جاباما
۹۵۷۷۵۸
۹ نظر
۵۰۲۷
۹ نظر
۵۰۲۷
پ

بهترین ساعت‌های هوشمند بازار ایران

چندین سال از معرفی اولیه ساعت‌های هوشمند به عنوان نسل جدیدی از گجت‌های همراه می‌گذرد و اکنون شرایطی را می‌بینیم که در آن محصولات این چنینی در حال جایگزین کردن ساعت‌های کلاسیکی هستند که شاید هیچکس فکرش را نمی‌کرد بازار آن‌ها با خطر خاصی مواجه شود.

برترین‌ها: چندین سال از معرفی اولیه ساعت‌های هوشمند به عنوان نسل جدیدی از گجت‌های همراه می‌گذرد و اکنون شرایطی را می‌بینیم که در آن محصولات این چنینی در حال جایگزین کردن ساعت‌های کلاسیکی هستند که شاید هیچکس فکرش را نمی‌کرد بازار آن‌ها با خطر خاصی مواجه شود. بعد از گذشت چند سال و انجام آزمایش‌های مختلف با هر محصول، حالا تولیدکننده‌ها الگوی مناسبی را برای این محصولات پیدا کرده و اکثر مشکلات آن‌ها در زمینه صفحه نمایش، پردازشگر و عمر باتری را حل کرده‌اند.

محصولاتی که همچنان قیمت بالایی داشته و شاید برای تمامی مصرف‌کنندگان، کارایی چندانی ارائه نکنند، اما به نظر می‌رسد داشتن یکی از آن‌ها تبدیل به یک اجبار شده. در ادامه به سراغ بهترین ساعت‌های هوشمندی رفته‌ایم که در بازار ایران قابل خریداری هستند و هر کدام بالاترین سطح از امکانات و قدرت پردازشی را پیش روی کاربر‌ها قرار می‌دهند.

اپل واچ سری ۵

متوسط قیمت: ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

بهترین ساعت‌های هوشمند بازار ایران

اپل واچ سری ۵ جدیدترین نسخه از ساعت‌های هوشمند سازندگان آیفون است و نمایشگر همیشه روشن آن اصلی‌ترین و جدیدترین مشخصه کلیدی این گجت به‌شمار می‌آید. این قابلیت به کاربر‌ها امکان می‌دهد تا در یک چشم برهم زدن از زمان مطلع شوند. سایر موارد تقریبا به همان شکل گذشته باقی مانده‌اند. کاربر کماکان بایستی شب‌هنگام ساعت خود را به شارژر متصل کند.

بعلاوه شکل ظاهری ساعت نسل جدید نیز با اپل واچ سری ۴ کاملا مشابه است؛ بنابراین اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا خریداری این اسمارت‌واچ اقدامی معقول است؟ سوالی که به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن دیگر مشخصات جواب آن مثبت باشد. اما آیا حالت همیشه روشن بدان معناست که کلیه افراد قادر به خواندن اعلان‌های شما خواهند بود؟ اپل به این موضوع نیز فکر کرده و اعلان‌ها تا زمان رویت پیوسته ساعت توسط کاربر در وضعیت مات شده باقی خواهند ماند.

شایان به ذکر است که اپل واچ سری ۵ از یک نمایشگر بسیار چشم‌نواز بهره می‌گیرد. این نمایشگر اولد دارای عمق رنگ بالا بوده و از روشنایی بسیار زیادی برخوردار است؛ لذا کار کردن با آن در فضا‌های غیرمسقف نیز آسان خواهد بود. واقعیت جالب‌توجه اینکه نمایشگر مدل ۴۴ میلی‌متری اپل واچ سری ۵ همانند سری ۴ دارای وضوح تصویر ۳۶۸ در ۴۴۸ پیکسلی است.

این رقم در مقایسه با رزولوشن نمایشگر نخستین نسل از گوشی‌های آیفون (معادل ۳۲۰ در ۴۸۰ پیکسل) عدد بالاتری را نشان می‌دهد. آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که اگر کاربری در ساعت ۸ صبح، اپل واچ سری ۵ خود را به دست بسته و در حدود ساعت ۱۰ شب آن را از دست خود باز کرد. با وجود گذشت حدودا ۱۴ ساعت زمان، بیش از ۴۰ درصد شارژ ساعت باقی‌مانده بود. البته این سناریو به یک روز کاری بی‌تحرک و معمولی مربوط می‌شود و در صورت ردیابی فعالیت‌ها، رقم اشاره شده احتمالا کاهش خواهد یافت.

حتی با وجود فعالیت یک یا دو ساعته نیز یقینا شارژ باتری برای استفاده از ساعت طی یک روز کامل کفایت خواهد کرد. اگرچه تراشه اس ۵ مورد استفاده در اپل واچ ۵ از نامی متفاوت با تراشه اس ۴ مدل سال گذشته بهره گرفته است، اما تحلیل‌های صورت گرفته روی این دو تراشه از ماهیت اساسا مشابه آن‌ها و به‌کارگیری پردازنده‌های مشابه با سرعت‌های یکسان حکایت دارند.

اپل واچ سری ۴

متوسط قیمت: ۵ میلیون تومان

بهترین ساعت‌های هوشمند بازار ایران

هرچند از لحاظ ظاهری سال‌هاست که ساعت‌های هوشمند اپل تغییر خاصی نکرده‌اند، اما در جزئیات آن‌ها و مشخصات سخت‌افزاری به قدری تفاوت وجود دارد که به سراغ مدل‌های قدیمی نروید. اپل واچ سری ۴ نیز دقیقا همچین شرایطی را تجربه می‌کند و مجموعه قابلیت‌های جدیدی را نسبت به مدل‌های قبلی ارائه می‌کند.

نمایشگر قدرتمند، اولین و بارزترین ویژگی نسخه سال گذشته اپل واچ است. این نمایشگر با طراحی تقریبا لبه به لبه نسبت به اپل واچ‌های قبلی بیش از ۳۰ درصد بزرگ‌تر است. با وجود اندازه بزرگ‌تر صفحه‌نمایش، ابعاد کلی اپل واچ تنها به میزان بسیار ناچیزی به سمت بیرون افزایش یافته و در عین‌حال اندکی نازک‌تر شده است.

در نسل‌های قبلی اپل واچ، قاب پشتی دستگاه از جنس فلز بود و برای نمایشگر ضربان قلب نیز از یک روکش شیشه‌ای استفاده می‌شد. اکنون در مدل‌های پیشرفته‌تر ضدزنگ و ادیشن، سرامیک جایگزین شیشه شده است. این جایگزینی امکان به‌کارگیری حسگر الکتروکاردیوگرافی جدید را فراهم می‌کند. استفاده از این حسگر در ابتدا برای دارندگان سری ۴ وجود نداشت، اما در ادامه به واسطه انتشار یک به‌روزرسانی در دسترس قرار گرفت. در سال ۲۰۱۷ آیفون ۱۰ با بلوتوث نسخه ۵ عرضه شد، اما اپل واچ سری ۳ با بلوتوث ۴.۲ در اختیار مشتریان قرار گرفت.

سری ۴ از تراشه بلوتوث مشابه با آیفون استفاده می‌کند. در بلوتوث ۵، ظرفیت توانی و محدوده پاسخگویی افزایش یافته است و این موضوع بایستی هنگام اتصال اپل واچ به کلیه ابزارهای‌جانبی بلوتوثی یا جدیدترین آیفون‌ها سودمند باشد. اپل شتاب‌سنج ژیروسکوپ را ارتقا داده و اکنون با ۲ برابر شدن محدوده دینامیکی، ژیروسکوپ قادر به سنجش شتاب تا سقف ۳۲ جی است.

این تراشه در کنار پردازنده سریع‌تر قادر به نمونه‌برداری با سرعت ۸ برابری خواهد بود. این ویژگی امکان افزودن قابلیت‌های جدیدی نظیر تشخیص سقوط را فراهم می‌کند. در زمان سفر، لغزش یا سقوط شما، شتاب‌سنج ژیروسکوپ جدید اپل واچ قادر به تشخیص آن بوده و بر روی مچ دست به شما هشدار می‌دهد.

گلکسی واچ اکتیو ۲

متوسط قیمت: ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

بهترین ساعت‌های هوشمند بازار ایران

شاید مهم‌ترین ویژگی جدیدترین اسمارت‌واچ کره‌ای‌ها را باید جایگزینی حاشیه دیجیتال آن با نمونه فیزیکی چرخان در مدل‌های قبلی بدانیم. در واقع رابط کاربری بهبود یافته OneUI گلکسی واچ اکتیو ۲ را قادر ساخته است تا در صفحه نمایش سوپر امولد خود از حاشیه دیجیتال استفاده کند و به این ترتیب حالا بیشترین قسمت از مچ دست توسط صفحه نمایش اشغال می‌شود. برای درک بهتر این موضوع باید گفت نسخه ۴۴ میلی‌متری گجت سامسونگ از نسخه ۴۶ میلی‌متری قبلی خود صفحه نمایش بزرگتری دارد.

گلکسی واچ اکتیو ۲ در دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و همچنین در دو استایل عرضه می‌شود. استایل معمولی این ساعت هوشمند با بدنه سبک وزن آلومینیومی و بند FKM و نسخه پریمیوم با بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ و بند‌های چرمی ارائه خواهد شد. هر دو مدل دارای بند‌های مختلف با تنوع رنگ‌بندی فراوان است. در همین خصوص شاهد به کارگیری قابلیت جدیدی هستیم که در آن فرد با استفاده از قابلیت جدید My Style در Galaxy Wearables app تصویری از خود تهیه می‌کند تا حتی زمینه ساعت نیز با توجه به رنگ لباس‌ها و چهره فرد تغییر کند. خوانش اپتیکال ضربان قلب در گلکسی واچ اکتیو ۲ با استفاده از هشت ال‌ای‌دی به مراتب بهتر و سریع‌تر شده است.

همچنین قابلیت از پیش وعده داده شده ECG نیز در این گجت حضور دارد. در واقع اگرچه نام این ساعت بر فعالیت استوار است، اما سلامت و حتی خواب کاربر خود را نیز نظارت و کنترل می‌کند. اسمارت‌واچ جدید سامسونگ می‌تواند تا ۳۹ فعالیت بدنی مختلف را نیز تشخیص دهد و برای برخی از این فعالیت‌ها زیرگونه‌هایی نیز تعریف شده است. استاندارد ۵ATM و همچنین گواهینامه مقاومت در برابر آب خیال کاربر را بابت شنا با این ساعت راحت می‌کند و استفاده از محافظ گوریلا گلس دی‌ایکس پلاس تا حدود زیادی جلوی آسیب صفحه نمایش در برابر ضربات مختلف را می‌گیرد.

گلکسی واچ اکتیو ۲ قابلیت دنبال کردن سطح استرس کاربر را نیز دارد و می‌توان با استفاده از اپلیکیشن Calm به اجرای تمرینات مدیتیشن و همچنین دنبال کردن خواب پرداخت. هر دو مدل از این ساعت دارای صفحه نمایش‌های سوپر امولد با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ هستند. پردازنده به کار رفته در این گجت‌ها از نوع اگزینوس ۹۱۱۰ به همراه ۷۶۸ مگابایت رم خواهد بود.

هوآوی واچ جی‌تی ۲

متوسط قیمت: ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

بهترین ساعت‌های هوشمند بازار ایران

از آنجایی‌که همچنان ساعت‌های کلاسیک یکی از رقبای ویژه برای ساعت‌های هوشمند به حساب می‌آمدند، اسمارت واچ‌ها علی‌رغم پیشرفت‌های فراوان از یک مساله مهم رنج می‌بردند و آن چیزی نبود جز باتری! یکی از شرکت‌هایی که تلاش کرد تا این مشکل را با استفاده از سیستم عامل و پردازنده اختصاصی به چالش بکشید، هوآوی بود. این سازنده بزرگ چینی با عرضه واچ جی‌تی کاری کرد که یک ساعت هوشمند حتی بیش از ۱۰ روز هم روی دست کاربرش باقی بماند و با وجود فعال بودن تمام سنسورها، وی را تا حد امکان از شارژر نیز دور نگاه دارد.

نتیجه این رویکرد چیزی نشد جز هوآوی واچ جی‌تی ۲ که از دید عمر باتری یکی از بهترین ساعت‌های موجود در بازار است. نسخه ۴۶ میلی‌متری هوآوی واچ جی‌تی ۲ سبک است، تنها ۱۰.۷ میلی‌متری ضخامت داشته و نمایشگر ۱.۳۹ اینچی آن از وضوح تصویر ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسلی بهره می‌برد و به‌خاطر وجود فناوری امولد علاوه بر کیفیت بسیار عالی، روشنایی آن تا حد هزار نیت هم می‌رسد و تقریبا می‌توان گفت به جز سطح خورشید، در تمامی فضا‌های دیگر قابلیت خوانایی دار.

شاید اصلی‌ترین دلیل در بازدهی بسیار خوب جی‌تی ۲ را بتوان در ساختار درونی آن دانست، جایی که هوآوی با استفاده از چیپست کایرین A۱ که دست‌پخت خودش است، به نتایجی عالی دست یافته و می‌خواهد این ساخته با ارزش را در بطن محصولات پوشیدنی‌اش قرار دهد. یکی از ویژگی‌های اصلی در این چیپست کوچک، استفاده از بلوتوث نسخه ۵.۱ است که علاوه بر مصرف بسیار کم، دارای سرعت انتقال ۶.۵ مگابیت در ثانیه بوده و کیفیت صدای بسیار خوبی ارایه می‌کند.

جی‌تی ۲ دارای ۲ گیگابایت رم اختصاصی و همچنین ۴ گیگابایت حافظه داخلی است که البته به لطف حضور سیستم عامل و اپلیکیشن‌های تحت حمایتش، ۲.۲ گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد و از آنجایی که می‌توان به عنوان یک موزیک پلیر مجزا هم از ساعت استفاده کرد، قاعدتا استفاده از ترک لیستی نزدیک به ۵۰۰ آهنگ، آرشیو قابل قبولی به‌حساب می‌آید.

هوآوی برای دومین بار پس از ساعت جی‌تی از سیستم عاملی با نام لایت (Lite OS) بر روی گجت‌های پوشیدنی خودش بهره گرفته، سیستم عامل که با توجه به عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های رنگارنگی که بر روی ساعت‌های اندرویدی و حتی اپلی می‌بینیم، ساده زیستی را سرلوحه کار خودش قرار داده و به کاربر هم چنین امری را گوشزد می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمق

      پاسخ ها

      • مرتضی

        موافقم

      • بدون نام

        باباته

      • بدون نام

        ب تیپما ک نمیخوره

      • بدون نام

        ((((:

      • fm

        وژتی

    • بدون نام

      اینا نسخه غیرکودکانش هم هست؟ :)

    • بدون نام

      این همه پول بدم به ساعت؟!!! بعد تقی بیفته زمین خورد شه بره پی کارش؟!!!

    • بدون نام

      چقدر ارزون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج