adexo3
۳۸۸۷۸۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

برزیلی ها از ما بامعرفت تر هستند

استقبال مردم برزیل از بازی های پارالمپیک باعث خجالت ماست.

رادنیوز: وقتی مردم برزیل را می‌بینیم که دسته دسته بلیت می‌خرند و به تماشای بازی‌های پارالمپیک می‌روند تا بدون توجه به ملیت ورزشکاران معلولی که در حال رقابت ورزشی هستند، مشوق آن‌ها و تحسین‌کننده اراده‌شان باشند، تازه به فاجعه‌ای پی می‌بریم که این همه سال پشت هیاهوی فوتبال پنهان مانده است، فاجعه غرق شدن در هیاهوی محبوب‌ترین ورزش دنیا و ندیدن سایر ورزش‌ها...

در این که فوتبال جذاب‌ترین ورزش دنیاست، شکی نیست. در اینکه خارج از مرزهای ایران هم بخش عمده حجم، صفحه، تایم و وقت رسانه‌های ورزشی دیداری، شنیداری، نوشتاری و مجازی به فوتبال اختصاص دارد هم بحثی نیست اما تفاوت آن‌ها با ما ورزشی‌نویسان و شما ورزشی‌خوان‌ها در این است که آن‌ها هرگز غرق در هیاهوی فوتبال نمی‌شوند و به موقعش رشته‌های دیگر را هم می‌بینند. سند زنده این ادعا همین مردم برزیل که رونالدو و نیمار و ریوالدو و... داشتند و دارند و چشم‌شان از هنرنمایی ستاره‌های فوتبال پر است اما کرور کرور بلیت می‌خرند و به تماشای شنا، شیرجه، واترپلو، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، فوتبال معلولان، تیراندازی و تمام رشته‌های ورزشی پارالمپیک می‌روند. کدام یک از ما تا به حال تماشاگر یک- تنها یک- رویداد ورزشی جانبازان و معلولان بوده‌ایم؟ کدام یک از ما یک- تنها یک- بار بلیت خریده‌ایم تا رقابت یک ورزشکار معلول ایرانی را ببینیم و اراده او را تحسین کنیم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی

      سلام،آفرین وکرور کرور آفرین به متن قشنگت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج