۹۳۰۵۶۵
۱۱ نظر
۵۰۳۶
۱۱ نظر
۵۰۳۶
پ

هزینه‌ی گازسوز کردن خودرو چقدر است؟

با توجه به سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین بسیاری از مردم خواهان گازسوز کردن خودرو خود هستند. از ساعت صفر ۲۴ آبان ۹۸ دولت طرح سهمیه بندی بنزین را اجرا کرد که به واسطه آن قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و نرخ آزاد هر لیتر بنزین نیز ۳۰۰۰ تومان اعلام شد.

وب‌سایت گجت‌نیوز - حسین مرادی: با توجه به سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین بسیاری از مردم خواهان گازسوز کردن خودرو خود هستند، از این رو قصد داریم هزینه گازسوز کردن ماشین به نرخ دولتی را مورد بررسی قرار دهیم.

از ساعت صفر ۲۴ آبان ۹۸ دولت طرح سهمیه بندی بنزین را اجرا کرد که به واسطه آن قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و نرخ آزاد هر لیتر بنزین نیز ۳۰۰۰ تومان اعلام شد. از این رو بسیاری از مردم قصد دارند خودرو خود را گازسوز کنند که به همین دلیل در این مقاله هزینه‌های گاز سوز کردن خودرو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هزینه‌ی گازسوز کردن خودرو چقدر است؟

ثبت نام برای وام دوگانه سوز کردن خودرو

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی در این خصوص عنوان کرد با توجه به اینکه مالکان وسایل نقلیه از CNG استقبال زیادی رو انجام دادند، برای خودرو‌ها وام ۲.۵ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و مالکان برای ثبت نام وام دوگانه سوز کردن خودرو می‌بایست به سامانه اطلاعات جامع خودرو‌های گازسوز کشور به آدرس اینترنتی www.irngv.ir مراجعه نمایند. گفتنی است در این طرح مالکان خودرو‌های حمل‌ونقلی، چون باری و مسافری دارای اولویت هستند.

جزئیات هزینه گازسوز کردن خودرو

هم‌اکنون دو نوع خودرو هیبریدی و بنزینی در بازار‌های جهانی به فروش می‌رسند، اما در بازار ایران فقط برخی از مالکان خودرو‌های درجه ۲ و درجه ۳ دوگانه سوز می‌کنند که هیچکدام از مالکان خودرو‌های درجه ۱ سوخت CNG را مورد استفاده قرار نمی‌دهند.

در واقع هزینه گازسوز کردن ماشین به نوع وسیله نقلیه و نوع مخزن سوخت آن بستگی خواهد داشت، اما به صورت کلی می‌توان برای این فرایند هزینه ۳ میلیون تومانی را در نظر داشت. البته تعمیرکاران به مردم هشدار می‌دهند که خودرو‌های دوگانه سوز خریداری نکنند، اما فعالان صنعت خودرو معتقد هستند اگر فرایند گازسوز شدن خودرو بر اساس استاندارد‌های ضروری صورت بگیرد، این خودرو از نظر ایمنی با مشکل مواجه نمی‌شود.

هزینه‌ی گازسوز کردن خودرو چقدر است؟

CNG بهتر است یا بنزین؟

به طور کلی باید بگوییم سوخت سی ان جی در مقایسه با دیگر سوخت‌های هیدروکربنی دارای پایین‌ترین نسبت کربن به هیدروژن یعنی ۱ ‏اتم کربن در مقابل ۴ اتم هیدروژن است.

بنابراین سوختن گاز CNG کربن کمتری را منتشر می‌کند و خودرو‌های گازسوز به خاطر کاهش زیاد این رسوبات کربن در قسمت‌های احتراق، ورودی سوپاپ‌ها، سرپیستون‌ها و شیار‌های رینگ‌ها، میزان گیرپاژ کردن قطعات به میزان چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین روغن موتور و فیلتر آن نیز به خاطر کاهش رسوبات کربن و آلاینده‌ها خروجی همواره تمیز باقی خواهد ماند و مدت تعویض آن‌ها طولانی‌تر می‌شود.

منبع: isna

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز دوباره شروع شد گاز و گازسوز کردن و دنبال سوخت دویدن! روحانی نابود کرد این مملکتو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون میتونست و کاری نکرد؟ا

    • بدون نام

      اونم ۱۰ برابر میکنن فقط صبر کنید ببینید

    • بدون نام

      الان از مرکز cng میام ۴.۵ میزنن میگن قیمت اینه اونم به نوبت میزارن بدبختی پشت بدبختی.با یه پراید داغون مسافر کشی میکردم الان میشینم خونه

    • رضا

      سلام یه گزارش تهیه کنید چرا برای سوخت خودرو ها بین CNG و LPG نوعCNG انتخاب شد مضرات و منافع آنها هم اشاره کنید یک اختلاس بزرگ در این کار نهفته است یه جستجو اینترنتی کنید حله

    • بدون نام

      خطرناکه مثل بمب ساعتی میشه اگر استاندارد بود کل دنیا دوگانه سوزمیکرد

    • بدون نام

      باید خودمون رو هم گاز سوز کنیم چون با این حقوق و تورم دیگه چیزی برای خوردنمون باقی نمی مونه .

    • بدون نام

      از معایبشم بنویسید ، مردم رو بیخودی به سمت cng سوق ندید

    • بدون نام

      هرشش ماه هم یه بارباهزینه ۲ میلیونی واشر سرسلیندر عوض میکنی خودش خوبه ماشینت نومیمونه خخخخخخخ

    • بدون نام

      اقا بخدا شما برید مکانیکی نرید بپرسید برید ببینید که بیشتر ماشین بنزینی میاد تو تعمیرگاه برای موتور یا گاز سوز آلمان با اون عظمت خودرو سازی بعد از یک سال استفاده از گاز اومد معذرت خواهی کرد اون جمع کرد ماشیناشو بعد گاز بخاطر خشک کار کردن پدر متور رو در میاره مگه ماشین خارجی سوار میشین که انتظار متریال عالی تو موتور رو داشته باشین؟

    • مهدی

      آقا حیف تک گانه نیست میرید دوگانه میکنید دوگانه ماشینو از پا درمیاره ماشین صدای موتورش زیادمیشه پرپر میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج