جاباما
۸۹۰۷۵۶
۵۰۴۱
۵۰۴۱
پ

بهترین گجت‌های خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

سال‌هاست هوشمندسازی‌ها فراتر رفته و ابزار و وسایل خانه‌ها کشیده شده تا جایی که خانه‌های هوشمند سبکی از زندگی شده و مردم برای خرید یا اجاره خانه در دنیا به میزان هوشمند بودن آن هم اهمیت می‌دهند.

روزنامه شهروند - مهرنوش گرکانی : دنیا هر روز بیشتر به سوی هوشمندسازی می‌رود، سال‌هاست که روزانه اخبار مختلف تکنولوژی را دنبال می‌کنیم و از خبر ورود به بازار گجت‌های جدید ذوق‌زده می‌شویم و تا آن‌جا که می‌توانیم آن‌ها را وارد زندگی خود می‌کنیم.

اما سال‌هاست هوشمندسازی‌ها فراتر رفته و ابزار و وسایل خانه‌ها کشیده شده تا جایی که خانه‌های هوشمند سبکی از زندگی شده و مردم برای خرید یا اجاره خانه در دنیا به میزان هوشمند بودن آن هم اهمیت می‌دهند.

البته که این موضوع تنها مختص به دیگر کشور‌ها یا کشور‌های فوق پیشرفته نیست، تعجب‌آور بود که در شهری جدید آپارتمانی وجود دارد که از در ورودی تا آسانسور و در خانه‌هایش هوشمند شده‌اند و باید با کارت الکترونیک از ابزار تکنولوژی ساختمان استفاده کرد، وقتی می‌خواهید وارد خانه شوید باید کارت‌تان را نشان دهید و با همان کارت هم می‌توانید از آسانسور استفاده کنید. البته این‌ها تنها جزیی از هوشمندسازی آپارتمانی در شهر جدید پرند بود.

بهترین گجت‌های خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

حالا در دنیای تکنولوژی ابزار متفاوتی برای هوشمندسازی خانه‌ها وجود دارد، هر کدام کاری انجام می‌دهند و بعضی هم چند کار را همزمان. در این‌جا نگاهی می‌اندازیم به محصولات هوشمندسازی خانه‌ها در‌سال ٢٠١٩. نظریه‌ای که برای گجت‌های خانه‌های هوشمند مطرح می‌شود، می‌گوید: استفاده از ابزار هوشمند در خانه‌ها یعنی شما برای وقت‌تان ارزش قایل می‌شوید.

وقتی ابزار هوشمند خانه‌ها را نگاه می‌کنیم خیلی هم دور از این نظریه نیستند. محصولاتی که در این صفحه معرفی شده‌اند هر کدام کاری خاص را برای هوشمندسازی خانه‌ها انجام می‌دهند. اگر تازه می‌خواهید هوشمندسازی خانه‌تان را آغاز کنید، بهتر است اول به این فکر کنید که کدام نیاز‌تان در زندگی مهمتر است و فهرست زیر می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

Amazon Echo Dot (٣rd generation)

بهترین اسپیکر هوشمند

بهترین گجت‌های خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

رقابت بین بهترین اسپیکر‌های هوشمند خیلی نزدیک است، اما باید گفت Echo Dot آمازون در برابر Google Home Mini برتری دارد. هر دو این اسپیکر‌ها را می‌توانید با حدود ٥٠ دلار تهیه کنید و حتی زمان‌های زیادی هم وجود دارند که آن‌ها تخفیف می‌خورند و می‌توانید با قیمتی ارزان‌تر آن‌ها را تهیه کنید. این دو دستیار صوتی درحال حاضر تقریبا برابر هستند.

اما آمازون معمولا در مورد مهارت‌های بیشتر و پشتیبانی بیشتر با دستگاه‌های مختلف حرف می‌زند، اما اگر نظر‌سنجی‌ها را بخوانید می‌بینید مردم از هر دوی آن‌ها تقریبا به یک اندازه راضی هستند و هر دو را به یک اندازه دوست دارند. بهتر است بدانید دستیار صوتی چه کار‌هایی می‌تواند انجام دهد؛ هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های مختلفی دارند و می‌توانند در کار‌های روزمره به شما کمک کنند.

آن‌ها از شما یا خانواده‌تان حرف‌شنوی دارند، یعنی شما می‌توانید تعیین کنید که از چه صدایی دستور بگیرند. بعد می‌توانید به آن‌ها بگویید برایتان موسیقی پخش کنند و صدای آن را کم و زیاد کنند، مسیج‌ها و ایمیل‌هایتان را بخوانند و به آن‌ها جواب بدهند، متن سخنرانی‌تان را با شما تمرین کنند، برایتان ساعت زنگ بگذارند و بیدارتان کنند، آب وهوای روز را به شما بگویند و.

انتخاب ما به دلیل یک مزیت سخت‌افزاری کوچک است، درواقع یک جک صوتی. Google Home Mini می‌تواند دو دستگاه صوتی را به منبع دیگری از طریق بلوتوث انتقال دهد، اما فقط Echo Dot می‌تواند به یک بلندگوی استاندارد و با کیفیت خوب متصل شود. این ممکن است برای همه مهم نباشد، اما با توجه به این‌که قیمت‌شان تفاوتی با هم ندارند و با توجه به سلیقه و نوع نیازتان می‌توانید انتخاب کنید.

Arlo Pro ٢

بهترین دوربین‌های امنیتی خانگی هوشمند

بهترین گجت‌های خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

این دوربین‌ها به نسبت دیگر رقیبان خود بشدت اقتصادی‌تر هستند، اما کار‌های مشابه همان‌ها را انجام می‌دهند. این دوربین‌ها ضدآب هستند و با نت به موبایل هوشمند یا صفحه نمایش هوشمند شما متصل می‌شوند و هر لحظه که بخواهید می‌توانید به ویدیو‌های آن‌ها دسترسی داشته باشید. ضدآب بودن آن‌ها باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی و بدون نگرانی آن‌ها را در فضا‌های باز و هر کجا که می‌خواهید نصب کنید. سایز آن‌ها کوچک است و حتی نیازی به سیم‌کشی هم ندارند. شما می‌توانید با باتری‌های قابل شارژ از آن‌ها استفاده کنید و به مدت ٦ ماه با همان باتری‌های شارژی قدرتمند در اختیار شما خواهند بود.

این دوربین‌ها همچنین با دستیاران شخصی الکسا و گوگل همخوانی دارند و می‌توانید آن‌ها را به شکلی تنظیم کنید که در صورت بروز حادثه به سیستم آتش‌نشانی و پلیس متصل شوند و برای آن‌ها پیام‌های ویدئویی بفرستند. همچنین این دوربین‌ها انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارند که می‌توانند در جهات مختلف بچرخند و بدون هیچ پایه‌ای هر کجا که می‌خواهید قرار بگیرند.

Ecobee SmartThermostat

بهترین ترموستات هوشمند

بهترین گجت‌های خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

Ecobee SmartThermostat همانند رقیبش Nest Learning Thermostat یک ترموستات مبتنی بر WIFI است که به شما اجازه می‌دهد سیستم گرمایش خانگی و سیستم تهویه مطبوع خود را با برنامه و صدای خود کنترل کنید. ترموستات هوشمند می‌تواند دمای هوای محل زندگی و کار شما را همان‌طور که می‌خواهید تنظیم کند، اگر هوا گرم‌تر یا سردتر شود، خودش دما را تنظیم می‌کند و نیازی نیست که شما کاری کنید.

اما یکی از مهمترین کار‌هایی که ترموستات‌های هوشمند انجام می‌دهند این است که برای مصرف بهینه، زمانی که شما محل را ترک می‌کنید، سیستم گرمایش یا تهویه مطبوع را خاموش می‌کند و شما می‌توانید قبل از رسیدن به خانه به او اطلاع دهید تا دمای هوا را برای رسیدن شما مطبوع و مناسب کند. در این صورت در طول روز که شما خانه نیستید یا در طول شب که در محل کارتان حضور دارید، انرژی برای گرم کردن یا خنک کردن محل مورد نظر اتلاف نمی‌شود.

Philips Hue White LED

بهترین لامپ‌های هوشمند

بهترین گجت‌های خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

لامپ‌های هوشمند Philips Hue سال‌های سال است که اولین گزینه این رده از محصولات هوشمند هستند. محصولات این شرکت طیف وسیعی از وسایل روشنایی و لامپ‌های هوشمند را تشکیل می‌دهد، مثل لامپ‌های خانگی، وسایل نورپردازی حرفه‌ای، پروژکتور‌های مخصوص فضای باز و ....

لامپ‌های هوشمند می‌توانند سبک زندگی شما را تغییر دهند و در مصرف برق به شما کمک کنند. البته شاید با توجه به هزینه پایینی که در ایران برای برق می‌پردازیم این لامپ‌ها برایتان بی‌فایده باشد، اما اگر محیط زیست و الگوی مصرف برایتان اهمیت داشته باشد، این لامپ‌ها می‌تواند به زندگی روزمره‌تان کمک کند. لامپ‌های هوشمند از طریق بلوتوث یا اینترنت به موبایل شما وصل می‌شوند و بدون حرکت می‌توانید آن‌ها را خاموش و روشن کنید یا حتی به دستیار هوشمندتان بگویید آن‌ها را برایتان کنترل کند. شما می‌توانید با ٧٠ دلار مجموعه‌ای از لامپ‌ها و دستگاه هوم را دریافت کنید.

Google Nest Hub

بهترین صفحه نمایش هوشمند

بهترین گجت‌های خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

شما همان ویژگی‌های Google Assistant را در Nest Hub پیدا می‌کنید. Nest Hub علاوه بر این‌که یک صفحه نمایش است و شما از آن می‌توانید نه تنها به‌عنوان تلویزیون، بلکه به جای یک دستیار شخصی هم از آن استفاده کنید. مثلا می‌توانید از آن بخواهید برایتان یک دستور غذایی پیدا و پخش کند یا به وب‌سایت‌های مختلف وصل شود. از گوگل موضوعی را سرچ کند یا به دوربین‌های خانگی هوشمندتان وصل شود و فید‌های دوربین را برایتان پخش کند. علاوه بر این کار‌هایی مثل پخش موسیقی یا اتصال به بلندگو و دستیار شخصی هم از آن بر می‌آید.

گوگل به شکل محتاطانه‌ای از گذاشتن دوربین ویدیویی روی Nest Hub خودداری کرد و دلیل اصلی آن جلوگیری از برخی نگرانی‌ها و مسائل امنیتی بوده است. اما اگر شما می‌خواهید از صفحه نمایش‌تان برای ویدیو چت هم استفاده کنید، Nest Hub گزینه مناسبی برای شما نیست و می‌توانید صفحه نمایش کوچک‌تر آمازون Echo Show ٥ را تهیه کنید.

August Smart Lock Pro + Connect Bundle

بهترین قفل هوشمند

بهترین گجت‌های خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

قفل هوشمند مردم را عصبی می‌کند، بهتر است بگوییم دزد‌ها را عصبی می‌کند. البته برخی از قفل‌های هوشمند ممکن است باعث شوند درِ خانه شما روی خودتان قفل شود، اما August Smart از این دست قفل‌ها نیست. این قفل از طریق بلوتوث به موبایل هوشمند شما متصل می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از گوشی خود آن را باز و بسته کنید. البته این قفل هوشمند با اینترنت هم قابل استفاده است و شما می‌توانید از راه دور آن را کنترل و باز و بسته کنید؛ مثلا اگر فرزندتان پشت در مانده، شما می‌توانید از راه دور در را برایش باز کنید.

این قفل هوشمند همچنین به دستیار شخصی الکسا و گوگل هم متصل می‌شود و اگر گوشی‌تان در دسترس نبود یا اگر در آشپزخانه مشغول کاری بودید، می‌توانید به دستیار شخصی‌تان دستور دهید تا او هم به قفل دستور دهد و در باز یا بسته شود. به این فکر کنید که به وسیله‌ای احتیاج دارید و فرصت ندارید تا خانه بروید و از یکی از دوستان یا خانواده‌تان می‌خواهید به خانه برود و وسیله مورد نظر را برایتان بفرستد، ولی کلید خانه شما را ندارد؛ شما می‌توانید از محل کارتان در را برایش باز کنید و بعد از آن‌که رفت دوباره در را قفل کنید، به همین راحتی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج