adexo3
۴۰۰۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

لحظه هایتان را سه بعدی ضبط کنید

سال گذشته که فیلم سه‌بعدی «آواتار» با کیفیت چشمگیرش روی پرده‌ سینماها رفت، افراد بسیاری در هر دو حوزه هنر و فناوری آن راتحسین کردند.

لحظه هایتان را سه بعدی ضبط کنید

لحظه هایتان را سه بعدی ضبط کنید

سال گذشته که فیلم سه‌بعدی «آواتار» با کیفیت چشمگیرش روی پرده‌ سینماها رفت، افراد بسیاری در هر دو حوزه هنر و فناوری آن راتحسین کردند. سه‌بعدی بودن فیلم و استفاده از دوربین‌های فیلم‌برداری حرفه‌ای و سه‌بعدی مساله‌ ساده‌ای نبود که بشود راحت از کنارش رد شد. اما این روزها اینقدر محصولات سه‌بعدی در حوزه‌های مختلف وارد دنیای فناوری شده‌اند که مثل آواتار هیجان‌زده‌مان نمی‌کنند. اما باز هم قابل توجه هستند.


از جمله آنها می‌توان به دوربین فیلم‌برداری سه‌بعدی JVC به نام GS-TD1 اشاره کرد. این دوربین برای کاربران خانگی طراحی و تولید شده است. دو لنز بزرگ HD GT آن که در فاصله مناسبی از هم قرار دارند در نگاه نخست ما را یاد شخصیت جذاب کارتون زیبای Wall-E می‌اندازد. کیفیت فیلم‌های این دوربین Full HD و حافظه داخلی آن 64 گیگابایت‌ است.


GS-TD۱ از نظر طراحی کمی عریض‌تر از دیگر دوربین‌های فیلم‌برداری است. اندازه آن ۸/۱۷۷ × ۵/۶۸ × ۱/۱۰۴ میلی‌متر و وزنش حدود ۶۳۵ گرم است. به همین دلیل باید فیلم‌برداری با یک دست را با آن به فراموشی بسپارید!

هنگام فیلم‌برداری سه‌بعدی‌، زوم اپتیکالِ دوربین ۵ برابر اما در حالت دوبعدی‌، این میزان به ۱۰ برابر افزایش می‌یابد. این دوربین از فناوری Biphonic برای ایجاد صدای سه‌بعدی بهره می‌برد و میکروفن‌هایش در دو طرف لنزها کار شده‌اند. یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های محصول مورد بحث، صفحه‌نمایش چرخان آن در کناره سمت چپ است. نه تنها این صفحه‌نمایش ۳/۵ اینچ تمام‌لمسی است و از رزولوشن ۹۲۰ هزار پیکسل پشتیبانی می‌کند بلکه‌ استریوسکوپیک بودنش به شما اجازه می‌دهد ویدئوهای سه‌بعدی ضبط شده خود را بدون نیاز به عینک تماشا کنید. در ضمن، به دلیل لمسی بودن، بیشتر تنظیمات دوربین از طریق آن انجام می‌شود. واکنش‌پذیری نمایشگر نیز عالیست.


ضبط ویدئویی با کیفیت Full HD و سه‌بعدی (MP4 MVC)، صفحه‌نمایش لمسی LCD با قابلیت بزرگ‌نمایی خودکار، رابط کاربری لمسی، حافظه داخلی 64 گیگابایت که به کاربر اجازه ضبط 4 ساعت ویدئوی سه‌بعدی را با بهترین کیفیت می‌دهد و پشتیبانی از کارت‌های حافظه SDXC‌، پورت USB‌، خروجی A/V‌، بلندگو، تنظیم خودکار اختلاف نقطه دید و از دیگر مشخصه‌های این محصول هستند. قیمت بالا‌، کیفیت نه چندان خوب ویدئوها، مخصوصا در فضاهای بسته‌ و نیاز به وجود یک باتری یدک و با ظرفیت بالاتر را نیز می‌توان به عنوان نقاط ضعف آن برشمرد. با TD1‌ می‌توان در هر دو حالت دو یا سه‌بعدی نیز با کیفیت 2/9 مگاپیکسل عکس گرفت. متاسفانه کیفیت عکس‌ها چندان عالی نیست. نویز زیادی در آنها دیده می‌شود و روشنایی‌شان نیز در حد مناسبی نیست. عکس‌هایی که در فضاهای بسته با نور طبیعی ثبت می‌شوند‌، مایوس‌کننده از آب در می‌آیند. به شما توصیه می‌کنیم در فضاهای باز از حالت Intelligent Auto و در فضاهای بسته از حالت دستی کمک بگیرید تا بتوانید با دقت بیشتری فوکوس و پارامترهای خاص عکس را تنظیم کنید.


باتری دوربین در حالت فیلم‌برداری سه‌بعدی تا یک ساعت انرژی مورد نیاز آن را تامین کند. به همین دلیل بهتر است باتری دیگری با گنجایش بالاتر نیز به همراه داشته باشید.

Everio GS-TD۱ از دو سنسور CMOS با نوردهی پس‌زمینه (BSI) بهره می‌برد. هم‌چنین موتور عکاسی پرسرعتی برای پردازش هم‌زمان دو تصویر Full HD دارد.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

لحظه هایتان را سه بعدی ضبط کنید


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج