adexo3
۱۶۱۷۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حمایت پاپ از نامزدی رم برای المپیک ۲۰۲۴

علی‌رغم مخالفت‌های مختلف افراد سیاسی ایتالیا با نامزدی رم برای میزبانی المپیک ۲۰۲۴، پاپ فرانسیس از این میزبانی استقبال کرد.

خبرگزاری ایسنا: نامزد شدن رم برای میزبانی المپیک ۲۰۲۴ با واکنش‌های زیادی در ایتالیا روبه‌رو شد. پاپ نیز از این میزبانی حمایت کرده است؛ با این حال نگرانی‌های زیادی درباره شرایط اقتصادی و سیاسی ایتالیا وجود دارد.

نخست وزیر ایتالیا روز گذشته (سه‌شنبه) نامزد شدن رم را تایید و اعلام کرد که در نظر دارد تا تسهیلات در شهرهای دیگر ایتالیا مانند فلورانس، ناپل و ساردینیا فراهم کند.

گفته می‌شود که پاپ فرانسیس آرژانتینی بسیار به ورزش علاقه دارد و اعلام کرده است که از برنامه‌های ورزشی حمایت می‌کند و آرزو دارد که مسابقات فوتبال و تیراندازی در خود واتیکان برگزار شوند.

گفته می‌شود که قرار است پاپ با رییس کمیته‌ ملی المپیک ایتالیا ملاقات کند تا درباره برنامه نامزدی برای میزبانی المپیک با هم گفت و گو کنند.

کاردینال خوزه سارایوا نیز درباره میزبانی المپیک گفت: کلیسا همیشه از ورزش حمایت کرده است، زیرا ورزش ارزش‌های جهانی دارد. ورزش به انسان‌ها ارزش‌هایی همچون همکاری و صلح را می‌آموزد و تمرین برای این ارزش‌ها و مقابله با تفرقه است. بازی‌های فوتبال باید در واتیکان برگزار شوند. این یکی از خواسته‌های من و پاپ است. با وجود این حمایت‌ها در مجامع دیگر ایتالیا کمتر نظر مثبتی درباره میزبانی المپیک وجود دارد. شخصیت‌های سیاسی ایتالیا با زخم زبان این کار را دیوانگی خوانده‌اند.

در هفته‌های گذشته مشکلات سیاسی زیادی در ایتالیا به وجود آمد و اتهاماتی به سیاسیون زده شد که با مافیا رابطه دارند. گفته می‌شود پروژه های ساخت و ساز برای المپیک ۲۰۲۴ نیز به صورت غیر قانونی برای مافیا سودآور است.

یکی از رهبران جناح راست ایتالیا در این باره گفت: نامزد شدن رم برای المپیک ما قرمز کردن یک ماشین فیات ۵۰۰ قدیمی و نشان دادن آن به عنوان یک ماشین فراری به مردم است. ما بسیار درباره این تصمیم نگران هستیم. المپیک آتن نشان داده است که میزبان شدن چه تبعات اقتصادی دارد. ما نگرانیم که چنین اتفاقی برای ایتالیا بیافتد.

بازی‌های المپیک ۱۹۶۰ رم در زمانی که وضعیت اقتصادی ایتالیا بهتر بود انجام شدند. رم در سال‌های ۱۹۲۴ ، ۱۹۳۶ و ۲۰۰۴ موفق به کسب میزبانی نشد. در این دوره نیز ایتالیا رقیبان قدرتمندی از جمله آمریکا، آلمان و قطر دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج