۶۶۶۷۶۴
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

۵ اتومبیل کم‌مصرف بازار ایران را بشناسید

مصرف سوخت یکی از مهم ترین متغیرهایی است که در هنگام انتخاب خودرو تاثیر بسیاری روی نظر خریداران در بازارهای مختلف دارد. این موضوع مستقیما به تکنولوژی موتور، استفاده از مواد مناسب در ساخت پیشرانه، وزن، آیرودینامیک و نیز هماهنگی موتور و جعبه دنده خودرو ربط مستقیم دارد.

روزنامه هفت صبح: مصرف سوخت یکی از مهم ترین متغیرهایی است که در هنگام انتخاب خودرو تاثیر بسیاری روی نظر خریداران در بازارهای مختلف دارد. این موضوع که مستقیما به تکنولوژی موتور، استفاده از مواد مناسب در ساخت پیشرانه، وزن، آیرودینامیک و نیز هماهنگی موتور و جعبه دنده خودرو ربط مستقیم دارد، به دلیل این که قیمت بنزین در ایران در پایین ترین میزان خود نسبت به بازار جهانی و منطقه ای قرار دارد چندان محلی از اعراب نداشته و در انتخاب های خریداران وزن بالایی ندارد.
در عین حال بازار اروپا به دلیل قیمت بالای بنزین و نیز اهمیت سطح تکنولوژی خودرو در عوارض سالانه و مالیات های شهری که مستقیما روی مصرف سوخت و انتشار آلاینده تاثیر دارد، یکی از نقاطی است که خریداران با هم و غم خاصی در هنگام خرید اتومبیل به آن توجه می کنند. تلاش کردیم با توجه به لزوم ارتقا استانداردهای مصرف و تولید در ایران، نگاهی بیندازیم به پنج خودروی کم مصرف تولیدی و وارداتی بازار ایران که از قضا همگی طرفداران بسیاری دارند.

تویوتا پریوس
۵ اتومبیل کم‌مصرف بازار ایران را بشناسید

مصرف سوخت این خودرو بی اندازه جالب است مخصوصا وقتی می فهمیم که هندلینگ و شتابی مشابه تویوتا کورولا را از خود بروز می دهد و در عین حال مصرف سوختش در هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۳.۵ لیتر است. این خودرو که جزو پاک ترین اتومبیل های بازار جهانی نیز هست، با تولید ۹۹ گرم دی اکسید کربن در هر ۱۰۰ کیلومتر به معنی واقعی کلمه یک سدان سبز و دوستدار محیط زیست است.

میتسوبیشی میراژ
۵ اتومبیل کم‌مصرف بازار ایران را بشناسید

کم مصرف ترین هاچ بک بازار ایران که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها چهار لیتر سوخت مصرف می کند و به همین اندازه در زمینه انتشار آلاینده موفق و سبز است. این خودرو که از یک موتور ۱۲۰۰ سی سی مجهز به تکنولوژی می وک میتسوبیشی استفاده می کند، در هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۱۱۰ گرم مواد آلاینده تولید می کند ضمن این که قدرت موتور نیز کافی و به میزان ۸۰ اسب بخار است که برای هاچ بکی در این رده واقعا کافی به نظر می رسد.

هیوندای سوناتا هیبرید
۵ اتومبیل کم‌مصرف بازار ایران را بشناسید

یک هیبریدی نسبتا لوکس و بزرگ و جادار که در نمونه ۲۰۱۷ بین ۲۰۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان قیمت داشته و با داشتن یک موتور ۵۶ کیلوواتی در کنار موتور بنزینی، مصرف سوختی کمتر از پنج لیتر را عاید راننده می کند. سوناتا هیبریدی که توانسته به رغم قیمت بالا و تکنولوژی ناشناخته در ایران به خوبی در بازار سر و صدا کند، اخبرا در نسل جدیدش با بهای گزاف ۲۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود که در نوع خود واقعا گران است.

رنو ساندرو
۵ اتومبیل کم‌مصرف بازار ایران را بشناسید

مصرف سوخت این خودرو کمتر از هفت لیتر است که در بین محصولات وطنی از همه رقمی بهتر است. ساندرو که در دو نمونه استپ وی و هاچ بک توانسته در بازار ایران حضوری به شدت موفقیت آمیز را تجربه کند، به مدد یک موتور نسبتا مدرن چهار سیلندر با کد کا۴ام که ۱۵۹۸ سی سی حجم آن است و ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد، علاوه بر ارائه یک سواری نرم و آرام به مالک خودرو، مصرف سوختی همپای استانداردهای اروپایی را عاید خریداران ایرانی می کند. خوشبختانه ساندرو در هر کیلومتر با میزان انتشار ۱۶۴ گرم آلاینده یکی از خودروهای پاک بازار ایران است.

رنو کپچر
۵ اتومبیل کم‌مصرف بازار ایران را بشناسید

موتور تی سی ای ۱۲۰ رنو یکی از شاهکارهای گروه رنو- نیسان است که با حجم ۱۲۰۰ سی سی، ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند ضمن این که با مصرف سوختی کمتر از پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، عنوان کم مصرف ترین کراس اوور بازار ایران را به خود اختصاص داده است. کپچر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۵۰ گرم دی اکسید کربن تولید کرده و از این نظر هم محصولی سبز به حساب می آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما که نمیتونیم دوچرخه هم بگیریم

    • بدون نام

      فقط تویوتا و میتسوبیشی اینا حرف ندارن هیوندای قیمت بالایی داره اصلا ارزش نداره

    • نگین

      اینا کم مصرفن ولی چه فرقی به حال اکثریت داره اکثریت باید خودروهای بی مصرف سوار بشن متاسفانه

    • بدون نام

      خوبه به جای پراید وتیبا که بدون ایمنی هستن و۴۰۵ و پارس که دشمن بنزین وعامل الودگی هوا هستن ماشینایی که مصرف کمتر از ۴ لیتر در صد کیلومتر دارن بودن ؛ بسیار شایسته است که تولید ماشین داخلی بیشتر از ۱۰ سال به دلیل ظاهر قدیمی هم که باشه متوقف بشه

    • Fg

      با سلام من دوو سیلو دارم خودرویی بی عیب هست و آماده برای هرجا . نرم، پر سرعت، راحت ،ایمنی، از خوبی هاش و من پریوش هم دارم آنقدر که از سیلو راضی ام از پریوسم راضی نیستم مصرف سیلو فوق العاده است توی جاده 4/3مصرف داره لطفا اول سیلو رو توی لیست تون قرار بدید درست قدیمی اما هر چی باشه ماشین خوبی بعدش هم به نظر من از این ماشین ها خیلی سر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • مجتبی

      بیزحمت ماشین کم مصرف ارزون قیمت معرفی میکنید ممنونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج