اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۱۶۰۱
۳ نظر
۵۱۵۱
۳ نظر
۵۱۵۱
پ

ماشین های عضلانی آمریکایی (۱)

هیچ ماشینی به اندازه خودروهای عضلانی آمریکایی جذاب و دوست داشتنی نیست. زمانی که اروپایی های ماشین های عروسکی خود با موتور چهار سیلندر را در دهه ۱۹۶۰ میلادی نمایش می دادند، آمریکایی ها ماشین های عضلانی زیبایی داشتند که بسیار هم قدرتمند بودند.

ماشین های عضلانی آمریکایی (1)





برترین ها: هیچ ماشینی به اندازه خودروهای عضلانی آمریکایی جذاب و دوست داشتنی نیست. زمانی که اروپایی های ماشین های عروسکی خود با موتور چهار سیلندر را در دهه 1960 میلادی نمایش می دادند، آمریکایی ها ماشین های عضلانی زیبایی داشتند که بسیار هم قدرتمند بودند. دهه 1960 میلادی، دوره طلایی ماشین های عضلانی بود. از میان این مدل ها، 20 خودرو را انتخاب و معرفی کرده ایم.

1. 1949 Oldsmobile Rocket 88

مدتی پس از جنگ جهانی دوم بسیاری از کارشناسان و طراحان خودرو از همه مهارت و قدرت خود استفاده کردند تا بتوانند ماشین های دهه 1930 را دوباره به خیابان ها بازگردانند. این علاقه به رقابت میان قدرت اتومبیل ها تبدیل شد. در آن زمان، اولدزموبیل سردمدار بود و خودروهای این کمپانی موتور V8 304 اینچ مکعب بودند. اولدزموبیل نه تنها موتورهای 135 اسب بخاری برای مدل 98 یا موتوری 6 سیلندر برای مدل متوسط 76 تولید می کرد، بلکه مدل عضلانی Rocket 88 را نیز تولید می کرد که می توانست در عرض 12 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برسد.

ماشین های عضلانی آمریکایی (1)

۲. ۱۹۵۶ Chrysler ۳۰۰B

کرایسلر نیز با تولید موتور Hemi V۸ در سال ۱۹۵۴ میلادی، وارد رقابت اسب های بخار شد و در سال ۱۹۵۵ سدان ۳۰۰ خود را با اندازه متوسط به بازار رقابت عرضه کرد. در سال ۵۶ نیز مدل ۳۰۰B سروصدای زیادی کرد زیرا نخستین خودروی آمریکایی بود که به ازای هر اینچ مکعب یک اسب بخار قدرت تولید می کرد. موتور Hemi به اندازه ۳۵۴ اینچ مکعب رشد کرد و با داشتن دو کاربراتور و ضریب تراکم (نسبت‌ چگالى‌ هوا قبل‌ و بعد از همفشارش‌ توسط‌ پيستون‌) ۱۰:۱، حدود ۳۵۵ اسب بخار قدرت داشت. این خودرو در عرض ۹۰ ثانیه می توانست از سرعت صفر به صد برسد. از این خودرو مجموعا ۱۱۰۲ دستگاه فروخته شده است.

ماشین های عضلانی آمریکایی (1)

۳. ۱۹۶۴ Pontiac GTO

هنگامی که گروه مستقل جنرال موتورز با کوچک کردن موتور V۸ و ۳۸۹ اینچ مکعبی پونتیاک Tempest مخالفت کردند، مشغول طراحی خط تولید خودروهای عضلانی دهه ۱۹۶۰ بودند. این خودرو GTO نام داشت - این نام از فراری گرفته شده است -و موتور آن طوری طراحی شده بود که ۳۴۸ اسب بخار قدرت داشته باشد و کاربراتور آن Tri-Power ۳ پونتیاک باشد. این خودرو فقط ۱۳۶۱ کیلوگرم وزن دارد و می تواند در عرض ۵.۷ ثانیه از سرعت صفر به یکصد کیلومتر برسد.

ماشین های عضلانی آمریکایی (1)

۴. ۱۹۶۵ Chevrolet Chevelle Malibu SS۳۹۶ Z۱۶

Chevelle نیز همچون GTO اندازه متوسط دارد. Chevelle کوتور ۳۹۶ اینچ مکعب با قدرت ۳۷۵ اسب بخار و از نوع V۸ دارد که از کوروت تقلید کرده است. این ماشین Chevelle SS۳۹۶ Z۱۶ نام داشت و در آن زمان فقط ۲۰۱ دستگاه از ساخته شد. این کوپه هاردتاپ (اتومبيل‌ سوارى كه‌ بين‌ پنجره‌هاى جلو و عقب‌ آن‌ پايه‌ يا ميله‌ وجود ندارد و سقف‌ آن‌ فقط‌ در جلو و عقب‌ به‌ بدنه‌ وصل‌ است‌) بدنه قوی تر و مستحکم تری از کانورتبل ها و سیستم فنربندی بهتر و ترمزهای Impala داشت.

ماشین های عضلانی آمریکایی (1)

۵. ۱۹۶۸ Ford Mustang Cobra Jet

ماشین های عضلانی همیشه در جاده های مستقیم بهتر کار می کنند تا در جاده های پر پیچ و خم خارج از شهر و هندلینگ ماشین های جاده ای را ندارند. بنابراین، باید گفت شبلی موستانگ و باس ۳۰۲ در زمان خود جزو خودوهای عضلانی نبوده اند. اما کبرا جت های موستانگ جزو عضلانی های دهه ۱۹۶۰ میلادی بودند. زیر کاپوت این خودرو، یک موتور V۸ و ۴۲۸ اینچ مکعب وجود دارد که ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید می کند. خودروهای CJ موستانگ در زمان خود جزو بهترین ها بودند و همیشه روی تیتر مجله ها ثبت می شدند. اما با دلیل موتور سنگین و بزرگی که داشتند نتوانستند همه بازار را قبضه کنند.

ماشین های عضلانی آمریکایی (1)

۶. ۱۹۶۸ Plymouth Road Runner

مدل Plymouth Road Runner سال ۱۹۶۸ میلادی یکی از نمونه های بارز خودروهای عضلانی با اندازه متوسط است. این خودرو با موتور ۳۸۳ اینچ مکعب و ۳۳۵ اسب بخار V۸ عرضه می شد اما خریداران می توانستند ۷۱۴ دلار بیشتر پرداخت کنند و موتور Hemi V۸ با اندازه ۴۲۶ اینچ مکعب و ۴۲۵ اسب بخار خریداری کنند. با این موتور، خودرو می توانست یک‌چهارم مایل (۱.۲ کیلومتر) را در عرض ۱۳.۵ ثانیه با سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت طی کند. این خودرو همچنین سیستم فنربندی بسیار قوی و بادوام، تایرهای پهن و ترمزهای بزرگ تر نیز دارد.

ماشین های عضلانی آمریکایی (1)

۷. ۱۹۶۸ Dodge Charger

نسل دوم دو چارجر نخستین بار در سال ۱۹۶۸ میلادی با شکلی شبیه قوطی نوشابه عرضه شد. زیر کاپوت این خودرو، موتور مگنوم V۸ و ۴۴۰ اینچ مکعبی با ۳۷۵ اسب بخار قرار دارد. البته خریدار می توانست مدل سفارشی آن را با موتور Hemi V۸ که ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۶ اینچ مکعب اندازه دارد، انتخاب کند. Hemi Charger می توانست در عرض ۶ ثانیه از سرعت صفر به یکصد کیلومتر برسد و ۱.۲ کیلومتر را در ۱۳.۵ ثانیه طی کند. این خودرو ستاره سینما نیز هست و در فیلم Bullitt، ماشین آدم بدها بود.

ماشین های عضلانی آمریکایی (1)

۸. ۱۹۶۹ Pontiac GTO Judge Ram Air IV

GTO پونتیاک از سال ۱۹۶۴ میلادی ساخت خودروهای عضلانی را آغاز کرد. در سال ۱۹۷۰، رقابت در خیابان ها و اتاق های نمایش باعث شد تا هر کارخانه خودروسازی بیشترین و بهترین تلاش خود را انجام دهد. پونتیاک نیز این رسالت خود را با تولید GTO Judge به انجام رساند. این خودرو، موتور Ram Air III مدل V-۸ ۴۰۰ اینچ مکعب با ۳۶۶ اسب بخار قدرت و اگزوز چندگانه دارد. قیمت کنونی این خودرو در بازار آمریکا حدود ۸۰ هزار دلار است. مجموعا ۶,۸۳۳ دستگاه از این خودرو فروخته شده است.

ماشین های عضلانی آمریکایی (1)

۹. ۱۹۶۹ Hurst/Olds ۴-۴-۲ W-۴۶

در دهه ۱۹۶۰ میلادی، سیاست جنرال موتورز به این ترتیب بود که موتورهای ۴۰۰ اینچ مکعب را در خودروهای ابتدایی خود کار بگذارد. اولدزموبیل نیز این سیاست را در خودروهای Hurst/Olds خود دنبال کرد. بر همین اساس، Hurst نیز موتور V۸ و ۴۵۵ اینچ مکعبی داشت. این موتور، ۳۹۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و ۵۰۰ پوند-پا گشتاور دارد. این مدل از صفر تا صد را در عرض شش ثانیه پر می کند و در عرض کمتر از ۱۴ ثانیه می تواند ۱.۲ کیلومتر را طی کند.از دیگر ویژگی های آن باید به دنده H شکل دو شیفتر، دو هود فایبرگلاسی روی کاپوت و بال عقب اشاره کرد. فقط ۹۰۰ دستگاه از این خودرو در سال ۱۹۶۹ میلادی ساخته و عرضه شد.

ماشین های عضلانی آمریکایی (1)

۱۰. ۱۹۷۰ AMC Rebel Machine

در اوج تولید ماشین های عضلانی، AMC قوی ترین موتور V۸ خود با اندازه ۳۹۰ اینچ مکعب و قدرت ۳۴۰ اسب بخار را در خودروی Rebel SST عرضه کرد. نتیجه این کار تولید Rebel Machine بود که هواکش، ترمز دیسکی جلو و دنده دستی چهار سرعته Hurst داشت. نخستین نسخه های این خودرو، رنگ های سفید، آبی و قرمز داشتند اما بعدها رنگ های دیگری نیز تولید می شد. این خودرو شتاب بالایی داشت به طوری که در عرض ۱۴.۵۷ ثانیه می توانست ۱.۲ کیلومتر را طی کند. البته پرسرعت ترین ماشین عضلانی آن زمان نبود. فقط ۲۳۲۶ دستگاه از Rebel Machines تولید شده است.

ماشین های عضلانی آمریکایی (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      من عاشق ماشین های عضلانی ام به خصوص فورد موستانگ و شورولت کامارو

    • میثم

      فقط پراید

    • دکترمهدی

      فقط bmw

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج