۵۲۷۲۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۱۰ خودروی کانورتیبل جدید برای تابستان ۲۰۱۳

خودروهای کانورتیبل جان می دهند برای تابستان! به خصوص اگر یکی از خودروهای شیک و باکلاس خودروسازان معروف دنیا باشند. در زیر به جدیدترین کانورتیبل ها برای تابستان ۲۰۱۳ و پس از آن اشاره می کنیم.

10 خودروی کانورتیبل جدید برای تابستان 2013




برترین ها: خودروهای کانورتیبل جان می دهند برای تابستان! به خصوص اگر یکی از خودروهای شیک و باکلاس خودروسازان معروف دنیا باشند. در زیر به جدیدترین کانورتیبل ها برای تابستان 2013 و پس از آن اشاره می کنیم.

10 خودروی کانورتیبل جدید برای تابستان 2013

۲۰۱۴ شورلت کوروت استینگری کانورتیبل ( ۲۰۱۴ Chevrolet Corvette Stingray Convertible )

اگر تنها یک خودروی پرسرعت باشد که برای سیر و سیاحت کشور مناسب باشد، آن کانورتیبل جدید کوروت است. تنها مشکل این است که باید تا تابستان آینده منتظر آن بمانیم. چون کوروتی ها تا اواخر سال ۲۰۱۳ تصمیم ندارند آن را به نمایش بگذارند. اشکالی ندارد. وقتی این خودرو وارد جاده ها شود، سر هر چهارراه سرها به سوی آن برمی گردند! شکل جدید کوروت کمی جمع و جورتر است و بدون سقف کوپه و لوله های کولر روی شانه هایش، کمتر خودنمایی می کند، بنابراین یکی از زیباترین مدل های استینگری است.

زیر کاپوت آن یک موتور LT۱ V-۸ ۶.۲ لیتری با ۴۵۰ اسب بخار قدرت وجود دارد. با آنکه همه فکر می کنند کوروت کانورتیبل مخصوص دور دور کردن در شهر است، ولی مهندسین قول داده اند که تجربه جاده هم تجربه شیرینی باشد. تنظیمات فنربندی برای کانورتیبل پایین آورده نشده است. سقف آن همچنان پارچه ای است، ولی عایق بهتری دارد و با فشردن تنها یک دکمه، ظرف ۲۱ ثانیه سقف آن باز می شود. حتی در سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت هم می توان آن را باز کرد.


10 خودروی کانورتیبل جدید برای تابستان 2013

۲۰۱۴ جگوار نوع اف ( ۲۰۱۴ Jaguar F-Type )

گل سرسبد جگوار یعنی کانورتیبل XK هم قدرت و هم پرستیژ دارد. قدرت آن از ۳۴۰ اسب بخار در موتور V-۶ تا ۴۹۵ اسب بخار در V-۸ است. قدرتمندترین نوع اف ظرف ۴.۲ ثانیه سرعتش از صفر به صد می رسد. هر موتوری با یک جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته جفت می شود و متأسفانه دنده دستی ندارد. نکته مثبت اینکه اگزوز مدل های V-۸ چنان صدایی درمی آورند که انگار در کارخانه فراری تولید شده اند.


10 خودروی کانورتیبل جدید برای تابستان 2013

۲۰۱۳ پورشه ۹۱۱ کابریوله ( ۲۰۱۳ Porsche ۹۱۱ Cabriolet )

از سال ۱۹۸۳، پورشه ۹۱۱ کابریوله یکی از روان ترین و برجسته ترین خودروهای اسپورت کانورتیبل بوده است. ۹۱۱ کابریوله هم مانند کوروت خودرویی است که می توانید هر روز سوارش شوید. اسکلت آخرین مدل آن شبیه کوپه است. با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و انتخاب جعبه دنده هوشمند PDK دوکلاچه یا دنده دستی ۷ سرعته، این مدل پورشه یک خودرو نیرومند محسوب می شود.

سقف پارچه ای آن نرم به نظر می رسد ولی زیر پارچه آن یک سری پانل های سخت وجود دارد. سقف در ۱۳ ثانیه باز و بسته می شود. ولی انتظار نداشته باشید که در بزرگراه ۹۱۱ مانند مرسدس بنز یا بنتلی بی صدا باشد. ۹۱۱ کابریو نمونه ای از خودروهای اسپورت بدون سقف است، ولی یک خودروی نازنازی نیست.


10 خودروی کانورتیبل جدید برای تابستان 2013

۲۰۱۳ تویوتا اف تی - ۸۶ اوپن کانسپت ( ۲۰۱۳ Toyota FT-۸۶ Open Concept )

این خودرو فقط یک خودروی مفهومی است. با آنکه تویوتا در ماه مارس در جنوا از این خودرو پرده برداری کرده است، ولی هیچ برنامه ای برای تولید آن رسماً اعلام نشده است. کاملاً مشخص است که این خودرو برای تمرین استایل تولید نشده است.

این خودروی مفهومی دو صندلی جلو و دو صندلی در پشت دارد. پس باید بگوییم که صندوق عقب ظرفیت کمتری دارد. تویوتا می گوید وقتی نسخه تولیدی آن را خلق کند، سقف متحرک آن در مقایسه با مدل کوپه، "وزن خنثی" خواهد داشت. این یعنی پلتفرم این خودرو از ابتدا طوری طراحی شده که آماده کانورتیبل باشد بدون آنکه نیاز به اضافه کردن چندین کیلوگرم بریسینگ باشد.


10 خودروی کانورتیبل جدید برای تابستان 2013

۲۰۱۳ مرسدس بنز اس ال ۶۵ ای ام جی ( ۲۰۱۳ Mercedes-Benz SL۶۵ AMG )

بله، اس ال اس رودستر ۲۰۶ هزار دلاری گل سرسبد کانورتیبل های مرسدس بنز است. ولی اگر آن را به اندازه کافی جادار، انحصاری یا قدرتمند ندانیم، دیگر اس ال ۶۵ با ۶۲۱ اسب بخار قدرت حرف ندارد.

اس ال ۶۵ یک خودروی دونفره است و تفاوت کمی با اس ال ۵۵۰ معمولی دارد، حداقل از لحاظ ظاهری که اینطور است. ولی مهندسین AMG موتور V-۱۲ توربوی باورنکردنی این کمپانی را در کاپوت آن جا داده اند. این خودرو ۲۱۲۲۴۰ دلار برایتان خرج برمی دارد. این راکت جاده با همه آپشن های نازنازی اش از جمله صندلی هایی با ماساژ گرمایی، و گرمایش برای گردنتان در روزهای سرد و پانل شیشه ای الکتروکرومیک سقف که با یک دکمه نور شدید را به نور کم تبدیل می کند ارزش این مبلغ را دارد. سقف تاشونده این خودرو هم ظرف ۱۶ ثانیه باز می شود.


10 خودروی کانورتیبل جدید برای تابستان 2013

۲۰۱۳ فولکس واگن بیتل توربو کانورتیبل ( ۲۰۱۳ VW Beetle Turbo Convertible )

این خودرو مثل خودروهای اسپورت دیگری که در اینجا به آنها اشاره کردیم فوق العاده نیست. ولی موتور ۲۰۰ اسب بخاری آن هم چیزی کم ندارد و این خودرو در کمتر از ۷ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ می رسد. این بیتل جدید ظاهر جذابتری نسبت به مدل های قبلی دارد. همه عضله دارد و هم خوب طراحی شده است. ظاهر آن قیمتی بالاتر از قیمت واقعی اش نشان می دهد. سقف پارچه ای اش خیلی سریع باز و بسته می شود، حتی وقتی که سرعت خودرو ۵۰ کیلومتر بر ساعت است. سواری این خودرو روان و خوشایند است و از رانندگی با آن لذت می برید. قیمت آن ۳۰ هزار دلار است و به عنوان یک خودرو کانورتیبل این قیمت گران نیست.


10 خودروی کانورتیبل جدید برای تابستان 2013

۲۰۱۴ آئودی آر اس ۵ کابریوله ( ۲۰۱۴ Audi RS۵ Cabriolet )

خودروهای آر اس آئودی برای مأموریت های مخفی مناسبند. این سواری های فوق العاده درست مثل بقیه خانواده آئودی هستند، با این تفاوت که چند ویژگی مختص آر اس، چرخ های بزرگتر و جزئیات بدنه کمتری دارند. این خودرو برای ۴ نفر و وسایلشان برای تعطیلات مناسب است. در بسیاری از خودروها، عدم وجود سقف محکم یعنی استحکام کمتر در گوشه ها. ولی آئودی شاسی را تقویت نموده تا این مشکلات را به حداقل برساند. وقتی سقف پایین می آید (در ۱۵ ثانیه) صدای موتور ۴۴۴ اسب بخاری V-۸ آن صدای دلنشینی با ۸۵۰۰ دور در دقیقه دارد. آر اس ۵ کابریو به کمک جعبه دنده دوکلاچه هفت سرعته، در ۴.۵ ثانیه سرعتش از صفر به ۱۰۰ می رسد. درست مثل همه آئودی ها، این خودروی ۸۰ هزار دلاری کابین شیکی هم دارد.


10 خودروی کانورتیبل جدید برای تابستان 2013

۲۰۱۳ بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید کانورتیبل ( ۲۰۱۳ Bentley Continental GT Speed Convertible )

اگر ۲۳۸ هزار دلار ناقابل در جیبتان دارید و منتظرید که خرجش کنید، بیایید در مورد جی تی اسپید حرف بزنیم. کانتیننتال کانورتیبل بنتلی همیشه یک خودروی مسافرتی استثنائی بوده است. داخلش سر و صدای زیادی نمی آید و کامل راحت است و در طول سفر اصلاً اذیتتان نمی کند. مهندسین این خودرو قدرتش را از ۵۶۷ اسب بخار به ۶۱۶ رسانده اند و جعبه دنده آن را به اتوماتیک ۸ دنده ای تبدیل کرده اند. نتیجه یک کانورتیبل ۳ تنی است که در کمتر از ۴ ثانیه سرعتش از صفر به صد می رسد. البته آپشن های لوکس آن را فراموش نکنید از جمله سیستم صوتی ۷۳۰۰ دلاری Naim ، پدال های کربنی-سرامیکی ۱۳۸۷۵ دلاری و رنگ غیرعادی ۴۳۹۵ دلاری قیمت نهایی این خودرو را به ۳۰۰ هزار دلار می رساند.


10 خودروی کانورتیبل جدید برای تابستان 2013

۲۰۱۳ فورد شلبی جی تی ۵۰۰ کانورتیبل ( ۲۰۱۳ Ford Shelby GT۵۰۰ Convertible )

فکر می کنید باید مبلغ ۶ رقمی برای نشستن پشت فرمان یک کانورتیبل ۶۰۰ اسب بخاری بپردازید؟ اینطور نیست. جی تی ۵۰۰ قدرت ۶۶۲ اسب بخاری را به قیمت ۵۹۹۹۵ دلار می فروشد. موستانگ قبل از آنکه مدل شلبی بیاید، جایگاهی بسیار خاص در تاریخ فورد داشت. حالا می توانید فرمان زیبای شلبی را در دست داشته باشید. جعبه دنده آن شش سرعته است و آماده توفان به پا کردن در جاده است. بر خلاف مدل های کانورتیبل دیگر، شلبی نیازی به اضافه شدن وزن برای تنظیم شاسی نداشت.


10 خودروی کانورتیبل جدید برای تابستان 2013

۲۰۱۴ بی ام دبلیو زد ۴ ( ۲۰۱۴ BMW Z۴ sDrive۳۵is )

این نام شاید کسانی که با رودستر های بی ام دبلیو آشنا نیستند را متحیر کند، ولی به نام آن توجه نکنید، این خودرو یک کانورتیبل فوق العاده است. زد ۴ برای سال ۲۰۱۴ قرار است بروز رسانی شود و البته موتور ۳۳۵ اسب بخاری توربو شارژ دوقلوی آن دست نخورده می ماند و جعبه دنده دو کلاچه دارد. این یعنی در کمتر از ۵ ثانیه سرعتش از صفر به صد می رسد. شاید دوست داشته باشیم که دنده دستی مناسبی داشته باشد. ولی برای این منظور باید مدل های sDrive۳۵i یا ۲۸ i را بخرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج