اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۰۴۵۲
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

آیا شما سزاوار داشتن گوشی هوشمند هستید؟

اگر مواردی که در ادامه نوشته ایم را با گوشی خود انجام می دهید باید بدانید سزاوار داشتن یک گوشی هوشمند پیشرفته نیستید.

آیا شما سزاوار داشتن گوشی هوشمند هستید؟






برترین ها: گوشی های هوشمند هر روز هوشمندتر می شوند اما کاربران آنها همچنان همان استفاده های قبل را از آنها دارند. امروزه گوشی های موبایل ما نقش همه وسایل همراه را بازی می کنند، می توان با سرعت زیاد و کیفیت بالا با آنها عکاسی کرد. یا می توان با سرعت زیاد وب‌گردی و برنامه های مورد نظر را دانلود کرد. اما چرا ما گاهی از این کامپیوتر جیبی و هوشمند به طور غیرمنطقی استفاده می کنیم؟

آیا شما سزاوار داشتن گوشی هوشمند هستید؟

اگر مواردی که در ادامه نوشته ایم را با گوشی خود انجام می دهید باید بدانید سزاوار داشتن یک گوشی هوشمند پیشرفته نیستید.

۱. عکس گرفتن از غذا و به اشتراک گذاشتن آن

تفریح خیلی از ما انسان ها خوردن غذاهای خوشمزه و انواع دسرها است. شاید بتوان گفت همه ما عاشق رستوران و غذاهای متفاوت آن هستیم. اما اینکه از غذای خود عکس بگیریم و با دوستان خود در فیس بوک یا اینستاگرام به اشتراک بگذاریم به هیچ عنوان کار جالبی نیست. اصولا مردم دوست دارند زمانی به غذا نگاه کنند که پشت میز غذا یا در رستوران نشسته اند.

۲. تمام کردن بحث و مشاجره با پیامک

برخی از مردم هنگامی که با فرد موردعلاقه یا دوستانشان دعوا می کنند ترجیح می دهند به جای تماس گرفتن با آنها برایشان پیامک ارسال کنند. بله! اس‌ام‍‌اس فرستادن بسیار آسان تر است اما شما دو عنصر کلیدی را از دست می دهید: صدا و لحن گفتار طرف مقابل. در پیامک احتمال برداشت اشتباه نیز وجود دارد. در این گونه مواقع می توانید از اپلیکیشن هایی همچون اسکایپ برای عذرخواهی استفاده کنید تا آنها منظور شما را دقیق و درست متوجه شوند و سوءبرداشت نشود.

۳. ثبت خودخواهی ها

برخی مواقع با دیدن بعضی از عکس ها آرزو می کنیم کاش دوربین دوم گوشی های هوشمند هیچ گاه اختراع نمی شد. به این دلیل که عده ای تصور می کنند با این دوربین باید از چهره خود عکاسی کنند و آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند. این کار بسیار احمقانه است زیرا بیشتر این عکس ها نیز زشت از آب در می آیند. افرادی که با اسمارت‌فون گران قیمت خود این تصاویر را ثبت می کنند به نوعی از خود راضی بودن خود را به نمایش می گذارند.

۴. استفاده از گوشی به عنوان ضبط صوت در مکان های عمومی

گوشی های هوشمند جدید کیفیت صدای بسیار عالی دارند. به طور مثال، باید به HTC One اشاره کنیم که بمب صدا است. با این گوشی ها می توان موسیقی دلخواه خود را با صدای بلند پخش کرد و از کیفیت صدایشان نیز لذت برد. اما در مکان های عمومی این کار چندان خوشایند نیست. این کار موجب آزار دیگران می شود.

۵. برقراری تماس یا چک کردن گوشی در آسانسور

فکر می کنید چقدر در آسانسور زمان صرف می کنید؟ حتی اگر بین طبقات هم بایستد کمتر از یک دقیقه آنجا هستید. بنابراین، بهتر است داخل آسانسور که دیگران هم حضور دارند چند دقیقه ای گوشی خود را غلاف کنیم و مکالمه یا چک کردن فیس بوک را چند دقیقه بعد در بیرون از آسانسور انجام دهیم. اگر در حال صحبت هستید نیز می توانید به مخاطب خود بگویید در حال وارد شدن به آسانسور هستید و ممکن است تماس قطع شود.

۶. فیلم گرفتن با دوربینِ دوم گوشی

خیلی عجیب است که برخی از کاربران نمی دانند اگر به صورت عمودی با موبایل خود فیلم‌برداری کنند تصاویر آنها درست از آب در نمی آید. بدترین حالت هم این است که با دوربین دوم که در جلوی گوشی قرار دارد فیلم‌برداری کنید. برای اینکه ایده های خوبی برای عکاسی یا فیلم برداری داشته باشید خوب است کمی در اینترنت جست‌وجو و کلیپ های آموزشی نگاه کنید.

۷. استفاده از نقشه اپل برای آی‌فون

با اینکه تا حد زیادی اشکالات نقشه اپل برطرف شده است اما استفاده از آن برای یافتن مسیر به هیچ عنوان کار عاقلانه ای نیست. به جای آن از اپلیکیشن های دیگری همچون گوگل مپ یا Waze استفاده کنید. نقشه اپل مملو از اشتباه است و نشانی ها را دقیق نشان نمی دهد. از دیگر ایرادهای این نقشه این است که نمی تواند تشخیص دهد کاربر کجا قرار دارد.

۸. گشت‌وگذار در اسمارت‌فون هنگام راه رفتن

آیا اگر گوشی هوشمند نداشتید حاضر بودید در مکان های شلوغ و پرجمعیت سرتان را پایین بیندازید و راه بروید؟ اگر عاقل باشید مسلما می گویید خیر. پس چرا این کار غیرمنطقی را با گوشی خود انجام می دهید؟ حالا اگر کم دیرتر نظرات دوستان خود را در مورد عکسی که به اشتراک گذاشته اید، بدانید چه اتفاقی می افتد؟ بسیار احمقانه است که هنگام عبور از خیابان با گوشی خود پیامک ارسال یا قبض تلفن را به طور آنلاین پرداخت کنید.

۹. بلند بودن صدای نوتیفیکیشن گوشی

درک می کنیم که شاید دوست دارید هر لحظه از اتفاق هایی که در دنیای مجازی رخ می دهند آگاه باشید اما در میان یک جلسه کاری این مساله بسیار زشت و غیراخلاقی است. مسلما همکاران شما دوست ندارند در خلال بحث های کاری صدای توئیت های شما را بشنوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی است همانطور که از نامش پیداست

    • ناشناس

      برطبق نکات مهم این گفتار میتوان نتیج گرفت که 99999/99درصد ایرانیان و خصوصاً 100درصد نوجوانان لایق داشتن گوشی هوشمند نیستند.

    • مژده

      با این اوصاف من خیلی لایق م. ولی وقتی پول ندارم آیفون بخرم چه فایده ای داره :|

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج