۴۸۳۵۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ساعت هوشمند مایکروسافت در راه است

اگر گرایش بعدی دنیای فناوری ساخت ساعت های هوشمند است، مایکروسافت هم مثل همیشه نمی خواهد از این قافله عقب بماند.

ساعت هوشمند مایکروسافت در راه است






برترین ها: اگر گرایش بعدی دنیای فناوری ساخت ساعت های هوشمند است، مایکروسافت هم مثل همیشه نمی خواهد از این قافله عقب بماند. در همین راستا، در حال ساخت ساعت لمسی هوشمند است. این شرکت بزرگ قصد دارد در زمینه تولید محصولات کامپیوتری با برندهایی همچون اپل وارد رقابت تنگاتنگ شود.

ساعت هوشمند مایکروسافت در راه است

اوایل سال جاری میلادی بود که مایکروسافت از همکاران آسیایی خود درخواست کرده بود تا عناصر لازم برای ساخت وسیله ای ساعت مانند را تهیه و تولید کنند. یکی از مجریان این طرح می گوید در دفتر مرکزی شرکت تولید نرم افزار «ردموند» در واشنگتن با گروه تحقیق و توسعه مایکروسافت ملاقات داشته است. اما هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت قصد دارد این وسیله را به صورت ساعت بسازد یا خیر.

بسیاری از سرمایه گذارهای بزرگ و شرکت های فناوری در تلاش برای ساخت فناوری های پوشیدنی و کامپیوتری با حسگرهایی با کارایی بالا و اندازه باریک هستند که بتواند دمای بدن، موقعیت مکانی و دستورات صوتی افراد را در طول حرکت تشخیص دهد و اجرا کند.

برخی از فناوری های پوشیدنی جدید همچون FuelBand نایک، فعالیت های فیزیکی کاربر را اندازه می گیرند در حالیکه شرکت های دیگر در حال تلاش برای اضافه کردن قابلیت های گوشی های هوشمند همچون دریافت پیامک، عکاسی یا چک کردن وضعیت آب و هوا هستند. اپل نیز در حال ساخت ساعت مچی هوشمند است.

موسسه فناوری Pebble در حال حاضر ساعت های می فروشد که به طور بی‌سیم با اسمارت‌فون کاربر سینک می شود و با لرزش دریافت تماس تلفنی، ایمیل یا پست جدید در توئیتر را به اطلاع کاربر می رساند. شرکت گوگل نیز در حال حاضر محصول جدید خود به نام «عینک گوگل» را به بازار عرضه کرده تا قابلیت های آن را در دنیای واقعی آزمایش کند. این گجت اطلاعات مختلف را روی شیشه های عینک روی چشم کاربر به او نمایش می دهد.

این روزها شاهد رشد روزافزون تولید و عرضه فناوری های پوشیدنی در دنیا هستیم و به نظر می رسد حمل گجت هایی همچون گوشی های همراه کمی بزرگ و دست و پا گیر شده است. ساعت مچی که قابلیت سازگاری با گوشی هوشمند کاربر را دارند مسلما طرفداران بسیاری میان مردم پیدا خواهد کرد.

موسسه تحقیقاتی گارتنر انتظار دارد بازار وسایل الکترونیک پوشیدنی تا سال ۲۰۱۶ میلادی به حدود ۱۰ میلیارد دلار آمریکا برسد.

شاید جالب باشد بدانید این نخستین باری نیست که مایکروسافت درحوزه ساخت فناوری های پوشیدنی قدم گذاشته است. حدود ده سال پیش، این شرکت وسیله ای به نام «ساعت هوشمند» وارد بازار کرد که با نرم افزار خود مایکروسافت کار می کرد. کاربران این ساعت می توانستند در ازای پرداخت مبلغ اشتراک، از سرتیتر خبرها، نتایج مسابقات ورزشی و پیام های فوری خود از طریق رادیو FM روی ساعت خود مطلع شوند. اما تولید این ساعت در سال ۲۰۰۸ میلادی متوقف شد.

مایکروسافت به عنوان نمونه نخستین و آزمایشی ساعت لمسی آینده خود، از شرکت ساخت قطعات خواسته است تا صفحه نمایش ۱.۵ اینچی برای آن تولید کند.

اکتبر سال گذشه میلادی، مایکروسافت تبلت سرفیس خود را عرضه کرد. اکنون نیز بسیار اصرار دارد تا کامپیوترهای کوچک تر در اندازه ۷ اینچ تولید کند تا با گجت هایی همچون آی‌پد مینی اپل وارد رقابت شود.

ساعت هوشمند مایکروسافت در راه است

از امکانات احتمالی این ساعت لمسی هوشمند می توان موارد زیر را حدس زد:

• کاشی های زیبایی که در ویندوزفون و ویندوز شاهد آنها هستیم برای این ساعت بسیار مناسب به نظر می رسند. کاربر می تواند یک یا دو کاشی Live برای نمایش آب و هوا، زمان یا دیگر اطلاعات ابتدایی تعیین کند. کاشی های بیشتر نیز همه صفحه ساعت را پر خواهند کرد.

• یکی از قابلیت های بسیار خوب ویندوزفون این است که به کاربر اجازه می دهد با صوت برنامه های جانبی را کنترل کند. به طور مثال، می توانید از نرم افزار ماشین حساب بخواهید اعداد موردنظر شما را با هم جمع کند یا با صدای خود تنظیمات گوشی را تغییر دهید. این نوع دستورات خیلی راحت برای گوشی هوشمند نیز قابل ترجمه هستند. در ضمن، iOS یا اندروید فرمان صوتی برای برنامه های جانبی را ندارند و از این نظر مایکروسافت، پیشگام این فناوری است.

• در مقایسه با اندروید گوگل، مایکروسات نظارت بیشتری روی ویندوزفون خود دارد. به طوری که کمپانی می تواند تضمین کند ساعت هوشمند شما قابلیت سازگاری با ویندوزفون های ساخت اچ‌تی‌سی، سامسونگ یا نوکیا را دارد.

• شاید بتوان گفت ممکن است مایکروسافت «کیف پول دیجیتال» که اکنون برای گوشی های ویندوزفون است را روی ساعت هوشمند خود هم پیاده کند. این قابلیت به کاربر اجازه میدهد تا با اشاره به گوشی خود، پول خریدهای خود را پرداخت کند. اگر این طور شود بدون اینکه مجبور به بیرون آوردن گوشی موبایل از جیب یا کیف خود باشید، می توانید پرداخت های خود را انجام دهید.

البته این ساعت هوشمند و لمسی می تواند نقاط ضعفی هم داشته باشد. به طور مثال:

• مایکروسافت بسیار عقب تر از فناوری های Google Now یا Siri اپل در زمینه ارائه خدمات دستیار مجازی است. البته با ویندوزفون نیز می توان پیغام صوتی را به نوشتاری تبدیل کرد اما امکان تنظیم آلارم، تعیین برنامه ملاقات یا نوشتن یک ایمیل کامل با صحبت کردن را ندارد، در حالیکه همه این کارها را می توان با Siri انجام داد. ویندوزفون همچنین نمی تواند همچون Google Now وضعیت ترافیک را بگوید.

• مایکروسافت با عرضه تبلت های سرفیس آر.تی و سرفیس پرو نشان داده است می تواند سخت‌افزار اختصاصی خود را نیز تولید کند. اما معلوم نیست که آیا قرار است فناوری جدیدی به بازار ارائه دهد یا خیر! اگر بازار ساعت های هوشمند داغ شود دلیل آن احتمالا برای نمایشگرهای خمیده با طراحی زیباتر از ساعت های وجود است. البته مایکروسافت در این مسیر رقیب های قدرتمندی همچون اپل و سامسونگ دارد که همیشه سخت‌فزار محصولاتشان را خودشان تولید می کنند.

• ویندوزفون هنوز خیلی بین کاربران محبوب نیست. به همین دلیل، برنامه نویس های کمی در تولید اپلیکیشن های این سیستم‌عامل همکاری دارند. این مساله می تواند در ساعت هوشمند مایکروسافت نیز مشکل ساز شود و در مقایسه با اپل یا اندروید، نرم افزارهای کمتری برای آن تولید شود.

در حال حاضر مایکروسافت در حال آزمایش ساعت هوشمند خود است و معلوم نیست چه زمانی این دستگاه را وارد بازار خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sama

      به نظر من سونی خیلی بهتر و سریعتر و تکمیل تر داره روی ساعت هوشمند کار میکنه مدل های مختلف با بندهای متنوع و کارآیی فوق العاده بالایی داره.ضدآب و گردوغبار است. تماس ها و پیغام ها را با هشدار لرزشی نشون میده و ...
      اگه دوست دارین بیشتر بدونین به سایت www.menegin.ccom یه سری بزنید. اطلاعاتش به روز و جالبه البته قیمتش هم می تونید دربیارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج