adexo3
۳۸۷۶۴۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

از «ماه عسل» تا پارالمپیک

ماه رمضان ‌سال ٨٨ مرتضی مهرزاد قد بلندترین مرد ایرانی به برنامه ماه عسل رفت و از سختی‌های زندگی قد ٢ متر و ٤٦ سانتی‌متری گفت.

روزنامه شهروند: ماه رمضان ‌سال ٨٨ مرتضی مهرزاد قد بلندترین مرد ایرانی به برنامه ماه عسل رفت و از سختی‌های زندگی قد ٢ متر و ٤٦ سانتی‌متری گفت. این‌که زندگی‌اش کسالت‌بار می‌گذرد اما دست روزگار ٧‌سال بعد مرتضی مهرزاد را در زمره قهرمانان ورزش ایران قرار داد.
از «ماه عسل» تا پارالمپیک
حضور در تیم والیبال نشسته
هادی رضایی سرمربی تیم‌ملی والیبال نشسته ایران، شخصاً با مهرزاد تمرینات اختصاصی انجام داد. مهرزاد پس از ٦ ماه تمرین تخصصی به اردوی تیم‌ملی دعوت و در ٧ اردو ملی‌پوشان را همراهی کرد. مرتضی که تا پیش از این به خاطر قد بلندش و نگاه‌های تمسخرآمیز از خانه خارج نمی‌شد، در مدت زمان کوتاهی به ستاره تیم‌ملی والیبال نشسته ایران تبدیل شد. حالا او همراه این تیم در پارالمپیک ٢٠١٦ ریو حاضر شده و چشم‌ها را به خود خیره کرده است.
تمجید نیویورک تایمز از آسمان خراش
مهرزاد به‌عنوان بلندقدترین بازیکن حاضر در پارالمپیک ٢٠١٦ ریو توجه همگان را به خود جلب کرده. او در نخستین دیدار تیم‌ملی ایران در رقابت‌های پارالمپیک مقابل چین و بوسنی به میدان رفت و به محض ورودش به زمین مسابقه مورد تشویق تماشاگران برزیلی قرار ‌گرفت. روزنامه نیویورک تایمز هم به بهانه درخشش مرتضی مهرزاد گزارش ویژه‌ای برای او نوشته است. این روزنامه در گزارش خود آورده: «وقتی سرمربی تیم‌ملی والیبال نشسته ایران او را کشف کرد در شمال ایران به تنهایی زندگی می‌کرد اما او تبدیل به ستاره والیبال نشسته شد. حالا با ورود مهرزاد به والیبال نشسته مربیان جهان یا باید استراتژی خود را تغییر دهند و یا بازیکنان بلندقامت دیگری پیدا کنند.
وقتی مهرزاد می‌نشیند، دستانش می‌تواند ٦ فوت و ٤ اینچ (١٩٣ سانتی متر) از زمین بلندتر باشد و این همان چیزی است که هواداران این رشته ورزشی دوست دارند آن را از نزدیک تماشا کنند. حالا در والیبال نشسته تحولی رخ داده است. آمریکایی‌ها هم به تکاپو افتادند تا با بررسی کشوری، فهرست تمام افراد بلندقامت این کشور را استخراج کرده و با یک استعدادیابی بتوانند بازیکن قدبلندی را برای این تیم به خدمت بگیرند.» رضایی درباره مرتضی مهرزاد به نیویورک تایمز گفته: «ما به او دلیلی برای شاد شدن اهدا کردیم. من جمله‌ای که خود او برای من استفاده کرده است را بازگو می‌کنم و آن این است که مهرزاد به من گفت قبل از این‌که معروف شود همه با تعجب به او نگاه می‌کردند ولی الان همه در جمع دوست دارند با او عکس بگیرند چرا که او یک قهرمان است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج