جاباما
۲۳۴۴۴۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آنتی ویروس از ویروس خطرناک تر است

اطلاعات منتشر شده از سوی رویترز نشان می دهد که شرکت های طراح آنتی ویروس، مشغول تولید بدافزار هستند.

آنتی ویروس از ویروس خطرناک تر است



روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: کامپیوتر بدون ویروس مثل غذای بی نمک است. هر چه بیشتر سعی کنید از آنتی ویروس های مختلف استفاده کنید، بیشتر گرفتار آنها می شوید. درست همانند کسانی که بیش از حد معمول از وسایل خود مراقبت می کنند و مدام با خرابی آنها روبرو می شوند. این اصل نانوشته دنیای فناوری است. مگر یک موبایل قرار است چند سال برای شما کار کند؟ سازنده ها امروزه تلفن همراه را به شکلی می سازند که تنها دو سال عمر مفید داشته باشند.

حال روی صفحه نمایش گوریلای آن هزاران نوع محافظ چسبانده و از قاب هایی با جنس فولاد استفاده کنید تا یک وقت خراشی روی آن نیفتد. اگر فکر کرده اید که کمی گوشی شما تمیزتر باشد می توانید آن را در ادامه گران تر بفروشید، سخت در اشتباهید. بازار ایرانی به خوبی راه حل پایین آوردن قیمت دستگاه شما را می داند.

همین موضوع درباره آنتی ویروس هم صدق می کند. دو سال است که از ویندوز 8.1 استفاده می کنم و هیچ آنتی ویروسی روی آن نصب نیست. تنها ویندوز دیفندر مایکروسافت بعضی مواقع ناله ای می کند که سیستم در خطر است. آنتی ویروس ها نه تنها کامپیوتر شما را کند و بی استفاده می کنند بلکه احتمال آلوده شدن آن را نیز افزایش می دهند. بله درست متوجه شدید، آنتی ویروس ها امنیت کامپیوتر شما را تهدید می کنند.

آنتی ویروس از ویروس خطرناک تر است

۱- به تازگی رویترز گزارشی منتشر کرده که طی آن مدعی شده شرکت کسپرسکی بدافزارهای مختلفی طراحی می کند تا دیگر شرکت های رقیب را به اشتباه بیندازد. سال ها پیش زمانی که تولیدکننده های آنتی ویروس هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشتند، گوگل پروژه ای را تحت عنوان توتال ویروس طراحی کرد که در آن شرکت های مختلف می توانند با اشتراک گذاری اطلاعات شان به ایمن شدن اطلاعات کاربرها کمک کنند.

بعد از مدتی کسپرسکی شکایتی را تنظیم کرد که طی آن دیگر شرکت ها هیچ فعالیتی برای ارائه اطلاعات انجام نداده و تنها از داده های رقبا در توتال ویروس استفاده می کنند. زمانی که شکایت کسپرسکی به سرانجام نرسید به نظر می رسد که شرکت روسی خود تصمیم به تغییر شرایط گرفته. اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که کسپرسکی با طراحی بدافزارهای خاص سعی دارد فایل های سالم سیستم را آلوده نشان داده تا دیگر آنتی ویروس ها با از بین بردن آنها سیستم عامل را دچار مشکل کنند.

حتی به نظر می رسد کسپرسکی اطلاعات این بدافزارها را در توتال ویروس قرار داده تا رقبای تنبل با استفاده از آنها عملا آنتی ویروس خود را تبدیل به نرم افزاری مخرب کنند. آنتی ویروس های امروزی نه تنها سیستم عامل شما را دچار مشکل می کنند بلکه نقشی کلیدی در کند شدن آنها ایفا کرده و عملا نرم افزاری بلااستفاده هستند.

۲- اگر فکر می کنید با نصب نسخه اصلی آنتی ویروس امنیت را به سیستم خود آورده اید در گمراهی به سر می برید. آنتی ویروس ها شاید سیستم شما را از بدافزارهای معمولی حفاظت کنند اما عملا زمانی به کار می آیند که سیستم شما آلوده شده و نیاز به پاکسازی دارد.

زمانی هم که پاکسازی انجام می شود با مجموعه ای از داده های آسیب دیده روبرو می شوید که باید روندی طولانی را برای بازسازی آنها انجام دهید که از عهده هر کاربری هم برنمی آید.

آنتی ویروس از ویروس خطرناک تر است

آنتی ویروس های امروزی در بهترین حالت حکم نوشدارو بعد از مرگ سهراب را دارند. پس بهتر است کاری کنیم که برای مدتی طولانی نیاز به تعویض ویندوز نداشته و امنیت فایل ها را برقرار کنیم. شاید درمان بسیاری از بیماری ها کشف شده باشد اما بهترین راه برای حفظ سلامتی، پیشگیری است. تا زمانی که اصول امنیتی خاصی را رعایت نکنید باز هم ویروس ها شما را تهدید می کنند.

۳- از باز کردن ایمیل های مشکوک یا ناشناس دوری کنید. کسانی که معمولا در روز تعداد زیادی ایمیل مختلف دریافت می کنند همواره به عنوان کاربرهایی با پتانسیل بالای آلوده شدن شناخته می شوند. اگر ایمیل های ناشناس را باز نکنید باز هم احتمال وارد شدن ویروس از سایت های نامناسب وجود دارد.

امروزه بسیاری از مرورگرهای اینترنتی و تی سیستم امنیتی مایکروسافت از ویندوز ۸ به بعد که به این سیستم عامل اضافه شده توانایی شناسایی سایت های مخرب را در اختیار دارند. حال اگر با وجود اخطار باز هم وارد این سایت ها شوید، حکم خودکشی را دارد نه حضور در مقام دانای کل.

راه دیگر ورود انوع و اقسام فایل های مخرب به کامپیوتر شما از طریق فلش مموری و هارد دیسک است. اگر از امنیت فایل های دریافتی اطمینان ندارید، بهتر است در ابتدا آنها را از طریق ویندوز دیفندر اسکن کنید یا بخواهید فایل مخورد نظر را برایتان ایمیل کنند. حتی در بعضی مواقع ویندوز، فلش مموری های آلوده را شناسایی کرده و در همان ابتدا اخطار می دهد. در این مواقع یا به سرعت فلش را از دستگاه جدا کنید یا اگر نیازی به اطلاعاتش ندارید، گزینه فرمت را انتخاب کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج