۱۲۵۸۳۵۰
۳۳۵۱
۳۳۵۱
پ

۱۰ راز مهم و حرفه ای برای چیدمان بهتر خانه

چیدمان و دکوراسیون منزل از اهمیت بالایی برخوردار هستند. آنقدر مهم که به عنوان یک هنر و رشته تحصیلی دانشگاهی دارای جایگاه می باشد. اگر بخواهید از یک فرد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید باید هزینه قابل توجهی را پرداخت نمایید که اگر برایتان مقدور باشد، بسیار هم نتیجه بخش خواهد بود.

 

10 راز مهم و حرفه ای برای چیدمان بهتر خانه

 

اما اگر تمایل به این کار ندارید با رعایت نکاتی که در این مقاله به عنوان راز های چیدمان منزل به آن ها اشاره می کنیم، می توانید خود تاثیرات شگفت آوری در دکوراسیون منزلتان ایجاد کنید. با گامی نو، تولید کننده منسوجات ام دی اف در ادامه این مطلب؛ همراه باشید.

از شلوع شدن محیط جلوگیری کنید

استفاده زیاد از وسایل تزئینی و دکوری هیچ کمکی به زیباتر شدن دکوراسیون منزل شما نخواهد کرد و چه در اولین برخورد و چه با سپری کردن زمان در این چنین محیط هایی، آشفتگی ذهنی به بار خواهد آورد. استفاده از دکوری ها نباید آن قدر کم باشد که به چشم نیاید و نه آن قدر زیاد باشد که موجب انباشتگی شود. پس اعتدال را در همه حال حفظ کنید.

حتی گذشته از دکوری ها، استفاده از مبلمان بیش از حد در یک محیط اصلا توصیه نمی شود. برای مثال نباید در اتاق خواب حتما از دراور، کمد، تخت خواب، میز آرایش، میز تحریر و ... استفاده کرد. تنها بر روی تهیه لوازم ضروری و کاربردی تمرکز کنید. تا هم فضای خانه را بی دلیل اشغال نکرده باشید و هم هزینه اضافی بابت مواردی که نیاز نخواهد شد، نپرداخته باشید.

10 راز مهم و حرفه ای برای چیدمان بهتر خانه

به وسایل نیازمند تعمیر رسیدگی کنید

اگر شیر آب چکه می کند، لامپ سوخته است یا وسیله ای شکسته است یا کار نمی کند، هر چه سریع تر به آن رسیدگی نمایید. وجود یک وسیله بلا استفاده یا با کارکرد ناقص موجب بهم ریختگی، بی نظمی محیط و حتی آشفتگی ذهنی می شود. اگر مهارتش را دارید، خود به تعمیر و اصلاح لوازم این چنینی بپردازید و در غیر این صورت از افراد ماهر کمک بگیرید. اگر هم هزینه تعمیر آن ها ممکن یا به صرفه نیست یک جایگزین برای آن ها خریداری نمایید. در هر صورت هم تمایل و علاقه برای زندگی در جایی که چنین محیط های وسایل خراب و آسیب دیده وجود دارد کم می شود و هم از زیبایی آن به شدت کم می شود.

طبیعت را به خانه بیاورید

برای اینکه به فضای خانه روح زندگی بدمید و آن را با نشاط و جذاب نمایید، از گل ها و گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. گیاهان سبز تکمیل کننده یک اثر هنری هستند که سعی دارید در قالب دکوراسیون اجرا نمایید. اگر محیط مد نظرتان از نور طبیعی برخوردار است، لحظه ای برای استفاده از گل ها درنگ نکنید.

سعی کنید از گلدان ها و گیاهان بلند و بزرگ استفاده کنید. یک یا دو گلدان جذاب، کلاس را به دکوراسیون می افزاید، سعی کنید از گلدان های یک شکل و یک رنگ استفاده کنید. تعداد زیادی گل و گلدان کوچک با گلدان های بی کیفیت که فضای مناسبی برای قراردادن آن ها وجود ندارد، ایده جالبی برای اجرا نیست. اگر هم فضای کافی برای قرار دادن گلدان های بزرگ را ندارید می توانید یک یا دو گلدان کوچک را در ورودی خانه روی جا کفشی یا در نشیمن روی میز کنسول قرار دهید.

10 راز مهم و حرفه ای برای چیدمان بهتر خانه

رنگ ها و ترکیب بندی آن ها

اگر به رنگ های متنوع علاقه دارید و دوست دارید آن ها را در منزل خود به کار ببرید، تحقیق کنید و رنگ های مد نظرتان را بررسی کنید که با کدام رنگ ها هارمونی دارد و با کدام رنگ ها ترکیب خوبی نمی سازند. سپس از آن ها استفاده نمایید.

برای مثال رنگ های ملایم تر و خنثی تر را در پس زمینه و وسایل بزرگتر که بیشتر دیده می شوند، به کار ببرید و رنگ های سیر تر و تند تر را در جزییات و به مقدار کم استفاده نمایید. در نتیجه استفاده به این شیوه از رنگ ها، خواهید دید که چقدر تاثیر مثبتی در دکوراسیون شما گذاشته اند.

تعادل و تقارن را رعایت کنید

چینش دکوراسیون به صورت متقارن یکی از اصول مهم در طراحی دکوراسیون است. ذهن انسان به صورت پیشفرض دنبال تقارن در محیط می گردد. چیدمان به این شیوه، بسیار شیک است و رسمیت به فضا می بخشد. اگر در طراحی دکوراسیون تازه کار هستید این سبک را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا بسیار راحت است. کافیست یک نگاه به قیمت میز تلویزیون ها در سایت ما بیاندازید و یکی را انتخاب کنید. سپس یک مبل دو یا سه نفره مقابل آن قرار دهید و بسته به تعداد، بقیه مبل ها را در طرف آن بچینید. یک میز جلو مبلی را هم در مرکز این چیدمان قرار دهید تا فضا مناسب تعامل و گفتگو شود.

آینه ها روشنایی هستند

آینه ها از دیرباز تا کنون جزئی از لوازم و وسایل منزل بوده اند که به شیوه های گوناگون در فرهنگ ما از آن ها استفاده شده است. تالار های مجلل کاخ ها و مکان های مقدس را بار ها و بار ها دیده ایم که هنرمندانه، آینه کاری شده اند.

همین موضوع باعث می شود اهمیت و جایگاه آینه ها در دکوراسیون لمس شود. آینه ها باعث عمق بخشیدن به محیط و بزرگتر دیده شدن آن می شود و همچنین با انعکاس نور، فضا را روشن تر و دلباز تر می کند. سعی کنید از سایز های بزرگتر آینه برای تاثیر بیشتر استفاده کنید.

استفاده از نور متمرکز ممنوع

برای نورپردازی اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و حتی سرویس های بهداشتی از چند لایه نور استفاده کنید، برای مثال در اتاق نشیمن، اگر در مرکز اتاق، از لوستر استفاده نموده اید، در کنارش از هالوژن ها، نور های مخفی، دیوار کوب ها و آباژور ها استفاده کنید تا علاوه بر پخش نور و نور پردازی یک نواخت و همه جانبه محیط، درصورت لزوم بتوانید نور ها را کنترل کنید.

وجود نور طبیعی را دست کم نگیرید و تا جای ممکن از آن بهره ببرید، پرده های ضخیم را کنار بگذارید و از انواع شفاف و نیمه شفاف که می توانند نور را به داخل هدایت کنند استفاده نمایید. پرده ها را تا جای ممکن البته نسبت به سبک دکوراسیون مورد استفاده تان، از طرح ها و پارچه های ساده بدوزید.

نقطه کانونی کجاست؟

یک شومینه، تلویزیون، کتابخانه، تخت خواب و ... از جمله اشیاء مهم دکوراسیون هستند که اغلب نقش نقطه تمرکز را ایفا می کنند. بجز شومیه همه این لوازم در اتاق می توانند جا به جا شوند و اینگونه به راحتی نسبت به آن ها می توانید سایر لوازم اتاق را بچینید. معمولا نقطه کانونی یک محور اصلی است که بقیه وسایل طبق آن و نسبت به موقعیت آن چیده می شوند.

دیوار ها را بی استفاده رها نکنید

بخش اعظمی از خانه های ما را دیوار ها تشکیل داده اند، چرا باید از این فضای بزرگی که در اختیارمان است، بهره نبریم؟ از تابلو ها و قاب عکس هایی که دوستشان دارید روی دیوار ها استفاده کنید، شلف ها و طبقاتی را روی آن ها نصب کنید و وسایل خود و اکسسوری های مورد علاقه تان را روی آن ها قرار دهید.

نواقص دیوار بر اساس طراحی ساختمان را، با شلف ها و کمد های دیواری بپوشانید و از آن ها در موارد مختلف مثل جا کفشی، کمد آویز، کتابخانه و هر آنچه که از نظرتان می تواند مفید باشد استفاده کنید. داشتن یک فضای ذخیره سازی اضافی، هیچ گاه بلا استفاده نخواهد ماند.

لوازم و وسایل درجه یک بخرید

خرید اثاثیه منزل از متریال با کیفیت و درجه یک می تواند در زیبا شدن دکوراسیون نقش پر رنگی را ایفا کند. جدا از این با طول عمر بالایی که دارند دیرتر خراب شده و شکل نازیبا پیدا می کنند. لازم نیست حتما خیلی هزینه کنید تا یک کالای باکیفیت داشته باشید. با خرید از گامی نو، که واسطه ها را حذف نموده است و تولیداتش را درست طبق نظرات شما می سازد، هزینه معقولی را پرداخت خواهید کرد و محصولات با کیفیتی را به دست خواهید آورد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج