adexo3
۵۶۳۲۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

كُره ، متحد جديد غول نرم افزاري جهان

بررسي محصولات جديد بخش ويندوز كمپاني كره اي كه در مراسم پريمير ۲۰۱۳ معرفي شدند

كُره ، متحد جديد غول نرم افزاري جهان

روزنامه هفت صبح: بررسي محصولات جديد بخش ويندوز كمپاني كره اي كه در مراسم پريمير 2013 معرفي شدند

بسياري از كساني كه اخبار دنياي فناوري را دنبال مي‌كنند، با محصولات سامسونگ در حوزه تلفن‌هاي هوشمند آشنا هستند. اين شركت كره‌اي هر‌ساله تعداد زيادي تلفن هوشمند در رده‌هاي مختلف طراحي و توليد مي‌كند. تلفن‌هايي كه بايد با محصولات اپل، ال‌جي و اچ‌تي‌سي رقابت كنند. با اين حال سامسونگ شركتي نيست كه خود را به يك زمينه خاص محدود كند.

كُره ، متحد جديد غول نرم افزاري جهان

هر چند توليد‌كننده كره‌اي شاخه‌هاي فراواني داشته و محصولات متفاوتي از جمله وسايل خانه، دستگاه‌هاي مرتبط با ساخت‌و‌ساز و حتي بيمه را پوشش مي‌دهد اما زير مجموعه مرتبط با فناوري آن به عنوان يكي از بخش‌هاي سودآور سامسونگ شناخته مي‌شود. در همين راستا سامسونگ طي مراسمي‌ تحت عنوان پريمير ۲۰۱۳ تعدادي از محصولات خود در زمينه تبلت، لپ‌تاپ و كامپيوتر‌هاي خانگي را معرفي كرد كه به نوعي قصد دارند تا اعتبار برند آتيو را افزايش دهند.

برندي كه مخصوص به محصولات ويندوزي سامسونگ است. توليد‌كننده كره‌اي تصميم گرفته با ساخت زير مجموعه‌هاي مختلف همچون گلگسي و آتيو نه‌تنها تعداد زيادي محصول مختلف را روانه بازار كند بلكه از لحاظ رواني ذهن خريدار را آماده اين موضوع كند كه محصولات پيش‌رو تفاوت‌هاي بسياري با يكديگر دارند.

يك تير و دو هدف

اولين محصولي كه در مراسم پريمير ۲۰۱۳ از سوي سامسونگ معرفي شد، لپ‌تاپي با ساختار اسلايد بود. اين لپ‌تاپ كه آتيو كيو نام دارد شباهت فراواني به محصول ايسوس داشته و قابليت استفاده از آندرويد و ويندوز ۸ را به صورت همزمان در اختيار كاربر قرار مي‌دهد.

كُره ، متحد جديد غول نرم افزاري جهان

آتيو كيو با توجه به اين موضوع و البته استفاده از طراحي اسلايد در چهار حالت مختلف قرار گرفته و با توجه به ضخامت و وزن پايينش مي‌تواند تجربه تبلت و لپ‌تاپي با صفحه نمايش ۱۳ اينچ را به ارمغان بياورد. آتيو كيو از نسخه خالص آندرويد ۴.۲ به همراه ويندوز ۸ استفاده مي‌كند. طراحان سامسونگ براي ساخت اين محصول از پردازنده Core i۵ سري‌ هاسول اينتل به همراه چهار گيگابايت حافظه و ۱۲۸ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي به صورت SSD استفاده مي‌كند.

نكته قابل توجه در رابطه با اين لپ‌تاپ وضوح تصوير صفحه نمايش ۱۳.۳ اينچي آن است كه ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ بوده و در ادامه تراكم پيكسلي ۲۷۵ را پديد مي‌آورد. كساني كه براي اولين بار اين لپ‌تاپ هيبريدي را تجربه كرده‌اند روي كيفيت بالاي صفحه نمايش و قابليت لمسي آن تاكيد به خصوصي داشته‌اند.

سامسونگ براي بهبود كار كساني كه مي‌خواهند با استفاده از آتيو كيو طراحي كنند يك قلم مخصوص نيز قرار داده كه ۱۰۲۴ درجه حساسيت دارد. در نهايت بايد به اين موضوع نيز اشاره كرد كه وجود دو سيستم عامل مختلف اين امكان را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد كه فايل را به راحتي به اشتراك هر كدام از آنها قرار داده و حتي ارتباط مناسبي را با دستگاه‌هاي مبتني بر سيستم عامل آندرويد بر قرار كند.

تبلتي با طراحي گلگسي

بعد از لپ‌تاپ سري آتيو نوبت به يكي از تبلت‌هاي اين برند مي‌رسد. سامسونگ در مراسم شب گذشته تبلت آتيو تب ۳ را معرفي كرد كه به عنوان يكي از باريك‌ترين تبلت‌هاي ويندوز ۸ شناخته مي‌شود. نكته قابل توجه اين است كه آتيو تب ۳ از نسخه پرو ويندوز ۸ استفاده كرده و تنها ۸.۲۲ ميلي‌متر ضخامت دارد.

كُره ، متحد جديد غول نرم افزاري جهان

تبلت جديد سامسونگ از يك صفحه نمايش

۱۰.۱ اينچي با وضوح تصوير ۱۳۶۶ در ۷۶۸ بهره مي‌برد. همچون بسياري از تبلت‌هاي ويندوز ۸ آتيو تب ۳ نيز از پردازنده دو هسته‌اي اينتل اتم استفاده مي‌كند. سامسونگ براي پردازش گرافيكي چيپ پاور وي‌آر ۵۴۵ را در كنار دو گيگابايت رم قرار داده است. طبق اطلاعات به دست آمده تب ۳ به صورت داخلي ۶۴ گيگابايت حافظه داشته و از شكاف كارت اس‌دي نيز پشتيباني مي‌كند.

سامسونگ براي طراحي اين تبلت

۱۰ اينچي از ساختار استفاده شده در گلگسي اس ۳ بهره گرفته و يك تايپ كاور جالب توجه نيز به آن اضافه كرده است. حاضرين در مراسم سامسونگ توضيح داده‌اند كه اين كاور تركيبي از نمونه موجود براي آي‌پد و تبلت سرفيس است. در انتها بايد به اين موضوع نيز اشاره كرد كه آتيو تب ۳ به همراه نسخه مجاني آفيس هوم و استوديودنت با قيمت ۶۹۹ دلار طي دو ماه آينده به صورت جهاني عرضه مي‌شود. سامسونگ محصولات بسيار خوبي را در مراسم شب گذشته معرفي كرد اما به هيچ وجه اين نكته را ملاك قرار نداده كه توليدات اين چنيني در دنياي فناوري بدون نوآوري و قابليتي خاص تنها قادر به دستيابي به جايگاهي ميانه در بازار رقابت هستند.

كُره ، متحد جديد غول نرم افزاري جهان

سامسونگ الکترونیکس یک شرکت چند ملیتی و یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات به شمار می‌آید. در اوت سال ۲۰۰۵، BusinessWeek سامسونگ را بهترین مارک تولید‌کننده لوازم برقی معرفی کرد. دفتر اصلی در سئول کره‌جنوبی و یکی از بخش‌های گروه سامسونگ است. این شرکت در بیش از ۱۰۰ کشور فعالیت دارد.

کلمه سامسونگ در زبان کره‌ای «Three stars» یا «سه ستاره» معنی می‌دهد. گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط Lee Byung-chul بنیانگذاری شد. این گروه در سال ۱۹۵۱ با عنوان شرکت سامسونگ ثبت شد. سامسونگ الکترونیکس در سال ۱۹۶۹ در شهر Daegu کره جنوبی تأسیس شد که کار اصلی آن تولید لوازم الکترونیکی از قبیل تلویزیون، ماشین حساب، یخچال، کولر و ماشین لباسشویی بود. در سال ۱۹۸۱میلادی ، شرکت بیش از ۱۰ میلیون تلویزیون سیاه و سفید تولید کرد. در سال ۱۹۸۸ با شرکت نیمه هادی و ارتباطات سامسونگ ترکیب شد.

در ابتدا و میانه دهه ۹۰ سامسونگ تولید حافظه و هارد دیسک را برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شروع کرد که امروزه همچنان بخش بزرگی از تجارت سامسونگ را تشکیل می‌دهد. آنها در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدكننده تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شوند ؛ هرچند در بخش ویندوز تاکنون محصولات جالبی روانه بازار نکرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج