adexo3
۶۸۱۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

موسيقي پرتوهاي هسته‌يي را بشنويد!

اركستر راديواكتيو سوئد

تيم ايمني اتمي سوئد به همراه يك آهنگساز و يك موسيقيدان دست به ساخت اركستر راديواكتيو زده‌اند كه بر حركات حقيقي ايزوتوپ‌هاي راديواکتيو مبتني است.

تيم ايمني اتمي سوئد به همراه يك آهنگساز و يك موسيقيدان دست به ساخت اركستر راديواكتيو زده‌اند كه بر حركات حقيقي ايزوتوپ‌هاي راديواکتيو مبتني است.

اعضاي تيم اركستر راديواكتيو به صدها ايزوتوپ گوش فرادادند تا صداي آنهايي كه به لحاظ هنري خوشنواتر بودند را پيدا كنند. در برخي موارد مانند ايزوتوپ كبالت ۶۰، آنها از اثر طيفي گاما براي تبديل آن به يك اثر صوتي استفاده كردند.

همه چيز در اطراف ما با انرژي راديواكتيو جريان دارد. براي مثال، يك ميز در آشپزخانه كه از ميزان فراواني از پتاسيم برخوردار است، نيروي عضلات انسان را افزايش داده و براي سلامت قلب مفيد است.

كسر كوچكي از اين ماده شيميايي يا حتي بدن خود ما تابش‌هايي را ساطع مي‌كند. با اين حال همه مردم از چگونگي عملكرد اين تابشها مطلع نيستند.

جرج هرليتز، سرپرست پروژه اركستر راديواكتيو اظهار كرد: در حال حاضر ما ۳۱۷۵ ايزوتوپ مختلف را مي‌شناسيم كه هر كدام از الگوي فروپاشي خاص خود برخوردار است. ما اين انرژي از بين رفته را از هر سطح گرفته و آن را به هرتز، چيزي شبيه ولتاژ كيلوالكترون براي دو فركانس، ترجمه مي‌كنيم.

اركستر راديواكتيو سوئد

اين اركستر از يك رابط وب برخوردار است كه مي‌توانيد ملودي‌هاي خود را كه از فركانسهاي ايزوتوپي استفاده مي‌كند، بسازد.

هرليتز در ابتدا يك مجموعه ويديويي در مورد تابش را براي يك تيم ايمني اتمي توليد كرد.

وي سپس با شركت در يك كنفرانس فناوري با چگونگي تنزل ايزوتوپها و شكل‌گيري الگوي انرژي آشنا شد. وي كه يك هنرمند تجسمي است سريع به اين نتيجه رسيد كه مي‌تواند آنها را به صوت تبديل كند.

البته وي در اين راه تنها نبود. پيش از او، ايروك، خواننده و آهنگساز ايسلندي برنامه‌اي براي گوشي‌هاي آيفون برنامه‌رزيزي كرده كه مي‌توان با آن نجوم را با موسيقي تجسم كرد. همچنين هنرمنداني مانند گروه دفت پانك به تركيب بوق‌هاي مكرر پرداخته و صدايي شبيه آثار اتمي ايجاد كردند.

با اين حال هيچ موسيقي ديگري پيش از اركستر راديواكتيو از فركانسهاي ايزوتوپي واقعي استفاده نكرده بود.

اكسل بومان، آهنگساز و كريستوفر هاگبارد، موسيقيدان قرار است در آلبوم جديد خود موسوم به اركستر راديواكتيو از ملودي‌هايي مبتني بر كار اصوات ايزوتوپي استفاده كنند.

براي توليد آهنگهاي گيرا و با ضرب‌هاي شناخته شده، بومان از ستون اصلي ايزوتوپها استفاده كرده و نمونه‌هاي آهنگين توليد كرد.

اركستر راديواكتيو سوئد

به گفته اين محققان، پروژه، تازه در اول راه خود قرار دارد. آنها اميدوار هستند كه روزي برسد كه علوم سخت كه به دنبال فهم جهان اوليه، تغييرات آب‌وهوايي، حركات نجومي و ديگر مفاهيم هستند، با استفاده از موسيقي، عكاسي هنري و ساير واسطه‌ها به حالت تجسمي در بيايند.

به گفته اين محققان، تابش اولين قدم در اين راه محسوب مي‌شود.

منیع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

اركستر راديواكتيو سوئد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج