار و ۴۲۰ تومان تخلیف روبرو می شود.

در طرح ماهانه با پرداخت ۲۰ هزار تومان، هر مشترک اعتباری می تواند از ۱۸۵ دقیقه تماس ایرانسلی (۱۲ هزار و ۳۷۶.۵ تومان)، یک هزار پیامک درون شبکه (۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان) و یک هزار مگابایت اینترنت همراه (۷۶ هزار و ۸۰۰ تومان) که در مجموع ۷۹ هزار و ۶۷۶.۵ تومان را دربر دارد، استفاده کنند.

کاربرد: برای کاربرانی که میزان مصرف متوسط با ریتمی منظم دارند.

آدینه (ویژه مشترکان اعتباری)

با فعال کردن این طرح و پرداخت هزار تومان، روزهای جمعه یک ماه از ۵۰ درصد تخفیف مکالمه درون شبکه ای و محاسبه ۳۳.۵ تومان به جای ۶۶.۹ تومان برای هر دقیقه بهره مند می شوند. یعنی هر جمعه اگر ۶۰ دقیقه مکالمه کنند در مجموع ماه برای ۲۴۰ دقیقه مکالمه درون شبکه ای انجام داده، هشت هزار و ۱۶ ۱۶ تومان تخفیف می گیرند.

کاربرد: کارمندان و شاغلینی که جمعه تعطیلند، دانشجویان و دانش آموزان.

تخفیف پله ای (ویژه مشترکان اعتباری)

کاربران با انتخاب این طرح می توانند در دقیقه دوم ۵۸.۹ تومان از دقیقه سوم به بعد ۴۹.۹ به جای ۶۹.۹ پرداخت نمایند. به عنوان مثال برای ۵ دقیقه تماس ۵۹ تومان، برای ۱۰ دقیقه ۱۴۴ تومان، ۶۰ دقیقه ۹۹۴ تومان و برای ۱۰۰ دقیقه یک هزار و ۶۷۴ تومان تخفیف دریافت نمایند.

کاربرد: افرادی که مکالمات طولانی نیم ساعت به بالا دارند.

پیشنهاد ویژه (ویژه مشترکان دائمی آی سیم)

در این طرح کاربران دائمی ایرانسل با پرداخت ۲۰ و ۴۰ و ۹۰ هزار تومان از مکالمات درون و بیرون شبکه، پیام کوتاه و اینترنت همراه رایگاه بهره مند شوند. مشترکان دائمی با پرداخت ۲۰ هزار تومان، ۳۰۰ دقیقه تماس درون و بیرون شبکه (۱۴ هزار و ۹۷۰ تومان)، ۳۰۰ پیام کوتاه (۲ هزار و ۶۷۰ تومان) و ۳۰۰ مگابایت اینترنت همراه (۱۵ هزار و ۳۶۰ تومان) برخوردار می شوند که در مجموع برایشان ۱۳ هزار تومان صرفه جویی دارد.

همچنین با پرداخت ۴۰ هزار تومان، ۷۰۰ دقیقه مکالمه درون و بیرون شبکه (۳۴۵ هزار و ۹۳۰ تومان)، ۷۰۰ پیامک (۶ هزار و ۲۳۰ تومان) و ۷۰۰ مگابایت اینترنت همراه (۳۵ هزار و ۸۴۰ تومان) استفاده می کنند که در مجموع برایشان ۳۷ هزار تومان تخفیف خواهد داشت. مشترکان پرمصرف نیز با پرداخت ۹۰ هزار تومان، دو هزار دقیقه تماس درون و بیرون شبکه (۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان)، دو هزار پیامک (۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان) برخوردار می شوند که در مجموع برایشان ۱۳۰ هزار تومان صرفه اقتصادی به ارمغان می آورد.

کاربرد: تاجران، مدیران، بازاریابان و خبرنگاران

جزیره ایرانسلی ها (ویژه مشترکان اعتباری)

در این طرح مشترکان اعتباری بدون پرداخت هزینه ای، براساس میزان مصرف در هر منطقه از ۵ تا ۹۹ درصد تخفیف برخوردار می شود.

کاربرد: برای تمامی کاربران اعتباری که از طرح های دیگر استفاده نمی کنند.

رایتل

طرح بی نهایت (ویژه مشترکان دائمی)

در این طرح مشترکان دائمی با پرداخت ماهانه ۵۰ هزار تومان از اینترنت (۱۰ + ۲۰ گیگابایت شبانه)، ۵۰۰ دقیقه مکالمه خارج شبکه (۳۱ هزار و ۲۵۰ تومان)، ۵۰۰ عدد پیامک خارج شبکه (۴ هزار و ۹۵۰ تومان)، مکالمه درون شبکه نامحدود (۴۹۹ هزار تومان)، پیامک درون شبکه نامحدود (۹۹ هزار تومان)، پیام چند رسانه ای درون شبکه نامحدود (۴۰۰ هزار تومان) بهره مند می شوند. البته نامحدود ا زنظر رایتل عدد ۱۰ هزار است. بدین ترتیب این طرح ۹۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای کاربران دائمی صرفه اقتصادی دربر دارد.

کاربرد: مدیران، بازاریابان، بازرگانان و کاربران پرمصرف

دکا (ویژه مشترکان اعتباری)

کدام بسته های تشویقی اپراتورها بهتر است؟

در این طرح مشترک با پرداخت ۵ هزار تومان از ۱۰ هزار دقیقه تماس درون شبکه (۶۲۰ هزار تومان) و پیامک درون شبکه (۹۹ هزار تومان) بهره مند می شود که در مجموع از ۷۱۴ هزار تومان تخفیف برخوردار می شود.

کاربرد: افراد پرمصرف دارای دوست یا افراد خانواده رایتلی

دکاگپ (ویژه مشترکان اعتباری)

در این طرح کاربران رایتل با ۱۵ هزار تومان از ۱۳۰ دقیقه تماس بیرون شبکه (۱۱ هزار و ۷۶)، ۱۳۰ پیامک بیرون شبکه (یک هزار و ۲۸۷ تومان)، ۱۰ هزار دقیقه تماس درون شبکه (۶۲۰ هزار تومان) و ۱۰ هزار پیامک (۹۹ هزار تومان) بیرون شبکه بهره مند و در مجموع از ۷۱۶ هزار و ۲۶۳ تومان صرفه جویی استفاده می کنند.

کاربرد: کاربران پرمصرف

دکاتک (ویژه مشترکان اعتباری)

در این طرح کاربران رایتل با ۳۰ هزار تومان از ۱۳۰ دقیقه تماس بیرون شبکه (۱۱ هزار و ۷۶ تومان)، ۱۳۰ پیامک بیرون شبکه (یک هزار و ۲۸۷ تومان)، ۱۰ هزار دقیقه تماس درون شبکه (۶۲۰ هزار تومان)، ۱۰ هزار پیامک (۹۹ هزار تومان) بیرون شبکه، ۱۳۰ پیام چند رسانه ای درون شبکه (۵ هزار و ۲۰۰)، ۵ گیگابایت اینترنت همراه (۳۹۳ هزار و ۲۱۶ تومان) و در مجموع از یک میلیون و ۹۹ هزار و ۷۷۹ تومان صرفه جویی استفاده می کنند.

کابرد: کاربران پرمصرف

دکا بی نهایت (ویژه مشترکان اعتباری)

مشترکان رایتل از ۲۵۰ دقیقه تماس بیرون شبکه (۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان)، ۲۵۰ پیامک بیرون شبکه (۲ هزار و ۴۷۵ تومان)، ۱۰ هزار دقیقه تماس درون شبکه (۶۲۰ هزار تومان)، ۱۰ هزار پیامک (۹۹ هزار تومان) بیرون شبکه، ۲۵۰ پیام چند رسانه ای درون شبکه (۱۰ هزار)، ۶ گیگابایت اینترنت همراه (۴۷۱ هزار و ۸۵۹ تومان) و در مجموع از یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۳۴ تومان صرفه جویی استفاده می کنند.

کاربرد: کاربران پرمصرف
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسي از مطلب خوبتون ... فقط ميخواستم بدونم مكالمات همراه اول درون شبكه اي هستن؟ مثلا طرح ٢٥ هزار تومني كه ٤٠٠ دقيقه مكالمه داره درون شبكه اي محسوب ميشه؟

    • بدون نام

      مرسي از مطلب خوبتون ... فقط ميخواستم بدونم مكالمات همراه اول درون شبكه اي هستن؟ مثلا طرح ٢٥ هزار تومني كه ٤٠٠ دقيقه مكالمه داره درون شبكه اي محسوب ميشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج