۱۱۰۳۰۶۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

درگیری آدیداس و نایک با چین بالا گرفت

به نظر می‌رسد دوران قدرت نایک و آدیداس در چین روز به زوال است.

ورزش سه: به نظر می‌رسد دوران قدرت نایک و آدیداس در چین روز به زوال است.

پس از حمله تبلیغاتی پکن به کمپانی سوئدی H&M در اثر ابراز نگرانی این شرکت در مورد شرایط کار در ژین ژیانگ، حالا دو کمپانی آدیداس و نایک نیز مورد انتقاد رسانه های اجتماعی چین قرار گرفتند.

سال گذشته شرکت سوئدی با انتشار بیانیه ای سوئدی مدعی شد به شدت نگران گزارش های مربوط به اتهامات کار اجباری در مزارع تولید پنبه در ژین ژیانگ است. در اوایل این هفته پس از تحریم چین توسط مقامات اتحادیه اروپا، ایالات متحده، انگلیس و کانادا، دولت چین ادعا نقض حقوق بشر توسط مقامات خود در منطقه غربی ژین زیانگ را رد کرد.

درگیری آدیداس و نایک با چین بالا گرفت

حالا دو شرکت آدیداس و نایک نیز به این شرایط اعتراض کرده و البته با واکنش مقامات چینی مواجه شده اند. برخی از کاربران اینترنتی مدعی شد که دیگر از نایک خرید نکرده و از برندهای بومی لی نینگ و آنتا حمایت خواهند کرد. برخی دیگر نیز خواهان بسته شدن نمایندگی های آدیداس در چین شده اند.

از روز پنجشنبه صبح، نامی از فروشگاه های H&M در برخی از نقشه های مکان یاب فروشگاه های چینی دیده نمی شود و جستجوی فروشگاه های H&M در نقشه یاب بایدو هم نتیجه ای نداشت.

اما در جلسه توجیهی روزانه رسانه ها در وزارت امور خارجه چین، وقتی از سخنگو در مورد جنجال های اخیر H&M سوال شد، او تصویری عکسی از سیاه پوستان آمریکایی را در حال کشت پنبه را نشان داده و گفت: "این اتفاقات در ایالات متحده و زمانی که بردگان سیاه و سفید مجبور به برداشت پنبه در مزارع می شدند رخ داد."

او در ادامه عکس دوم از مزارع پنبه در ژین زِانگ را نشان داده و گفت: "بیش از 40٪ از پنبه در این منطقه توسط ماشین آلات برداشت می شود، بنابراین ادعای کار اجباری را باید رد کرد."

همچنین روزنامه مردم، صدای اصلی حزب کمونیست، یک کمپین رسانه های اجتماعی را برای حمایت از پنبه بومی منطقه ژین ژیانگ راه اندازی کرده و از مردم خواسته با حمایت از این صنعت کاری کنند کمپانی های بومی قوت گرفته و نیاز ورود شرکت های خارجی به چین برطرف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج