۳۷۳۸۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آتش‌بازی مرسدس C۶۳ AMG کوپه

نزدیک به دو سال از معرفی نسل نو مرسدس C-Class Coupe می‌گذرد؛ نسخه‌های گوناگونی از این کوپه جمع‌وجور روانه بازار شده، اما مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو۲۰۱۲ لس‌آنجلس نسخه‌ای ویژه از آن را رونمایی کرد؛ نسخه‌ای با ۵۱۷ اسب بخار قدرت!

آتش‌بازی مرسدس C63 AMG کوپه

هفت صبح: نزدیک به دو سال از معرفی نسل نو مرسدس C-Class Coupe می‌گذرد؛ با آنکه طی این مدت نسخه‌های گوناگونی از این کوپه جمع‌وجور روانه بازار شده، اما مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو2012 لس‌آنجلس نسخه‌ای ویژه از آن را رونمایی کرد؛ نسخه‌ای با 517 اسب بخار قدرت!

نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس را باید بعد از نمایشگاه‌های فرانکفورت، ژنو، دیترویت و توکیو جزو نمایشگاه‌های معتبر خودرو در سطح جهانی نامید. با آنکه ‌این نمایشگاه را به لحاظ سابقه و اعتبار نمی‌توان در ردیف نمایشگاه‌های نام برده قرار داد، اما زمان برگزاری این نمایشگاه‌(ماه پایانی سال میلادی) سبب شده تا خودروسازان و رسانه‌های تخصصی نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند. نگاهی که شاید ترسیم کننده استراتژی خودروسازان بزرگ دنیا در سال آیندی میلادی باشد.

آتش‌بازی مرسدس C63 AMG کوپه

امسال نیز نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس از تاریخ ۳۰ نوامبر تا ۹ دسامبر در محل دائمی ‌خود یعنی «LOS ANGELES Convention Center» برپابود. در میان انبوهی از خودروهای تازه رونمایی شده، این روزها چند محصول را می‌توان یافت که در میان سرخط خبرهای خودرویی دنیا حسابی جا خوش کرده‌اند. از کوپه هیبریدی ب.ام.و i۳ که با قدرتی نه چندان زیاد رویای رانندگی بدون آلایندگی را تحقق بخشید تا مرسدس بنز C۶۳ AMG Coupe Black Edition که با قدرت و سرعت جنون‌آمیز خود، مسائل زیست محیطی را به حاشیه راند!

آتش‌بازی مرسدس C63 AMG کوپه

نگاه ویژه مرسدس به خانوادهC-Class

کمپانی مرسدس بنز برای C-Class کوپه جدید رنج نسبتا گسترده‌ای از پیشرانه‌های گوناگون را پیشنهاد می‌دهد که شامل سه پیشرانه بنزین سوز و دو پیشرانه دیزلی بوده وتمام مدل‌های عرضه شده دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت و سیستم Start/Stop هستند. گفتنی اینکه همگی این پیشرانه‌ها در زمره فن‌آوری Blue Efficiently مرسدس بنز قرار دارند که حاکی از پاک و کم‌مصرف بودن این پیشرانه‌ها است. در کنار این موضوع، شرکت مرسدس بنز جعبه دنده جدید هفت سرعته ۷GTronic Plus را نیز در این مدل مورد استفاده قرار داده است.

آتش‌بازی مرسدس C63 AMG کوپه

همانگونه که اشاره شد خریداران این اتومبیل می‌توانند از بین سه پیشرانه بنزینی یکی را انتخاب کنند. این سه مدل عبارت‌اند از‌C۱۸۰، C۲۵۰ و C۳۵۰ که قوی‌ترین مدل یعنی مدل C۳۵۰ دارای یک پیشرانه شش سیلندر با روش تزریق سوخت Blue Direct است و توانایی تولید ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. دیگر مدل‌های بنزین‌سوز این کوپه چهار سیلندر و دارای توربوشارژ هستند.

مدل‌های دیزلی این خودرو نیز C۲۲۰ و C۲۵۰ نام دارند که نسخه C۲۲۰ کم‌مصرف‌ترین مدل این خودرو بوده و جالب است بدانید مصرف سوخت این نسخه در سیکل ترکیبی کمتر از چهار لیتر در هر یکصد کیلومتر و میزان تولید گاز دی اکسیدکربن این پیشرانه در هر کیلومتر تنها ۱۱۷ گرم اعلام شده است‌. طبیعی است در این میان هستند خریدارانی که به حداقل‌ها بسنده نکرده و پیشرانه‌های نسخه‌های استاندارد مرسدس C-Class کوپه آنها را ارضا نخواهد کرد. اینجاست که مهندسان مرسدس بنز دست به کار شده و با همکاری متخصصین کارکشته شرکت‌ AMG، تیونر رسمی‌ محصولات مرسدس بنز، نسخه ارتقا یافته و قدرتمند C-Class کوپه را معرفی و به بازار عرضه کردند.

آتش‌بازی مرسدس C63 AMG کوپه


تولد «مشکی پوش»

پس از عرضه نسخه کوپه‌ C-Class، تیم مهندسی شرکت AMG به سرعت به سراغ آن رفته و با اعمال تغییراتی روی بدنه و پیشرانه ‌این خودرو، مدل C63 AMG Coupe را با 451 اسب بخار قدرت و گشتاور 600 نیوتن متری معرفی كرد. هرچند محصول جدید شرکت AMG دارای ظاهری اغواگر و مشخصات هیجان‌انگیزی چون شتاب صفر تا صد 4/5 ثانیه‌ای بود که به راحتی می‌توانست شیفتگان سرعت را قلقلک دهد اما گویی مهندسین AMG عادت ندارند لحظه‌ای بیکار بنشینند! چراکه تنها چند ماه پس از عرضه نسخه عادی C63 AMG کوپه، این شرکت گونه خاص و جدیدتری از این کوپه تند و تیز را با نام C63 AMG Coupe Black Series معرفی كرد.

آتش‌بازی مرسدس C63 AMG کوپه

دستپخت جدید مهندسان کارگاه AMG که ‌این روزها در محافل خودرویی جهان حسابی سر و صدا به پا كرده، گران‌ترین عضو خانواده C-Class محصولات مرسدس بنز نیز به شمار می‌آید. همانطور که قابل پیش‌بینی است مهم‌ترین تغییرات اعمال شده در این خودرو مربوط به قسمت پیشرانه و بخش فنی آن است. مهندسان AMG با بهره‌گیری از آخرین فن‌آوری مهندسی سیالات و اعمال تغییراتی در قسمت ECU (مرکز پردازش پیشرانه)، توانسته‌اند قدرت تولیدی پیشرانه V۸ این خودرو را به عدد حیرت‌انگیز ۵۱۷ اسب بخار برسانند که ‌این یعنی ۸۲ اسب بخار قدرت به ازاي هر لیتر از حجم پیشرانه! همچنین گشتاور محصول تازه متولد شده سری «Black» شرکت AMG با ۲۰ نیوتن متر افزایش به رقم ۶۲۰ نیوتن متر رسیده است که حاصل این تغییرات کاهش ۰/۳ ثانیه‌ای شتاب صفر تا ۱۰۰ شده است.

به ‌این ترتیب C۶۳ AMG Coupe Black Series با شتاب اولیه ۴/۲ ثانیه‌ای برای سوپرماشین‌های گران قیمتی چون «آستون مارتین ویراژ» با شتاب ۶/۴ ثانیه‌ای و «جگوار XKR-S» با شتاب ۴/۴ ثانیه‌ای خط و نشان خواهد کشید. علاوه بر این بیشینه سرعت کوپه سیاهپوش مرسدس بنز به رقم خیره کننده ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. قلب تپنده‌ای که سبب مشاهده چنین آمار و ارقامی‌ در این کوپه ۹۷ هزار یورویی شده است، یک پیشرانه ۶/۳ لیتری هشت سیلندر است که کلیه قطعات متحرک آن به روش «مهندسی فورجینگ» تولید و مونتاژ شده‌اند. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو برعهده یک جعبه دنده هفت سرعته «اسپید شیفتر» است که قدرت تولیدی پیشرانه را با کمترین تاخیر ممکن به محور عقب خودرو منتقل می‌سازد.

آتش‌بازی مرسدس C63 AMG کوپه

سیستم تعلیق به کارگرفته شده در این خودرو از آخرین ابداعات AMG است که سبب شده است C۶۳ AMG Coupe Black Series خودرویی کاملا راننده محور باشد. سامانه پایداری الکترونیکی خودرو (ESP)نیز در این خودرو با همکاری مهندسان بخش «ریس و مسابقات» مرسدس بنز طراحی شده و به گونه‌ای تعریف شده است که در سه حالت مختلف یعنی فعال، غیرفعال و «Sport Handling» قابل تنظیم باشد که در حالت آخر، رانندگان نه چندان حرفه‌ای نیز می‌توانند تحت مدیریت و کنترل سامانه ESP، تا حد مجاز اقدام به حرکت با هرزگردی و انجام حرکات نمایشی نمایند.

از دیگر مشخصه‌های بارز این خودرو می‌توان به شاسی فضایی آن موسوم به ASF اشاره كرد که از جنس ورقه‌های آلومینیومی ‌و به کمک آخرین روش‌های ریخته‌گری ساخته شده و به میزان ۴۰ درصد سبک‌تر از شاسی رقبای مطرح کلاس کوپه‌های اسپورت است. ضمن آنکه سیستم توقف این خودرو نیز کاملا با گونه عادی C۶۳ AMG متفاوت بوده و متناسب با افزایش توانایی‌های حرکتی این خودرو، قدرتمند‌تر شده است. دیسک‌های عظیم‌الجثه خنک شونده به قطر ۳۹۰ میلی‌متر در محور جلو و ۳۶۰ میلی‌متر در محور عقب که در زیر رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی ۱۰ پره کربنی رنگ AMG جای گرفته‌اند، وظیفه متوقف کردن این اشتوتگارتی سیاه‌پوش را بر عهده خواهند داشت. جالب آنکه شرکت مرسدس اعلام کرده کوپه تند و تیز خود را در پیست مشهور «لاگوناسکا» کالیفرنیا تست کرده و از این جهت این کوپه مشکی‌پوش را می‌توان گزینه‌ای مناسب برای مسابقات نه چندان رسمی‌ در پیست‌های مشهور دنیا دانست.

آتش‌بازی مرسدس C63 AMG کوپه

از تفاوت‌های ظاهری C۶۳ AMG Coupe Black Series، می‌توان مواردی چون بالچه‌های روی سپر جلو و عقب، خروجی‌های دوگانه اگزوز، زیر سپر فیبر کربنی، چراغ‌های عقب با فناوری روشنایی LED و دیفیوزر مشکی رنگ نصب شده روی صندوق عقب را برشمرد. طبق اعلام مرسدس بنز قرار است که C۶۳AMG Coupe Black Series از بهار ۲۰۱۳ و با قیمت ۹۷ هزار یورو‌(بدون احتساب مالیات در کشورهای مختلف) در تیراژ تولید هزار دستگاهی عرضه شود.

با اعمال تغییرات انجام شده روی پیشرانه C۶۳ Coupe Black Series شتاب این خودرو ۰/۳ ثانیه کاهش یافته؛ به‌این ترتیب این خودرو با شتاب اولیه ۴/۲ ثانیه‌ای برای بسیاری از سوپر اسپورت‌های گران قیمت خط و نشان خواهد کشید.

کاربرد جیر اعلا به همراه چرم مرغوب «آلکانترا» در طراحی دکوراتیو داخلی این خودرو را به وفور می‌توان مشاهده کرد. ضمن آنکه نشان‌دهنده‌های سه‌بعدی به رنگ قرمز لاکی، فضایی گرم و اسپورت را داخل کابین به وجود آورده است

تصویری از امضاي مهندس سازنده پیشرانه ‌این خودرو که روی پوسته موتور نصب شده است. هر یک از پیشرانه‌های AMG توسط یک مهندس زبده و به صورت دست ساز، ساخته می‌شود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج