۱۱۱۳۸۸۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

حمله باورنکردنی غول گرجی به رکورد نیم تُنی!

وزنه بردار سنگین وزن گرجستانی با رکورد‌های استثنایی این روز‌های خود به سوی رکورد جادویی نیم تُن حرکت می‌کند.

ورزش سه: وزنه بردار سنگین وزن گرجستانی با رکورد‌های استثنایی این روز‌های خود به سوی رکورد جادویی نیم تُن حرکت می‌کند.

لاشا تالاخادزه اولین بار در المپیک ریو قدرت خود را به رخ علاقه مندان به ورزش در سراسر جهان کشید؛ جایی که علاوه بر کسب مدال طلا و به دست آوردن عنوان قویترین مرد المپیک، رکورد مجموع این رقابت ها را که در اختیار حسین رضازاده بود، شکست.

او در ۴ سال اخیر نه تنها افت نداشته، بلکه روز به روز پیشرفت کرده و رکوردهای بهتری را از خود ثبت کرده است. حالا و در فاصله کمتر از سه مانده به المپیک، این غول گرجستانی خودش را در دنیای وزنه برداری بی رقیب می ماند و از همین حالا می توان طلای سنگین وزن را برای او کنار گذاشت، اما جدا از اینکه باید در انتظار دومین طلای المپیکی تالاخادزه باشیم، بعید نیست از او یک رکورد خارق العاده را در توکیو ببینیم.

حمله باورنکردنی غول گرجی به رکورد نیم تُنی!

این وزنه بردار آماده که در المپیک ریو در یکضرب مغلوب قدرت بهداد سلیمی شد و پایین تر از او ایستاد، اما در دوضرب توانست از او سبقت بگیرد، چند هفته قبل در جریان پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی اروپا در حرکت یکضرب با مهار ۲۲۲ کیلوگرم توانست ۲ کیلوگرم رکورد این دسته را ارتقا دهد. او همچنین ۲۶۳ کیلوگرم را مهار کرد تا در مجموع با مهار ۴۸۵ کیلوگرم رکورد جدیدی در دنیای فولاد سرد را از آن خود کند.

او با این رکورد تنها ۱۵ کیلوگرم با رکورد افسانه‌ای ۵۰۰ کیلوگرمی فاصله دارد، اما جالب اینجاست که تنها چند هفته بعد از مسابقات سنگین اروپایی، تالاخادزه فیلمی از خود منتشر کرد که در تمرینات به رکوردهای بالاتری هم رسیده است.

او در تمرینات و در یک ضرب ۲۲۵ کیلوگرم را مهار کرد و در دوضرب وزنه ۲۷۰ کیلوگرم را بالای سر برد. این یعنی غول گرجستانی به رکورد 495 کیلوگرم در مجموع دست یافته و بعید نیست با همین پشتکار در المپیک به رکورد رویایی مهار نیم تُن در بخش مجموع برسد.

جالب است بدانید رکوردهای دسته فوق سنگین المپیک برخلاف رکوردهای جهانی که همگی توسط تالاخادزه شکسته شده، هنوز در یکضرب و دوضرب در اختیار دو وزنه بردار ایرانی است. بهداد سلیمی با 216 کیلوگرم در یکضرب توانسته نامش را در کتاب رکوردهای المپیک ثبت کند و حسین رضازاده نیز با 263 کیلوگرم در دوضرب رکورددار به حساب می آید.

به نظر می رسد با روندی که تالاخادزه در پیش گرفته، اگر مشکل خاصی برای او به وجود نیاید، این غول گرجستانی این دو رکورد را هم در توکیو از وزنه برداران ایرانی خواهد گرفت و نام خودش را در کتاب رکوردهای المپیک ثبت می کند.

بدون شک حتی حمله تالاخادزه به رکورد مجموع 500 کیلوگرم می تواند دقایقی بسیار هیجان انگیز را برای ورزش دنیا پدید بیاورد؛ حالا اینکه او چقدر در رسیدن به این رکورد رویایی موفق عمل کند، بحث جدایی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج