جاباما
۳۶۰۶۴۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اظهارنظر درباره طراحی لباس های المپیک

معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش گفت: برای طراحی لباس‌ها فکر می‌کنم از مشارکت جمعی استفاده نشده است.

خبرگزاری فارس: یدمناف هاشمی معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش در برنامه ورزش و مردم در خصوص لباس‌های کاروان ایران در المپیک اظهار داشت: لباس‌ها نماد یک کشور هستند و بعد از ۴ سال نمایندگان ما باید در میان ۲۰۶ کشور آنها را بر تن کرده و رژه بروند. میلیاردها انسان هم این مراسم را خواهند دید. باید یک کار جمعی و مشارکتی باشد و تیم‌های طراحی حضور پیدا کنند. تصورم این بود که کمیته ملی المپیک این کار را کرده اما شاید از مشارکت جمعی استفاده نکرده است.

وی ادامه داد: وزارت ورزش خیلی ورود نداشت چون این مسئله به کمیته المپیک مربوط بود. طبق گفته وزیر ورزش هر زمانی هم بخواهند ما کمک می‌کنیم. طبق ارزیابی‌ها دو سه طرح آخر که حوزه قهرمانی بانوان وزارت ورزش و آنها را به نوعی تایید کرده رضایتمندی بیشتری را خواهد داشت. در مورد هزینه لباس‌ها هم چه ما و چه کمیته هزینه کنند تماما بیت‌المال است و همه مردم سهیم هستند.

معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش عنوان کرد: در وزارتخانه تلاش بر این است که کیفِی سازی شود و با کمترین هزینه بیشتری نتیجه را بگیریم. در حوزه قهرمانی به فدراسیون‌ها ۱۱۰ میلیارد می‌دهیم و حدود ۴۰۰ میلیارد نتیجه داریم. این نشان می‌دهد ریال به ریال منابعی که با سختی به دست می‌آید با برنامه است و نباید اتلاف منابع داشته باشیم.

وی ادامه داد: هنوز تا مراسم افتتاحیه زمان داریم و مطمئنا مسئولان کمیته به جمع‌بندی هم رسیده‌اند. موضوع لباس‌ها نشان می‌دهد که همه مردم برنامه‌های ما را رصد می‌‌کنند و روی ما دقت دارند. فکر می‌کنم این موضوع تلنگر کوچکی بود که دقت‌ها بیشتر شود.

هاشمی در مورد پاداش‌ها عنوان کرد: تلاش ما این بود که در این مدت روحیه بچه‌ها بالا برود و حرف‌هایی که زده می‌شود عملی شود. استخدام قهرمانان بهترین خبر و پایدارترین منبع مالی می‌توانست برای ورزشکاران باشد. البته وزارت راه و شهرسازی هم در بحث واگذاری زمین کمک‌هایی خواهد کرد و به عنوان مثال ۱۲۰، ۹۰ و ۷۰ میلیون به مدال‌های طلا، نقره و برنز خواهد داد. همه ۱۰ میلیون پاداشی هم که رئیس‌جمهور در مراسم بدرقه را اهدا کرد را به فدراسیون‌ها داده‌ایم. استانداران ما هم در سراسر کشور مراسم تقدیر گذاشتند.

معاون مالی پشتیبانی وزارت ورزش ادامه داد: از لحاظ تشویقات رتبه دهم را در جهان کسب کردیم اما ما پرداخت‌های غیررسمی هم داریم که ما را به جایگاه ششم یا هفتم می‌رساند. ۱۲ امتیاز را از طریق بخش دولتی و خصوصی در نظر گرفتیم که اگر همه را جمع کنیم ششم یا هفتم می‌شویم. هرچند بچه‌های ما به خاطر این مسائل مبارزه نمی‌کنند.

وی در مورد پخش مسابقات از تلویزیون عنوان کرد: اختلاف‌هایی به وجود آمد که مردم را در این زمینه ناراحت کرد و به منافع مشترک ورزش و صدا و سیما هم آسیب زد. خوشبختانه هفته گذشته معاون مالی صدا و سیما درخواست جلسه‌ای مشترک را داشتند که امیدوارم به جمع‌بندی خوبی برسیم. به شخصه اعتقاد دارم اگر قوانین ما و فرآیند اجرا تسهیل شود جامعه ورزش می‌تواند بدون اتکا به دولت روی پای خود بایستد.

هاشمی در مورد پرداخت‌ها به فدراسیون‌های المپیکی گفت: سعی کردیم دراین مدت به فدراسیون‌های المپیکی بالای ۴۰ درصد بودجه را پرداخت کنیم. طبق دستور وزیر ورزش خودم از ۱۴-۱۵ فدراسیون بازدید داشتم که خوشبختانه مشکلاتی وجود نداشته است.

وی در مورد وضعیت صندوق حمایت از قهرمانان عنوان کرد: این صندوق یکی از ظرفیت‌های ما است و از قهرمانان و پیشکسوتان حمایت می‌کند. بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون به این صندوق کمک می‌کنیم که حقوق ورزشکاران را بدهند اما این رویه خوبی نیست که از بودجه دولتی صرف کنیم و باید مسئولان این صندوق از شرکت‌هایی که موجود است استفاده کند که البته این کار در حال انجام شدن است.

مناف هاشمی در مورد اعتبارات ورزش کشور عنوان کرد: فراکسیون ورزش اعضای زیادی دارند اما بودجه ورزش کافی نیست و این جای تعجب دارد. ما لایحه بودجه را داده‌ایم و یکی از پیشنهادهای ما این است که مالیات ارزش افزوده را یک درصد اضافه کرده و آن را به ورزش بدهند. مطمئنم ظرف ۵ سال آینده ورزش کشور ما می‌تواند در جایگاه عالی قرار بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج