adexo3
۲۷۵۱۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

تازه های دنیای خودرو

کوپه ب‌ام‌و زاگاتو اتومبیلی است دست‌ساز، آمیزه‌ای از حس اسپرت ایتالیایی و جسارت سرسختانه و لوکس مزاجی ثروتمندان آلمانی.

تازه های دنیای خودرو


برترین ها:

ردپای زاگاتو بر تولید جدید ب ام و

کوپه ب‌ام‌و زاگاتو اتومبیلی است دست‌ساز، آمیزه‌ای از حس اسپرت ایتالیایی و جسارت سرسختانه و لوکس مزاجی ثروتمندان آلمانی.

تازه های دنیای خودرو

پوسته آلومینیومی این اتومبیل به‌گونه‌ای ویژه فرم‌یافته است تا پوششی مناسب زیربنای مکانیکی آن را دربرگیرد.این کوپه جدید ب‌ام‌و۷ای است از زاویه دید کمپانی طراحی و مهندسی ایتالیایی؛ زاگاتو و همین امر نقاط بارز طراحی آن را به‌وضوح قابل لمس می‌کند. مطابقت با قوانین جاده‌ای از اهداف اولیه ساخت کوپه زاگاتو به‌شمار می‌آمده است. دراین راستا آئرودینامیک اتومبیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است تا رسیدن به سرعت هرچه بالاتر، بدون بهره‌گیری از تمهیدات مغایر با قوانین جاده‌ای میسر گردد.

تازه های دنیای خودرو

نگاهی به نیم‌رخ این اتومبیل کافی است تا متوجه کشیده بودن کاپوت و کوتاه بودن صندوق عقب آن شویم. درواقع این ساختار قسمت عقب کوپه زاگاتو است که همکاری کمپانی زاگاتو را بیشتر از هرجای دیگری در این اتومبیل فریاد می‌زند. رنگ سرخ منحصر‌به‌فرد بدنه زیر نور به‌صورت طیف‌های مختلفی به‌نظر می‌آید. این موضوع از شیوه رنگ آمیزی لایه‌به‌لایه‌ای منشا می‌گیرد که طیف رنگ‌های مابین سرخ و سیاه را شامل می‌شود. نوارهای طول و دراز سرخ رنگی که در زمینه تاریک درون کابین ریشه دوانیده‌اند نیز درکنار عناصر بی‌شمار دست‌ساز و غیر دست ساز، از تکنولوژی‌های مختلف گرفته تا دور دوزی‌های بسیار ظریف، حس لوکس فضا را دو چندان می‌سازند. طبق شواهد در آینده‌ای نه چندان دور این شاهکار موتور عقب به خط تولید خواهد رسید و این درحالی است که تنها صد دستگاه از آن تولید خواهد شد. وظفه تامین نیروی آن را نیز یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی با کد N۵۵ به عهده خواهد داشت که بر روی مدلz۴ شاهد آن هستیم.


تازه های دنیای خودرو

نسخه ترجمه شده آلپین

پنجاه سال از زمانی که رنو آلپین A۱۱۰ برلینیته (Berlinitte) به عنوان یکی از زیباترین اتومبیل های جاده‌ای عصر خود معرفی شد می‌گذرد و اکنون این داستان پرافتخار یک بار دیگر ترجمه می‌شود. مدل پایه که نمادی از سبک‌وزنی و هندلینگ به حساب می‌آمد، بار‌ها نام کمپانی رنو را به واسطه کسب عناوین ریز و درشت در مسابقات رالی گوناگون پرآوازه ساخته بود. رنوآلپین A ۵۰-۱۱۰ مفهومی جدید کمپانی است که با حفظ عناصر اصلی مدل پایه، آن را به دنیای کاملا مدرن وارد می‌سازد. منبع تامین نیروی نورسیده آلپین را یک موتور ۵/۳ لیتری ۲۴ سوپاپه تشکیل می‌دهد. این موتور ۶ سیلندر ۴۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در قسمت میانی رو به عقب جاسازی شده است.

تازه های دنیای خودرو


تازه های دنیای خودرو

پشت صحنه شیاطین سرخ

هرگاه صحبت از اسپانسری تیم‌های سرشناس فوتبال به‌میان می‌آید نام‌های آشنایی چون بنتلی، رنج‌روور و آئودی خودنمایی می‌کنند، اما این‌بار کمپانی شورولت است که با یک قراداد پنج ساله روی کار می‌آید. قراردادی که حضور رسمی آن را به‌عنوان کمپانی همکار کلوپ منچستر یونایتد اعلام می‌سازد. این امر شورولت را با ۶۵۹ میلیون طرفدار انگلیسی و غیر انگلیسی شیاطین سرخ رودررو می‌کند. کلوپ منچستر یونایتد در سراسر جهان به برخورداری از پروپاقرص‌ترین طرفدارها مشهور است. پیش‌تر کمپانی آئودی اسپانسر این تیم بود.


تازه های دنیای خودرو

لوکس‌ترین اتومبیل دنیا

تا به حال فکر کرده‌اید در دریایی از اتومبیل‌های لوکس رنگارنگ کدام یک لوکس‌ترین است؟ باید اعتراف کرد که پاسخ به این سوال کار ساده‌ای نیست. اما حالا که پای این سوال به میان آمد باید بگوییم که مازراتی کواتروپورته همان پری دریایی مورد نظر ماست که اگرچه مدت‌هاست به تولید رسیده است اما هنوز هر بیننده‌ای را مفتون خود می‌سازد. طبق آخرین آماری که از مجله اسپانیایی «ال اکونومیستا» منتشرکرده است، مازراتی کواتروپورته اس به عنوان لوکس‌ترین اتومبیل شناخته شده است. پورشه پانامرا جی‌تی، رولز رویس فانتوم سری ۲، آئودی اس ۸، جاگوار ایکس جی و ب ام و سری ۶گرند کوپه از شرکت کنندگان حاضر در این رقابت تنگاتنگ بوده‌اند. بدون شک کمتر کمپانی‌ای توانایی ارائه چنین عملکرد تکان‌دهنده‌ای را درکنار لوکس‌ترین عناصر طراحی دارد. قلب تپنده این سدان خوفناک را یک موتور ۷/۴ لیتری v شکل ۸ سیلندر تشکیل می‌دهد که ۴۳۳ اسب بخار نیرو و ۴۹۰ نیوتن بر متر گشتاور تولید می‌کند. درون کابین نیز فیبر کربن با آلکانترا درهم آمیخته است. مدل کواتروپورته تا به امروز بیش از ۵۰ جایزه را برای خالقینش به ارمغان آورده است. طراحی این مازراتی را کمپانی پنین فارینا برعهده داشته است.لوکس‌ترین اتومبیل دنیا

تازه های دنیای خودرو


تازه های دنیای خودرو

گل سرسبد قد بلندها

این روزها که بازار شاسی بلند ها حسابی داغ است کمپانی های بزرگ و کوچک نیز به جنب و جوش افتاده اند. عده ای لامبورگینی ها را قدبلند می کنند و عده ای با شاسی آئودی کلنجار می روند. عده ای نیز مانند مرسدس بنز مدل های موفق و نیمه موفق پیشین را بازسازی می کنند. در رابطه با مرسدس بنز نیز حاصل این تلاش به مدل موفقیت آمیز GLK منجر می شود که بر خلاف مدل اولیه اش بسیار دل پذیر است. تغییرات حاصله نمای جلو و عقب اتومبیل را مطبوع تر ساخته و آن را از فرم بی روح و جعبه مانند مدل های پیشین خارج می سازد.این مدل در مقایسه با کراس اوور آئودی و ب ام و جسورانه تر و مردانه تر است. فضای داخلی کابین تغییرات خاصی را متحمل نمی شود. اما حس همیشگی کابین های مرسدس به ویژه کابین مدل SLS را به همراه دارد. این مدل در حالت های GLK (دو چرخ محرک) و ۳۵۰ GLK فورماتیک (چهار چرخ محرک ) ارائه خواهد شد. مسئولیت تامین نیروی هر دو را یک موتور ۵/۳ لیتری کم مصرف تزریق مستقیم بر عهده دارد. این موتور بنزینی V شکل ۳۰۲ اسب بخار نیرو و ۳۷۰ نیوتن گشتاور تولید می کند. بدین ترتیب شتاب صفر تا صد هر دو ۵/۶ ثانیه و بیشینه سرعتشان ۲۱۰ کیلومتر در ساعت تعیین می‌شود. ورژن دیگری نیز تحت عنوان ۲۵۰ GLK بلوتک فورماتیک ارائه خوهد شد که نیرومندترین موتور چهارسیلندر موجود در جمع شاسی بلند‌ها را از آن خود می‌سازد. این موتور نیروی تولیدی اتومبیل را به ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور آن را به ۵۰۰ نیوتن‌متر می‌رساند. تمامی ورژن‌های جدید این مدل در اواخر تابستان ۲۰۱۲ به بازار خواهند آمد. قیمت آن‌ها از ۳۶ هزار یورو تا ۵۰ هزار یورو خواهد بود.

تازه های دنیای خودرو


تازه های دنیای خودرو

بازگشت تویوتا سوپرا

رندرهایی از محصول جدید تویوتا خبر بازگشت تویوتا سوپرا را در ۲۰۱۵ می​ دهد. سوپرا هیبریدی جدید از یک موتور ۵/۳ لیتری V۶ در کنار دو موتور الکتریکی بهره می برد. موتورهای الکتریکی چرخ های جلو و موتور بنزینی چرخ های عقب را به حرکت در می آورند.این سیستم چهارچرخ متحرک قدرتی معادل ۴۰۵ اسب بخار را داراست .


تازه های دنیای خودرو

بشقاب پرنده ایتالیایی

آلفارومئو دیسکو ولانته اولین بار درسال ۱۹۵۲ بر پایه مدل ۱۹۰۰ توسط خودروساز ایتالیایی کارزوریا تورینگ سوپرلاگرا وآلفارومئو و به منظور حضور در مسابقات ساخته شد. دیسکو ولانته با سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت و موتور دولیتری چهار سیلندر و ۱۵۸ اسب بخار قدرت هرگز در مسابقات موفق نبود ولی ظاهر آیرودینامیک آن (دیسکو وولانته در زبان ایتالیایی به معنی بشقاب پرنده است) الهام بخش اتومبیل سازان بزرگی همچون جگوار شد تا مدل مشهور ای تایپ را از روی آن الهام بگیرند. حالا مدل ۲۰۱۲ کانسپت این اتومبیل دوباره به مناسبت شصتمین سالگرد آن توسط این کمپانی کوچک ایتالیایی که بیشتر در زمینه ساخت شاسی و اتاق های سفارشی برای دیگر کمپانی ها بود، برای به رخ کشیدن توانایی خود در طراحی ساخته شد. دیسکو ولانته جدید با موتو ر ۸ سیلندر وی شکل توان تولید ۴۵۰ اسب بخار را دارد. شتاب صفر تا صد آن ۲/۴ ثانیه و بیشینه سرعت آن به ۲۹۰ کیلومتر می رسد. این موتور بر روی شاسی از جنس فولاد همانند آلفارومئو ۸C و در عقب اتومبیل سوار می شود. بدنه آن نیز از آلیاژی جدید به همراه فیبر کربن ساخته می شود. این آلقارومئوی جدید قرار است از پاییز ۲۰۱۲ شروع به ثبت سفارش به قیمت ۵۰۰ هزار دلار کند.


تازه های دنیای خودرو


تازه های دنیای خودرو

Evora GTEجدیدترین مبارز لوتوس

۴۴۴ اسب بخار توان، ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور، شتاب صفر تا صد کیلومتر در ۴ ثانیه، بیشینه سرعت ۳۰۰ کیلومتر درساعت، جعبه دنده ۶ سرعته سکوئنشال اتوماتیک، موتور ۵/۳ لیتری V شکل ۶ سیلندر و دست آخر قیمت ۱۵۰ هزار دلار مشخصات آخرین و قوی ترین مبارز کمپانی لوتوس است که خود را برای وارد شدن به دنیای مسابقات آماده می کند.

اوورا GTI یکی از مدل های تولید محدود است که به مناسبت ورود موفقیت آمیز این کمپانی به زیرگروه GTI ساخته شده است. این مدل خیابانی دست ساز از کلیه ویژگی های یک اتومبیل مسابقه ای برخوردار است.

تازه های دنیای خودرو

فیبرکربن به کار گرفته شده در طراحی خارجی و داخلی نیز آن را به مراتب سبک وزن تر از مدل پایه اوورا ساخته است. طراحی فضای داخلی حسی کاملا اسپرت را القا می سازد بی آن که خدشه ای به آرامش و راحتی سرنشینان وارد شود.


تازه های دنیای خودرو

خودرویی برای تمام فصول

چرخی در تاریخچه صنعت اتومبیل‌سازی می‌زنیم و نگاهی به دهه ۸۰ میلادی می‌اندازیم؛ نوارهای رنگی بر بدنه اتومبیل‌ها، سقف‌های بلند و این‌جاست که به مدل سیروکو GTS فولکس واگن برمی‌خوریم. باز هم یک جهش و به ۲۰۱۲ برمی‌گردیم و دوباره سیروکو GTS. مدلی که سی سال است بر خیابان‌های گوشه و کنار دنیا حکفرمایی می‌کند. به همین مناسبت فولکس واگن گونه جدیدی از این مدل را طراحی و از آن رونمایی می‌کند. موتور این اتومبیل همان مدل آشنای ۲ لیتری توربوشارژدار TSI بنزینی است که ۲۰۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا شتاب صفر تا صد آن را به ۹/۶ ثانیه و بیشینه سرعت آن را به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت برساند.


تازه های دنیای خودرو

فراری ویژه اریک کلاپتون

اریک کلاپتون هم به جمع ابرمالکین فراری های سفارشی پیوست. این کمپانی اسطوره پرور ایتالیایی یک فراری اختصاصی را برای خواننده و گیتاریست مشهور انگلیسی طراحی کرده است. این اتومبیل که فراری SP۱۲EC نام دارد، گونه تغییر یافته فراری ۴۵۸ ایتالیا به حساب می آید و در مرکز کمپانی با همکاری پینین‌فارینا طراحی شده است. در حقیقت این ساختار پایه SP۱۲EC است که از مدل ۴۵۸ ایتالیا گرفته شده است. در ساختار کل پنل های جدید بدنه از فراری های ۵۱۲ بی بی دهه ۸۰ میلادی الهام گرفته شده است که اریک کلاپتون مالک ۳ دستگاه از آن‌ها است. یک موتور ۸ سیلندر V شکل مدل ۴۵۸ ایتالیا فراری جدید کلاپتون را همراهی می کند. شتاب صفر تا صد آن ۴/۳ ثانیه و بیشینه سرعتش ۳۲۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


تازه های دنیای خودرو


تازه های دنیای خودرو

صدر‌نشین

یک میلیون و بیست هزار پوند یک! یک میلیون و بیست هزار پوند دو! یک میلیون و بیست هزار پوند سه! کوپه آستون‌مارتین DB۴GT(زاگاتو‌سانکشن‌۲) فروخته شد. این آغاز رکورد‌شکنی جدید حراج اتومبیل بود که به تازگی به نام DB۴GT به ثبت رسید. این اتومبیل در سال ۱۹۹۱ ساخته شده است و یکی از چهار اتومبیل ارزشمندی به شمار می‌آید که سی سال پس از ساخت مدل پایه DB۴، تحت عنوان مدل‌های GT ساخته شدند. هر چهار مدل GT گونه‌های ارتقا‌یافته مدل اولیه شناخته می‌شوند. در این اتومبیل‌ها ظرفیت موتور از ۷/۳ لیتر به ۲/۴ لیتر افزایش یافته است و قطر چرخ‌ها کاهش یافته است. جلو‌پنجره بیضی‌شکل DB۴ کمی کوچکتر شده و بر طراحی عقب نیز تغییراتی اعمال شده است. انجام تغییرات مذکور از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ به طول انجامیده است. هر چهار اتومبیل به قیمت بالاتر از یک میلیون پوند به فروش رسیده‌اند. عملکرد آن‌ها حتی در زمان حاضر نیز تحسین‌برانگیز است. DB۴GT پیش‌تر تحت مالکیت تونی‌اسمیت قرار داشت. کیلومترشمار آن طی مسافت تنها ۷۶۴۱ کیلومتر را نشان می‌دهد.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج