adexo3
۳۱۸۰۸۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شمشیربازی قهرمانی آسیا - چین

شمشیرباز ایرانی نایب قهرمان آسیا شد

دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در اسلحه سابر با نایب قهرمانی علی پاکدامن، ملی‌پوش المپیکی کشورمان به پایان رسید.

خبرگزاری تسنیم: دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در اسلحه سابر با نایب قهرمانی علی پاکدامن، ملی‌پوش المپیکی کشورمان به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، دیدارهای انفرادی اسلحه سابر مردان در چارچوب روز سوم مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا امروز (جمعه) در چین برگزار شد.

در این روز از مسابقات علی پاکدامن در مرحله مقدماتی مقابل نمایندگان قزاقستان، استرالیا، هنگ کنگ، قطر و هند به برتری دست یافت. وی پس از استراحت در جدول ۶۴ نفره، مقابل حریفی از ازبکستان در جدول ۳۲ نفره پیروز شد.

پاکدامن در ادامه و در حدول ۱۶ نفره محمد فتىحی وا درد و به جمع هشت بازیکن برتر راه یافت. این شمشیرباز المپیکی کشورمان در این مرحله با غلبه بر بازیکن کره ای که قهرمانی المپیک را در اختیار دارد وارد مرحله نیمه نهایی شد.

در این مرحله پاکدامن برابر یک شمشیرباز ویتنامی که سهمیه المپیک دارد به میدان رفت و با غلبه بر وی فینالیست شد. دیدار نهایی میان پاکدامن و بازیکنی از کره جنوبی قهرمانی در المپیک از افتخاراتش است با نتیجه ۱۵ بر ۹ شکست خورد.

بدین ترتیب علی پاکدامن با متحمل شدن تنها یک شکست نایب قهرمان مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در اسلحه سابر شد. در این اسلحه سه شمشیرباز دیگر کشورمان هم تا جدول ۱۶ نفره پیش رفتند اما در این جدول با متحمل شدن شکست از صعود باز ماندند.

بر این اساس مجتبی عابدینی که برای دومین دوره متوالی المپیکی شده است به واسطه کسب پنج برد برابر نمایندگان هنگ کنگ، ترکمنستان، قزاقستان، سنگاپور و ازبکستان در جدول ۶۴ نفره با قرعه استراحت مواجه شد. عابدینی در ادامه و در جدول ۳۲ نفره نماینده چین که صاحب سهمیه المپیک شده را شکست داد و به جدول ۱۶ نفره صعود کرد اما در این مرحله برابر بازیکن کره ای که قهرمانی المپیک را در اختیار دارد و سال ۲۰۱۵ نیز رنکینگ سوم جهان را در اختیار داشت، در رقابتی پایاپای شکست خورد و از صعود بازماند.

فرزاد باهرارسباران نیز در مرحله مقدماتی با حریفانی از چین، عربستان، مالزی و هند روبرو شد و مقابل آنها به برد رسید. وی پس از استراحت در مرحله ۶۴ نفره و برای صعود به جدول ۳۲ نفره، بازیکن چینی را شکست داد. ارسباران در جدول ۱۶ نفره به بازیکنی از کره جنوبی که قهرمانی المپیک را تجربه کرده باخت و به کار خود پایان داد.

محمد فتوحی نیز در مرحله مقدماتی بر نمایندگان ویتنام، تایلند، استرالیا، عربستان و چین تایپه غلبه کرد. فتوحی پس از استراحت در جدول ۶۴ نفره، موفق شد در جدول ۳۲ نفره بازیکن چینی که تجربه حضور در بازی های المپیک و قهرمانی در این بازی ها را هم دارد، شکست داد اما در مرحله بعد و برای صعود به جدول ۸ نفره برابر علی پاکدامن باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا فردا شنبه با برگزاری دیدارهای تیمی در چین پیگیری می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج