۳۶۱۲۳۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

رستمی: هیچ وقت به قهرمانی المپیک فکر نکردم

وزنه‌بردار دسته ۸۵ کیلوگرم ایران در المپیک ریو گفت: هیچ وقت به این فکر نکردم که باید قهرمان جهان یا المپیک شوم بلکه همیشه به دنبال آن بودم در آن لحظاتی که هستم از آن لذت ببرم.

خبرگزاری فارس: بعد از شکستن رکورد جهان در جام فجر، چندی بعد نیز با مثبت اعلام شدن دوپینگ حریفش در المپیک لندن، مدال برنزش به نقره تبدیل شد تا با روحیه‌ای مضاعف گام در میدان المپیک ریو بگذارد و حالا به طور قطع نزدیک به یقین به امید اصلی کاروان وزنه‌برداری ایران در المپیک ریو برای کسب مدال طلا تبدیل شده است.

کیانوش که تمریناتش را به صورت اختصاصی پیگیری می‌کند امید زیادی دارد تا مدالش را نسبت به المپیک قبلی خوش‌رنگ‌تر کند. او می‌گوید تمرین کردن به صورت فردی بسیار سخت است، اما همواره سعی می‌کند به چیزهای زیبا فکر کند و وقتی وزنه می‌زند تمام مردم ایران را مقابلش می‌بیند.

چه شد وزنه‌برداری؟ مردم کرمانشاه علاقه زیادی به رشته‌هایی مانند کشتی که پهلوانی است، دارند.

برادر بزرگترم وزنه‌برداری کار می‌کرد و باشگاه داشت و همین باعث به این رشته بیایم؛ البته در رشته‌هایی مانند واترپلو، ژیمناستیک و کاراته هم ۲ سال فعالیت کرده‌ام. در هر رشته‌ای که می‌رفتم همواره سعی می‌کردم بهترین باشم.

فکر می‌کنی اگر یکی از همین رشته‌ها را پیگیری می‌کردی موفقیت‌هایی را که در وزنه‌برداری کسب کرده‌ای در آن رشته‌ها هم کسب می‌کردی؟

نمی‌توانم با اطمینان پاسخ دهم، اما هر کاری را که شروع می‌کنم باید تا انتها بروم و تمامش کنم. هیچ وقت به این فکر نکردم که من باید قهرمان جهان یا المپیک شوم بلکه همیشه به دنبال آن بودم در آن لحظاتی که هستم از آن لذت ببرم. اگر درست زندگی و برنامه‌ریزی کنی همه چیز خودش درست می‌شود، اما اگر فقط هدف را در نظر بگیری و تلاش نکنی فایده‌ای ندارد.

رکورد جهان را در جام فجر شکستی، آیا به ثبت این رکورد در المپیک هم فکر می‌کنی؟

ان شاا... که این اتفاق خوب بیفتد چون یکی از اهدافم است. قبل از هر چیزی تلاش می‌کنم به خواسته‌ام برسم و بعد از قطعی شدن مدالم به عنوان هدف بعدی برای ثبت این رکورد تلاش می‌کنم.

تمرین کردن به صورت شخصی سخت نیست؟

وقتی تمام مردم انتظار دارند و تنها باید هدفت را پیش ببری خیلی سخت است و احساس خوبی نیست. مثل این است که تمام زحماتی که می‌کشی بی‌فایده است و برای کسی اهمیت ندارد، اما من هیچ موقع اینطور فکر نمی‌کنم؛ وقتی وزنه می‌زنم تمام مردم ایران را مقابل خودم می‌بینم؛ هیچ وقت به این فکر نمی‌کنم که تنها تمرین می‌کنم. همیشه سعی می‌کنم زیبا فکر کنم.

از چه زمانی به این نتیجه رسیدی که تمرین انفرادی می‌تواند در پیشرفت تو موثر باشد؟

از ۵ سال قبل تمریناتم را به صورت شخصی انجام می‌دهم، اما مردم به تازگی متوجه این موضوع شده اند. بهترین مربی برای یک ورزشکار حرفه‌ای خودش است که بهتر از هر کسی از شرایط بدنی‌اش آگاهی دارد.

المپیک ریو را چطور می‌بینی؟‌ فکر می‌کنی بتوانی نتیجه‌ای را که دلت می‌خواهد بگیری؟

علاوه بر فشار بالا و سختی زیاد تمرینات، فشارهای روانی زیادی را در این مدت برای رسیدن به المپیک تحمل کردم و باید بهترین نتیجه را بگیریم. سعی می‌کنم با کسب مدالی خوشرنگ در المپیک پاسخ تمام انتقادات را بدهم. از مردم می‌خواهم مانند همیشه فقط من را دعا کنند.

در تمرینات وزنه ۲۲۰ کیلوگرم را بالای سر برده‌ام و رکورد دنیا را نیز شکسته‌ام اکنون نیز در المپیک نفر اول دسته ۸۵ کیلوگرم هستم، اما همه چیز به عملکردم در روز مسابقات بستگی دارد و قابل پیش‌بینی نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج