جاباما
۸۰۸۱۲۳
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

گران‌ترین خودرو‌های فروخته شده در تاریخ پورشه

یکی از افسانه ای‌ترین خودرو‌های مسابقه‌ای پورشه که با بهره مندی از موتور ۱۲ سیلندر توربوشارژ خود ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد (قابلیت ارتقا تا ۱۵۰۰ اسب بخار). بدون در نظر گرفتن هیچگونه سیستم کامپیوتری، پشت فرمان این خودرو فقط راننده بود و توانایی هایش. محل قرار گیری راننده هم با توجه به تعبیه دو باک بنزین در چپ و راست، در قسمت میانی بود. خیلی نباید تعجب کرد که قهرمان مسابقات Can-Am با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون دلار به فروش رفته است.

وبسایت جوان خودرو: داشتن یکی از نمونه های افسانه ای ۹۱۱ برای هر ماشین بازی یک آرزو به حساب می آید. اما این بار دیگر نمونه مورد بحث ما ۹۱۱ نیست!. با وجود اینکه نمونه های هوا خنک پورشه ( تا دهه ۹۰ میلادی ) اکنون قیمتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار پیدا کرده اند، اما خودروهای موجود در لیست ما بعضا از یک خانه لوکس هم ارزشمند تر هستند. اکنون به بررسی ۵ نمونه از بهترین خودروهای پورشه خواهیم پرداخت.

917/30 اسپایدر

گران‌ترین خودرو‌های فروخته شده در تاریخ پورشه

یکی از افسانه ای ترین خودروهای مسابقه ای پورشه که با بهره مندی از موتور ۱۲ سیلندر توربوشارژ خود ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کرد ( قابلیت ارتقا تا ۱۵۰۰ اسب بخار ). بدون در نظر گرفتن هیچگونه سیستم کامپیوتری، پشت فرمان این خودرو فقط راننده بود و توانایی هایش. محل قرار گیری راننده هم با توجه به تعبیه دو باک بنزین در چپ و راست، در قسمت میانی بود. خیلی نباید تعجب کرد که قهرمان مسابقات Can-Am با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون دلار به فروش رفته است.

550A اسپایدر

گران‌ترین خودرو‌های فروخته شده در تاریخ پورشه

در رتبه چهارم این لیست پورشه ۵۵۰A اسپایدر مدل ۱۹۵۶ قرار گرفته است. خودرویی که با بهره گیری از موتور ۱.۵ لیتری دو میل سوپاپ خود ۱۳۵ اسب بخار قدرت تولید می کرد و نسبت به رقبایش برتری داشت. هم چنین این خودرو یکی از اولین نمونه هایی بود که توسط پورشه مخصوصا برای مسابقات اتوموبیلرانی طراحی شده بود. این خودرو زیبا به قیمت ۵,۱۷۰,۰۰۰ دلار به فروش رسید.

911 GT1 Strassenversion

گران‌ترین خودرو‌های فروخته شده در تاریخ پورشه

یکی از زیباترین خودروهای تاریخ پورشه. تیم موتور اسپرت پورشه برای شرکت در مسابقات لمانز و پاس کردن قوانین، تعداد ۲۰ دستگاه از این خودرو افسانه ای را به صورت شهری تولید کرد. نتیجه کار هم امروز به عنوان یکی از زیباترین و خواستنی ترین سوپر اسپرت های تاریخ شناخته می شود. این خودرو با استفاده از موتور تویین توربو ۶ سیلندر خود که بر پایه موتور ۹۹۶ ساخته شده بود، ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کرد. آخرین بار یک نمونه از این خودرو و با مدل ۱۹۹۸ در آمریکا به قیمت ۵,۶۶۵,۰۰۰ دلار فروخته شد.

956

گران‌ترین خودرو‌های فروخته شده در تاریخ پورشه

بدون شک پر افتخار ترین خودروی لیست کسی نیست جز ۹۵۶ افسانه ای. خودرویی که در دهه ۸۰ به همراه جانشین خود یعنی ۹۶۲، به مدت ۷ سال پیاپی قهرمان بلامنازع لمانز بود. این خودرو با استفاده از موتور ۲.۶۵ لیتری توربوشارژ خود قدرتی نزدیک به ۷۵۰ اسب بخار تولید می کرد و با وزن زیر ۸۰۰ کیلوگرم، یکی از رام نشدنی ترین خودروهای تاریخ موتور اسپرت بود. هم چنین ۹۵۶ اولین خودرویی بود که از گیرباکس دو کلاچه و سیستم آیرودینامیکی Ground Effect بهره می برد. یکی از چند نمونه ساخته شده از این خودرو به قیمت ۱۰,۱۲۰,۰۰۰ دلار فروخته شد.

917K

گران‌ترین خودرو‌های فروخته شده در تاریخ پورشه

و در آخر قهرمان پر افتخار ما، پورشه ۹۱۷K است. خودروی بسیار معروفی که به لطف قهرمانی های پیاپی در مسابقات لمانز دهه ۷۰ میلادی و رنگ بندی گالف خود شهرت زیادی دارد. هم چنین از این خودرو در فیلم لمانز با هنرنمایی استیو مک کوئین هم استفاده شده بود. ۹۱۷K با بهره مندی از موتور قدرتمند ۴.۵ لیتری ۱۲ سیلندر خود، ۶۳۰ اسب بخار قدرت تولید می کرد. این خودرو قدرتمند علاوه بر قهرمانی در لمانز، توانست در مسیر مستقیمی مولسان رکورد سرعت ۳۵۲ کیلومتر بر ساعت را هم ثبت کند. ارزشمنر ترین خودرو تاریخ کمپانی پورشه با قیمت ۱۴,۰۸۰,۰۰۰ دلار فروخته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      چقدم زشتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج