۳۸۱۴۰
۱ نظر
۵۷۰۷
۱ نظر
۵۷۰۷
پ

خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی سی به درد بخور!

خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی سی اشتهای کمتری در استفاده از سوخت گرانقیمت دارند، به همین خاطر آنها را به عنوان سلاطین کم مصرف بازار می شناسیم

خودروهای زیر 2500 سی سی به درد بخور!

هفت صبح: خودروهای زیر 2500 سی سی اشتهای کمتری در استفاده از سوخت گرانقیمت دارند، به همین خاطر آنها را به عنوان سلاطین کم مصرف بازار می شناسیم

در ادامه شما را با خودروهای وارداتی کم مصرف (زیر 2500 سی سی) آشنا کرده و ویژگی هر یک را بررسی می کنیم. البته در این بررسی از مدل های تازه وارد و کمی آب مانند آلفا رومئومیتو و میتسوبیشی ASX صرف نظر می کنیم.

مرسدس بنز C200

خودروهای زیر 2500 سی سی به درد بخور!

در حال حاضر، C۲۰۰ تنها نماینده مرسدس بنز و همچنین گران ترین و لوکس ترین خودرو در این گروه است که با بهره گیری از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ به حجم ۱۷۹۶ سی سی، قدرتی معادل ۱۸۱ اسب بخار را تولید می کند. مهمترین نکته در مورد این مدل این است که نسبت به موتور کم حجم ۱۶ سوپاپ خود، شتاب گیری بسیار خوبی دارد و در مدت زمان ۷/۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. ضمنا میانگین مصرف سوخت C۲۰۰، ۲۰۱۲ برابر ۶/۴ الی ۶/۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده و امکانات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.


تویوتاکرولا

خودروهای زیر 2500 سی سی به درد بخور!

کرولا نسبت به دیگر سدان های موجود در این گروه ساده تر است و این سادگی نه تنها در طراحی خارجی بلکه در مورد طراحی کابین و ادوات داخلی آن نیز صدق می کند. سواری این خودرو کاملا نرم و بی صدا بوده و کابین راحتی دارد. از لحاظ شتاب گیری و قدرت موتور نیز چندان تند و تیز و اسپورت نیست اما مهمترین مزیتش این است که علاوه بر مصرف سوخت مناسب، استهلاک بسیار پایینی دارد. در مورد تجهیزات و امکانات رفاهی کرولا هم باید بگوییم که کاملا معمولی و خلوت است و واقعا پرداخت مبلغی بیش از ۶۰ میلیون تومان برای آن منطقی نیست! حجم موتور کرولا برابر ۱۷۹۴ سی سی بوده و به طور میانگین ۷.۵ لیتر بنزین را در ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند.


تویوتا یاریس

خودروهای زیر 2500 سی سی به درد بخور!

یاریس هاچ بک با پیشرانه ۳.۱ لیتری ۸۴ اسب بخاری، یکی از ضعیف ترین اعضای گروه بوده که البته مانند کرولا، خودرویی نرم و کم استهلاک است. فضای سرنشینان جلو و عقب یاریس نسبت به کیا پیکانتو اندکی جادارتر است اما فضای بار بسیار محدودی دارد. کیفیت ادوات داخلی و سبک طراحی در این مدل، نسبت به نسل قبل پیشرفت چشمگیری داشته است اما هنوز هم از لحاظ تجهیزات و امکانات رفاهی به رقبای کره ای خود نمی رسد. میانگین مصرف سوخت این هاچ بک شهری ۶/۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.



هیوندای سوناتا

خودروهای زیر 2500 سی سی به درد بخور!

نسل فعلی سوناتا هم مانند نسل قبلی، فروش بسیار خوبی را در بازار ایران تجربه کرد که از مهمترین دلایل آن می توان به طراحی جذاب این نسل و همچنین امکانات رفاهی بسیار خوب آن اشاره کرد. سوناتا از یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۲۳۵۹ سی سی برخوردار است که قدرتی معادل ۱۷۶ اسب بخار را تولید می کند و شتاب گیری نسبتا خوبی دارد اما سواری آن اندکی خشک بوده و کیفیت ادوات داخلی آن، در حد مطلوب این کلاس نیست. سوناتا هم به طور میانگین، هشت لیتر بنزین را در هر ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند.


هیوندای ix35

خودروهای زیر 2500 سی سی به درد بخور!

هیوندای ix۳۵ که در بعضی کشورها با همان نام توسان به فروش می رسد، به عنوان یک مدل پرطرفدار در بازار داخلی شناخته می شود و بازار دست دوم خوبی هم دارد. طراحی ظاهنری این مدل نسبتا جذاب بوده و کابین زیبایی هم دارد اما فضای سرنشینان آن به خصوص در ردیف عقب، محدود است. موتور چهار سیلندر این خودرو دارای حجمی معادل ۲۳۵۹ سی سی بوده و شتاب اولیه آن برابر ۱۰ ثانیه است. از لحاظ تجهیزات و امکحانات رفاهی نیز در نمونه های فول آپشن بسیار رضایتبخش بوده اما سواری خشک و کیفیت نامطلوب برخی از ادوات داخلی آن کمی آزاردهنده است. میانگین مصرف سوخت ix۳۵ برابر ۹/۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.



هیوندای i۳۰

خودروهای زیر 2500 سی سی به درد بخور!

i۳۰؛ هاچ بک محبوب و پرفروش هیوندای است که در نوع خود، ویژگی های مثبت بسیار زیادی دارد. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۱۹۷۵ سی سی بهره می گیرد که قدرت ۱۴۳ اسب بخاری آن راضی کننده و قابل توجه است. فرمان i۳۰ بسیار نرم و خودش دست است و هندلینگ و پایداری خوبی هم دارد. فضای داخلی آن نیز برای چهار سرنشین بسیار خوب و جادار است و از لحاظ تجهیزات و امکانات رفاهی هم کاملا رضایت شما را جلب خواهد کرد. مهمترین مشکل i۳۰، کیفیت نه چندان دلچسب ادوات داخلی آن است.



هیوندای i۲۰

خودروهای زیر 2500 سی سی به درد بخور!

i۲۰ از نظر سواری و امکانات، شباهت بسیار زیادی به برادر بزرگش یعنی i۳۰ داشته و یکی از جالب ترین مشخصاتش این است که نسبت به رقبای خود، فضای بار جادارتر و کرابردی دارد. پیشرانه چهارسیلندر این خودرو به حجم ۱۵۹۱ سی سی بوده که قدرتی معادل ۱۲۴ اسب بخار را تولید می کند که باز هم در مقایسه با رقبا، بسیار خوب است. ضمنا i۲۰ به طور میانگین ۶/۵ لیتر بنزین را در ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند.


کیا اپتیما

خودروهای زیر 2500 سی سی به درد بخور!

طراحی ظاهری این نسل از اپتیما بسیار زیبا و جذاب است و در نگاه اول اصلا به نظر نمی رسد که یک خودروی کم مصرف و اقتصادی باشد. فضای کابین اپتیما برای همه سرنشینان، راحت و بسیار جادار است و البته سواری نسبتا خشکی دارد. این خودرو از یک موتور چهارسیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۲۳۵۹ سی سی بهره می گیرد که به لطف یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک، شتاب گیری خوبی را برای اپتیما به ارمغان آورده است. اگرچه طراحی داشبورد و کنسول مرکزی این مدل، چندان عامه پسند نیست، اما از لحاظ تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی بسیار رضایتبخش است. میانگین مصرف سوخت اپتیما حدود ۸.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.


کیا اسپورتیج

خودروهای زیر 2500 سی سی به درد بخور!

اسپورتیج هم از لحاظ فنی و امکانات رفاهی، شباهت بسیار زیادی با هیوندای ix۳۵ دارد با این تفاوت که فضای ردیف عقب آن اندکی جادارتر بوده و البته سواری آن، کمی خشک تر است. این خودرو نیز از پیشرانه چهار سیلندر ۲/۴ لیتری به قدرت ۱۷۷ اسب بخار بهره می برد و فرمان پذیری و قدرت ترمزگیری آن بسیار خوب است. میانگین مصرف سوخت این خودرو برابر ۹.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.


کیاسراتو

خودروهای زیر 2500 سی سی به درد بخور!

سراتو در دو مدل کوپه و سدان به بازار عرضه می شود و در واقع می توان گفت که نسبت به رقیب خود یعنی مزدا ۳، امکانات بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. فضای کابین آن نیز جادار و راحت بوده و فضای صندوق بار آن، بسیار مناسب است. یکی از معایب این خودرو (به خصوص در مدل ۱۶۰۰) این است که عملکرد گیربکس و موتور آن در شتاب گیری ثانویه و سبقت گیری ها چندان رضایتبخش و تند و تیز نیست. میانگین مصرف سوخت سراتو ۲۰۰۰ سی سی برابر ۸/۷ لیتر و برای مدل ۱۶۰۰ سی سی معادل ۷/۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.


کیاپیکانتو

خودروهای زیر 2500 سی سی به درد بخور!

پیکانتو به عنوان کوچکترین محصول کیا به تازگی وارد بازار ایران شده است و طراحی ظاهری آن به خصوص در قسمت جلو، بسیار جذاب و دوست داشتنی است. فضای سرنشینان جلو این خودرو، نسبتا جدادار راحت بوده اما ردیف عقب آن، نسبت به بعضی از رقبا، محدودتر است. موتور چهار سیلندر پیکانتو به حجم ۱۲۴۸ سی سی بوده و قدرتی معادل ۸۵ اسب بخار را تولید می کند اما جالب اینجاست که با گیربکس چهار دنده اتوماتیک، شتاب اولیه ای برابر هیوندای i۲۰ دارد! میانگین مصرف سوخت این مینی هاچ بک، برابر ۷/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده که واقعا جالب توجه است.


MG

خودروهای زیر 2500 سی سی به درد بخور!

ام جی در مدل های MG۵۵۰، MG۶ جی تی و MG۶ مگنت در ایران عرضه می شود که مدل ۵۵۰ فقط در نوع دلوکس (نیمه فول آپشن) و مدل ۶ هم در دو نوع دلوکس و گرند لوکس (فول آپشن) موجود است و انصافا مدل های فول آپشن آن تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی بسیار خوبی دارند. هر دو مدل ۵۵۰ و ۶ از لحاظ فنی و امکانات رفاهی، کاملا یکسان هستند و موتور ۱/۸ لیتری آنها با کمک یک توربوشارژ قدرتی معادل ۱۶۰ اسب بخار را تولید می کند. کابین MG طراحی زیبایی داشته و از دیگر محاسن آن می توان به صندلی های بزرگ و راحت با پوشش چرم مصنوعی اشاره کرد. میانگین مصرف سوخت این خودرو ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون از راهنمایی های خوبتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج