۶۳۳۹
۵۰۷۰
۵۰۷۰
پ

آمار منتشره کمپانی Nielsen

پرطرفدارترین سیستم عامل ها و گوشی های هوشمند

لازم به ذکر است که آمار یاد شده تنها مربوط به گوشی های هوشمند است و رتبه بندی کلی تولید کنندگان گوشی های موبایل برای آمریکا با این رتبه بندی متفاوت است.

بر اساس گزارشی که کمپانی Nielsen -- یکی از تحلیلگران مطرح بازار کالاها و خدمات -- در روز ۲۸ جولای ۲۰۱۱ (۶ مرداد ۱۳۹۰) بر اساس اطلاعات ماه ژوئن منتشر نمود سیستم عامل اندروید گوگل با در اختیار داشتن ۳۹ درصد سهم بازار سیستم عامل گوشی های هوشمند در آمریکا رتبه نخست را در این کشور در اختیار دارد و سیستم عامل iOS اپل و سیستم عامل بلک بری کمپانی ریسرچ این موشن (RIM) به ترتیب با ۲۸ و ۲۰ درصد سهم بازار در آمریکا در مکان های دوم و سوم قرار دارند.

پرطرفدارترین سیستم عامل ها و گوشی های هوشمند

البته تولید کنندگان گوناگونی به تولید گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید می پردازند در حالی که کمپانی های اپل و ریسرچ این موشن تنها تولید کنندگان گوشی های مبتنی بر سیستم عامل های iOS و بلک بری هستند. بنابراین جای تعجب نیست که اپل و ریسرچ این موشن به ترتیب با 28 و 20 درصد سهم بازار گوشی های هوشمند رتبه های اول و دوم را در میان تولید کنندگان گوشی های هوشمند برای آمریکا در اختیار دارند. البته کمپانی HTC نیز با مجموع سهمی 20 درصدی (14 درصد بر پایه سیستم عامل اندروید گوگل و 6 درصد بر پایه سیستم عامل های ویندوز فون و ویندوز موبایل) در جایگاهی مشابه با ریسرچ این موشن قرار دارد.

کمپانی موتورولا نیز با تولید ۱۱ درصد از گوشی های هوشمند بازار آمریکا که بر پایه اندروید هستند و کمپانی سامسونگ با تولید ۱۰ درصد گوشی های هوشمند آمریکا (۸ درصد بر پایه اندروید و ۲ درصد بر پایه ویندوز فون ۷ و ویندوز موبایل) رتبه های بعدی را در اختیار دارند.

کمپانی نوکیا که در بازار اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آسیا سهم بازار مناسب -- و البته رو به کاهشی -- را در اختیار دارد هنوز نتوانسته جای پای خود را در آمریکا باز نماید و تنها 2 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند این کشور را در اختیار خود دارد. البته با ورود گوشی های مجهز به سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت به بازار قطعاً جایگاه این کمپانی در آمریکا بهبود خواهد یافت چرا که مایکروسافت به خوبی به بازار آمریکا اشراف داشته و می تواند تأثیر مناسبی بر روی فروش گوشی های نوکیا در آمریکا داشته باشد.

لازم به ذکر است که آمار یاد شده تنها مربوط به گوشی های هوشمند است و رتبه بندی کلی تولید کنندگان گوشی های موبایل برای آمریکا با این رتبه بندی متفاوت است.

منبع : mobile.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج