۱۱۳۳۴۸۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پریسا جهانفکریان: فدراسیون تهدیدم کرد

پریسا جهانفکریان که مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری را مسبب اصلی از دست رفتن این فرصت طلایی می‌داند در خصوص شرایطی که پیش رویش برای المپیکی شدن ایجاد شده است ناامید است و تأکید دارد که اگر این شانس به واسطه شرایط سختی که فدراسیون برایش ایجاد کرده است از دست او بپرد، هیچ‌وقت باعث و بانی این فرصت‌سوزی را نمی‌بخشد.

ایران ورزشی: پریسا جهانفکریان وزنه‌بردار کشورمان که به واسطه انصراف وزنه‌بردار کشور ساموآ از دسته وزنی ۸۷+ کیلوگرم زنان در عین ناباوری با یک اتفاق تاریخی یعنی کسب نخستین سهمیه المپیکی زنان وزنه‌برداری در تاریخ این رشته ورزشی مواجه شد، به واسطه بی‌تدبیری مسئولان تصمیم‌ساز فدراسیون وزنه‌برداری خصوصاً در بخش زنان و فاصله گرفتن این وزنه‌بردار از آمادگی ایده‌آل برای اعزام به المپیک به احتمال فراوان فرصت طلایی حضور در المپیک و جاودانه شدن در تاریخ وزنه‌برداری ایران را از دست خواهد داد.

پریسا جهانفکریان: فدراسیون تهدیدم کرد

او که مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری را مسبب اصلی از دست رفتن این فرصت طلایی می‌داند در خصوص شرایطی که پیش رویش برای المپیکی شدن ایجاد شده است ناامید است و تأکید دارد که اگر این شانس به واسطه شرایط سختی که فدراسیون برایش ایجاد کرده است از دست او بپرد، هیچ‌وقت باعث و بانی این فرصت‌سوزی را نمی‌بخشد.

ملی‌پوش وزن 87+ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان که در رقابت‌های جهانی 2019 تایلند هم عضو تیم ملی وزنه‌برداری زنان بود و در پاتایا با دوبنده تیم ملی روی تخته رفت در خصوص وضعیت عجیب و باور نکردنی که برای حضور در المپیک و کسب سهمیه برایش رخ داده است می‌گوید: «چهار سال برای رسیدن به سهمیه المپیک تلاش کردم اما متأسفانه بی‌تدبیری، حمایت نشدن از سوی مسئولان وزنه‌برداری، همچنین فشار و اقدامات تهدیدی که از سوی فدراسیون در جهت تخریب روحیه و انگیزه من انجام شد موجب شد تا این فرصت طلایی و تاریخی برای من و وزنه‌برداری زنان مفت و مسلم بسوزد و نابود شود. حالا من نمی‌دانم برای این سهمیه تاریخی خوشحال باشم یا ناراحت؟‌!»

پریسا جهانفکریان در مورد کسب یک سهمیه تاریخی المپیک برای وزنه‌برداری زنان معتقد است: «حضورم در المپیک به واسطه موانع و مشکلاتی که پیش پایم ایجاد شده است، در شرایط فعلی کمی پیچیده و نشدنی به نظر می‌رسد. من منتظر هستم تا ببینم وضعیت آسیب‌دیدگی تاندون دستم بعد از انجام عمل جراحی که روی آن داشتم به کجا خواهد انجامید. من عمل تاندون دست انجام دادم به این خاطر که به من اعلام شده بود، قطعاً سهمیه المپیک را از دست داده‌ام و بعد از اینکه به فدراسیون به خاطر عدم حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اعتراض کردم و در صفحه شخصی‌ام در اینستاگرام و فضای مجازی آنها را مورد انتقاد قرار دادم، من را به کمیته انضباطی احضار کردند. در آن جلسه هیچ صحبتی از آسیب‌دیدگی دست من مطرح نشد و تنها به من گفتند که در اردو حضور نداشتم و علیه فدراسیون صحبت کرده‌ام و به همین دلیل محروم می‌شوم. مسئولان فدراسیون بجای اینکه سرمایه‌ای که برایش هزینه شده و شانس حضور در المپیک و تاریخ‌سازی دارد را زیر بال و پر گرفته و حمایتش کنند تا برای وزنه‌برداری ایران در المپیک افتخارآفرینی کند، من را بابت احقاق حقم پای میز محاکمه بردند و در کمیته انضباطی با روح و روانم بازی کردند.»

وزنه‌بردار سنگین وزن ایران ادامه می‌دهد: «سوای دوره‌ای که قبل از مسابقات آسیایی از ناحیه زانو آسیب دیده بودم و مسئولین فدراسیون کلاً من را در آن برهه زمانی فراموش کرده بودند، در مدتی هم که از ناحیه تاندون دست مصدوم شده بودم، فدراسیون باز هم هیچ پیگیری برای درمان من انجام نداد. من هم مجبور شدم با هزینه شخصی خودم عمل کنم. ۶ ماه است که تاندون دست من پاره شده و اگر می‌دانستم به المپیک اعزام می‌شوم، این عمل را انجام نمی‌دادم اما وقتی به من اعلام شد که قطعاً به المپیک نمی‌روم و حتی به خاطر انتقادهایی که به فدراسیون کرده بودم، محروم نیز شدم، صلاح دیدم در فرصت پیش آمده عمل جراحی دستم را انجام دهم. هر ورزشکاری که یک درصد شانس حضور در المپیک را دارد، از طرف فدراسیون در شرایط آمادگی قرار می‌گیرد اما بدترین شرایط برای من مهیا شد. فدراسیون پیگیر مصدومیتم نبود و پس از آن هم به کمیته انضباطی احضار شدم و الان نمی‌دانم برای این سهمیه خوشحال باشم یا ناراحت؟!»

وزنه‌بردار کشورمان معتقد است: «من چهار سال است که برای رسیدن به سهمیه المپیک تلاش کردم اما جای تأسف دارد اقداماتی که از سوی فدراسیون انجام شد، این وضعیت اسفبار و ناامید کننده را در اوج امیدواری برایم ایجاد کرده است. آنها امید و آرزوهایم را از ریشه سوزاندند. اگر امروز سهمیه به من تعلق گرفته است، حتماً شایستگی آن را داشتم. این سهمیه وایلدکارت نیست و من در مسابقات مختلف شرکت کردم. چهار مسابقه گزینشی را پشت سر گذاشتم، دو سال در اردوی تیم ملی حضور داشتم، تست دوپینگ دادم و همه شرایط را برای رسیدن به المپیک طی کردم اما ۲۰ روز قبل من را به کمیته انضباطی احضار کردند و گفتند حق نداشتم که در مورد فدراسیون صحبت کنم.»

جهانفکریان ادامه می‌دهد: «دو هفته پیش رئیس هیأت استان کهگیلویه و بویراحمد به فدراسیون وزنه‌برداری نامه‌ای مبنی بر اینکه من دچار مصدومیت شده‌ام و پیگیر درمان من باشند، ارسال کرد اما هیچ اتفاقی نیفتاد. در جلسه کمیته انضباطی هم نامه کتبی به من داده نشد و تنها گفتند که تو را محروم می‌کنیم. الان نمی‌دانم با این شرایط، وضعیتم در المپیک به چه صورت است؟! اگر می‌دانستم سهمیه به من تعلق می‌گیرد، حداقل عمل جراحی‌ام را به تعویق می‌انداختم. با این‌حال باید ببینم زمان مسابقه من چه تاریخی است. اگر زمان کافی داشته باشم، می‌توانم در المپیک حضور پیدا کنم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج