اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۴۱۳۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جذاب‌ترین و عجیب‌ترین‌های ایران در المپیک

یک شب مانده تا آغاز رسمی مسابقه‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۱۶ در ریوی برزیل، حالا که فهرست ورزشکاران اعزامی ایران کاملا مشخّص‌شده است نگاهی می‌اندازیم به «ترین‌»‌ها و ویژه‌های این کاروان.

وزش سه: با هم نگاهی به رکوردهای کاروان ایران در ریو می اندازیم:
آسمان‌خراشها و ریزنقش‌ها

اگرچه که بالای دو متری‌های کاروان ایران مهمانی ناخوانده دارند امّا، با حضور تیم ملّی والیبال در ریو باشگاه دو متری‌ها در تصرّف این تیم است. مجتبی میرزاجان‌پور با 205 سانتی‌متر قد بلندقامت‌ترین ورزشکار ایرانی حاضر در رقابت‌هاست. محمّد موسوی هم‌تیمی میرزاجان‌پور با 203 سانتی‌متر در رده دوم است امّا یک نفر را هم قد و هم‌نام خود دارد؛ کاوه موسوی پرتاب‌گر چکّش ایران از تیم دو میدانی هم 203 سانتی‌متر قد دارد.

جمع زیادی از کشتی‌گیران ایرانی و تعدادی از زنان عضو کاروان ایران نزدیک به ۱۶۰ سانتی‌متر قد دارند؛ در این میان نجمه خدمتی و گلنوش سبقت‌الهی هر دو از تیم تیراندازی ایران با ۱۵۸ سانتی‌متر قد ریزنقش‌ترین ایرانیان حاضر در رقابت‌های ریو ۲۰۱۶ خواهند بود.
از فوق سنگین تا پر وزن

بهداد سلیمی وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران، با اختلاف سنگین‌ترین ورزشکار ایرانی حاضر در ریو خواهد بود و پس از او محمّدرضا براری هم‌تیمی سنگین‌وزنش و کشتی‌گیران 120 کیلویی جای خواهند گرفت.

امّا سبک‌وزن‌ترین ایرانی حاضر در ریو کشتی‌گیر ۵۵ کیلوگرمی حسن رحیمی است. پس از او الهه احمدی در تیراندازی، ندا شهسواری در تنیس روی میز و فرزان عاشورزاده در تکوانده ۵۸ کیلوگرمی‌های ایرانی حاضر در المپیک پیش رو خواهند بود.
جوان‌ترین‌ها و پیرترین‌ها

آریا نسیمی شاد شناگر جوان ایرانی‌ست که شانس و افتخار حضور در رقابتی مثل المپیک را در شانزده سالگی به دست آورده است. کیمیا علیزاده و فرزان عاشورزاده از تیم تکواندو با هجده و نوزده سال سن دیگر جوانانی هستند که فرصت ماجراجویی در المپیک را پیدا کردند. در کنار اینها جمع زیادی از کاروان اعزامی ایران جوانان حوالی بیست سالگی هستند.

از طرف دیگر در حالی که لیلا رجبی پرتابگر تیم دو میدانی با سی و سه سال سن از چندین ورزشکار بالای سی سال ایرانی بزرگتر است، قادر میزبانی دوچرخه‌سوار تیم ملّی ایران با سنّ شگفت‌انگیز چهل و یک سال، در المپیک ریو ۲۰۱۶ حاضر خواهد بود تا پیرترین عضو کاروان ورزشکاران اعزامی ایران باشد و احتمالا، واپسین المپیکش را سپری کند!
بیشترین حضور و افتخار

حمید سوریان فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم برای سومین بار پیاپی در رقابتهای المپیک شرکت خواهد کرد و از این بابت میان ورزشکاران ایرانی این دوره رکورددار است. جمع زیادی از کاروان اعزامی ایران دومین حضور و جمع زیادی هم نخستین حضور خود در المپیک را خواهند داشت.

با توجّه به اینکه اساسا ورزش ایران در المپیک مدالهای چندانی به دست نیاورده است، پرافتخارترین‌های فهرست اعزامی همان کسانی هستند که در دو دوره اخیر مدال گرفته‌اند. امید نوروزی، قاسم رضایی و حمید سوریان طلایی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در کشتی فرنگی، به همراه بهداد سلیمی طلایی وزنه‌برداری ایران در لندن پرافتخارترین‌های ایران در المپیک پیش رو هستند.

اگرچه که فارغ از المپیک، بی‌تردید پرافتخارترین ایرانی حاضر در ریو حمید سوریان خواهد بود؛ سوریانی که اگرچه با دردسر و تحمّل رنج بسیار سهمیه المپیک را گرفت، امّا امیدوار است دومین طلای المپیک را هم به شش طلای جهانی‌اش بیافزاید.
شگفت‌انگیزترین

زهرا نعمتی، پرچم‌دار کاروان المپیک ایران، تیرانداز با کمانی‌ست که در رقابتهای پارالمپیک ریو هم حاضر خواهد بود. حضور او در ریو ۲۰۱۶ مجموعه‌ای از ترینهاست! نعمتی که طلای پارالمپیک لندن را در بخش انفرادی و برنز تیمی آن مسابقه‌ها را در افتخارات خود دارد، حالا نخستین ایرانی، نخستین زن آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ است که سهمیه حضور در هر دو رقابت المپیک و پارالمپیک را دریافت می‌کند.
هدیه تابستانی روسها برای قایقرانی ایران

عادل مجلّلی قایقران تیم ملّی ایران در حالی که احتمالا تعطیلات تابستانی را سپری می‌کرده است، باخبر شده که در المپیک ریو حاضر خواهد بود! با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش دوپینگ قایقرانهای روس و حذف آنها از المپیک، فدراسیون جهانی قایقرانی چند ورزشکار از کشورهای مختلف، از جمله عادل مجلّلی ایرانی را برای حضور در المپیک 2016 فراخواند تا هدیه تابستانی غافلگیرکننده‌ای نصیب او و ایران بشود.
محبوب‌ترین معروف

اگرچه بخشی از کاروان اعزامی ایران برای عموم مردم ناشناخته هستند امّا بخش بزرگی هم جز چهره‌های محبوب و شناخته شده جامعه ورزش ایران به حساب می‌آیند. چهره‌هایی که یا سابقه مدال‌آوری در المپیک دارند یا به دلیل دیگر موفّقیّتها محبوب شده‌اند. به سختی بتوان از میان جماعت محبوب و مشهور حاضر در این کاروان کسی را به عنوان محبوب‌ترین انتخاب کرد ولی اگر ملاک انتخاب را میزان پیگیری مردم در شبکه‌های اجتماعی بگیریم، تیم ملّی والیبال ایران و سعید معروف کاپیتان این تیم محبوب‌ترین عضو کاروان اعزامی خواهد بود.
امیدوارترین‌ها

المپیک جایگاه رقابت است و نتیجه رقابتی در سطح المپیک را سخت بتوان پیش‌بینی کرد. ورزش ایران به طور سنّتی در کشتی مدّعی و به امید مدال‌های خوش‌رنگ است. به تکواندو مثل همیشه امیدواریم و این بار حتّی شانس مدال در بخش بانوان تکواندو هم همراه این تیم هست. در دو و میدانی احسان حدّادی نقره دوره گذشته را یدک می‌کشد و همه از او انتظار دارند. تیراندازان ایران، به ویژه زهرا نعمتی با طلایی که در لندن 2012 به دست آورده است، تیم پرامید ایران هستند. با این همه امّا، نگاهی به رکوردهای ورزشکاران ایرانی و شرایطی که نسبت به حریفان‌شان دارند، بیشترین امید مدال‌آوری را به وزنه‌بردای معطوف خواهد کرد. اگر اتّفاق ویژه‌ای رخ ندهد و وزنه‌ها و رقیبان مطابق انتظار برآمده از رکوردها باشند، می‌توان به چندین مدال از جمله یکی دو طلا در وزنه‌برداری امیدوار بود.
در انتظار پدیده‌ها

تیم دو و میدانی ایران این بار پرتعدادتر از همیشه در المپیک حاضر است و جدای از احسان حدّادی که انتظارها از او بالاست، باقی اعضای تیم هر کدام می‌توانند شگفتی‌ساز کاروان ایران باشند. به ویژه حسن تفتیان در ۱۰۰ متر به تازگی چهره شده و توجّه بسیاری را به خود جلب کرده است. تیم سه نفره تنیس روی میز ایران، نوشاد و نیما عالمیان به همراه ندا شهسواری، همیشه هوای موفّقیّت‌های بزرگ را در سر دارند و شاید این بار سقف آرزوها را بشکافند. در نهایت امّا بزرگترین رخ‌داد کاروان ورزشی ایران در ریو می‌تواند مدال گرفتن تیم ملّی والیبال باشد. والیبال ایران در سالهای گذشته به حدّی پیشرفت کرد که تا جایگاه چهارم لیگ جهانی والیبال هم رسید امّا پس از آن همواره در بیم و امید صعود به المپیک دیگر نتیجه‌ها قربانی این مهم کرد. حالا باید دید این تیم توانایی تکرار درخشش‌های سالهای نه چندان دور را دارد یا خیر.
شلیک آغاز، پایان ماراتن

نجمه خدمتی و الهه احمدی نخستین ایرانیانی خواهند بود که در ریو 2016 وارد رقابت با حریفان خواهند شد. رقابتهای تیراندازی از شنبه 16 مرداد درست پس از مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد و در ساعتهای پس از آن، قایقرانان ایرانی، بازیکنان تنیس روی میز، دوچرخه‌سواران و تنها بوکسور ایرانی حاضر در رقابتها هم کارشان را آغاز خواهند کرد. محمّمدجعفر مرادی دونده ماراتن ایران و رکورددار ملّی این رشته، واپسین ایرانی حاضر در مسابقه‌های المپیک ریو خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج