۲۵۳۴۷۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خانه مورد علاقه تان را در فیس بوک و توئیتر پیدا کنید

ویکتور کوئیرز، ۳۴ ساله که حدود یک دهه از زمان تاسیس آژانس املاک او در کالیفرنیا می گذرد، این روزها به قدری از لحاظ مالی قدرتمند است که هفته گذشته ۵۰۰ هزار دلار به یک انجمن خیریه کمک کرد.

خانه مورد علاقه تان را در فیس بوک و توئیتر پیدا کنید





هفته نامه عصر ارتباط - میثم لطفی: ویکتور کوئیرز، 34 ساله که حدود یک دهه از زمان تاسیس آژانس املاک او در کالیفرنیا می گذرد، این روزها به قدری از لحاظ مالی قدرتمند است که هفته گذشته 500 هزار دلار به یک انجمن خیریه کمک کرد. او در پنج سال نخست فعالیت خود یک بار اعلام ورشکستگی کرد و پس از آن تصمیم گرفت برای همیشه از عرصه خرید و فروش مسکن خارج شود. ولی همسرش پیشنهاد داد آگهی فروش املاک و زمین هایی را که به آنها مراجعه می کنند روی شبکه اجتماعی اسنپ چت به اشتراک بگذارد تا افراد بیشتری به آنها دسترسی داشته باشند.

طولی نکشید که این اتفاق موجب رونق کسب و کار آنها شد و سرانجام کوئیرز در کنار همسرش در فاصله سال های 2012 تا 2015 میلادی توانست بیش از 50 شعبه از آژانس خود را در شهرهای مختلف آمریکا تاسیس کند و به کمک شبکه های اجتماعی به یکی از بزرگ ترین بنگاه های املاک در این کشور تبدیل شود.

آژانس املاک زنجیره ای کوئیرز از جمله مراکزی محسوب می شود که بخش اعظم درآمدهای خود را به کمک کانال های موجود در شبکه های رسانه ای از جمله اسنپ چت، اینستاگرام و پریسکوپ به دست می آورد و بیشترین مشتی های خود را از طریق پلتفرم های رسانه ای جذب می کند.

مدیر این مرکز می گوید: «شبکه های اجتماعی یک بنگاه املاک بزرگ محسوب می شوند که آگهی های تبلیغاتی در آنها بیشترین بازده را دارد... ولی باید به درستی بدانید که چطور در این عرصه حضور یابید و با مشتریان خود برخورد کنید».

بنگاه های مجازی

خانه مورد علاقه تان را در فیس بوک و توئیتر پیدا کنید

بسیاری از آژانس های املاک در سراسر جهان سراغ فیس بوک می روند و در برخی موارد صفحات اختصاصی روی توییتر را در اختیار می گیرند. ولی آن دسته از آژانس هایی که کارشناس امور مجازی را استخدام کرده اند، به خوبی می دانند که حضور در دیگر شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و اسنپ چت می تواند خریداران جوان را به سمت آنها بکشاند. از جمله آژانس های زنجیره ای املاک در آمریکا که توانسته است با مطالعه دقیق در این زمینه به موفقیت های فراوان دست پیدا کند می توان به Redfin اشاره کرد.

این مرکز فناوری های موجود در شبکه های اجتماعی را به یک مدل کاربردی برای فروش زمین و مسکن تبدیل کرده است و با تمام مشتریان خود از این طریق ارتباط برقرار می کند.

این شرکت هم اکنون تبلیغات گسترده در اینستاگرام دارد تا تصاویر خانه های اجاره ای و فروشی را به مشتریان نشان دهد و از این طریق آگهی های خود را به صورت گسترده تر به انتشار برساند. آنجلا نیومن، مدیر این شرکت بزرگ می گوید هدف اصلی آنها تبلیغ ابزار موبایلی آژانس Redfin از طریق شبکه های اجتماعی است تا بتوانند خود را به همه مردم جهان معرفی کنند.

این شرکت هم اکنون کارشناسانی استخدام کرده است تا به صورت مستمر فعالیت های آن را در فیس بوک، اینستاگرام، پینترست و یوتیوب مدیریت کنند. در این فعالیت ها نه تنها تصاویر مربوط به خانه های اجاره ای و فروشی منتشر می شود، بلکه کاربران می توانند بودجه خود را روی صفحه اختصاصی Redfin در شبکه های اجتماعی مختلف اعلام کنند تا شرکت بتواند بهترین گزینه را در کوتاه ترین زمان برای آنها انتخاب کند.

نیومن بر این باور است که اگر کسی قصد خرید خانه در کشور آمریکا را داشته باشد و به صفحات Redfin در پلتفرم های مختلف مراجعه کند، بی تردید می تواند خانه مورد علاقه خود را در فاصله زمانی یک روز بیابد.

آژانس زنجیره ای Redfin دریافته است که باید در هر شبکه اجتماعی رفتار متفاوتی داشت تا از این طریق مشتریان بیشتر جذب شوند. در فیس بوک کاربران تمایل دارند آگهی های تبلیغاتی را مانند اخبار جدید مطالعه کنند و به همین دلیل مطالب باید به این صورت تنظیم شوند. در پینترست و اینستاگرام کاربران تمایل به تماشای مطالب تصویری دارند و به همین دلیل در این دو شبکه اجتماعی باید تاکید اصلی روی جنبه بصری آگهی ها باشد. در شبکه اجتماعی یوتیوب هم Redfin یک کانال اختصاصی راه اندازی کرده است که در آن نحوه خرید صحیح املاک را آموزش می دهد و به جز تبلیغات، نشان می دهد که چگونه مردم می توانند بیشترین استفاده را از منابع مالی خود ببرند.

تجربه حضور آژانس های فروش مسکن در شبکه های اجتماعی در شرایطی صورت می گیرد که صاحبان بیشتر این مراکز در گروه سنی بالاتر از مشتریان خود بسر می برند و همین مساله موجب شده آنها به خوبی نتوانند نیازهای مشتری را شناسایی کنند. میانگین سن اعضای «انجمن ملی صاحبان آژانس املاک» (NAR) در کشور آمریکا ۵۷ سال اعلام شده است که این رقم با سن والدین غالب خریداران مسکن در کشور آمریکا برابری می کند.

مرکز NAR در آخرین گزارش خود اعلام کرد ۹۱ درصد اعضای آن عضو شبکه های اجتماعی هستند و تا اندازه ای در این زمینه فعالیت می کنند. با این وجود هنوز هیچ آمار و اطلاعاتی منتشر نشده که نشان دهد فعالیت اجتماعی این مراکز در دنیای مجازی تا چه اندازه موفق بوده است.

بزرگ ترین آژانس اینترنتی

لینکدین که بزرگ ترین شبکه اجتماعی سازمانی و گسترده ترین پلتفرم تخصصی مجازی در جهان محسوب می شود، از نظر حضور آژانس های املاک و بنگاه های مسکن توانسته فیس بوک و توییتر را پشت سر بگذارد و در این زمینه هم عنوان نخست را از آن خود کند.

خانه مورد علاقه تان را در فیس بوک و توئیتر پیدا کنید

دو مرکز تحقیقاتی NAIOP ماساچوست و Solomon McCown مطالعه مشترکی انجام دادند تا وضعیت آژانس های املاک در دنیای پلتفرم های اجتماعی مشخص شود. این بررسی نشان داد لینکدین بزرگ ترین پلتفرم برای حضور کارگزاران مسکن و بنگاه های املاک محسوب می شود و پس از آن فیس بوک با در اختیار گرفتن ۲۰ درصد بازار در رتبه دوم قرار دارد.

کارشناسان در این بررسی متوجه شدند از میان تمام آژانس های املاک که فعالیت های خود را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند،۸۱ درصد از طریق دستگاه های موبایلی به صفحه اختصاصی خود سر می زنند و بقیه هم رایانه های رومیزی را برای این کار در اختیار می گیرند. باید توجه داشت که جذب مشتریان جدید انعقاد قرارداد با آنها نیز در بیشتر مواقع از طریق گوشی هوشمند انجام می شود و تنها کمتر از هفت درصد صاحبان آژانس املاک ترجیح می دهند در شبکه های اجتماعی حضور نداشته باشند.

از هر ۱۰ نفر که مدیریت آژانس املاک را بر عهده داشتند، ۹ نفر اعلام کردند که شبکه اجتماعی موجب رونق کسب و کارشان شده و زندگی تخصصی آنها را تغییر داده است. این بررسی نشان داد که لینکدین با ۳۰۰ میلیون کاربر در ۲۰۰ کشور جهان محبوب ترین شبکه اجتماعی برای بنگاه داران محسوب می شود و توانسته به یک عرصه قابل اعتماد برای فروش خانه در دورافتاده ترین نقاط تبدیل شود.

لینکدین برای آنکه بتواند خدمات خود را با کیفیت قابل قبول در اختیار کاربران جهانی بگذارد، به صورت فصلی از مدیران شرکت های بزرگی چون یاهو، گوگو، مایکروسافت، PayPal، TiVo و Electric Arts کمک می گیرد. این شبکه اجتماعی که توسط «جف وینر» مدیریت می شود، امکانات اختصاصی را در زمینه های مختلف ارایه می دهد و همین مساله موجب شده تا صاحبان آژانس های املاک بتوانند به خوبی نیازهای خود را در این پلتفرم پاسخ دهند.

لینکدین که خدمات آن به صورت عمومی عرضه می شود، مدل تجاری خود را به گونه ای تعریف کرده است که درآمدها به واسطه اشتراک کاربران جهانی، فروش آگهی های تبلیغاتی و راهکارهای هوشمند سازمانی به دست می آیند. این سایت درواقع متخصصان جهانی را گرد هم می آورد تا کارایی آنها را به حداکثر برساند و احتمال موفقیت پروژه های آنها را بیشتر کند. به همین دلیل آن دسته از آژانس های تبلیغاتی که در لینکدین سرمایه گذاری کرده اند، بیش از رقبای خود در فیس بوک و توییتر توانستند با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

بنگاه های فناورانه

«انجمن ملی صاحبان آژانس املاک» در آمریکا براساس بررسی جدید خود به این نتیجه رسیده که با وجود بمباران اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی، مردم به این فضا اطمینان دارند تا بتوانند خانه مورد علاقه خود را از این طریق انتخاب کنند. این مرکز متوجه شده که برای خریداران خانه دشوارترین اتفاق پیدا کردن گزینه های مناسب است.

خانه مورد علاقه تان را در فیس بوک و توئیتر پیدا کنید

آمار نشان می دهد از هر ۱۰ نفری که برای پیدا کردن خانه جدید به صورت اینترنتی جست و جو می کنند چهار نفر با مشکل پیدا کردن گزینه های مناسب مواجه هستند و به درستی نمی دانند که چطور می توانند یک خانه ایده آل با قیمت مناسب را بیابند. با این وجود گفته شده که بیشتر مردم سعی می کنند به کمک آژانس املاک گزینه مناسب را پیدا کنند؛ به نحوی که در سال ۲۰۱۴ میلادی ۸۸ درصد معاملات مربوط به خرید و فروش خانه در آمریکا را آژانس های مسکن مدیریت کردند که این رقم در سال ۲۰۱۰ میلادی ۸۳ درصد گزارش شده بود.

بررسی ها همچنین نشان داد ۹۴ درصد جوانانی که قصد خرید خانه دارند، از سایت های اینترنتی و به خصوص شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن گزینه های جدید استفاده می کنند.

جوانان معمولا سراغ آن دسته از آگهی های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی می روند که تصاویر خانه را نشان داده باشد، اطلاعات جامع مربوط به موقعیت خانه را شامل شود و یک تور مجازی برای حضور قسمت های مختلف خانه ارائه دهد.

به طور میانگین این سه قابلیت در هر آگهی تبلیغاتی که باشد بین ۱۰ روز تا دو هفته خانه مربوطه را به فروش می رساند.

آژانس های املاک این روزها دریافته اند که برای حضور در بازار رقابتی باید در شبکه های اجتماعی فعالیت مستمر داشته باشند و از این طریق با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. با این اتفاق میزان تمایل فروشندگان خانه به استفاده از فناوری بسیار زیاد شده ست؛ به نحوی که بررسی های نشان می دهد طی یک سال گذشته ۹۳ درصد بنگاه های املاک از طریق پست الکترونیکی با مشتریان در ارتباط بوده اند و ۸۵ درصد هم به صورت مستمر به مشتریان پیامک زده اند.

ولی در میان این فناوری ها شبکه های اجتماعی بیشترین اهمیت را دارند. «انجمن ملی صاحبان آژانس املاک» در آخرین گزارش رسمی خود اعلام کرد که از میان همه بنگاه هال فعال در آمریکا ۸۰ درصد در لینکدین حضور دارند، ۷۱ درصد خدمات فیس بوک را به کار می برند و بقیه هم در توییتر، اینستاگرام، پینترست و اسنپ چت آگهی های خود را تبلیغ می کنند. حدود ۸۱ درصد صاحبان آژانس املاک در آمریکا اعلام کردند از شبکه های اجتماعی برای بیشتر دیده شدن، قرار گرفتن در معرض عموم و بازاریابی استفاده می کنند، ۶۶درصد این پلتفرم ها را برای ایجاد ارتباطات و شبکه های جامع به کار گرفته اند، ۵۹ درصد از آنها برای تبلیغات استفاده می کنند و ۵۱ درصد هم شبکه های اجتماعی را با هدف افزایش انگیزه میان مشتریان مورد استفاده قرار می دهند.

به هر حال باید توجه داشت که صاحبان آژانس های املاک به صورت مستمر به دنبال روش هایی می گردند تا بتوانند مشتریان را ترغیب به خرید و فروش خانه کنند و تجربه آنها طی چند سال اخیر نشان داده که شبکه های اجتماعی بهترین و کاربردی ترین بازار در این زمینه محسوب می شوند. البته باید گفت به جز آمریکا، پلتفرم های اجتماعی در دیگر کشورها هم با هدف خرید و فروش خانه مورد استفاده قرار می گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج