۷۳۸۲۷۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ثبت ۱۱۷ اختراع از ایران در اروپا و آمریکا در سال ۹۶

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم استقبال از مقام‌آوران مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۸ با بیان این‌که سال گذشته ۱۱۷ پتنت از ایران در کشورهای اروپایی و آمریکا به ثبت رسیده است، گفت: در حال حاضر جزو کشورهای تأثیرگذار جهان در زمینه علم و فناوری هستیم که این نتیجه توجه به سرمایه‌های انسانی جوان است؛ وقتی تکنولوژی شما توانسته در بازارهای جهانی عرضه شود، ضمن خلق ثروت، قدرت را نیز به همراه خواهد آورد.

خبرگزاری ایسنا: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم استقبال از مقام‌آوران مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۸ با بیان این‌که سال گذشته ۱۱۷ پتنت از ایران در کشورهای اروپایی و آمریکا به ثبت رسیده است، گفت: در حال حاضر جزو کشورهای تأثیرگذار جهان در زمینه علم و فناوری هستیم که این نتیجه توجه به سرمایه‌های انسانی جوان است؛ وقتی تکنولوژی شما توانسته در بازارهای جهانی عرضه شود، ضمن خلق ثروت، قدرت را نیز به همراه خواهد آورد.

دکتر مخبر دزفولی در مراسم استقبال از مقام آوران مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۸ که امروز در سالن همایش‌های هتل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات جوانان و نوجوانان مدال‌آور کشور در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۸ کانادا اظهار کرد: آینده از آن شما نوجوانان و جوانان است و همه ما وظیفه داریم در خدمت جوانان افتخارآفرین کشور به عنوان نسل آینده باشیم و زیرساخت‌های لازم را برای آنان فراهم کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما در حال حاضر جزو کشورهای تأثیرگذار جهان در زمینه علم و فناوری هستیم و همه اینها نتیجه توجه به سرمایه‌های انسانی این کشور است.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲ درصد از تولید علم جهان متعلق به ایران است.

وی ادامه داد: در گذشته سهم تولید علم ایران را به همراه عراق مشترکاً ۰.۳ درصد برآورد می‌کردند، ولی اکنون با تلاش‌های صورت گرفته کشور ایران ۲ درصد از سهم تولید علم جهان را به خود اختصاص داده است.

دکتر مخبر دزفولی گفت: باید جوانان و سرمایه‌های انسانی خود را به گونه‌ای تربیت کنیم که به ایرانی بودن و مسلمان بودن خودشان افتخار کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در حال تلاش است تا نگاه تک‌محوری کشور که سال‌ها بر اساس حافظه‌محوری بوده است را به خلاقیت محوری و تربیت نیروی انسانی متفکر تغییر دهد.

بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: کشوری موفق است که آحاد آن جامعه به ملیت و عقاید خودشان افتخار کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سال گذشته ۱۱۷ پتنت از جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اروپایی و آمریکا به ثبت رسیده است، حال آنکه یک یا دو دهه قبل این تعداد تنها ۲ عدد بوده است.

وی ادامه داد: در کشور به ازای هر ۸۰۰ مقاله یک پتنت داریم که در این زمینه هنوز عقب هستیم و نیاز داریم که اختراعات خود را به سمت جهانی شدن پیش ببریم.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: در ۵ ماهه اول سال میلادی، کشور ایران ۸۵ ثبت پتنت آمریکایی و اروپایی داشته است و من اطمینان دارم این میزان تا پایان سال به ۲۰۰ خواهد رسید.

دکتر مخبر دزفولی خاطرنشان کرد: وقتی تکنولوژی شما توانسته در بازارهای جهانی عرضه شود، ضمن خلق ثروت، قدرت را نیز به همراه خواهد آورد.

وی ادامه داد: امروز آینده نظام جمهوری اسلامی ایران در همین خلق ثروت است که قدرت آفرین و افتخارآفرین است.

بر اساس این گزارش، تیم ربوکاپ دانشجویی ایران که در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۸ کانادا موفق به کسب مقام برتر شدند، صبح امروز وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) شدند و از سوی هیاتی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سرپرستی دکتر مسعود شمس‌بخش مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی، همچنین دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر بطحایی وزیر آموزش و پرورش مورد استقبال قرار گرفتند.

کاروان علمی جمهوری اسلامی ایران با کسب ۱۶ مقام شایسته در این دوره از مسابقات به کار خود پایان داد و تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با کسب ۹ مقام، عنوان پرافتخارترین تیم مسابقات را به دست آورد.

در بخش دانش‌آموزی و در لیگ امدادگر دانش‌آموزی مقام اول بخش اصلی و مقام بهترین طراحی سخت افزار در بین ۳۸ تیم از کشورهای قدرتمند جهان به پرافتخارترین تیم دانش‌آموزی کاوش از دبیرستان‌های دانش و دبیرستان قلم رسید. این تیم سال گذشته در کشور ژاپن نیز با شکست تیم‌ها، قهرمانی جهان را کسب کرده بود.

مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۸ کانادا از ۲۸ تا ۳۱ خرداد ماه ۹۷ به میزبانی شهر مونترال با حضور بیش از ۴۰۰ تیم قدرتمند از ایران، آلمان، آمریکا، پرتغال، اتریش، چین، برزیل، هلند، ترکیه، مکزیک، ژاپن، کانادا، سنگاپور و... برگزار شد.

افتخارآفرینان مسابقات جهانی ربوکاپ دانش‌آموزی و دانشجویی ۲۰۱۸ کانادا در بین ۳۶ کشور جهان موفق به کسب مقام نخست شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدنژاد

      اگر با حمایتهای همه جانبه از نوابغ علمی خود عمل کنیم به نحوی که جذب اروپا و امریکا نشوند و به قولی فرار علمی نشود جهش کشورمان و قدرت سیاسی و اقتصادی ما چند برابر شده و دیگر حربه تحریم و امثال آن نمیتواند برای کشور مشکل آفرین باشد!
      درک این مسئله چقدر مشکل است که بسیاری از مسئولان از آن غافلند؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج