۷۴۰۱۳۹
۱۰ نظر
۲۸۶۴۳
۱۰ نظر
۲۸۶۴۳
پ

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

اخیرا در نقاط مختلف دنیا مظنونین بسیاری (که برخی از آن‌ها مسلح هم نبوده اند) از سوی پلیس هدف اصابت گلوله قرار گرفته و حتی کشته شده اند. حتما از خود پرسیده اید آیا راه دیگری برای مقابله با این مجرمان و مظنونان وجود ندارد که پلیس در مواجهه با آنان از سلاح گرم استفاده می‌کند؟

برترین ها - ترجمه از احمد محمدی: سلاح های غیر کشنده زیادی برای استفاده نیروی انتظامی و نظامی ساخته و طراحی شده اند. اخیرا در نقاط مختلف دنیا مظنونین بسیاری (که برخی از آنها مسلح هم نبوده اند) از سوی پلیس هدف اصابت گلوله قرار گرفته و حتی کشته شده اند. حتما از خود پرسیده اید آیا راه دیگری برای مقابله با این مجرمان و مظنونان وجود ندارد که پلیس در مواجهه با آنان از سلاح گرم استفاده می کند؟ به همین دلیل در ادامه به بررسی برخی از سلاح های غیرمرگبار مورد استفاده نیروهای پلیس، پرداخته ایم.

باتوم

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

از نیمه قرن نوزهم، نیروهای حافظ قانون در ایالات متحده آمریکا، شروع به استفاده از باتوم کردند و حدود یک قرن تنها سلاح غیر کشنده آنها همین باتوم بود. حتی امروزه نیز نیروهای نظامی پیاده و سواره از باتوم استفاده می کنند. البته هر کس که ضربه باتوم را تجربه کرده باشد می داند که این سلاح می تواند آسیب زیادی وارد کرده و حتی سبب مرگ شود.

اسپری فلفل

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

اسپری فلفل حاوی کپسایسین است، ماده ای که فلفل های آتشین حاوی آن، سیل اشک را از چشمان شما جاری و دماغ تان را مانند یک شیر آب می کند. این اسپری فلفل سبب کوری موقت و دشواری تنفسی شده و اثرش بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت ادامه می یابد. از اسپری فلفل می توان علیه حیواناتی مثل سگ و خرس هم استفاده کرد. متاسفانه، اسپری فلفل تا به حال باعث مرگ برخی نیز شده است، مخصوصا کسانی که به آسم یا سایر بیماری های تنفسی مبتلا بوده اند.

گاز اشک آور

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

گاز اشک آور نسخه آپ گرید شده اسپری فلفل است و اثرات قوی تری دارد. تقریبا بر همه جای بدن از جمله چشم، ریه، دهان و پوست انسان تاثیر می گذارد و باعث درد، تحریک پوست، استفراغ و کوری موقت می شود. گاز اشک آور اغلب برای کنترل شورش های شهری به کار گرفته می شود اما در جنگ ها نیز کاربرد دارد. در حقیقت در جنگ جهانی اول بود که برای اولین بار از گاز اشک آور استفاده شد.

بین بگ راند (Bean Bag Round)

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

این گلوله های ساچمه ای که در بسته های پارچه ای متکا مانند قرار دارند، توسط شات گان شلیک می شوند و هر ردیف آن در کل حاوی ۴۰ گرم سرب است. این بسته ها طوری طراحی شده اند که توان سوراخ کردن و نفوذ به بدن انسان را نداشته باشند و تنها باعث جراحات سطحی شوند، اما ضربه وارده توسط آنها به حدی شدید است که باعث تشنج عضلانی در فرد شده و برای مدت کوتاهی امکان تحرک را از او می گیرد و به این ترتیب پلیس به سادگی او را دستگیر می کند.

شوکر

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

شوکر سلاحی الکتریکی است که در دهه 1970 توسعه یافت. با استفاده از دو الکترود قلاب مانند خود جریانی الکتریکی را به بدن فرد وارد می کند که باعث تشنج عضلانی و ایجاد فلج موقتی می شود. همچنین انواع بدون الکترود این سلاح وجود دارند که با ایجاد قوس الکتریکی کار خود را انجام می دهند.

شوکرها طراحی شدند تا جای سلاح های گرم را بگیرند و البته موارد مرگ و میر را در حین انجام عملیات پلیسی را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و حتی آمار تلفات نیروهای پلیس را هم کاهش داده اند؛ با این حال در بعضی از موارد نیز منجر به ایست قلبی و مرگ شده اند.

تفنگ بی حس کننده

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

تفنگ های بی حس کننده هم همانند شوکرها جهت بی حس کردن و ناتوان ساختن اشخاص با استفاده از ولتاژ بالایی از انرژی کار می کند و شخص را به مدت کوتاهی ناتوان و فلج می کند. این اسلحه به اشکال گوناگون مثل تفنگ، باتوم، موبایل و چراغ قوه ساخته می شود.

شلیک عنکبوتی

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

با الهام از کمیک ها و فیلم های «مرد عنکبوتی»، این اسلحه شات گان مانند، یک تور لانه عنکبوتی مانند شلیک می کند که با پیچیدن به دور دست و پای مظنون یا متهم او را زمین گیر می سازد تا پلیس دستگیرش کند.

تفنگ لیزری

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

لیزر در بسیاری از سلاح های جنگی کاربرد دارد حتی برای سرنگون کردن هواپیما یا پهپادها از آسمان، اما از آن بر علیه شهروندان شورشی و تبهکاران هم استفاده می شود. این سلاح با ظاهری شبیه تفنگ، با شلیک مستقیم مقادیر کم انرژی باعث کوری موقت یا گیجی شخص می شود. البته تفنگ های لیزری دیگری هم هستند که می توانند باعث کوری دائمی افراد شوند که کاربرد آنها از سوی سازمان ملل متحد ممنوع اعلام شده است.

کف چسبناک

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

اسلحه هایی ساخته شده اند که می توانند چندین لایه از کف فشرده و چسبناک را شلیک کند که باعث گرفتاری و زمین گیر شدن مظنونین می شود. این فوم چسبنده تنها با استفاده از حلال های قوی از بین می رود. ایراد این سلاح این است که به کُندی عمل می کند و امکان فرار به مظنونان می دهد. با این حال به کار گرفتن مقادیر زیاد آن باعث زمین گیر شدن شخص می شود و البته خطر خفگی و مرگ را هم به دنبال دارد!

بمب بدبو

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

یک راه دیگر برای خلاص شدن سریع از دست مردم بدون استفاده از سلاح های مرگ آور، استفاده از بمب های بدبو است که کاملا غیر کشنده است، آیا تا به حال شنیده اید که کسی از بوی بد مرده باشد؟! بمب های بدبو اغلب از عناصری با پایه سولفور ساخته می شوند و بوهایی همچون مدفوع انسانی، تخم مرغ گندیده یا گوشت فاسد شده، تولید می کنند.

گلوله های لاستیکی

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

گلوله های لاستیکی دقیقا همان معنی اسمی خودشان را دارند: گلوله های ساخته شده از لاستیک یا ساخته شده از فلز که با لاستیک پوشیده شده است. اگرچه امروزه به جای آن، از گلوله های پلاستیکی استفاده می شود که خطرناکترند.

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

گلوله ها پلاستیکی از دهه ۱۹۷۰ در آمریکا و سایر کشورها استفاده شده اند و جراحات جدی وارد کرده و منجر به مرگ هم می شوند. بنابراین فقط علیه شورش های عظیم که علاوه بر پلیس، نیروهای نظامی هم به کار گرفته می شوند آمار تلفات حساسیت کمتری ایجاد می کند، استفاده می شوند.

توپ های آب فشان

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

توپ های آبی از دیرباز توسط پلیس برای کنترل شورش های خیابانی استفاده می شده است. این سلاح همچون شیرهای فشار قوی آب مخصوص شستشو کار می کند اما به اندازه آنها قوی نیست. البته اگر جریان مستقیم آب باعث پرتاب شدن شخص شود، می تواند باعث جراحت یا حتی مرگ وی شود.

سلاح نورافکن

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

این سلاح که برای استفاده کماندوهای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده بود، می تواند پرتوهای قابل تنظیم از نور LED به سوی مردم شلیک کرده و باعث سردرگمی و تفرقه آنها شود. نمونه های ارزان تر این سلاح با قدرتی بیش از ۱۰۰ برابر نورافکن های معمولی، توانایی این را دارد که از شدت نور، موقتا شما را کور کند!

سلاح حرارتی

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

این سلاح با استفاده از پرتوهای اشعه مایکرویو باعث تحریک مولکول های آب و چربی در پوست مردم شده و در حقیقت شروع به پختن آنها مثل جوجه کباب در اجاق مایکرویو می کند. به همین دلیل جماعتی که تحت تاثیر این اشعه قرار بگیرند، در چند ثانیه متفرق خواهند شد. هر چیزی که در معرض این اشعه مایکرویو قرار بگیرد شروع به پختن می کند و قادر به ایجاد سوختگی های شدید یا حتی کشتن مردم در چند ثانیه شود.

تفنگ گردبادی

آشنایی با سلاح‌های غیرمرگبار پلیس ضد شورش

تفنگ گردبادی حلقه های کوچکی از گاز را با سرعت ماورای صوت شلیک می کند. افرادی که مورد اصابت این حلقه ها قرار بگیرند عموما بر زمین می افتند و پلیس به راحتی می تواند به آنها دستبند بزند. این حلقه های گازی همچنین می توانند برای نشان گذاری مردم یا حتی سوزاندن شان با مولکول ها یا مواد شیمیایی استفاده شوند.

این سلاح حدود ۳۰ متر برد دارد و اگرچه کاربرد نظامی دارد ولی تاکنون هرگز به صورت عملی در میادین نبرد یا توسط پلیس به کار گرفته نشده است و همچنان در دست تحقیق است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • bsaa

      در هر صورت استفاده از این سلاح ها برای مردمی که حق اولیه خودشون را میخواهند اشتباه است

      پاسخ ها

      • مهدی

        مگه آب هم حق اولیه حساب میشه .

    • بدون نام

      موندن شوکر به مدت زیاد باعث فلج شدن میشه

    • شهرام

      تمام اعتراضات مردمی در اقصا نقاط دنیا برای گرفتن حق و حقوق است
      حق و حقوقی که برخی دولتها زیاد و برخی کم
      نادیده میگیرند
      لذا چنین وسیله هایی اختراع میکنند تا از مردمی که به دنبال خواسته شان هستند
      پذیرایی کنند
      خدایا استفاده کننده این ابزار انسانند؟

    • بدون نام

      پلیس ایران هیچکدوم از اینا رو نداره که یک نفر راحت میزنه با اتوبوس سه تا رو در جا میکشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولا ربطی نداشت حرف احمقانه نزن دوما هم ایران باتوم نداره؟ گاز اشک آور نداره؟ توپ های آبی نداره؟ خوبه خودمون دیدیم با اینا چه بلایی سر مردم بی گناه اوردن کاملا مشخصه طرز فکرت خیلی پایینه

    • بدون نام

      آخ آخ الان خیلی ترسیدیم بابا مردن بهتر از این زندگی نکبت باره بمیریم بهتر از سکوت در برابر ظلم و اختلاس و خفقانه

    • زینب خانوم

      من عاشق شوکر هستم برقت میگیره و دیگه نمیتونه حرکت کنی و پلیس سریع دستگیر میکنه خیلی سلاح خوبیه چون آدمو برق میگیره ولی سبب مرگ میشه اگه فرد نتونه دستشو از شوکر برداره و در صورت استفاده در سر و سینه و گردن بسیار کشنده خواهد بود ایکاش منم یک بار درد شوکر را امتحان کنم ولی درد وحشتناکی هست ولی بازم به تجربه اش می ارزه

    • محمد

      دم پلیسای کل دنیا گرم مخصوصا ضد شورش

    • اینان

      خدایا هیچ کشور و سرزمینی به بلای نا امنی و بی عدالتی و ظلم گرفتار نشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج