۹۳۰۶۳۷
۸ نظر
۵۰۷۲
۸ نظر
۵۰۷۲
پ

شاهکار فورد در SEMA ۲۰۱۹؛ موستانگ برقی با گیربکس دستی

در طی ماه‌های آتی، شاهد رونمایی رسمی از فورد Mach E خواهیم بود، کراس اووری الکتریکی از برند آمریکایی فورد، که براساس مدل محبوب فورد موستانگ توسعه یافته است. اما پیش از آن، یک تیم مستقل زیرنظر فورد، با همکاری شرکت آلمانی Webasto، دست به کار شده و نسخه الکتریکی از فورد موستانگ اصلی، موسوم به موستانگ لیتیوم را به نمایشگاه SEMA آورده است.

مجله دیجی‌کالا - آراد فلاح: در طی ماه‌های آتی، شاهد رونمایی رسمی از فورد Mach E خواهیم بود، کراس اووری الکتریکی از برند آمریکایی فورد، که براساس مدل محبوب فورد موستانگ توسعه یافته است.

شاهکار فورد در SEMA ۲۰۱۹؛ موستانگ برقی با گیربکس دستی

اما پیش از آن، یک تیم مستقل زیرنظر فورد، با همکاری شرکت آلمانی Webasto، دست به کار شده و نسخه الکتریکی از فورد موستانگ اصلی، موسوم به موستانگ لیتیوم را به نمایشگاه SEMA آورده است. پیشرانه این خودرو الکتریکی خالص بوده و از گیربکس شش سرعته دستی برای سیستم انتقال قدرت، بهره می‌برد.

فورد موستانگ لیتیوم، به باتری ۸۰۰ ولتی و موتور ۹۰۰ اسب بخاری برقی دو هسته‌ای ساخت Webasto است که این خودرو را به یک خودرو عضلانی الکتریکی تبدیل می‌کند. این موتور و باتری الکتریکی، قادر هستند تا در بالاترین ظرفیت کاری خود، ۱۳۵۶ نیوتون متر گشتاور را از طریق گیربکس شش سرعته دستی Getrag، به محور عقب انتقال دهند.

بسیاری اعتقاد دارند فورد می‌تواند از این قوای فنی، در فورد Mach E استفاده کرده و کراس‌اووری بی نهایت جذاب را روانه بازار کند. همکاری فورد و وبستو در ساخت موستانگ لیتیوم، امیدبخش آینده روشن برای این برند آمریکایی در بازار خودرو‌های برقی است.

شاهکار فورد در SEMA ۲۰۱۹؛ موستانگ برقی با گیربکس دستی

مسلما برای مهار چنین قدرت و گشتاوری، یک دیفرانسیل عقب ساده پاسخگو نخواهد بود، و بنابراین تیم توسعه از ترمز‌های شش پیستونه ساخت برمبو، که بر روی فورد موستانگ شلبی GT۳۵۰ نصب شده بودند، استفاده کرده است. قسمت‌های زیادی از بدنه، از جمله کاپوت، از فیبرکربن ساخته شده اند و در تولید پنجره‌های خودرو، از پلی کربنات استفاده شده است.

رینگ‌های خودرو نیز بیست اینچی هستند و تایر‌های میشلن Sport ۴S بر روی موستانگ لیتیوم نصب شده است. ظاهر خارجی خودرو، تقریبا همان ظاهر فورد موستانگ درون‌سوز است، اما به دلیل بهره‌مندی از قوای الکتریکی، تغییرات اندکی به خود دیده است، که از آن جمله می‌توان به اسپویلر جلو با نماد لیتیوم، اسپلیت‌های جانبی فیبر کربنی و دیفیوزر عقب اشاره کرد.

تلفیق فناوری و سنت گرایی در کابین فورد موستانگ برقی

طراحی داخلی خودرو، کاملا شبیه به فورد موستانگ معمولی است، اما به علت الکتریکی بودن موستانگ لیتیوم، از رنگ آبی روشن در قسمت‌هایی از کابین استفاده شده است. همچنین یک نمایشگر ۱۰.۴ اینچی همانند دیگر خودرو‌های برقی این رده، در میانه کابین قرار گرفته است.

فورد پیش‌بینی کرده در محصولات الکتریکی آتی خود، از جمله فورد Mach E، صفحه نمایش‌های بزرگتری را استفاده کند. Valet, Sport, Track, و Beast حالات مختلف رانندگی در نظر گرفته شده برای موستانگ لیتیوم هستند، که راننده می‌تواند از طریق صفحه نمایش لمسی، بین آن‌ها سوئیچ کند.

شاهکار فورد در SEMA ۲۰۱۹؛ موستانگ برقی با گیربکس دستی

با وجود آن‌که فورد با اندکی تاخیر وارد بازار خودرو‌های برقی شده است، اما به وضوح می‌توان دید که این شرکت آینده خود را در خودرو‌های برقی می‌بیند، و سرمایه گذاری عظیم ۱۱.۵ میلیارد دلاری فورد برای تحقیق و توسعه خودرو‌های برقی، حاکی از عزم جدی شرکت آمریکایی برای در اختیار گرفتن بازار پررونق خودرو‌های برقی است.

این شرکت قصد دارد در کنار عرضه فورد Mach E، نسخه الکتریکی فورد F-۱۵۰ را وارد بازار کند، تا فروش پیکاپ محبوب خود را تضمین کند. بزودی با اخبار زیادی از خودرو‌های الکتریکی فورد روبرو خواهید شد.

شاهکار فورد در SEMA ۲۰۱۹؛ موستانگ برقی با گیربکس دستی

منبع: Car and driver

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد. د

      به پای پراید خودمون که نمیرسه

      پاسخ ها

      • اریا

        بدن سایپا وانتشوبزنه

    • بدون نام

      وووواااااو

    • حمید رضا راشدی

      شاهکار صنعت خودرو سازی...سرزمین کفر،،،آمریکا

    • اصغر فرهادی

      .....

    • بدون نام

      عجب چیزی ساخته، دمش گرم

    • بدون نام

      دولت که نمیاد یه همچین خودرویی بسازه فقط میگه مردم زیاد بنزین مصرف میکنن خوب لامسب وقتی ماشین پرمصرفه چیکارش کنیم

    • محمد

      الان چندتا بچه سال میان میگن پراید فلانو اینجور اونجور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج