جاباما
۱۱۲۳۶۰۲
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

یکتا جمالی: دیگر نمی‌توانند به ما بی‌توجهی کنند

درست مثل پیشکسوتش مرحوم زنده‌یاد جعفر سلماسی که در بازی‌های المپیک ۱۹۴۸ لندن چراغ مدال‌آوری و افتخارآفرینی را در وزنه‌برداری مردان با نشان برنز روشن کرد، یکتا جمالی دختر ۱۶ ساله اصفهانی تیم وزنه‌برداری جوانان ایران نیز با کسب ۳ مدال برنز ارزشمند جهانی در رده سنی جوانان موفق شد نخستین مدال‌آور جهانی دختران وزنه‌برداری ایران لقب بگیرد

ایران ورزشی: درست مثل پیشکسوتش مرحوم زنده‌یاد جعفر سلماسی که در بازی‌های المپیک ۱۹۴۸ لندن چراغ مدال‌آوری و افتخارآفرینی را در وزنه‌برداری مردان با نشان برنز روشن کرد، یکتا جمالی دختر ۱۶ ساله اصفهانی تیم وزنه‌برداری جوانان ایران نیز با کسب ۳ مدال برنز ارزشمند جهانی در رده سنی جوانان موفق شد نخستین مدال‌آور جهانی دختران وزنه‌برداری ایران لقب بگیرد و نامش را در کتاب تاریخ افتخارآفرینان وزنه‌برداری ایران جاودانه کند.

البته جمالی تازه ابتدای مسیر پرپیچ و خم قهرمانی قرار گرفته و برای اثبات توانمندی و استعداد خود باید کمر همت بسته و با همین اراده و عزم پولادین برای ادامه موفقیت با همین فرمانی که دست گرفته پیش برود. او با سن و سالی که دارد مطمئناً آینده‌ای درخشان خواهد داشت، البته اگر بتواند حواشی پیرامونش را به خوبی کنترل و مدیریت کرده و نگذارد جو قهرمانی او را به مسیر انحرافی بکشاند. به هر روی به بهانه تاریخ‌سازی نخستین دختر مدال‌آور وزنه‌برداری ایران در آوردگاه جهانی جوانان با او همکلام شدیم تا از شرایط روحی و انگیزشی او قبل و بعد از بالارفتن از سکوی افتخار بیشتر آشنا شویم.

یکتا جمالی: دیگر نمی‌توانند به ما بی‌توجهی کنند

دیگر نمی‌توانند دختران وزنه‌برداری را نادیده بگیرند

دارنده نشان برنز دسته 87 کیلوگرم وزنه‌برداری دختران در رقابت‌های جهانی جوانان پس از تاریخ‌سازی و درخشش خیره‌کننده در تاشکند ازبکستان تأکید دارد که سعی کرده روی تخته جهانی نماینده شایسته‌ای برای دختران وزنه‌برداری ایران باشد: «من قبل از اینکه به ازبکستان اعزام شوم، شرایط بسیار خوبی در تمرینات تیم ملی و رکوردگیری داشتم. به همین دلیل با برنامه‌ریزی که کادرفنی برایم طراحی کرده بود می‌دانستم اگر بدون اشتباه روی تخته مسابقه حاضر شوم می‌توانم جزو مدعیان اصلی کسب مدال جهانی باشم. به همین دلیل با برنامه در تاشکند روی تخته رفتم و خدا را شکر که مزد تلاش و زحمات شبانه‌روزی خودم، خانواده‌ام، مربیانم و تمامی عزیزانی که در این مسیر همراهم بودند را با مدال و تاریخ‌سازی در تاشکند گرفتم.

از این بیشتر حالا این موضوع که دیگر در ورزش کشور و جامعه نمی‌توانند دختران وزنه‌برداری ایران را نادیده گرفته و به ما کم‌توجهی کنند خوشحال و شادم. امیدوارم نماینده‌ای شایسته برای دختران وزنه‌برداری سرزمینم در رقابت‌های جهانی جوانان بوده باشم.»

خوشحالی‌ام را نمی‌توانم وصف کنم

یکتا جمالی نخستین مدال‌آور جهانی دختران وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های جهانی 2021 جوانان در کشور ازبکستان تأکید دارد که بعد از کسب سه مدال برنز ارزشمند جهانی تا صبح از خوشحالی خوابش نبرده و مدال‌هایش را هم از خودش دور نکرده است: «وقتی روی تخته می‌رفتم، باور کنید به جز خودم، تمرکزی که روی وزنه‌های انتخابی داشتم و صدای مربیانم هیچ چیز دیگری را روی تخته مسابقه نه می‌دیدم و نه می‌شنیدم. اینقدر روی کارم تمرکز داشتم که موفق شدم هر 6 حرکت انتخابی کادرفنی را روی تخته مهار کرده و پا به پای رقبای مدعی وزنه بزنم. دقیقاً انگار بارها در مسابقات مهم بین‌المللی شرکت کرده باشم هیچ استرسی از مصاف با رقبا و وزنه زدن روی تخته مسابقه نداشتم.

اینها را هم مدیون مربیان و عزیزانی هستم که در این مسیر صمیمانه کنارم بودند و حمایتم کردند. از فدراسیون گرفته تا کادرفنی تیم ملی، نایب رئیس بانوان و... تا مربیان ابتدایی من در زادگاهم همه و همه کمک کردند تا بتوانم بهترین نتیجه را در مسابقات جهانی جوانان برای کشورم کسب کنم. واقعاً بعد از مسابقه وقتی روی سکوی قهرمانی ایستادم خوشحالی‌ام وصف نشدنی بود. باورم نمی‌شد که من روی سکوی قهرمانی جهان ایستاده‌ام.

مطمئناً خداوند در این مسیر به من نگاه و لطف ویژه‌ای داشته است. همین موضوع هم به من انرژی مثبت می‌داد تا در تمرینات کم نگذارم و تمام تلاشم را برای کسب موفقیت به کار بگیرم. ما اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم و همین تمرینات و ایجاد یک فضای ذهنی ایده‌آل برای مدال‌آوری در مسابقات جهانی موجب شد تا بتوانم به بهترین شکل ممکن تاریخ‌ساز شده و پرچمدار مدال‌آوری زنان باشم. این افتخار حقیقتاً افتخار بسیار بزرگی است که قسمت هر ورزشکاری نمی‌شود. از این بابت خدا را شکر می‌کنم و امیدوارم ظرفیت و لیاقت حفظ و افزایش این موفقیت‌ها را در آینده‌ای نزدیک داشته باشم.

از حالا به بعد توقعات از من قطعاً بالا می‌رود. من هم از خدا می‌خواهم مثل همیشه کمکم کند تا بتوانم به بزرگترین آرزوی هر ورزشکار حرفه‌ای یعنی سکوی قهرمانی المپیک برسم. البته این را می‌دانم من تازه اول راه هستم و متوجه هستم که مسیر بسیار دشواری را برای رسیدن به این آرزو و هدف پیش رو دارم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ...

      ماشاءالله به این دختر خدا حفظت کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حیف بودجه ای که بخواد صرف اینا بشه

    • بدون نام

      ماشاالله.

    • ارتش سرخ

      آفرین ب ایران و ایراتی

    • بدون نام

      جوونا باید از لاک انزوا افسردگی تنهایی که براشون به عمد درست کردن بیان بیرون زندگی کنند

    • بدون نام

      ایران یه بغض فرو خورده ایران تاریکی دم صبح

    • بدون نام

      یه روزی میاد همه چی خوب میشه روزهای زیبا میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج