جاباما
۷۶۰۵۱۳
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

۷ مزیت اصلی گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشو

چرا شرکت های سازنده موبایل تا این حد میل به طراحی و تولید گوشی های با نمایشگر تاشو دارند؟ به گفته بسیاری از کارشناسان، تولید گوشی های مجهز به نمایشگر تاشو به منزله تحولی شگرفت در صنعت موبایل است.

وب سایت کلیک - امین رضائیان: چرا شرکت های سازنده موبایل تا این حد میل به طراحی و تولید گوشی های با نمایشگر تاشو دارند؟ به گفته بسیاری از کارشناسان، تولید گوشی های مجهز به نمایشگر تاشو به منزله تحولی شگرفت در صنعت موبایل است.

۷ مزیت اصلی گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشو

مقدمه

یکی از نوآوری ها و طرح های جالبی که سال هاست منتظر پیاده سازی آن در گوشی های موبایل هستیم، مربوط به تجهیز این گجت ها به نمایشگر تاشو می‌شود. نمایشگر تاشو نوعی از صفحه نمایش است که کاربر می‌تواند آن را از وسط تا بزند و بدین ترتیب با توجه به شرایط و نیازهایش به گونه مورد نظر از نمایشگر گوشی استفاده کند. سال هاست که در مورد پیاده سازی این طرح صحبت های زیادی به عمل آمده و شرکت های بزرگی همچون سامسونگ، اپل، هوآوی، ال جی و غیره در تلاش هستند تا نمونه های قابل عرضه گوشی های با نمایشگر تاشو را طراحی کنند.

طبق گزارشی که چندی پیش منتشر شده بود، ظاهرا سامسونگ تمایل دارد اولین شرکتی باشد که یک گوشی مجهز به نمایشگر تاشو معرفی می‌کند و احتمالا این گوشی در سال ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود (سامسونگ می خواهد اولین شرکت تولیدکننده گوشی های تاشو باشد). اما چرا گوشی های با نمایشگر تاشو تا این اندازه جالب هستند و شرکت های سازنده موبایل حاضرند تا این حد هزینه و زمان صرف تولید این گجت ها کنند؟ مطمئنا این شرکت ها پتانسیل نهفته شده در گوشی های مجهز به نمایشگر تاشو را به وضوح درک کرده‌اند و تا این اندازه انرژی و منبع را صرف طراحی این گجت ها می‌کنند.

در ادامه این بررسی قصد داریم به معرفی دلایلی بپردازیم که نشان می‌دهند گوشی های با نمایشگر تاشو می‌توانند در صنعت موبایل تحول ایجاد کنند. بدین سبب تغییرات احتمالی که با عرضه این گوشی ها به بازار رخ می‌دهد را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. در نظر داشته باشید که صحت مواردی که نام برده می‌شوند هنوز به طور رسمی قابل تایید نیستند و تمام موارد یاد شده فقط بر اساس خبرها و شایعاتی که تا کنون در مورد گوشی های با نمایشگر تاشو شنیده‌ایم گردآوری شده‌اند. بنابراین با کلیک همراه باشید.

تحول در نحوه تعامل با گوشی

۷ مزیت اصلی گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشو

با روی کار آمدن گوشی های مجهز به نمایشگر تاشو نحوه تعامل کاربر در شرایط مختلف با گوشی تغییر پیدا می‌کند و این مسئله اصلی ترین مسئله‌ای است که همه ما برای دیدن نحوه پیاده سازی آن لحظه شماری می‌کنیم. برای مثال اگر نمایشگر گوشی قابل تا زدن باشد، احتمالا می‌توان در شرایط مختلف با اندازه های متفاوت از صفحه نمایش دستگاه استفاده کرد. مثلا تصور کنید در حالتی که گوشی تا خورده باشد می‌توان از نصف نمایشگر آن برای برقراری تماس استفاده کرد و در حالت های دیگر مثل زمانی که می‌خواهید وبگردی کنید یا فیلمی تماشا کنید، می‌توان صفحه نمایش تا خورده دستگاه را باز کرد و محیطی بزرگ‌تر را در اختیار داشته باشید.

تعامل با گوشی های با نمایشگر تاشو به شیوه های دیگر هم می‌تواند جالب و منحصر به فرد باشد. برای مثال تصور کنید هر یک از بخش های صفحه نمایش گوشی قادر به اجرای اپلیکیشن و انجام دستورات مستقل باشند. در این حالت این امکان فراهم می‌شود تا دو نفر به طور همزمان از گوشی استفاده کنند یا دو کار کاملا متفاوت و مستقل در دو قسمت صفحه نمایش گوشی انجام پذیرد! حال تصور کنید که گوشی های مجهز به نمایشگر تاشو تولید شده دارای نمایشگری باشد که بتوان آن را از چهار طرف تا زد! در این حالت احتمالا قادر به انجم همزمان چهار اقدام متفاوت و مستقل در یک گوشی خواهیم بود!

۷ مزیت اصلی گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشو

پیاده سازی این ایده و عرضه گوشی های با نمایشگر تاشو حتی می‌تواند در روند مولتی تسکینگ و تعامل اپلیکیشن ها با یکدیگر هم تحول ایجاد کند. پیاده سازی این طرح حتی می‌تواند به توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل اجازه دهد تا اپلیکیشن های خاصی توسعه دهند که با این نوع گوشی ها سازگاری داشته و کاربر در حین کار با این اپلیکیشن ها بتواند در هر یک از قسمت های صفحه نمایش گوشی یک کار خاص را انجام دهد. بنابراین به طور کلی با رونمایی از گوشی های مجهز به نمایشگر تاشو نحوه تعامل کاربر با گوشی کاملا تغییر پیدا می‌کند. حتما می‌دانید که چندین و چند سال است که تغییری با این مقدار پتانسیل در گوشی های موبایل پیاده سازی نشده است.

بهتر و قوی تر شدن دوربین گوشی‌ها!

۷ مزیت اصلی گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشو

شاید برایتان عجیب به نظر برسد، اما ما عقیده داریم که تولید گوشی های با نمایشگر تاشو سبب می‌شود تا دوربین این گجت ها بهبود کیفیت چشمگیری پیدا کنند. اما چرا و چگونه؟ هم اکنون گوشی های هوشمند به دوربین اصلی و سلفی مجهز هستند، یعنی شرکت های سازنده موبایل برای اینکه بتوانند قیمتی مقرون به صرفه تر را برای گوشی های موبایل ایجاد کنند، باید تعادلی مابین کیفیت عملکرد دوربین اصلی و کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی ها به وجود آورند. اما با رونمایی از گوشی های با نمایشگر تاشو دیگر نیازی به تجهیز گوشی به لنز دوربین سلفی و اصلی وجود نخواهد داشت! از آنجایی که صفحه نمایش گوشی قابل تا شدن است، بنابراین می‌توان از یک لنز دوربین مستقل هم به عنوان دوربین اصلی و هم به عنوان دوربین سلفی استفاده کرد!

بنابراین شرکت های سازنده گوشی هوشمند می‌توانند در حین طراحی گوشی های مجهز به نمایشگر تاشو تمرکز و بودجه‌ای که قرار بود برای تعبیه دو لنز دوربین اصلی و سلفی در گوشی صرف کنند را صرف طراحی و نصب یک لنز دوربین مستقل نمایند. این لنز دوربین می‌تواند در گوشی ها با نمایشگر تاشو بنا به نیاز کاربر هم نقش دوربین اصلی و هم نقش دوربین سلفی را ایفا کند. بنابراین پیاده سازی ایده گوشی های با نمایشگر تاشو و تولید این گجت ها احتمالا از نظر کیفیت دوربین هم تحولی در صنعت موبایل ایجاد خواهد کرد.

خداحافظی با معضل شکستن ال سی دی

۷ مزیت اصلی گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشو

شکستن ال سی دی گوشی های هوشمند یکی از رایج ترین اتفاق های ناگواری است که برای این گجت ها رخ می‌دهد. از آنجایی که ال سی دی گوشی های فعلی از مواد شکننده تشکیل شده و با یک لایه شیشه سخت هم پوشانده می‌شود، طبیعی است که وارد شدن هرگونه ضربه به آن منجر به ایجاد ترک و شکستگی شود. متاسفانه هزینه تعویض ال سی دی گوشی ها بسیار بالاست و عموما ال سی دی این گجت ها قیمت های گزافی دارد. پیش بینی می‌کنیم که گوشی های با نمایشگر تاشو این معضل بزرگ را برطرف سازند و ال سی دی آن ها مثل ال سی دی گوشی های فعلی شکننده نباشد!

احتمالا ماهیت ال سی دی هایی که قرار است در گوشی های با نمایشگر تاشو بکا بروند کاملا متفاوت با ال سی دی های فعلی خواهد بود و این امر سبب می‌شود تا دیگر شکستن ال سی دی گوشی از معضلات کاربران این گجت ها نباشد یا حداقل در شرایط نادرتری رخ دهد! تصور کنید صفحه نمایش یک گوشی قابلیت تا زدن داشته باشد، جای تعجبی نخواهد داشت که نمایشگر این نوع از گوشی ها نرم و انعطاف‌پذیر بوده و مثل ال سی دی های فعلی شکننده نباشند. بنابراین احتمالا گوشی های مجهز به نمایشگر تاشو مشکل شکستن ال سی دی این گجت ها را رفع خواهند کرد.

کاهش قیمت گوشی‌های معمولی

۷ مزیت اصلی گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشو

اگر استقبال خوبی از گوشی های با نمایشگر تاشو به عمل بیاید، احتمالا این گوشی ها به دستگاه های مدرن تر و بهتر تبدیل می‌شوند و گوشی های با نمایشگر معمولی با افت قیمت مواجه خواهند شد. البته این مسئله خیلی هم قابل تاکید نیست و نمی‌توان آن را با قاطعیت عنوان کرد، چون ممکن است اصلا استقبال خوبی از گوشی های با نمایشگر تاشو به عمل نیاید و این امر سبب شود تا روند صعودی قیمت گوشی های موبایل حفظ گردد. اما با توجه به تمرکزی که شرکت های سازنده گوشی بر روی طراحی و تولید گوشی های مجهز به نمایشگر تاشو داشته‌اند، پیش بینی می‌کنیم که این محصولات بتوانند توجه کاربران را جلب کرده و مورد استقبال آن ها قرار گیرند. بنابراین تحول دیگری که گوشی های با نمایشگر تاشو می‌توانند در صنعت موبایل ایجاد کنند مربوط به کاهش قیمت گوشی های با نمایشگر عادی می‌شود.

امکان بکارگیری گوشی به عنوان تبلت

۷ مزیت اصلی گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشو

با روی کار آمدن گوشی های با نمایشگر تاشو احتمالا این گجت ها می‌توانند جایگزین تبلت ها هم شوند. تصور کنید بتوانید صفحه نمایش گوشی خود را باز کرده و اندازه آن را دو یا سه برابر کنید و حتی یک کیبورد اختصاصی را هم به آن متصل نمایید! در این شرایط گوشی شما دقیقا می‌تواند نقش یک تبلت را هم ایفا کند. بنابراین احتمالا گوشی های با نمایشگر تاشو قابلیت تبدیل شدن به تبلت را هم خواهند داشت. این مسئله بدون تردید سبب می‌شود تا استقبال کاربران از تبلت ها بیش از پیش افت کند. پس امکان بگارگیری گوشی های با نمایشگر تاشو به عنوان تبلت یکی دیگر از تحولات احتمالی است که این گجت ها در بازار موبایل ایجاد می‌کنند.

ظاهر منحصر به فرد و کاملا متفاوت

۷ مزیت اصلی گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشو

گوشی های موبایل طی چند سال اخیر از نظر سخت افزاری تحولات قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. برای مثال ظرفیت رم آن ها افزایش یافته، تراشه آن ها قوی‌تر شده، دوربین آن ها قدرتمندتر شده و غیره اما مدت هاست که هیچ تغییر ظاهری چشمگیر و متفاوتی در گوشی های هوشمند ایجاد نشده است. شاید اصلی ترین تغییر ظاهری که ظرف چند سال اخیر در گوشی های هوشمند ایجاد شده‌ مربوط به بکارگیری شیشه در بدنه آن ها و همچنین استفاده از نمایشگرهای بدون حاشیه باشد. با روی کار آمدن گوشی های با نمایشگر تاشو یک تغییر ظاهری عمده و کاملا منحصر به فرد در گوشی های هوشمند ایجاد می‌شود. این امر می‌تواند یک تحول بزرگ و چشم‌گیر در سبک طراحی و ظاهر گوشی های موبایل باشد. بنابراین گوشی های با نمایشگر تاشو منجر به ایجاد یک تحول ظاهری ملموس در گوشی های هوشمند می‌شوند.

امکان نصب باتری با ظرفیت بیشتر

۷ مزیت اصلی گوشی‌های مجهز به نمایشگر تاشو

باتری گوشی های موبایل تقریبا تنها بخش سخت افزاری این گجت ها بوده که طی چند سال اخیر دچار هیچ تحول و پیشرفتی نشده است. متاسفانه تمام پیشرفت هایی که سایر اجزای سخت افزاری گوشی ها به وجود آمده‌اند به نوعی در تضاد با توان شارژدهی آن ها هستند. برای مثال تعداد هسته‌های پردازشگر و فرکانس کاری آن ها در گوشی ها افزایش یافته یا صفحه نمایش این گجت ها بزرگ تر شده و وضوح تصویر بیشتری را به خود گرفته‌اند که تمام این موارد نیازمند مصرف شارژ بیشتر هستند. بنابراین به تدریج ظرفیت باتری و توان شارژدهی آن در گوشی های موبایل به معضلی برای این گجت ها تبدیل شد. متاسفانه از سمت مقابل به دلیل کاهش ابعاد گوشی ها و افزایش ظرافت آن ها، فضای کافی برای تجهیز گوشی به باتری های بزرگ‌تر هم از میان برداشته شد!

حال ما عقیده داریم که گوشی های با نمایشگر تاشو می‌توانند به نوعی معضل ظرفیت باتری گوشی های هوشمند را برطرف سازند. اما چگونه؟ مطمئنا اگر صفحه نمایش گوشی قابلیت تا شدن داشته باشند، مساحتی که دستگاه در حالت کاملا باز شده ارائه می‌کند بیشتر از سطحی است که هم اکنون در گوشی های معمولی ارائه می‌شود. در این حالت احتمالا می‌توان با تدابیر خاصی ظرفیت باتری بکار رفته در گوشی های موبایل را افرایش داد. برای مثال تصور کنید شرکت های سازنده گوشی در پشت هر یک از قسمت یا تکه های صفحه نمایش گوشی لایه بسیار نازکی از باتری های لیتیوم یونی را به کار ببرند. این امر سبب می‌شود تا به تدریج ظرفیت نهایی باتری دستگاه افزایش یابد و معضل شارژدهی باتری گوشی های موبایل برطرف شود. بنابراین امکان نصب باتری با ظرفیت بیشتر یکی دیگر از تحولات احتمالی است که گوشی های با نمایشگر تاشو در صنعت موبایل ایجاد می‌کنند.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به دلایلی اشاره کردیم که نشان می‌دهند چطور گوشی های با نمایشگر تاشو می‌توانند متحول کننده صنعت موبایل باشند. مدت هاست که شرکت های بزرگ تولید کننده گوشی همچون سامسونگ، اپل، هوآوی، ال جی و غیره در تلاش هستند تا این نوع گوشی های هوشمند را تولید کنند. به نظر شما گوشی های مجهز به نمایشگر تاشو به چه صورت می‌توانند در صنعت موبایل تغییر و تحول ایجاد کنند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج