۶۲۶۸۹۰
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۲)

مطمئنا با در نظر گرفتن شاخص هایی می توان پیش بینی کرد که بعضی از خودروها با وجود تمام ویژگی های مثبت و منفی که دارند، چندان مورد توجه طیف وسیعی از مردم قرار نگیرند.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: با وجود خودروهای بسیاری که در طی سالیان سال طراحی و تولید شده اند، بررسی و مطالعه تمام نقاط قوت و ضعف آنها و انتخاب برترین یا بدترین خودروها کمی دشوار به نظر می رسد.
اما با توجه به محبوبیت یا عدم استقبال برخی از محصولات از سوی خریداران و فعالان حوزه بازار خودرو می توان موارد متعددی از زشت ترین ماشین های تولید شده را یافت که در بخش اول این مقاله به ۱۰ مورد از آنها اشاره کردیم. در ادامه موارد دیگری از این دست خودروها را معرفی خواهیم کرد:
۱۱- کرایسلر لبارون ۱۹۷۸
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۲)

سبک و مدل طراحی خودروهای آمریکایی در سال های دهه ۷۰ میلادی، با وجود تولید مدل هایی محبوب در آن سال ها، خیلی سریع جای خود را به ماشین های جدیدی در بازار خودروی جهان دادند که ظاهری کاملا متفاوت و متمایز داشتند. به این ترتیب در سال های دهه ۹۰ میلادی، دیگر اثری از تولید این خودروها با ظاهری بلند و کشیده در بازار باقی نمانده بود، و حتی بعضی از این مدل ها موجب تمسخر و استهزا هم واقع می شدند.
یکی از بدترین خودروهای دهه ۷۰ کرایسلر لبارون مدل ۱۹۷۸ بوده است که با قالپاق های عجیب و درخشان و چراغ های جلوی بزرگ و غیرمتعارف، تقریبا هیچ محبوبیتی در میان خریداران کسب نکرد. این ماشین که بدون هیچ نوآوری خاصی در زمان خودش فروش ناموفقی را پشت سر گذاشت، یکی از بدترین خودروهای آمریکایی تاکنون شناخته می شود و تا همین امروز هم فضای سه پارکینگ بزرگ کرایسلر را اشغال کرده است.

12- یوگو
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۲)

می توانید تصور کنید که یک خودرو تنها 3990 دلار قیمت داشته باشد؟ شرکت یوگو در سال های دهه هشتاد میلادی دست به چنین کاری زده است و این موضوع می تواند موجب خنده بسیاری از افراد شود. ماشین های یوگو مثل اسباب بازی بودند و هنگام رانندگی کردن با آنها احساس می کردید سوار بر یک دوچرخه قدیمی و فرسوده شده اید که چیزی از عمر آن باقی نمانده است.
از آنجا که می خواهیم فقط ظاهر زشت خودروها را مورد توجه قرار دهیم، باید به شیشه های کناری این خودرو اشاره کنیم که اتاق این خودرو را شبیه به خانه عروسکی کرده بود. با وجود آنکه بازار هدف این خودرو، کشور یوگوسلاوی و شوروی سابق بوده است اما این خودرو توانست به بازار آمریکا هم راه پیدا کند و پس از مدتی با وجود کیفیت پایینی که داشت، از رده خارج شد.

۱۳- شورولت SSR
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۲)

بدون شک با تولید شورولت SSR در سال ۲۰۰۳، کمدین ها و سازندگان برنامه های طنز بسیار خوشحال شدند چون ماشین بسیار مناسبی برای نمایش های کمدی خودشان پیدا کردند و دیگر مجبور نبودند ماشین های موجود در بازار را تغییر شکل دهند و آنها را با قیافه ای مضحک برای برنامه های طنز آماده کنند. ظاهر این خودرو به اندازه ای زشت و خنده دار بوده است که می توان تصور کرد که سخنگوی شرکت جنرال موتورز اعلام کرده باشد: "ما ماشینی تولید کرده ایم که لازم نیست که هیچکس آن را جدی بگیرد و برای تضمین ادعای خود، آن را به رنگ زرد درآورده ایم." طراحی و تولید شورولت SSR بدون شک یک فاجعه بوده است.

14- فورد ادسل
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۲)

معمولا خودروهایی که در بازار مورد توجه واقع نمی شوند، به دلیل کم کاری طراحان صنعتی دچار ضعف در طراحی هستند. اما قضیه برای فورد ادسل کاملا برعکس است. به نظر می رسد طراحان فورد، روی این خودرو بیش از اندازه کار کرده اند و سخت گرفته اند. در سال ها پایانی دهه 50 میلادی، خودروسازان آمریکایی سعی می کردند از زیاده روی در طراحی بدنه خودروها و استفاده از المان های خاص طراحی خودداری کنند. اما فورد ادسل این افراط گرایی را به حد نهایت رساند. وقتی به ظاهر این ماشین نگاه می کنید، تقریبا از هرا زاویه ای آن را عجیب و نامعقول می یابید. اما نمای جلوی این خودرو مطمئنا بدترین بخش آن است.

۱۵- نیسان جوک
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۲)

اولین بار که شرکت نیسان این خودرو را به عنوان محصول جدیدش در یکی از نمایشگاه های خود معرفی کرد، اغلب منتقدان به قدری از آن ناراضی بودند که به وضوح در مقاله هایشان حتی نام این ماشین را به سخره می گرفتند. قسمت جلوی این ماشین که شامل چراغ ها و جلوپنجره آن است به شکل عجیبی با یکدیگر نا همخوانی دارند و غیر از این چراغ های اصلی جلوی خودرو، چهار چراغ دیگر هم در همین بخش جلویی تعبیه شده است که دلیل آن به درستی معلوم نیست. متاسفانه باید گفت که نیسان با طراحی و تولید خودروی جوک، مرزهای جدیدی از زشت بودن را برای خودروسازان و فعالان بازار خودرو معرفی کرده است.

16- جیپ کامپس
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۲)

اگر به دوستان خودتان بگویید که یک خودروی جیپ خریده اید احتمالا تصور می کنند که یک ماشین سنگین و بزرگ با سپرهای استیل خریده اید و می خواهید با سفرهای ماجراجویانه طبیعت وحشی را فتح کنید. اما اگر انتخابتان جیپ کامپس باشد، ناگهان دوستانتان با یک خودروی گرد و کوچک با قطعات پلاستیکی در بدنه مواجه خواهند شد که با یک نشان کوچک جیپ در جلوی آن خودنمایی می کند.
طراحی جیپ کامپس مدل 2006 از تمام گوشه و زوایا نازیبا و ناخوشایند به نظر می رسد. کامپس بدترین طراحی گریل و جلوپنجره را در تاریخ جیپ ثبت کرده است که با چراغ های بدترکیب و انحناهای ناموزون می تواند بازتاب بسیار خوبی از ورشکستگی و اوضاع بد اقتصادی کرایسلر در آن سال ها باشد.

۱۷- میتسوبیشی i-MiEV
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۲)

میتسوبیشی i-MiEV شباهت زیادی به یک حشره چرخ دار دارد که اندی چاق شده است و از الکتریسیته برای حرکت استفاده می کند. این خودرو واقعا فاصله زیادی با یک ماشین دارد. در طراحی میتسوبیشی i-MiEV سعی شده است همه چیز برای طی مسافت بیشتر توسط این ماشین برقی قربانی شود، اما باید گفت که با تمام این اوصاف، پروژه سرانجام موفقی نداشته است و این خودرو با یک بار شارژ شدن می تواند تنها ۶۲ مایل را طی کند.

18- پونتیاک ترنس اسپورت
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۲)

زمانی که این خودرو در سال های ابتدایی دهه 90 توسط جنرال موتورز تولید شد، با سوار شدن بر آن احساس می کردید کل عرض خیابان را اشغال کرده اید و از این جهت هیچ کدام از رانندگان با دیدن اتومبیل شما در خیابان لبخندی بر لب نداشتند! در واقع طرح مفهومی پونتیاک ترنس اسپورت در سال 1986 معرفی شد، و با ایجاد تغییرات نهایی در اتاق و بدنه این خودرو و همچنین اضافه کردن سقف تمام شیشه ای برای آن، به مرحله تولید رسید. ولی متاسفانه ظاهر آن به شکل عجیبی زشت و خنده دار از آب درآمد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مشكل بزرگي كه اين سايت شما داره اينه كه 90 درصد اوقات اخبار و مقالات تكنولوژي يا سبك و زندگي و اين قسمتها فقط ترجمه هستند. بنده خدا اخه تو ايران كي از جوك بدش مياد؟ حالا اين يه نمونست . يكم بيشتر مطالب مرتبط با ايران بد نيستا

    • Mohamad

      واقعا که لطیفه های قشنگیه.
      شایدم جوک

    • بدون نام

      داداچ ما از پرایدم خوشمون میاد مارو از چی میترسونی؟؟

    • بدون نام

      جای پراید توی رتبه اول خالیه

    • ali

      من که نیسان جوک رو خوشم میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج